respublika.lt

Antakalnio galerijoje atidaroma A.Kmieliausko paroda„ ŽINOMAS-NEŽINOMAS“

(0)
Publikuota: 2019 lapkričio 05 09:23:24
×
nuotr. 3 nuotr.
Antakalnio galerijoje atidaroma A. Kmieliausko paroda„ ŽINOMAS-NEŽINOMAS“

Lapkričio 7 d., ketvirtadienį, 18 val. Antakalnio galerijoje (Antakalnio g. 86) atidaroma A. Kmieliausko (1932 -2019) kūrybos paroda ŽINOMAS–NEŽINOMAS. Antano Kmieliausko tapyba, eskizai, modeliai.

 

Antanas Kmieliauskas (1932-2019) – menininkas, kurio šiemet netekome, yra žinomas ir nežinomas kūrėjas (kaip ir daugelis tokio masto asmenybių). Regis, kad kiekvieną dieną matydavome ir jį patį, ir jo kūrinius – Vilniaus gatvėse ir kiemuose, Universiteto skliautuose, bažnyčių altoriuose, daugelyje Lietuvos vietų – Dauguose, Klaipėdoje, Šiluvoje, Guronyse... Atstovaudamas universaliajai savo talentingųjų dailininkų kartai (čia ir V. Kisarauskas, ir V. Antanavičius, ir V. Valius, ir A.Steponavičius, B. Žilytė bei daugelis kitų), A. Kmieliauskas buvo daugialypis, daugiaveidis ir daugiabriaunis. Vienoks jis oficialiuose, bažnytiniuose sieninės tapybos ir skulptūrų užsakymuose (labiau barokinis klasicistas), kitoks – grafikoje (čia linijos ir formos ypač vibruoja muzikiniu ritmu), dar kitoks molbertinėje tapyboje. Čia jis tiesiog visoks  – ir jausmingas, ir tragiškas, ir santūrus, ir lyriškas viename asmenyje.

Antakalnio galerijoje atidaromoje A. Kmieliausko parodoje publikai bus pristatomas mažiau žinomas šio menininko kūrybinis segmentas – septintajame ir aštuntajame dešimtmečiais tapytos jo abstrakčios ar pusiau abstrakčios, Vilniaus kraštovaizdžio, lietuvių liaudies skulptūros – „dievukų“, kaimiškų arimų inspiruotos tapybinės kompozicijos. Laiko dvasia ir kolegiškas artumas su kitais jo bendraamžiais ir bendraminčiais lėmė tai, kad minėtuose paveiksluose ypač ryški yra brutalistinė deformacija, ekspresyvus spalvos pojūtis, medžiaginis asketiškumas. Tokie A. Kmieliausko darbai regisi tartum nebūdingi, netipiški, mažiau žinomi bendrame jo kūrybiniame peizaže. Kita vertus, būtent čia jis buvo kaip niekada tikras ir atviras sau. Kad jis galėdavo būti ir kitoks, liudija to paties laiko autoportretai ar šeimos narių atvaizdai – intymesni, ne tokie drąstiški, „jaukesni“.

Šalia tapybos artefaktų taip pat išskleidžiamas pluoštas A. Kmieliausko skulptūrinių eskizų ir molinių modelių. Vėlgi – čia autorius ypač jautrus materijos ir dvasinės energijos aspektais.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar esate patenkinti naudojamo banko paslaugomis?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kur šiemet atostogausite?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+1 +5 C

0 +5 C

-2 +6 C

+3 +9 C

+3 +8 C

+7 +10 C

0-4 m/s

0-6 m/s

0-6 m/s