Apie 20 tūkst. turistų per sezoną plukdydavęs greitaeigis Kuršmarių katamaranas „Smiltynė" jau trečius metus skrodžia Nyderlandų vandenis, nes buvo parduotas, o naujo įsigyti ar pastatyti Susisiekimo ministerijos kontroliuojama AB „Smiltynės perkėla" iki šiol nesugeba.
Šis greitaeigis laivas švartuodavosi Šiauriniame rage, Klaipėdoje. Nidą juo buvo galima pasiekti per 2 valandas. Daugybę žmonių žavėjo galimybė išvysti Kuršių nerijos pusiasalį, Mirusias kopas, Pervalkos švyturį, kurortus ir kitas grožybes iš marių pusės.
Katamaranas plaukiojo nuo birželio pradžios iki rugsėjo. Kelionės iš Klaipėdos į Nidą kaina vienam žmogui nebuvo itin didelė - 12 eurų. „Smiltynės" viduje buvo įrengtos 72 sėdimos vietos, o laive iš viso galėjo tilpti 132 keleiviai. Denyje galima buvo nemokamai gabenti 43 dviračius.
Kai 2018 m. paaiškėjo, kad katamaraną minėta bendrovė nusprendė parduoti, visuomenėje kilo nemaža pasipiktinimo banga, mat reisai buvo populiarūs. Daug keliautojų mielai plaukdavo į Nidą mariomis, o atgal į Klaipėdą grįždavo dviračiais.
AB „Smiltynės perkėla" vadovybė dar 2018 m. žadėjo grąžinti buvusį itin populiarų vandens maršrutą Klaipėda-Juodkrantė-Nida. Iki šiol to nepavykus padaryti, siūloma apie 3-5 mln. eurų kainuojantį laivą pirkti ne vien iš įmonės lėšų, o finansiškai prisidėjus uostamiesčio bei Neringos savivaldybėms.
Pastarųjų vadovai pasisako už maršruto ir katamarano sugrąžinimą, tačiau trijų dalininkių modelį vertina labai atsargiai ar net skeptiškai, todėl su ekologine tarša kovojančios Kuršių nerijos vandens turizmo perspektyvos ir vėl priklausys nuo privataus verslo iniciatyvų.