respublika.lt
 

Automobilių registracijos mokesčio spragos: smogs neturtingiesiems nuspręsta mokestį atidėtinuotraukos (3)

2019 lapkričio mėn. 07 d. 11:56:38
Lukas Blekaitis, Elta

Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projekto pateikimas atidėtas iki kito plenarinio posėdžio.

×
nuotr. 2 nuotr.
Pixabay asociatyvi nuotr.

 

Pertraukos Seimo opozicinės Tėvynės sąjungos-Lietuvios krikščionių demokrtų (TS-LKD) frakcijos vardu paprašęs parlamentaras Jurgis Razma sakė, kad projektas prieštarauja Teisėkuros pagrindų įstatymui. Dėl to jis žadėjo ir kreipimąsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas ketvirtadienį ketino pateikti Seimui Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą.

Mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Jeigu Seimas pritartų, mokestį mokėtų mokesčio mokėtojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.

Įstatymo projektą parengę Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijai priklausantys Seimo nariai Valius Ąžuolas ir Agnė Širinskienė sako, kad projekto tikslas – atkreipti dėmesį į transporto priemonių sukeliamą poveikį aplinkai bei klimato kaitai, skatinti rinktis mažiau taršius automobilius.

„Projektu siekiame, kad dalis surinktų mokesčių mokėtojų pinigų būtų panaudota aplinkosauginiais tikslais – jomis būtų skatinamas netaršaus transporto įsigijimas, kitos oro taršos prevencijos priemonės. Dėl to projekte numatėme, kad būtų vykdomos ES rekomendacijos, kuriose siūloma vykdyti miškų sodinimo programas, kas, be abejo, taip pat yra ilgalaikė ir pripažinta CO2 mažinimo priemonė, o be to – būtų ir tvari ilgalaikė investicija į Lietuvos rekreacinius ar medienos resursus“, – pažymi Seimo narys V. Ąžuolas.

Automobilių registracijos mokestis labiausiai smogs neturtingųjų sluoksniui, o situacijos senų automobilių rinkoje nepakeis, sako Lietuvos verslo konfederacijoje dirbantis finansų analitikas Marius Dubnikovas

„Keičia pakankamai daug. Visų pirma tai atrodo desperatiškas veiksmas kažkokiu būdu įvesti tokį mokestį, bet jis keičia tai, kad jis nutolsta nuo ekologijos mokesčio principo. Reikia suprasti, kad pirmą kartą registruojamam automobiliui taikomas mokestis reiškia, kad tie automobiliai, kurie yra taršūs šalyje, jų nebus skatinama atsisakyti, toliau cirkuliuos rinkoje. Maža to, jie taps sąlyginai patrauklesni negu įsivežami iš užsienio, galbūt šiek tiek naujesni ar geresnės kokybės“, – „Žinių radijo“ laidoje „Ryto espresso“ sakė M. Dubnikovas.

„Šiuo atveju tai prailgins ir užrakins tuos senus taršius automobilius Lietuvoje, kurie jau šiandien yra“, – pridūrė jis.

Ekonomisto teigimu, kritikos šiam mokesčiui tik daugėja.

„Tai panašu į desperatišką veiksmą bandant įvesti mokestį. Maža to, jis dar yra kažkiek mažinimas ir surinkimas šio mokesčio priartėja prie visiškai niekingo skaičiaus. Kalbama tik apie 15 mln. eurų. Kritikos tik daugėja šiam mokesčiui“, – „Žinių radijui“ teigė M. Dubnikovas.

Anot jo, šis mokestis labiausiai paveiks neturtingųjų sluoksnį.

„Reikia suvokti, kad valdantieji yra nusitaikę į neturtingiausiąjį sluoksnį, nes jei atvežame naujus, apynaujus, bet galingus ir taršius automobilius, tarkime, 200 eurų prie brangaus automobilio nepaveiks žmogaus apsisprendimo. Tačiau jei žmogus neturi pinigų, gyvena regione, nori atsivežti automobilį, kuris kainuoja 1 ar 5 tūkst. eurų, tai toks mokestis gali sudaryti 10 ar 20 proc. automobilio vertės. Tiems žmonėms šis mokestis tikrai smogs. Tas sprendimas išties atrodo keistas, nes jis nutaikytas į mažiausias pajamas gaunančius žmones“, – sakė M. Dubnikovas.

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas „valstietis“ Valius Ąžuolas ketvirtadienį ketina pateikti Seimui Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektą.

Mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Jeigu Seimas pritartų, mokestį mokėtų mokesčio mokėtojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.

Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (3)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar alkoholis ir cigaretės turėtų brangti?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kaip manote, ar Lietuvoje ne per anksti pradedamas kalėdinis laikotarpis?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +10 C

+4 +6 C

 

+1 +3 C

+9 +11 C

+4 +6 C

 

 +9 +11 C

4-7 m/s

2-3 m/s

 

3-5 m/s

 

Valiutų kursai

USD - 1.1006 PLN - 4.2874
RUB - 70.8149 CHF - 1.0894
GBP - 0.8576 NOK - 10.1390