respublika.lt

Pratybos - Europoje, egzaminas - Saudo Arabijoje

(0)
Publikuota: 2019 balandžio 25 09:01:29, Aistė LABINAITĖ
×
nuotr. 1 nuotr.
Vaidotas Žala

Vaidotas Žala pasiryžo dar vienam iššūkiui. Lenktynininkas debiutuos Europos ralio čempionate. Antrus metus kartu važiuojantis lietuvio ir šturmano Andrio Malnieko iš Latvijos tandemas šiemet ketina dalyvauti bent dviejuose pirmenybių etapuose. „Klasikinis ralis mums yra tarsi treniruočių programa. O prioritetas, žinoma, yra Dakaras“, - teigė V.Žala.

 

„Braliukų“ duetas savo jėgas išbandys gegužės 24-26 d. Latvijoje organizuojamame „Rally Liepaja“ ir birželio 28-30 d. Lenkijoje - „PZM Rally Poland“ Europos čempionato etapuose. Latvijoje daugelis greičio ruožų numatyta Liepojos ir Talsio regionuose, o Lenkijoje - Mikolaikų. Pastarajame ralyje bus labai daug mūsiškių, nes „PZM Rally Poland“ yra ne tik Europos, bet ir Lietuvos ralio čempionato įskaitos etapas. V.Žalos ekipažas varžysis galingiausioje įskaitoje tuo pačiu R5 klasės automobiliu, kaip ir pernai. Europos pirmenybėse 2019 m. bus aštuoni etapai. Tai yra aukščiausio lygio Senajame žemyne vykstančios ralio varžybos. 2018 m. sezone V.Žala ir A.Malniekas dalyvavo keturiuose Lietuvos ralio čempionato etapuose ir visuose pakartojo tą patį pasiekimą - buvo greičiausi tarp lietuvių komandų. Šiemet šalyje vyko tik vienas etapas - „Winter Rally“, jame duetas taip pat užėmė pirmą vietą Lietuvos čempionato įskaitoje.

- Kodėl būtent dabar ir šiuose etapuose nusprendėte išbandyti Europos ralio čempionato trasas? - „Vakaro žinios“ paklausė Vaidoto Žalos.

- Laikas labai „sukrito“. Keletą metų dalyvavau tik Lietuvoje, atrodė, jog kaupiame patirtį. Pernai įsigijome automobilį, kuris leidžia važiuoti europiniu lygiu, įgūdžius „pasimatavome“, apšilome. Taigi logiškas žingsnis „lipti“ į varžybas, kur didesnė konkurencija. Tie du Europos čempionato etapai mums labai palankūs geografiškai. Vadinasi, mažiau nukentėtų varžybų biudžetas. Tai turbūt pagrindinis elementas, kodėl pasirinkome būtent šiuos du etapus. Pirmenybių etapai išsibarstę po visą žemyną, yra netgi Kanarų salose. Į kai kuriuos etapus brangu nuvažiuoti. Šiemet planuojame tik dviejuose etapuose dalyvauti. Tai bus tarsi apšilimas, pasitikrinimas, ar vietoje atsidūrėme. Iškart šokti į čempionatą būtų labai ambicinga.

- Kai kuriems sportininkams Europos etapai tampa tramplinu į Pasaulio ralio čempionatą. Ir jūs turite tokių tikslų?

- Blogas tas kareivis, kuris nenori būti generolu. Kiekvienas pasvajojame važiuoti aukštesniu lygiu. Tačiau patirtis diktuoja, kad geriau eiti mažais žingsneliais. Svajonė yra, bet tiek toli nežiūrime, stengiamės tobulėti mažais žingsneliais. Taip lengviau eiti į priekį. Galbūt kažkada, kitais ar dar kitais metais, pavyks sudalyvauti ir daugiau varžybų, gal kažkada ir į pasaulio čempionatą nuvažiuosime. Ateitis parodys.

- Ar dalyvausite likusiuose Lietuvos pirmenybių etapuose?

- Likimo Lietuvos čempionate dar nežinau. Galbūt atsakymą turėsiu gegužės pabaigoje. Nors, aišku, prioritetas tiek komandai, tiek sirgaliams, tiek rėmėjams yra Dakaras. Kai sudėliojame prioritetus, atitinkamai ir lėšas paskirstome. Jei matysime, kad galimybės leidžia važiuoti Lietuvos čempionato etapuose, pabaigti mūšį, kurį ten pradėjome, tada pasistengsime dalyvauti. Tačiau, jei matysime, kad kyla abejonių dėl biudžeto, prioritetas yra Dakaras. Klasikinis ralis mums yra tarsi treniruočių programa, iš kurios norime išspausti rezultatą.

- Ar Dakarą labiau primenančių treniruočių trasų pasirinkti vėlgi neleidžia biudžetas?

- Žinoma, labai norėtųsi ir treniruotes daryti dykumose. Tačiau išvažiavimas, pavyzdžiui, į smėlynus Maroke arba Jungtiniuose Arabų Emyratuose, kas galbūt būtų arčiausiai, sąlygoja visiškai kitokį biudžetą nei varžymąsi savo regione. Tos treniruotės irgi yra finansinės brandos klausimas. Galbūt kažkada tai sau leisti galėsime, tačiau dabar stengiamės tilpti į biudžetą, kurį turime. Pastaruosius dvejus metus pasiruošimo Dakarui planas veikia. Negaliu sakyti, kad kažko labai trūksta. Tada jau turbūt reikėtų kombinuoti ir klasikinį ralį, ir bekelės maratoną. Man klasikinis ralis ypač imponuoja dėl to, kad ten kiekvieną vasarą šiek tiek paaštrinu savo įgūdžius. Bekelės maratonai yra šiek tiek kitokie - važiavimo tempas ten mažesnis, automobilis sunkesnis, bukesnis. Važiuojant tik bekelės maratonuose, mano supratimu, tie įgūdžiai neišliktų tokie aštrūs. O įmetus į tą puodą klasikinį ralį, įgūdžių paketas tampa universalesnis ir aštresnis.

- Klasikiniame ralyje (treniruotėse) šalia jūsų sėdi A.Malniekas, Dakare (pagrindiniame starte) - Saulius Jurgelėnas. Tai nesukelia papildomų keblumų?

- Ne. Kadangi skiriasi disciplinos, ir šturmanų darbas savo specifika jose skiriasi. Klasikiniame ralyje pagrindinė šturmano užduotis yra tiksliai ir operatyviai atiduoti informaciją. O bekelės maratonuose šturmano įgūdžių spektras kur kas platesnis, įsijungia tokios savybės, kaip navigacija, psichologija, ištvermė ir pan. Dėl to, jei yra galimybė, stengiuosi pasirinkti kiekvienos srities geriausią specialistą. Šiuo atveju Saulius yra specialistas bekelės maratone, o Andris yra puikus klasikinio ralio šturmanas. Kol kas nematau poreikio forsuoti įvykius ir bandyti sujungti.

- Kokie pagrindiniai Dakaro darbai atliekami? Kokia jūsų nuomonė apie lenktynių persikėlimą į Saudo Arabiją?

- Biudžeto formavimas ir automobilis. Pastarajam ieškome pirkėjo bei kartu žvalgomės į kitą techniką. Biudžetą tikimės turėti bent jau tokį, kokį turėjome praėjusiame Dakare. Žinoma, tai vėlgi priklausys nuo to, kokį automobilį „įkąsime“. Kalbant apie Saudo Arabiją, vietos pakeitimas turi daug pliusų. Pietų Amerikoje Dakaras vyko daugiau nei 10 metų, pasikeitimas gali pritraukti naujų dalyvių. Dabar geografiškai daug arčiau. Trasa turėtų būti panaši į tai, ką turėjome Peru. Tai bus sudėtinga trasa su daug smėlio, kalnais, upių vagomis, akmenimis. Visa puokštė bekelės grožybių. Didelis privalumas, kad laiko juosta ta pati. Tiesa, pagrindiniai iššūkiai turbūt dabar yra organizatoriams. Juk kultūrinė aplinka skiriasi nuo to, ką esame įpratę matyti. Tačiau tai vyriausybinio lygmens klausimai. Tikrai yra jautrių temų, kurių neišsprendus sutartis nebūtų įvykusi. Taigi reikia palaukti rytojaus (šiandien - aut. past.), kai bus paskelbtos trasos detalės.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s