Italijoje Uficių meno galerijoje rodomi rūgščių išpuolių aukų portretai kartu su baroko meistro Berninio skulptūra, vaizduojančia jo mylimąją, kurios veidą jis subjaurojo iš pavydo.
Parodos prestižiniame Florencijos muziejuje tikslas – parodyti smurto prieš moteris siaubą, pradedant nuo vieno didžiausių pasaulio skulptorių.
1638 m. Gianas Lorenzo Berninis, išprotėjęs iš pavydo, kai sužinojo, kad gražuolė Costanza Piccolomini Bonarelli užmezgė romaną su jo broliu, pavedė vienam iš savo tarnų ją subjauroti. Jam buvo skirta tik bauda, o Costanza buvo keturiems mėnesiams uždaryta vienuolyne.
„Šios parodos mintis yra priversti visus lankytojus, kurie ateina į Uficių galeriją ieškoti grožio, suvokti, kad grožis be etikos neįmanomas“, – vaizdo įraše žiniasklaidai sakė Uficių direktorius Eike Schmidtas. Jis teigė tikintis, kad šiuolaikinė ekspozicija „pakeis sistemą“ ir mentalitetą, kuris „pernelyg lengvai randa pasiteisinimus žmonėms, padariusiems tokį nusikaltimą.“
Italų fotografės Ilarios Sagarios portretuose moterys vaizduojamos aptvarstytomis galvomis. Ji sakė naujienų agentūrai AFP rinkusi liudijimus iš moterų, kurios tapo pavydžių vyrų ar partnerių aukomis, o paskui naudodama modelius režisavo vaizdus, atkuriančius jų istorijas. Šios moterys, neturinčios veidų, juos dengia baltos juostos arba slepia šydai, išsiskiria nuoguose fonuose, kompozicijos primena abstrakčius italų menininko Giorgio De Chirico manekenus.
„Visose jų istorijose yra bendrų taškų“, – sakė I. Sagaria. Ji apklausė ir „Vakarų moteris“, jos buvo italės, ir „Rytų moteris“, Indijos ir Pakistano aukas. „Aš norėjau mažiau akcentuoti fizinę kankynę, o labiau psichologinį aspektą“, – sakė ji, taip pat priminusi jų „atskirtumo jausmą“ ir „tapatybės praradimą“.
2013 metais Italija priėmė įstatymą, kuriuo siekiama sustabdyti išpuolius prieš moteris. Vidaus reikalų ministerijos duomenimis, nuo 2020 m. rugpjūčio mėnesio iki 2021 m. liepos mėnesio šalyje buvo įvykdytos maždaug 105 moterų žmogžudystės.