Pinigų tratinimo objektu sostinėje vėl tapo švieslentėsnuotraukos

2013 rugpjūčio mėn. 21 d. 14:30:07 Perskaitė 1375

Nuo 2008 m. besitęsiantis projektas Vilniuje - švieslenčių montavimas stotelėse - tapo vaiduoklišku reiškiniu. Tai pasirodančios, tai vėl pradingstančios švieslentės nusipelnė vilniečių pajuokų ir sukėlė daug abejonių. Miesto valdžia tik vilioja gyventojus nauja idėja, bet vis neįgyvendina jos iki galo. Panašu, kad penkerius metus truksiantis projektas rugsėjo pabaigoje turėtų sulaukti pabaigtuvių.

Sunku patikėti, kad per penkerius metus projektas, į kurį buvo investuota 962 tūkst. litų, ne tik nepajudėjo į priekį, o panašu, kad žengė atgal. Švieslentes miesto gyventojai viešojo transporto stotelėse jau ne kartą matė. Tiesa, dažniausiai reikšmingu miestui laiku, kai sugužėdavo užsieniečių, pvz., „Eurobasket 2011” renginių metu. Ar šiemet ketinamas pabaigti projektas nėra tik grimas prieš ES atstovus, Lietuvos pirmininkavime?

Džiaugsmu netrykšta

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas, pristatydamas naują - seną projektą, akcentavo, jog jis bus smarkiai pasikeitęs. „Projekto įgyvendinimą apsunkino tai, kad švieslentės buvo prijungtos prie nuolatinės įtampos troleibusų kontaktinio tinklo, panaudojant specialius įtampos keitiklius, ir dėl to dažnai gesdavo. Taip pat dėl įtampos svyravimų gesdavo ir įtampos keitikliai. Perdavus švieslentes SĮ „Susisiekimo paslaugos“, buvo nuspręsta jas prijungti prie įprastinio kintamos srovės elektros tinklo. Norime priminti, kad švieslentės bus naudojamos ir operatyviam keleivių informavimui - ne tik rodys atvažiuojančio transporto laiką iki stotelės, bet ir praneš, jeigu yra kokių sutrikimų maršrute, atsitiko kontaktinio tinklo avarija, keičiasi maršrutas“, - komentavo direktorius.

Tačiau gyventojai naujais pažadais ir vilionėmis netiki. Daug vilčių į antrą kvėpavimą įgausiančias švieslentes nededa, mat ir šiandien viena iš šio projekto švieslenčių Europos stotelėje tinkamai neveikia. „Šiuo metu, regis, tam žmogui, kuris valdo šį aparatą, yra pietūs. Bet taip jau pas mus priimta. Kiek aš atsimenu, šios lentelės labai dažnai neveikdavo arba rodydavo nesąmones. Žmonės tuo yra nepatenkinti, tai sukelia nemažai nepatogumų. Atsimenu, kad berods Narbuto stotelėje ant vienos iš šių švieslenčių buvo uždėtas užrašas: „Vilniau, tu niekada neveiki“. Manau, tai pasako viską ne tik apie žmonių požiūrį į šią sistemą, bet ir apie valdžios požiūrį į žmones“, - piktinosi keleivė Marta.

Keleiviai nesitiki, kad naujam gyvenimui prikeltos švieslentės bus iš tiesų naudingos. Jie, pripratę prie patogių tvarkaraščių, tikina, jog tokia technika yra ne tik nepatogi, bet ir gali sukelti papildomų rūpesčių senyvo amžiaus žmonėms. „Švieslentės matomumas labai blogas. O jei dings elektra? Jokiu būdu negalima atsisakyti rutulinių tvarkaraščių, nes tai ne tik patogu, bet ir reikalinga seniems žmonėms, kuriems įžiūrėti užrašus švieslentėje praktiškai neįmanoma“, - nerimauja jauna keleivė Diana.

Stotelėje pakalbinti keleiviai daugiau skundėsi nei džiaugėsi pakabinta švieslente, kuri neteikė jokios informacijos, o naujai pakabintas nedidelis tvarkaraštis buvo sunkiai pastebimas. „Ne iškart pastebėjau, kad yra nauji tvarkaraščiai stotelės viduje. Bet tas, kas į stotelę prisėsti neina, jų turbūt visai nematė. Taip ir lieka nežinioje laukti, ar kažkas iš viso atvažiuos“, - neveikiančia švieslente skundėsi net ir retai viešuoju transportu besinaudojantis pensininkas Vladimiras.

Naujovių vis daugiau

Grįžtančios švieslentės šį rudenį bus ne vienintelė naujiena Vilniaus gyventojams. Laukia ir dar viena staigmena - naujas kelių ženklinimas gatvėse. Pasak Vilniaus miesto savivaldybės Eismo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio, dabar miesto gatvėse atliekami infrastruktūriniai pakeitimai. Dar prasidėjus viešojo transporto pertvarkai, gatvės buvo platinamos Laisvės prospekte, Ukmergės ir Kalvarijų gatvės dalyse. Dabar po vieną eismo juostą planuojama įrengti Ozo, Olandų, Buivydiškių bei Kalvarijų gatvių atkarpose.

Akivaizdu, kad nuo liepos 1 įsigalėjusi viešojo transporto pertvarka pradžiugino ne visus gyventojus - kai kurie maršrutai buvo naikinami, keičiami naujais, o greitieji autobusai greitaisiais tapo ne visada. Apie šitokią viešojo transporto pertvarką neigiamai atsiliepė ir automobilių vairavimo mokyklos direktorius Bronius Kazlauskas: „Naujoji tvarka labai apsunkino automobilių eismą, nes jų srautas buvo pristabdytas. Tokią tvarką reikėtų keisti, nors kita vertus, valdininkams mūsų pinigėlių negaila, tai kodėl nepaeksperimentuoti?“ - retoriškai klausė pašnekovas.

Rimantas SINKEVIČIUS, Susisiekimo ministras:

Aš, kaip pilietis, labai džiaugiuosi, kad tokia informacija bus prieinama. Tačiau viskas turi būti tiksliai ir logiškai apgalvota. Turi būti padaryta taip, kad bet kokiu oru ši švieslentė stotelėje atliktų savo pareigą ir informuotų keleivį apie tai, kada atvyks transporto priemonė. Jei taip nėra, reikia padaryti tam tikrus pakeitimus ir tikiuosi, kad savivaldybėje žmonės galvoja, ką daro ir kur leidžia pinigus.

Mano supratimu, jei jau pradedi investicinį projektą ir jo neįgyvendini per dvejus ar trejus metus, šio projekto įgyvendinti nebereikėtų. Reikia tinkamai susiplanuoti darbus taip, kad investicinis projektas būtų įgyvendintas kaip galima per trumpesnį laiko tarpą, o ne penkmečiais ar dešimtmečiais. Juk keičiasi technikos pažanga ir investuoti pinigai. Jei buvo kažkas nupirkta, projektuota, pinigai buvo sumokėti. Greičiausiai per tiek laiko minimos švieslentės ne tik patobulėjo, bet ir atpigo. Žinoma, jei faktinė informacija bus pateikta tinkamai, gyventojai nebus nelaimingi, tačiau specialistų vertinimas, manau, būtų kitoks. Informacija yra reikalinga, tačiau jos tiekimas galėjo būti įgyvendintas greičiau ir panaudojant mažiau išlaidų. Juk tai ne proginis pasipuošimas ar vėliavėlių iškabinimas nacionalinių švenčių proga. Čia techninė priemonė, skirta socialinei naudai gauti ir gyventojus informuoti.

Parengta pagal dienraštį "Respublika"





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net