respublika.lt

Mūsiškiai sunkvežimių vairuotojai tapo galingesnių pasaulio rinkų įkaitais

(0)
Publikuota: 2014 liepos 02 17:01:46, Alia ZINKUVIENĖ, zinios@vakarozinios.lt
×

Lietuvos vežėjų jau nebestebina, kai pagalius į jų ratus metodiškai bando kaišioti Rusijos tarnybos, tačiau pastaruoju metu vis nesvetingesni tampa ir Vakarai. Kai kurios ES valstybės sugriežtino pervežimų reikalavimus, aktualius būtent mūsų vežėjams.

Tarptautinė kelių transporto sąjunga pranešė, kad Belgijoje įsigaliojo draudimas vairuotojams kassavaitinio poilsio laikotarpį - mažiausiai 45 valandas - praleisti savo automobilio kabinoje. Jo nepaisantiems gresia 1800 eurų (apie 6200 litų) bauda.

Prancūzijos Senatas panašų draudimą ketina priimti iki šio mėnesio pabaigos. Minėtos valstybės narės teigia patikslinusios europinio Reglamento 561/2006 8-ojo straipsnio aiškinimą dėl tam tikrų socialinių teisės aktų, susijusių su kelių transportu, pritaikymo.

Apie griežtėsiančius pervežimų reikalavimus ir didėjančias baudas už jų nesilaikymą prabilta ir Nyderlanduose, Italijoje, Švedijoje.

Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidiumo narys Aldas Motiejūnas įsitikinęs, kad šios priemonės yra ne kas kita, o ES valstybių senbuvių mėginimas apsaugoti savo rinką nuo vežėjų iš Rytų Europos, taip pat ir lietuvių konkurencijos.

„Tie sugriežtinimai skirti tiems, kurie dalyvauja pervežimuose ES viduje, važiuojančių į Rusiją neliečia, - aiškino A.Motiejūnas. - Dabar vairuotojui reikės apie 50 eurų (173 litus) mokėti už viešbutį, o įmonei - galvoti, kaip apsaugoti automobilį ir krovinį, kol jis miegos. Tai papildomos išlaidos vežėjams, kurios gali atsiliepti ir paslaugų kainai.“

Jo manymu, lietuvius vežėjus bandoma spausti, nes jie visose šalyse dirba labai gerai, bet galbūt per pigiai.

„Jei atvažiuojame į Vokietiją, mums už 1 valandą moka po 1 eurą, o vokiečiui - 2 eurus. Tai mes jau esame vietinių vežėjų nelaukiami, - pateikė pavyzdį A.Motiejūnas. - Apie liberalizavimą tik daug kalbama, bet iš tikrųjų stengiamasi į savas rinkas svetimų neįsileisti.“

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Ramūnas Narbutas pritaria reikalavimui, kad vairuotojas būtino poilsio valandas praleistų ne savo sunkvežimyje, o motelyje ar viešbutyje.

„Gyvename ES, tai ir elgtis turime civilizuotai. Koks poilsis kabinoje, jeigu, pavyzdžiui, Ispanijoje kepina 30 laipsnių karštis? O kai žmonės normaliai nepailsėję važiuoja, kyla grėsmė kelyje“, - mano R.Narbutas.

Pasak jo, Lietuvoje tik mažuma vežėjų saviems vairuotojams apmoka ir 24, ir 45 valandų poilsį motelyje, įrašydami tai į įmonės sąnaudas. Tačiau patys vairuotojai neretai prašo nakvynės pinigus gauti į rankas ir sutinka miegoti kabinoje.

O štai didžiulės baudos, kuriomis grasinama reikalavimų pažeidėjams, vairuotojų atstovui kelia nerimą. „Baudžiamas darbdavys, bet dažniausiai viskas „kabinama“ ant vairuotojo“, - akcentavo R.Narbutas.

 

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s