respublika.lt

Sutrikęs bankas pavertė skurdžiais

(0)
Publikuota: 2014 rugpjūčio 26 08:02:01, Edita ČEPELYTĖ, zinios@vakarozinios.lt
×
nuotr. 3 nuotr.
Banko sąskaitoje galite turėti milijonus, o parduotuvėje ar degalinėje pasijusti visišku skurdžiumi. Taip praėjusį penktadienį, sutrikus SEB banko sistemai, nutiko parduotuvėse negalėjusiems atsiskaityti žmonėms. Eltos nuotr.

Praėjusio penktadienio vakarą, sutrikus SEB banko sistemai, prekybos centruose nebuvo įmanoma atsiskaityti banko kortele, taigi žmonės, neturėję grynųjų, pilnus krepšius pirkinių tiesiog paliko eilėje. O štai vairuotojai, įsipylę degalų, suko galvas kaip atsiskaityti neturint grynųjų.

 

Prasidėjęs savaitgalis daliai gyventojų ne juokais apkarto dėl, rodos, nekalto dalyko - pinigų banko kortelėje, bet ne rankose. Į „Vakaro žinių“ redakciją paskambinęs vilnietis Tomas piktinosi, kad dėl sutrikimų SEB banko sistemoje turėjo palikti pilną vežimėlį prekių, įsidėtų MAXIMA bazėje Vilniuje.

„Jei neturiu grynųjų, vadinasi, nesu normalus žmogus? Mat kai sutriko aptarnavimas SEB banko kortelėmis, teko visus pirkinius palikti ir keliauti namo, o suplanuotiems produktams rinktis sugaišau kone valandą, - piktinosi Tomas. - O dar vis agituojama, kad turėkite visada pinigus kortelėje, bus kur kas patogiau. Dabar visada grynųjų nešiosiuosi, nes neįmanoma.“

Pirkėjams - sugadinta nuotaika

Penktadienį, apie 17 valandą sutrikus SEB banko sistemai, apie pusantros valandos pirkėjai negalėjo banko kortele atsiskaityti prekybos centruose, vaistinėse, degalinėse ir t.t.

Prekybos tinklo MAXIMA atstovė Renata Saulytė „Vakaro žinioms“ teigė, kad SEB yra vienas pagrindinių operatorių, per kurį teikiama apskritai atsiskaitymo bankinėmis kortelėmis paslauga.

„Klientai negalėjo atsiskaityti SEB banko kortelėmis, galbūt galėjo būti sutrikimai ir kitų kortelių turėtojams, nes, kaip minėjau, SEB yra vienas pagrindinių operatorių, - sakė ji. - Buvo ir dar vienas sutrikimas, tik kur kas trumpesnis, penktadienį 21 valandą.“

R.Saulytė teigė, jog MAXIMA kreipėsi į banką, prašydama paaiškinti sutrikimų priežastis. Tačiau paaiškinimo negavo (iki pirmadienio 13 val. MAXIMA iš SEB banko atsakymo dar nebuvo gavusi, - aut. past.).

„Mes galime tik atsiprašyti nepatenkintų klientų, kuriems penktadienį buvo sugadintas apsipirkimas, nuotaika, teko palikti pirkinius ir panašiai. Palikti pirkinius suplanavus dieną tikrai joks džiaugsmas žmonėms, tą mes suprantame, tačiau klientams nepasakysi, kad trikdžiai lemti ne mūsų. Svarstysime galimybes labiau komunikuoti su banku, kaip galima užkirsti kelią tokiems atvejams.“

Prekybos centro darbuotojai turėjo skubiai sukrauti į lentynas pirkėjų paliktus krepšius, vežimėlius, išdėlioti žmonių įsidėtus sveriamus produktus.

„Darbuotojai turėjo papildomo darbo, dar čia ne blogiausia, kur kas blogiau, kad klientai pyksta ir tą pyktį būna išlieja ir ant mūsų darbuotojų. Ir pastaruoju atveju tokių situacijų pasitaikė. Galbūt kažkam buvo sugadinta šventė, galbūt kažkas liko be vakarienės, - pasakojo MAXIMOS atstovė. - Pasakyti, kad žmonės turi nešiotis grynųjų, sudėtinga, nes atsiskaityti kortele pirkėjams patogu. Mums, kaip prekybos tinklui, lieka atsiprašyti pirkėjų dėl tokios situacijos.“

MAXIMA nebandė skaičiuoti, kiek nuostolių dėl penktadieninės situacijos prekybos centras patyrė, tačiau jų tikrai buvo.

Vairuotojai, važiuodami degalų, grynaisiais, kaip rodo patirtis, dažniausiai apsirūpina, todėl degalinėse dėl bankinės sistemos sutrikimų nemalonumų būta mažiau.

„Lukoil Baltija“ Marketingo grupės vadovė Šarūnė Kulšytė-Žičkienė teigė, kad dėl praėjusio penktadienio bankinės sistemos trikdžių oficialiai užregistruoti 5 atvejai, kai „Lukoil“ degalinėse nebuvo įmanoma atsiskaityti banko kortele.

„Pirmas toks atvejis buvo užfiksuotas 16.53 val., o paskutinis 17.42 val. Tokių atvejų per metus daug nepasitaiko. Degalinės į tokius atvejus iš karto reaguoja, nes juk eilės susidaro, žmonėms nepatogumai. Aišku, tai buvo ne mūsų problema, o banko“, - sakė ji.

Atsiprašome

SEB atstovas Arvydas Žilinskas „Vakaro žinioms“ teigė, kad sugedus tinklo įrangai penktadienio vakarą banko mokėjimo kortelėmis ir bankomatais nebuvo galima naudotis apie 40 minučių - tiek laiko reikėjo sutrikimui pašalinti.

„Gedimas nustatytas apie 17 val., 17.40 val. jis buvo pašalintas. Pretenzijų iš klientų ar partnerių nesulaukėme, tačiau kiekvieną pretenziją visuomet nagrinėjame individualiai. Atsiprašome klientų dėl patirtų nepatogumų“, - sakė jis.

Paklaustas, kokių skundų bankas sulaukė, A.Žilinskas teigė, kad, be abejo, skambino klientai, kurie teiravosi, kada vėl bus galima naudotis banko paslaugomis.

Kaip bankas sprendžia nuostolių klausimus, kuriuos patiria prekybos tinklai esant bankinės sistemos trikdžiams, SEB bankas nesiėmė komentuoti.


Diana CIBULSKIENĖ, ekonomistė:

- Kaip žmogui elgtis, kad „netaptų banko įkaitu“?

- Šiais laikais daugelis visuomenės narių yra labai priklausomi nuo elektroninės erdvės: mobiliųjų telefonų, kompiuterių. Elektroninė bankinė sistema taip pat ne išimtis. Reikia įvertinti tai, kad šios sistemos bet kada gali „užlūžti“, todėl tam turime būti pasirengę, o ne aklai pasitikėti šiomis elektroninėmis sistemomis: kaip turime savo kompiuterio duomenų kopiją atskiroje elektroninėje laikmenoje, taip ir turime turėti visuomet grynųjų pinigų piniginėje.

Jeigu įmonės ar fiziniai asmenys neturi grynųjų pinigų, jie tampa visiškai priklausomi nuo bankinės sistemos efektyvaus funkcionavimo. Visuomet reikia turėti dalį grynųjų pinigų. Įmonės dažniausiai dalį lėšų laiko grynųjų pinigų forma savo seife (kasoje). Be to, įmonių atsiskaitymai dažniausiai vykdomi išrašant sąskaitas, o sumokama vėliau bankiniu pavedimu.

- Kiek grynųjų turėti?

- Kokią konkrečiai sumą reikėtų turėti gyventojams savo piniginėje, labai sunku pasakyti, nes tai priklauso nuo kiekvieno asmens išlaidų ir poreikių, bet vaikščioti su „tuščia pinigine“ turint tik banko kortelę, kaip rodo karti patirtis, yra rizikinga.

Pagal užsienio šalių gyventojų patirtį, jie turi sąskaitas ne viename, o dviejuose ar trijuose bankuose. Taip apsisaugoma nuo nemalonių situacijų: jei vieno banko sistema sustreikuoja, atsiranda galimybė atsiskaityti kito banko kortele.

Žinoma, kita vertus, tai prabangos dalykas, nes kiekvienos banko kortelės ir sąskaitos aptarnavimas kainuoja.

- Ar bankai turėtų prisiimti atsakomybę už prekybos centrų nuostolius, moralinę žalą?

- Manau, bankai turėtų prisiimti tam tikrą atsakomybę už sudarytus nepatogumus savo klientams - fiziniams asmenims ir įmonėms. Siekiant išvengti tokių nemalonių situacijų, bankuose turi būti sukurta aiški veiklos žingsnių sistema bankinės sistemos gedimo atveju. Pirma, klientai turėtų būti informuojami SMS žinute ir elektroniniu paštu apie bankinės sistemos gedimus ir atsiskaitymo trikdžius. Antra, turėtų būti sudarytos sutartys su įmonėmis, kad klientams būtų galima tokiu atveju išrašyti sąskaitas už paslaugas ar prekes, o šių sąskaitų visas tvarkymo išlaidas turėtų dengti bankas.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s