respublika.lt

Senus kledarus apmokestins ir kaimynai (10)

2020 lapkričio mėn. 11 d. 16:30:44
Vidmantas MISEVIČIUS

Lietuvoje nuo šių metų vasaros įsigaliojo nemažai kritikos sulaukęs vadinamasis „taršos mokestis". Valdžios teigimu, jis buvo įvestas, siekiant žmones paskatinti rinktis mažiau taršias, ekologiškesnes, transporto priemones. Panašu, kad lietuvių pavyzdžiu nusprendė pasekti ir Latvijos vyriausybė, tačiau eiliniai piliečiai tokių permainų nelaukia.

×
nuotr. 1 nuotr.
Senus kledarus apmokestins ir kaimynai. Vidmanto Misevičiaus nuotr.

 

Kaimynų piniginės

Latvijos valdžia nusprendė „pradžiuginti" šalies gyventojus Naujųjų metų proga - nuo 2021 m. sausio 1 d. šalyje įsigalios naujas automobilių Registracijos mokestis. Latvijos Susisiekimo ministerijos teigimu, mokestis įvedamas „siekiant užkirsti kelią senų ir neekologiškų lengvųjų automobilių įvežimui į Latviją". Mokesčio dydžiui esminę įtaką turės degalai, kuriais bus varoma transporto priemonė. „Žalių" automobilių pirkimą žadama skatinti, o štai kitų transporto priemonių savininkų laukia drastiškos papildomos įmokos.

Paviešinti Vyriausybės planai sukėlė eilinių Latvijos gyventojų nepasitenkinimą.

„Ar iš gero gyveno žmonės vairuoja 15 metų senumo automobilius? Jeigu aš norėsiu įregistruoti 2008 m. gamybos „Audi" 2,7 TDi, vien registracija man kainuos 728 eurus. O kur dar visi kiti mokesčiai? Valdžia, ką jūs darote? Ir kiek kainuos, jeigu Latvijoje norėsi turėti automobilį su 2,5 l tūrio dyzeliniu varikliu? Spėju, kad mokestis sieks dviejų automobilių kainą. Puikus sprendimas, kaip dar labiau engti eilinius latvius", - piktinasi jie.

Valdžiai primenamas ir 2007-2008 m. įvestas kelių mokestis, kurį, šaliai išėjus iš krizės, žadėta panaikinti. Deja, krizė baigėsi, valdžios keitėsi, o mokestis liko.

„Kadangi valdžia daro, ką nori, man tai bus priežastis išsirinkus norimą automobilį registruoti jį Estijoje", - socialiniuose tinkluose rašo žmonės.

Estijoje apie mokesčius tik kalbama

Estijos automobilių pardavėjų asociacijos AMTEL vadovas Arno Sillat patikslino, kad pas juos papildomai apmokestinami tik privačioms reikmėms naudojami įmonės automobiliai.

„Vertinama, kad tai yra pajamos, už kurias reikia susimokėti. Kitokių mokesčių nėra ir, tikėtina, artimiausiu metu nebus. Kalbų apie tai, jog tikslinga apmokestinti taršų ar seną transportą, pasigirsta nuolat, bet visi politikai puikiai supranta, kad tai atsilieps jiems per rinkimus. Senų automobilių apmokestinimas skaudžiai smogs naujo transporto negalinčių įpirkti regionų ir kaimų gyventojams, tad akivaizdu, jog ten gyvenantys žmonės per rinkimus už tokią tvarką įvedusius politikus tikrai nebalsuos, - situaciją paaiškino A.Sillat. - O naujų automobilių ar elektromobilių apmokestinimas prieštarautų bendrai ES politikai. Tad išeina, kad nėra ką apmokestinti."

Nors, AMTEL vadovo teigimu, saugikliai, leidžiantys apsaugoti šalį nuo kledarų visgi reikalingi.

„Vakarų gamintojai suinteresuoti, kad žmonės pirktų naujus automobilius, tačiau tam reikia atsikratyti senų. Dabar dalis jų važiuoja į laužynus, dalis - į Rytų Europą. Rusai, baltarusiai ir ukrainiečiai įvedė papildomą tokių transporto priemonių apmokestinimą, tad jos, pasiekusius ES pakraščius, čia ir pasilieka. Tik jeigu senus sunkvežimius dar perka Afrikos šalys, tai senų lengvųjų automobilių niekam nereikia. Kol kas situaciją gelbsti tai, kad dalis jų keliauja į metalo supirktuves, bet tik todėl, kad gyventojams už priduodamą metalą dar yra mokami pinigai. Kiek tai truks, sunku pasakyti, nes automobiliuose yra apstu neperdirbamų dalių arba medžiagų, kurių perdirbimas - brangus ir sudėtingas, tad vieną dieną automobilių gali nebepriimti ir metalo laužo supirktuvės. Kol taip nenutiko, reikia rasti šios problemos sprendimą, bet toliau kalbų mums pasistūmėti nepavyko", - situaciją apibendrino A.Sillat.

Registracijos mokesčio statistika

Pasak „taršos" mokestį administruojančios VĮ „Regitros" atstovų, nuo mokesčio taikymo pradžios, t.y. liepos 1 d. iki spalio 1 d., CO2 dydis iš viso buvo nustatytas apie 74 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių. Iš jų apie 10,5 tūkst. mokestis nebuvo taikytas, tai sudarė apie 14 proc. nuo visų atvejų. Kita automobilių dalis - apie 63,5 tūkst. viršijo 130 g/km ribą, todėl jiems mokestis buvo pritaikytas.

Tarp tų lengvųjų automobilių, kurių CO2 kiekis viršijo 130 g/km, per tris mėnesius dominavo varomi dyzelinu (apie 66 proc.) ir benzinu (apie 27 proc.).

Kalbant apie pirmą kartą Lietuvoje įregistruotus naudotus lengvuosius automobilius, pasak įmonės atstovų, šiemet liepos-rugsėjo mėnesiais jų iš viso buvo įregistruota apie 37,1 tūkst. Tuo metu pernai tuo pačiu laikotarpiu šis skaičius siekė apie 49,5 tūkst. Šiais metais mažesniam pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių skaičiui įtakos galėjo turėti pasaulinė COVID-19 pandemija.

Tiek pernai, tiek šiemet tuo pačiu laikotarpiu dominavo dyzeliniai ir benzininiai naudoti automobiliai. Tačiau pastebėtina, kad nors šiemet pirmą kartą naudotų lengvųjų automobilių buvo įregistruota mažiau nei pernai, iš turimų duomenų matyti, jog išaugo ekologiškesnių automobilių skaičius, t. y. varomų tik elektra ir hibridinių.

Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (10)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • BE PANIKOS - NEVERYGINĖ STATISTIKA: per šių metų sausio-rugsėjo mėnesius Lietuvoje mirė 29699 žmonės (pernai per tą patį laiką mirė 29017 žmonių), iš jų nuo kraujotakos sistemos ligos – 16137; nuo piktybinių navikų - 6070; kitos mirties priežastys - 2772; išorinės mirties priežastys - 1689; virškinimo sistemos ligos - 1548; kvėpavimo sistemos ligos - 859; infekcinės ir parazitinės ligos - 529; DĖL „COVID-19“ – 95 ŽMONĖS.
  • ŽUVO: pirmadienį po vidurdienio per eismo įvykį susidūrus automobiliui su vilkiku žuvo du žmonės.
  • KALBĖSIS: rezidentas Gitanas Nausėda antradienį konferenciniu skambučiu kalbėsis su Baltarusijos pilietinės visuomenės lydere Sviatlana Cichanouskaja.
  • SPRĘS: Seimas antradienį turėtų apsispręsti, ar premjerės pozicijoje nori matyti buvusią finansų ministrę Ingridą Šimonytę.
  • KETINIMAI: augant koronaviruso atvejų skaičiui, Liuksemburgo vyriausybė ketina iki gruodžio vidurio įvesti dalinį karantiną.
  • EISMO ĮVYKIAI: praėjusį savaitgalį, lapkričio 20-22 dienomis, Lietuvos keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 29 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės.
  • PERTRAUKA: siekiant apsisaugoti nuo koronaviruso plitimo, Seimas plenariniuose posėdžiuose nutarė padaryti vienos savaitės pertrauką.

  • NEPRITARIA: sekmadienį Kirgizijoje į gatves išėjo šimtai žmonių, protestuojančių dėl Konstitucijos pataisų, kurios, pasak kritikų, suteiktų prezidentui daugiau galių ir pakenktų žodžio laisvei.
  • GRŪDAI: ekologiškų grūdų supirkimas iš Lietuvos augintojų trečią ketvirtį, palyginti su pernai, padidėjo 31,11 proc., rodo Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro duomenys.
  • IŠAUGO: viešąsias bei administracines paslaugas gyventojams, verslui ir viešajam sektoriui teikiančio Registrų centro paslaugų kiekis šiemet išaugo 1,5 karto.
  • VIRTUALIAI: JAV prezidentas Donaldas Trumpas dalyvaus virtualiame Didžiojo dvidešimtuko (G20) šalių viršūnių susitikime, kurį šeštadienį organizuoja Saudo Arabija, pranešė aukšto rango JAV pareigūnas.

Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Dienos klausimas

Ar gerai, kad Ramūnas Karbauskis palieka Seimą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar dėl pandemijos pasikeis Jūsų išlaidos kalėdinėms dovanoms?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+2 +4 C

+4 +5 C

 

0 +2 C

 +6 +7 C

+6 +9 C

 

 +5 +7 C

0-5 m/s

1-6 m/s

 

0-4 m/s

       

Valiutų kursai

USD - 1.1901 PLN - 4.4735
RUB - 90.3507 CHF - 1.0806
GBP - 0.8889 NOK - 10.6903

Nuorodos