Sostinėje, Kalnėnų mikrorajone, šią vasarą įvyko du svarbūs dalykai - kolektyvinių sodų pašonėje išdygo Austėjos Landsbergienės mokykla ir, išasfaltavus ilgus metus niekaip nepabaigiamą gatvelės atkarpą, buvo pakeistas viešojo transporto maršrutas. Vietos gyventojų nuomone, abu šie įvykiai yra glaudžiai susiję.
„Karalienės Mortos“ mokykla sklype, dėl kurio vis dar nerimsta aistros, iškilo labai operatyviai. Greitai buvo išasfaltuotas ir iki mokyklos vedantis kelias bei sutvarkyta ugdymo įstaigos aplinka. Deja, į mokyklą vykstančių vaikų saugumu pasirūpinti buvo „pamiršta“.
Nors, tikėtina, specialiai dėl A.Landsbergienės mokyklos buvo pakeistas 33-iojo autobuso maršrutas ir netoli mokyklos įrengtos stotelės, pinigų gatvės, bent jau šioje vietoje, apšvietimui ir pėsčiųjų perėjos įrengimui nebeužteko.
Įdomu tai, jog pasiteiravus Vilniaus savivaldybės, kaip bus užtikrintas moksleivių saugumas, buvo atsakyta, kad tuo jau esą pasirūpinta. Mokyklos lankytojai ir aplinkiniai gyventojai gali jaustis saugūs, nes „Ašmenėlės gatvėje yra įrengtos viešojo transporto stotelės, paviljonai, šaligatviai, pėsčiųjų perėjimo vieta. Be to, įrengti įspėjamieji kelio ženklai, informuojantys apie kelio atkarpą, kuria vaikšto pėstieji, iki 30 km/h sumažintas leistinas važiavimo greitis“.
Prisiminus, kad greičio viršijimas yra vienas dažniausių Lietuvos vairuotojų nusižengimų, teiginiai apie tai, jog ženklas neapšviestoje gatvelėje taps pėsčiųjų saugumo garantu, skamba abejotinai. Juolab kad ir šia gatvele zujantys automobiliai minėtų greičio ribojimų, kiek teko pastebėti, visiškai nepaiso.
Tiesa, vėliau savivaldybės atstovai patikslino, kad „atnaujinant Ašmenėlės g. bus įrengtas apšvietimas, šaligatviai, iškiliosios pėsčiųjų perėjos ir kt.“. Deja, į klausimą, kada tai bus padaryta ir kiek miestui tai kainuos, - atsakyta nebuvo.
Pasiteiravus apie galimybes paprastų žmonių pageidavimu koreguoti viešojo transporto maršrutus, buvo nurodyta tokiais klausimais kreiptis ir prašymus siųsti Vilniaus miesto savivaldybės sudarytai Viešojo transporto darbo grupei. Bet, kaip rodo praktika, kol randama lėšų paprastų žmonių prašymu pakeisti ar įrengti naujas stoteles, nekalbant jau apie viso maršruto koregavimą, skirtingai nuo Kalnėnų atvejo, gali praeiti ir ne vieneri metai.
P.S. „Karalienės Mortos“ mokyklos atstovų taip pat buvo pasiteirauta, kaip galvojama užtikrinti moksleivių ir į ją atvykstančių asmenų saugumą. Deja, atsakymo į užklausą taip ir nesulaukėme.