respublika.lt

Keliai bus kelmuoti (0)

2010 kovo 05 09:58:00
Danas NAGELĖ, zinios@vakarozinios.lt

Lietuva saviems keliams tiesti ir lopyti kasmet išleidžia apie milijardą litų. Tačiau artimiausiu metu ši suma privalės dvigubėti ar net trigubėti, nes Susisiekimo ministerija ketina leisti kelius traiškyti ir sunkesniam nei 40 tonų transportui.

×
nuotr. 1 nuotr.
Tiesė klojo Lietuva kelius, o dabar atėjo metas juos ardyti. Tam pradžią davė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, leisdamas kelius traiškyti sunkiasvoriam transportui. Justo Krilavičiaus fotomontažas


Nori didesnio pelno

Kelių priežiūrai šiemet skirta beveik 900 mln. litų, tačiau, regis, šie pinigai bus išmesti į balą. Susisiekimo ministerija ketina atšaukti apribojimus keliais riedėti ir jų dangą ardyti sunkesniems nei 40 tonų miškavežiams bei prekiniams vilkikams.

“Dabar vežti krovinius vilkikais, sveriančiais daugiau kaip 40 tonų, draudžiama. Pataisius teisės aktus, medvežiai galėtų gabenti 20-30 proc. daugiau medienos”, - džiūgavo Privačių miškų savininkų asociacijos direktorius Rytis Kuliešis.

Anot jo, esant apribojimams dėl nevisiškai pakrautų miškavežių miškų savininkai per metus praranda apie 40 mln. litų, mat norint išvežti tą patį kiekį medienos reikia daugiau reisų.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis labai ramiai reaguoja į būsimas naujoves.

“Kartelę norime pakelti tik nuo 40 iki 48 tonų. Darėme įvairius skaičiavimus, susidarė labai keistas vaizdas. Lietuva, kuri skiria labai didelę sumą keliams, turi pačią žemiausią ribą sunkvežimių svoriui. Be to, neleisime bet kur važinėti. Bus nustatyti konkretūs maršrutai, kuriais bus galima vežti sunkesnius krovinius. Pavyzdžiui, gali tekti aplenkti tiltus ar viadukus. Ar bus leista važinėti automagistralėmis - dar nežinau. Manau, kad didesnis svoris didelės įtakos kelių būklei neturės”, - vylėsi E.Masiulis.

Lobistai nugalėjo

Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojas Petras Tekorius laikosi kitokios nuomonės.

“Mes iki šiol dar nesutvarkėme visų kelių, kad jie atlaikytų 11,5 tonos svorį į ašį. Maždaug 80 proc. kelių tokio reikalavimo neatitinka. Svorio padidinimas tikrai pablogins dangos būklę. Tiesa, deklaruojama, kad padidinus svorį apkrova į ašį nepadidės. Bet tam reikalingi nauji specialūs automobiliai - su dvigubai didesniu ratų skaičiumi, su daugiau ašių ir t. t. Kas paneigs, kad nebus to laikomasi? Reikėtų tikrinti, o tam reikėtų begalės pinigų. Prasidės kelių laužymas. Šiuo atveju suveikė lobizmas”, - apgailestavo P.Tekorius.

Neatlaikė spaudimo

Algirdas BUTKEVIČIUS - Seimo narys, susisiekimo eksministras:

Mūsų kelių atsparumas pagal visus skaičiavimus pritaikytas iki 40 tonų apkrovai. Tiesiami tokie keliai, kad tik tokį svorį atlaikytų. Dėl to tie apribojimai ir taikomi. Priešingu atveju danga būtų smarkiai gadinama. Atsižvelgiant ir į tai, kad keliams ir mažesnis finansavimas skiriamas, po 3 metų duobėms lopyti reikės 3-5 kartus daugiau pinigų nei dabar. Kitose šalyse keliai tiesiami atsparesni, todėl ir apkrovos leidžiamos didesnės. Lobistai savo siūlymus norėjo prastumti ir tada, kai aš buvau ministru, tačiau jiems nepasisekė. O dabartinė ministerija neatlaikė spaudimo. Gal todėl, kad nepopuliaru priimti neigiamus sprendimus, nes nenorima supykdyti tam tikros žmonių grupės?

Parengta pagal dienraštį "Vakaro žinios"

Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DERYBOS: Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis trečiadienį pareiškė norįs tiesioginių derybų su Rusija, skirtų užbaigti aštuonerių metų karą su prorusiškais separatistais jo šalies rytuose.
  • PELNAS: Bankininkystės grupė „Citadele“ per 9 šių metų mėnesius uždirbo 44,7 mln. Eur, kai prieš metus tą patį laikotarpį fiksuotas 20,5 mln. Eur nuostolis.
  • PRATĘSIAMA: Austrija antradienį dar dešimčiai dienų pratęsė šalyje įvestą visuotinį karantiną.
  • BRANGIAUSIAS: Izraelio uostamiestis Tel Avivas, anot britų žurnalo „The Economist“ atliktos analizės, yra brangiausias pasaulio miestas.
  • NESUTINKA: Vatikano valstybės sekretorius kardinolas Pietras Parolinas nesutinka su Europos Komisijos rekomendacijomis atsisakyti lytį apibūdinančių kreipinių ir nevartoti žodžio „Kalėdos“.
  • PASIKEITIMAI: Nuo trečiadienio galimybių pasui gauti nebetinka antigeno testas – galioja tik PGR, o nevakcinuoti ir nepersirgę darbuotojai turi tikrintis savo lėšomis o taip pat įsigalioja reikalavimas pradinukams mokyklose dėvėti kaukes.
  • KONVENCIJA: Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen teigia, kad vertinant dėl Stambulo konvencijos Seime tvyrančias įtampas yra akivaizdu, jog teikti konvenciją ratifikavimui šiuo metu būtų labai rizikinga.
  • EKONOMIKA: Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė įsitikinusi, kad Lietuvos ekonomika per COVID-19 pandemiją nenukentėjo, todėl valstybei reikėtų galvoti ne apie atsigavimą, o tolesnį augimą.
  • UŽSTATAS: Buvusiam koncerno „MG Baltic“ viceprezidentui Raimondui Kurlianskiui bus grąžintas 25.000 Eur užstatas, antradienį galutinai nusprendė Lietuvos apeliacinis teismas.
  • VAKCINOS: Dabartinės vakcinos nuo COVID-19 sunkiai susidoros su omikron atmaina, o sukurti naują veiksmingą skiepą prireiks kelių mėnesių, JAV vakcinų gamintojos „Moderna“ vadovas sakė laikraščiui „Financial Times“.
Daugiau

Dienos klausimas

Ar vaikai turi turėti galimybę nuspręsti skiepytis be tėvų sutikimo?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Visuomenėje nuolat sklinda kalbos apie „purškiančius” lėktuvus. Kaip manote, ar tai tiesa?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-6 +2 C

-2 +5 C

 

-2 +3 C

-4 +1 C

0 +5 C

 

-6 0 C

0-6 m/s

0-13 m/s

 

0-10 m/s