respublika.lt

V.Šapoka: visuotinis NT mokestis ateityje yra neišvengiamas

papildyta

(0)
Publikuota: 2019 spalio 16 13:47:38, Lukas Blekaitis, Malvina Baužytė, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
Finansų ministras Vilius Šapoka. Eltos nuotr.

Finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad ateityje visuotinis nekilnojamo turto (NT) mokestis yra neišvengiamas.

 

„Ateityje tai yra neišvengiamas dalykas. Kalbant apie automobilių registracijos mokestį, kur yra žengtas žingsni, apie NT ribos kartelės nuleidimą, tai aiškus signalas pakviesti gyventojus atsižvelgti į tai, kad taršų automobilį bus brangu išlaikyti ateityje.

Kalbant apie NT, tai taip, jeigu pajamos ribotos, o yra renkamasi brangiausias iš galimų variantų, už tai reikės mokėti tą mokestį. Tai manau, kad gyventojams yra laiko pasiruošti, priimti ilgalaikius sprendimus. Prieš juos priimant įsivertinti, kad ateityje gali atsirasti visuotinis mokestis. Tai yra pirmas žingsnis, bet jis labai svarbus ir kažkas jį turėjo žengti“, – po Vyriausybės posėdžio sakė V. Šapoka.

Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos parengtam nekilnojamo turto (NT) mokesčio įstatymo projektui, kuriuo siūloma plėsti fizinių asmenų nekomercinės paskirties NT apmokestinimo bazę.

Siūloma dabar galiojančią 220 tūkst. eurų neapmokestinamąją vertę sumažinti iki 100 tūkst. eurų. Mokestį mokėtų apie 37 tūkst. asmenų, iš jų – apie 26 tūkst. Vilniuje. Dėl šių pakeitimų, valstybės biudžetas papildomai gautų apie 8 mln. eurų per metus.

0,5 proc. mokesčių tarifas būtų taikomas bendros nekilnojamojo turto vertės daliai, viršijančiai 100 tūkst. eurų, tačiau neviršijančiai 300 tūkst. eurų, 1 proc. – neviršijančiai 500 tūkst. eurų, 2 proc. – viršijančiai 500 tūkst. eurų.

Toliau šis klausimas bus teikiamas Seimui.

V.Šapoka: anksčiau ar vėliau visuotinis automobilių taršos mokestis bus ir Lietuvoje

Finansų ministras sako, kad automobilių taršos mokesčiu šalis prisidėtų prie kovos su tarša ir taip išvengtų didelių taršos mokesčių sumų, už kurias turėtų mokėti visi gyventojai.

„Tai pirmas žingsnis kovojant su tarša. Tai ir signalas gyventojams, kad ateityje turėti ir išlaikyti taršų automobilį bus brangu. Galime savęs neapgaudinėti, daugelis šalių turi visuotinį, kasmetinį mokestį, anksčiau ar vėliau tai bus ir Lietuvoje, bet dabar šis pirmas žingsnis nukreiptas į gyventojų elgsenos pokyčius“, – po Vyriausybės posėdžio sakė V. Šapoka.

Pasak jo, Lietuva turi prisidėti prie kovos su tarša tam, kad išvengtų didelių, milijoninių sumų, kurias reikėtų sumokėti kaip taršos mokesčius, o tokiu atveju tai paliestų ne tik tuos gyventojus, kurie turi taršius automobilius, bet ir kitus gyventojus.

Finansų ministrui antrino ir aplinkos ministras Kęstutis Mažeika. Jo teigimu, automobilių taršos mokesčio žingsnis žengtas atsižvelgiant į kitų šalių praktikas.

„Mūsų parkas skiriasi nuo kitų šalių tuo, kad turime daug dyzeliu varomu automobilių ir jokio mokesčio nebuvimas sąlygojo, kad mūsų automobilių parkas yra ypatingai vyresnio amžiaus ir taršos rodikliai gerokai didesni. Galiu akcentuoti, kad per paskutinius 2 metus, remiantis naujausiais statistikos duomenimis, Lietuva yra vienintelė šalis, kurioje iš automobilių išmetama tarša didėjo 2 proc.“, – teigė K. Mažeika.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s