Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ liepos 16 d. paskelbė tarptautinį viešąjį pirkimą naujiems autonominės ridos troleibusams įsigyti. Šiuo pirkimu pradedamas pirmasis troleibusų parko atnaujinimo etapas. Paskelbtose pirkimo sąlygose numatyta įsigyti nuo 90 naujų žemagrindžių dviejų ašių autonominės ridos troleibusų su galimybe pagal poreikį padidinti kiekį iki 101 troleibuso, teigiama bendrovės pranešime.
Pasak UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, visiškai atnaujinus troleibusų parką Vilniuje nebeliktų ne tik senųjų „Škoda“ troleibusų, kurie ilgus metus patikimai vežė keleivius, bet ir senesnių nei ketveri metai troleibusų. Juos pakeitus, vidutinis troleibusų amžius 2025 metais siektų tik kiek daugiau nei 1,7 metų, kai šiuo metu turimų troleibusų amžius apie 22 metai.
„Mūsų prioritetas kuo greičiau ir sklandžiau atnaujinti visą troleibusų parką. Paskelbus šį pirkimą, o artimiausiu metu dar ir naujų 70 triašių troleibusų, troleibusų parkas Vilniuje taptų vienu iš naujausių ir moderniausių,“ – sako D. Aleknavičius.
Bendrovė numačiusi troleibusų parką atnaujinti palaipsniui. Su paskelbto pirkimo laimėtoju bus sudaryta preliminarioji sutartis, kurios pagrindu pirmajame etape bus sudaryta pirmoji pirkimo sutartis dėl 50 autonominės ridos troleibusų, kurių daliai jau yra gauta Aplinkos projektų valdymo agentūros 10 mln. eurų subsidija.
„Planuojama lapkričio mėnesį pasirašyti pirmąją sutartį. Palaipsniui vykdomas atnaujinimas leis tolygiau paskirstyti projekto finansus, užtikrinti sklandesnį vairuotojų ir remonto bei priežiūros darbuotojų mokymą, taip pat pritaikyti turimą infrastruktūrą autonominės ridos troleibusams“, – teigia generalinis direktorius.
Prieš paskelbdama pirkimą bendrovė vykdė daug viešų rinkos konsultacijų. Jų metu susitiko su visais potencialiais tiekėjais ir supažindino juos su numatomų pirkti autonominės ridos troleibusų techninėmis specifikacijomis, būsimo pirkimo sutarties sąlygomis bei atsižvelgė į gautus pasiūlymus. Prieš pradedant pirkimo procedūrą buvo nustatyta, kad vieno troleibuso kaina be PVM turi būti ne didesnė nei 530 tūkst. eurų.
Pasak D. Aleknavičiaus, bendrovė tikisi pritraukti pirkime dalyvauti didžiausius transporto gamintojus ir pardavėjus.
„Jaučiame didelį troleibusų gamintojų susidomėjimą mūsų konkursu ir tikimės, kad tiek mūsų pasirinktas pirkimo būdas, kontrakto apimtis ir konkurencija leis mums gauti geriausios vertės pasiūlymus“, – teigia jis.
Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ pranešime teigiama, kad pirmųjų autonominės ridos troleibusų pristatymo terminai paskelbus pirkimą pasikoregavo per kelis mėnesius ir peršoko iš anksčiau planuotų 2023 m. pabaigos į 2024 m. pradžią. Jeigu viešųjų pirkimų procedūros truks kaip suplanuota, po sutarties pasirašymo pirmieji troleibusai turėtų būti pristatyti 2024 m. pirmą ketvirtį, o likusių troleibusų dalis ir užsakymai bus teikiami atsižvelgiant į galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų parama.