Ženklai mažėja, baudos lieka didelėsnuotraukos

2014 sausio 09 11:12:05 Perskaitė 2411

Šalies didžiuosiuose miestuose dygsta beveik perpus mažesni nei įprasta kelio ženklai. Atsargiai, vairuotojai! Sumažėjus ženklams, baudos liko didelės.

Pasikeitė

Paskutinį kartą sveikatos apsaugos ministro įsakymu reikalavimai vairuotojų regėjimui buvo patvirtinti 2009 metais, o susisiekimo ministro įsakymas dėl nulinės kategorijos, t.y. beveik perpus mažesnių nei iki šiol buvę, ženklų patvirtinimo įsigaliojo praėjusių metų viduryje. Sparčiai, ypač sostinėje, dygsta mažyčiai kelio ženklai, tačiau niekam iki šiol nerūpėjo, ar tokius ženklus trumparegiai vairuotojai įžiūri. „Įžiūrėsite, greitai nevažiuosite ir pamatysite, - įtikinėjo Vilniaus savivaldybės Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis. - Jeigu reikės, kreipsimės, kad būtų sugriežtinti sveikatos patikrinimo reikalavimai“.

Kelio ženklus sumažinti leidusios Susisiekimo ministerijos atstovai tvirtino, kad regėjimo klausimas paliktas pačių vairuotojų sąžinei. „Medicininiai reikalavimai nepasikeitė. Dėl regėjimo, tai spręsti palikta paties žmogaus sąmoningumo lygiui“, - paaiškino Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos departamento Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

O štai Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai susigriebė, ar nebus ko nors pražiūrėję. „Reikės pasitarti, ką čia daryti, su medikais tarsimės, ar ženklų dydis turi įeiti į vertinimo kriterijus“, - „Respublikai“ sakė Sveikatos apsaugos ministerijos Asmens sveikatos departamento Bendrosios medicinos pagalbos skyriaus vedėjas Arvydas Gabrilavičius.

Pigiau

Kaip teigė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas V.Pumputis, iniciatyvą dėl ženklų sumažinimo ypač rodė Vilniaus miesto savivaldybė. Oficiali priežastis - senamiesčio vaizdas. Esą įprasto dydžio ženklai darko senamiestį. Anot ministerijos atstovo, daugelyje Europos miestų taip pat yra naudojami mažesnio skersmens ženklai.

Tačiau jis neslėpė, kad yra ir kita priežastis. „Kiek žinau, mažesni ženklai perpus pigesni. Ir savivaldybės atstovai neslėpė, kad pasikeitus tvarkai pinigų sutaupo“, - kalbėjo ministerijos atstovas. „Bet mažus ženklus jokiais būdais dėti nėra privaloma“, - patikslino vedėjas V.Pumputis.

Vilniaus savivaldybės valdininkai atsakymus apie sostinės ženklinimo pakeitimus pažadėjo pateikti tik tuo atveju, jeigu jie bus suderinti. Sulaukti atsakymo į klausimą apie ženklų dydžius taip ir nepavyko.

Besirūpinant sostinės senamiesčio vaizdu vaizdelis išėjo nekoks. Vienur ženklai mažesni, kitur didesni. Yra tokių vietų, kur vienas ženklas įprasto dydžio, o kitas perpus mažesnis. Kai kur ant vieno ir to paties stulpo sukabinti skirtingo dydžiai kelio ženklai. Be to, vairuotojus tokia maišalynė gali ir suklaidinti, mat nejučiomis peršasi mintis, kad didesnis ženklas svarbesnis.

Vairuotojų klaidinimas

Kauno miesto Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Gintautas Degutis teigė, kad tokia ženklinimo sistema, kai vienas ženklas mažas, o kitas didelis, vairuotojams kelia sumaištį.

„Mes taip pat norėjome keisti ženklus, bet pasitarę su specialistais nutarėme palaukti geresnių laikų. Didelis ženklas iš regos lauko išstumia perpus mažesnį, didelė tikimybė, kad vairuotojas mažo ženklo gali nepamatyti, - kalbėjo Kauno savivaldybės atstovas. - Nutarėme jeigu keisti, tai sistemingai“.

Anot Kauno atstovo, kai įrengiamos perėjos su šviesoforais, tarp jų negali būti nereguliuojamos perėjos, nes praktika rodo, kad vairuotojai jų tiesiog nepastebi. „Ženklinant kelius apribojimų dėl ženklų dydžių nėra, bet, manau, tie patys argumentai galioja ir ženklams“, - įsitikinęs G.Degutis.

Painiava - didesnė galimybė uždirbti

Policijos departamento Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininką laikinai pavaduojantis Rytis Vosylius „Respublikai“ teigė dar nepastebėjęs, kad mažesni ženklai būtų sumontuoti šalia didesnių. „Net nežinau, kaip tai vertinti. Vairuotojas privalo vadovautis kelio ženklais, o jų dydis ženklo reikšmės tikrai nekeičia ir didesnis ženklas nėra viršesnis už mažesnį ženklą“, - sakė Policijos departamento atstovas. Tačiau jis sutiko, kad vairuotojams tokia ženklinimo sistema sukels painiavos.

Bekalbant apie ženklų painiavą keliuose policijos atstovas juokais užsiminė, kad tai savivaldybės biudžetui gali išeiti tik į naudą. Anot jo, paskutinėmis praėjusių metų dienomis Seime priimtos Administracinių teisės pažeidimų kodekso pataisos, kurios bausti vairuotojus už kelių eismo ženklų pažeidimus įgalino ir savivaldybę. Visi už pažeidimus surinkti pinigai, anot R.Vosyliaus, keliaus į savivaldybės biudžetą. O sostinės biudžetas kiauras, skola - beveik milijardas.

Parengta pagal dienraštį „Respublika“





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, l , l , l info@respublika.net