Į Klaipėdą atplaukė ką tik Kinijoje pastatytas Danijos kompanijos DFDS ro-pax laivas „Luna Seaways". Iki Lietuvos laivo įgulai teko įveikti 13 tūkst. jūrmylių.
„Luna Seaways" yra tokio paties dydžio kaip ir „Aura Seaways", šiemet sausį atvykusi į Lietuvos uostą ir pradėjusi kursuoti maršrutu Klaipėda-Karlshamnas (Švedija). Šie du laivai yra keltai dvyniai. Pagal krovinių pervežimo pajėgumą jie yra didžiausi ro-pax keltai Baltijos jūroje.
Laivai dvyniai yra gerokai didesni už kitus „DFDS Seaways" keltus, kurie plaukioja iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija), į Karlshamną. Jų aukštis nuo kilio iki viršaus yra toks kaip 14-15 aukštų namo. Kai jie stovi šalia kitų laivų, juntamas akivaizdus skirtumas. „Luna Seaways", kurio ilgis - 230, plotis - 32 metrai, talpina net 4,5 km automobilių, juo gali keliauti 600 keleivių.
Naujasis keltas turėtų keisti šiuo metu į Karlshamną plaukiojantį keltą „Optima Seaways".
Nors „Aura Seaways" ir „Luna Seaways" plaukioja su Danijos vėliava, nes juos statyti užsakė motininė šios šalies kompanija DFDS, bet jie bazuojasi Lietuvos uoste, švartuojasi centriniame Klaipėdos terminale (CKT), juose dirba lietuviškos įgulos, laivus aptarnauja Klaipėdoje įsikūrusi AB „DFDS Seaways". Kituose vienuolikoje „DFDS Seaways" laivų yra Lietuvos vėliava. Neatmetama galimybė, kad ateityje ir naujieji keltai plaukios su mūsų šalies vėliava. Laivo „Luna Seaways", kaip ir „Aura Seaways", įgulą sudarys 53 nariai.
Kadangi bendrovė įsigijo du naujus didelius laivus, jai tenka priimti į darbą apie 200 naujų darbuotojų, kurie dirbtų keltuose. Didžioji dalis jų priimti į darbą. Naujuose laivuose stengiamasi įdarbinti didesnę patirtį turinčius jūrininkus.
Šiuo metu baigiamos komplektuoti viso „DFDS Seaways" laivyno laivų įgulos. Laivynui dar trūksta 30 įgulų narių. „Aura Seaways" jau turi abi įgulas, „Luna Seaways" - vieną, o antrai dar trūksta kelių narių.
„Luna Seaways" kelionė į Klaipėdą buvo gana ilga. Ji iš Kinijos laivų statyklos išplaukė pačioje kovo pradžioje ir atvyko į Pietų Korėjos Busano uostą. Pakeliui į Lietuvos uostamiestį keltas buvo užsukęs į Singapūrą, iš ten plaukė Indijos vandenynu Sueco kanalo link. Kelionės tarp Jemeno ir Somalio metu laivas turėjo specialią apsaugą nuo piratų, kadangi tie vandenys garsėja jų išpuoliais. Atviri bortai buvo apvynioti spygliuota viela, uždarytos durys, iliuminatoriai uždengti neperšviečiama medžiaga, kad naktį laivas skleistų kuo mažiau šviesos. Apie situaciją nuolatos buvo informuojamas ir vietos krizių valdymo centras, ir specialus centras, atsakingas už laivų saugumą tuose vandenyse. Tik įplaukus į Raudonąją jūrą, apsaugininkai paliko laivą.