respublika.lt

Kryžiaus kelias dėl paso - veltui

(125)
Publikuota: 2022 rugpjūčio 12 15:10:00, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Pastarųjų mėnesių Migracijos departamento ir jo skyrių veikla tapo nuolatinės interesantų kritikos objektu. Migris.lt nuotr.

Paprastai į Migracijos departamentą asmenys kreipiasi ne dėl pramogos, o turėdami konkretų tikslą - pasikeisti dokumentus arba pratęsti leidimus gyventi Lietuvoje. Deja, bet pastaraisiais mėnesiais minėta institucija yra tapusi nuolatiniu interesantų kritikos objektu. Išimtimi netapo ir Edmundo, kuris atsakymo į jam ir sutuoktinei svarbius klausimus negavo net atvykęs į Vilniaus padalinį, istorija.

 

Lietuviškai nekalba

Į redakciją kreipęsis Edmundas papasakojo, kad kartu gyvenančiai, bet kitos šalies pilietybę turinčiai jo sutuoktinei atėjo laikas prasitęsti leidimą gyventi Lietuvoje.

„Tam Migracijos departamentui reikia nusiųsti asmens pasą. Tą ir padarėme, tačiau jokio atsakymo iš minėtos institucijos nesulaukėme. Kadangi delsti nebuvo galima, liepos pabaigoje, norėdami išsiaiškinti, kur yra žmonos pasas, patys atvykome į Vytenio gatvėje esantį poskyrį, - pasakojo vyras. - Atėjus prie stendo mus pasitiko tik rusiškai kalbanti moteris. Aš rusų kalbą moku, tad susikalbėjau, bet man tai pasirodė keista - valstybinė Lietuvos įstaiga, o lietuviškai kalbančio konsultanto, bent jau tuo metu nebuvo. Pasiteiravau moteriškės, kaip galėtume išsiaiškinti, kur mūsų dokumentai, o viskas, ką ji sugebėjo atsakyti - spauskite mygtuką, imkite talonėlį ir laukite eilėje. Nieko daugiau ji nepasakė ir specialiai iš Zarasų dėl panašių problemų į sostinę atvykusiai senolei".

Galiausiai, pasak vyro, pavyko sužinoti, kad antrame aukšte sėdi galbūt kažką daugiau žinantis viršininkas.

„Deja, su juo pabendrauti mums nepavyko, nes be leidimo į antrą aukštą patekti negalima.

Visgi galiausiai prie uždarytų durų priėjo moteris ir, mus išklausiusi, „pradžiugino", kad atsakymo į klausimą „kur dokumentai?" mes Migracijos departamente negausime. Ji pasiūlė važiuoti namo ir užklausą pateikti internetu.

O ką daryti tiems, kurie vasarą gyvena atokesnėse vietose ar išvis nemoka naudoti moderniomis technologijomis? Kur jiems rasti atsakymus? Beje, prisiskambinti į departamentą irgi tiesiogiai negalima, o skambinant „per aplinkui", tam galima sugaišti visą dieną, bet rezultatas taip ir nebus pasiektas", - svarstė Edmundas.

Specialiai į Vilnių dėl informacijos apie savo dokumentus atvažiavę sutuoktiniai liko be nieko.

„Daug esu visko matęs, bet kad valstybinės įstaigos, kuriose jau ir lietuviškai neįmanoma susikalbėti, taip elgtųsi su savo šalies gyventojais, susidūriau pirmą kartą, - nusivylimo neslėpė vyras. - Jokio grįžtamojo ryšio, jokios pagalbos, tik bukas siuntimas į internetą. Beje, tuo pat metu, kai visi kiti stumdosi bendrose eilėse, ukrainiečiai departamente greitai aptarnaujami trečiame aukšte. Suprantu, kad jiems, atvykusiems iš karo zonos, yra sunku ir pritariu, kad jiems būtina padėti, tačiau gal galima tai daryti nežeminant juos priėmusios valstybės piliečių? Juk, šiaip ar taip, čia yra Lietuva, kur pirmiausia turi būti saugomos ir gerbiamos ne atvykėlių, o jiems prieglobstį suteikusių vietinių gyventojų teisės".

Darome, ką galime

Atsakydami į skaitytojo pastebėjimus, Migracijos departamento atstovai nurodė, kad kiekvienas atvejis yra unikalus, todėl plačiau pakomentuoti įvardintą situaciją yra sunku. Visgi jie pripažino, kad atvykusiems be išankstinės rezervacijos dėl didelio kliento srauto ne visada pavyksta „skirti pakankamai laiko ir išsamiai atsakyti į visus juos dominančius klausimus".

Migracijos departamentas intensyviai komunikuoja apie asmens dokumentų išdavimo taisyklių pasikeitimus, bet skatiname asmenis nevykti į skyrius be išankstinio vizito rezervacijos.

Komentuojant Edmundo priekaištus dėl atgalinio ryšio nebuvimo, buvo patikinta, kad „visi laiškai yra registruojami centralizuotai, į juos atsakoma per teisės aktuose nustatytus terminus.

„Jeigu departamento specialistams trūksta informacijos, jie susisiekia su klausėjais jų nurodytais kontaktais. Rekomenduojame klientams laukti atsakymo iš Migracijos departamento, jeigu nesuėjęs atsakymo terminas, neiti į skyrius ir tokiu būdu taupyti savo laiką ir nesukurti papildomo klientų srauto", - buvo teigiama gautame atsakyme.

Dėl rusiškai kalbančios konsultantės institucijos atstovai paaiškino, kad ji yra Ukrainos pilietė. „Darbuotoja turi ir įspėjamąjį ženkliuką, jog yra iš Ukrainos. Atvejų, kai mūsų minėta darbuotoja negali paaiškinti informacijos asmeniui tikrai mažai, susidūrusi su kalbos barjeru visuomet pakviečia lietuviškai kalbantį kolega", - teigė jie.

Taip pat buvo patikslinta, kad ukrainiečių registracijos centras į Vilniaus miesto Migracijos departamento trečiąjį aukštą buvo perkeltas sumažėjus pabėgėlių iš Ukrainos srautui. Tokiu būdu, pasak jų, buvo siekiama atskyrus srautus sumažinti susidariusias eiles, tačiau taip ir nebuvo paaiškinta, kodėl tik ukrainiečiams suteiktos išskirtinės teisės.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
61
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Skaityti komentarus (125)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s