Dangus pareikalavo aukųnuotraukos

2014 balandžio mėn. 22 d. 08:14:15 Perskaitė 1916

Velykų rytą Lietuvą sukrėtė skaudi žinia: Trakų rajone rastas nukritęs iš Paluknio oro uosto šeštadienio vakarą išskridęs lėktuvas. Nelaimės metu žuvo bendrovės „Vilniaus baldai“ vadovas Dalius Aleksandravičius ir jo vienuolikmetis sūnus.

Pranešimą apie dingusį dviejų vietų mėgėjišką lėktuvą, kurį pilotavo D.Aleksandravičius, policija gavo šeštadienį 21 val. 36 min. Policija informuota, kai į oro uostą negrįžo apie 20 val. turėjęs čia nutūpti lėktuvas. Tačiau jo paiešką apsunkino tamsa. Skraidyklė su žuvusiaisiais sekmadienį apie 6 val. rasta netoli oro uosto.

Paieškos operacijai vadovavęs Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojas Antonis Mikulskis „Respublikai“ sakė, kad nelaimės priežastis aiškinasi Civilinės aviacijos administracijos specialistai. Kol kas jis tvirtino neturintis net pirminių specialistų pamąstymų, kodėl lėktuvas galėjo nukristi.

Paieškos operacijoje dalyvavo ne tik gausus policijos pareigūnų būrys, bet ir ugniagesiai, pasieniečiai, taip pat savanoriai. Trakų apylinkės iš oro buvo stebimos dviejų pasieniečių sraigtasparnių, taip pat pilotų mėgėjų. Būtent vienas iš jų sekmadienio rytą pastebėjo sudužusį lėktuvą ir apie radinį informavo policiją. Deja, skraidyklėje buvusių dviejų žmonių gyvybės jau buvo užgesusios.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas „Respubliką“ informavo, kad sudužęs dvivietis lėktuvas buvo VL-3. Tokio tipo skraidyklės pasižymi milžinišku greičiu ir yra priskiriamos ultralengviems lėktuvams. Sudužusi skraidyklė buvo vienintelis tokio modelio lėktuvas Lietuvoje. Jis buvo pagamintas šiemet.

A.Šumskas sakė, kad savaitgalį įvykusi nelaimė - pirmas žmonių aukų pareikalavęs lėktuvo sudužimas Lietuvoje per pastaruosius šešerius metus. Paskutinė tragedija, kurią jis prisimena, buvo aviatoriaus buvusio Seimo nario Vytauto Lapėno žūtis. 2006-aisiais dangus pareikalavo verslininko Huberto Grušnio gyvybės. Dar viena didelio atgarsio sulaukusi nelaimė įvyko 2004-aisiais, kai per sportinio lėktuvo avariją iškart žuvo mechanikas Rolandas Žiaugrė, o ligoninėje kiek vėliau užgeso lakūno akrobato Dariaus Išganaičio gyvybė.

„Nelaimės priežastis tiria grupė, kuriai vadovauja Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų ir incidentų tyrimų vadovas Bronius Merkys“, - informavo A.Šumskas.

B.Merkys taip pat dar nesiėmė spėlioti, kas sukėlė katastrofą, tačiau tam tikrų įtarimų jau turi.

„Panašu, kad įvyko gedimas, veikiausiai variklio. Tačiau tai kol kas tik tikimybė. Sprendžiant iš nuolaužų, kritimas buvo horizontalus. Žmonėms iš lėktuvo iššokti galimybės nebuvo, nes jame nebuvo parašiutų. Tačiau galimybė išsigelbėti buvo, bet, deja, žmonės nepasinaudojo gelbėjimo sistema. O jos esmė buvo tokia, kad visą lėktuvą su parašiutu galima nuleisti ant žemės. Paprastai visada žmonės bando tempti iki galo ir išgelbėti lėktuvą. O naudojant parašiutinę gelbėjimo sistemą lėktuvas smarkiai apsidaužo. Tačiau žmonės dažnai lieka gyvi. Tačiau vėlgi prieš krisdamas lėktuvas buvo virš miško, todėl gal tai ir nulėmė piloto apsisprendimą. Pieva, kurioje galima nusileisti, buvo už kokių 50 metrų. Tačiau iki jos dar reikėjo nuskristi. Jei buvo variklio gedimas, tai nėra taip lengva“, - sakė B.Merkys.

Parengta pagal dienraštį „Respublika“





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net