respublika.lt

2018 sausio 23, antradienis

Penktąją Dakaro ralio dieną A.Juknevičius tikisi išlaikyti tempąnuotraukos (2)

2018 sausio mėn. 10 d. 14:46:25
Dominykas Genevičius, Elta

Prieš ketvirtą Dakaro ralio etapą buvo kalbų, jog kai kurie lenktynininkai gali grįžti su tamsa, tačiau tokio atkritimo, regis, nesitikėjo ir patys organizatoriai. 105 - tiek ekipažų pradėjo maratoną automobilių kategorijoje, 69 - vos tiek paskutiniais duomenimis turėtų stoti prie starto linijos penktą pragariško Dakaro dieną. Dar Afrikoje Dakare lenktyniavęs „CRAFT Bearings“ komandos lenktynininkas Antanas Juknevičius nepaisant sunkaus etapo vakar nuotaikos nepraranda, ir tikisi išlaikyti stabilų greitį.

 

Penktojo etapo išvakarėse organizatoriai nusprendė sutrumpinti šiandienos greičio ruožą išbraukdami iš jo didžiule kopas, kurios šiame maratone jau pasiglemžė daugiausiai dalyvių. Dakaro vilkas Antanas Juknevičius vakar dieną trasoje praradęs net penkis ratus į ankstyvą startą stojo puikios nuotaikos ir akcentavo stabilumą.

„Vyksta tikra atranka - klimpsta, verčiasi net ir lyderiai, todėl labai svarbu išlaikyti stabilumą, kad ir kaip sunku bebūtų. Šiandien prisidirbęs gali prarasti labai daug laiko, o dar laukia daugiau nei pusė Dakaro, todėl mūsų tikslas važiuoti tuo pačiu tempu ir prarasti kiek įmanoma mažiau laiko. Šiandien vėl važiuosime panašiomis apylinkėmis, žinome, kokie maždaug pavojai čia laukia, taigi turim neprisikliurkinti ir viskas bus gerai“, - prieš ankstyvą išvykimą iš bivuako teigė A. Juknevičius.

Pirmieji visureigiai penktajame etape startuos net 6 val. ryto vietos laiku, o Lietuvos sportininkai į trasas pajudės apie 14 val. Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio starto laikas - 14 val. 01 min. Lietuvos laiku. Įveikė tam tikrą trasos dalį, sportininkai apvažiuos atšauktas vietas ir vėl startuos.


Vienui vienas smėlynuose: B.Bardauskas stoja į naują kovą su Dakaro mėsmale

Iš Dakaro ralio bivuako į penktojo etapo starto zoną pajudėjo vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Balys Bardauskas. Motociklininkų klasėje lietuvis startuos iš 96 pozicijos.

Kaip pasakoja Peru esantys B. Bardausko komandos nariai, motociklininkui kur kas sudėtingiau, nei automobilių pilotams grumtis su stichija.

„Čia esi vienui vienas smėlynuose. Pats su savimi. Kaip motociklininkams sunku grumtis kopose, mes matome iš paskutinių etapų“, - pasakojo komandos narė Marija Dubickienė.

Dakaro smėlynai jau pasiglemžė pernykščio nugalėtojo Samo Sunderlando lūkesčius tęsti ralį, o pats B. Bardauskas jau du kartus gelbėjo kitus motociklininkus.

Antrame etape jis padėjo kopose iki ašarų į bėdą įstrigusiam amerikiečiui Billui Congeriui, o ketvirtojo etapo metu suteikė pagalbą motociklininkei iš Čekijos, kuriai buvo atsisakę stabdžiai.

Iš ralio jau pasitraukė 21 motociklininkas (pirmojo etapo metu - 2, antrojo - 11, trečiojo - 3, ketvirtojo - 5). Tai sudaro 15 proc. nuo visų ralį pradėjusių motociklininkų.

Net ir žinodama šią statistiką, „Perkūnas Team“ komanda linkusi nedramatizuoti situacijos.

„Mūsų požiūris - atlaikei vakar, atlaikysi ir šiandien“, - šypsojosi vienas garsiausių Lietuvos pilotų Aurelijus Petraitis, kartu su kitais ekipos nariais iš bivuako išlydėjęs B. Bardauską.

Kitas komandos narys Kęstutis Banikonis tiesiog pasidžiaugė, jog Dakaras suteikia ir daug gerų emocijų, ne vien įtampą.

„Viskas bus gerai“, - nuramino Carlosas Brebbia, įsitaisęs trumpam miegui automobilyje.

Iki šiol Dakaro ralį sėkmingai yra įveikę tik du Lietuvos motociklininkai. 2009 m. jame finišavo Mindaugas Slapšys, bendroje įskaitoje užėmęs 99-ą vietą. 2012 m. ralio finišą pasiekė ir Gintautas Igaris, motociklininkų klasėje užėmęs 81-ą vietą iš 93 finišavusiųjų.

B. Bardauskas vienintelį kartą Dakaro ralyje pasirodė 2009 m., bet susilaužęs abi rankas buvo priverstas trauktis iš lenktynių septintame etape.


Dakaras po ketvirto etapo: lyderiai toliau klimpsta smėlyje

Jeigu kažkur organizuojamos lažybos, kuriame Dakaro greičio ruože bus padaryta geriausia ralio nuotrauka, statyti patartume už ketvirtą etapą. Startas vienoje eilėje po 15 motociklininkų ir po keturis automobilius Ramiojo vandenyno pakrantėje, kelių dešimčių kilometrų ruožas pajūriu, po to perėjęs į kopas ir kanjonus su daugybe „fesh-fesh“ tipo dulkių. Ar gali lenktynės atrodyti romantiškiau?

Visgi taip atrodo tik žiūrovams. Dalyviams ketvirtas etapas buvo pažymėtas gausybe dulkių (startuojant po kelis vienu metu, jų išvengti neįmanoma), teorine galimybe paskęsti (vis tik vandenynas šalia) bei daugybe progų apvirsti (važiuojant kanjonais, tai itin paprasta), o ir smulkaus tarsi miltai „fesh-fesh“ vadinamo smėlio tuose kanjonuose yra daugiau nei norėtųsi.

Dalyviai tai pajuto visu gražumu. Dulkės ribojo matomumą, lindo į visus įmanomus tarpus, o organizatorių parengtos greičio ruožų vietos vertė klysti vieną po kito. Net ir „Misteris Dakaras“ Stephane'as Peterhanselis.

Bėda po vieną nevaikšto. Tai - ne šiaip posakis, o Dakaro apibūdinimas, kurį Benediktas Vanagas įsidės į galvą bent iki kito greičio ruožo. Greičio ruožo pradžioje sulūžęs „Toyota Hilux“ pusašis, viduryje - nuvirtimas nuo kanjono į upę, o po to sekęs ilgas remontas kainavo ne vieną valandą. Nors pirmoji greičio ruožo dalis nuteikė puikiai - B. Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas kurį laiką važiavo 15-oje vietoje, tačiau vėliau krito gerokai žemiau ir finišą pasiekė jau sutemus.

Pasikankino ir Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas. Kiekvieną dieną važiuojantys „Top 30“ ribose, sportininkai saugo automobilį, važiuoja su didele atsarga ir rezultatas rodo, kad tokia taktika pasiteisina, tačiau ketvirtame etape jie nesaugojo padangų - ne tik sunaudojo visas savo turėtas atsargines, dvi pasiskolino iš V. Žalos ekipažo, bet ir į finišą atvažiavo tik su dviem. Kažkokiais būdais jiems pavyko finišuoti 30-iems, o bendroje įskaitoje nukristi ne taip ir daug - į 25-ą poziciją.

Geriausiai pasirodė Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Pasikankinę trečiame etape dėl kaistančio variklio, ketvirto pradžioje jie turėjo problemų su automobilio elektronika, tačiau šią pavyko išspręsti ir kartais pamojuodami kastuvais, jie nusikapstė iki finišo 25-oje vietoje, o bendroje įskaitoje pakilo į 24-ą.

Vienintelis lietuvis motociklininkas Balys Bardauskas dar priartėjo tikslo - finišo - link. Ir iš triženklės pozicijos pakilo į dviženklę - ketvirtame greičio ruože jis buvo 98-as. Tiesa, bendroje įskaitoje jo pozicija - 102-a.

Ketvirto Dakaro etapo mūšį automobilių įskaitoje laimėjo Sebastienas Loebas. Prancūzas puikiai jaučia, kad šiemet yra turbūt paskutinis jo šansas nugalėti Dakare („Peugeot“ komanda kitąmet čia nebedalyvaus) ir spaudžia kiek tik gali, o antradienį prasidėję klasikinį ralį šiek tiek primenantys ruožai - vieta, kur devyniskart pasaulio klasikinio ralio čempionas jaučiasi geriausiai, todėl nenuostabu, kad visame ruože jie su komandos draugu S. Peterhanseliu keitėsi vietomis, kol netoli finišo pastarasis prarado apie 3-4 minutes keisdamas ratą ir nukrito į trečią vietą. Tuo tarpu tarp dviejų prancūzų įsiterpė dar vienas „Peugeot“ komandos atstovas Carlosas Sainzas.

Ketvirtame ruože savo kovą dėl aukščiausių pozicijų smarkiai komplikavo du „Red Bull“ atletai, iki šiol važiavę „Top 3“: Cyrilas Despres ir Nasseras Al-Attiyah. Abu tam tikru metu buvo tarp lyderių, abu ruožo viduryje pridarė klaidų ir abu ketvirtą greičio ruožą prakeiks. Tiesa, katarietis bendroje įskaitoje vis dar ketvirtas, tačiau nuo lyderio S. Peterhanselio atsilieka jau valanda, tuo tarpu C. Despres 2018-ųjų Dakaras baigėsi - jis patyrė avariją ir nepataisomai sugadino savo „Peugeot“.

„Čia svarbu kiekvieną dieną prarasti kuo mažiau laiko. Aš nenorėjau važiuoti pirmas rytoj be jokių orientacinių vėžių, tačiau yra kaip yra. Tai buvo sudėtinga diena, o greičio ruožas - puikus. Jis labai ilgas, o kai kurios kopos - itin sudėtingos“, - įspūdžius po finišo pasakojo S. Loebas.

Kur jau kur, bet motociklų įskaitoje nugalėtoją atspėti yra sudėtingiausia. Jeigu po trečio greičio ruožo lyderio pozicijoje gana neblogai jautėsi britas Samas Sunderlandas, tai ketvirtas etapas „Red Bull KTM Factory Team“ atstovui priminė košmarą. 2017-ųjų Dakaro nugalėtojas nebuvo labai greitas ir pirmoje greičio ruožo pusėje važiavo tik antrajame dešimtuke, tačiau bandydamas vytis lyderius patyrė avariją ir baigė pasirodymą šiais metais.

Ketvirtame etape motociklininkų įskaitoje nugalėjo Adrienas van Beverenas su „Yamaha“, tapęs lyderiu ir bendroje įskaitoje. Būtų naivu tikėtis, kad toje pačioje vietoje jis išliks ir trečiadienį: lyderiai čia keičiasi labai sparčiai, o skirtumas tarp pirmo ir dešimto motociklininkų - vos 14 minučių, kai bendras įveiktas laikas jau didesnis nei 11 valandų. Pavyzdžiui, automobilių įskaitoje pirmą ir dešimtą ekipažus skiria 4 valandos.

Sunkvežimių įskaitoje į aukščiausias pozicijas beveik grįžo „Kamaz - Master“ komanda: jos atstovai Eduardas Nikolajevas, Airatas Mardejevas ir Antonas Šibalovas ilgą laiką važiavo 1-3 vietose, tačiau prieš finišą padarytos klaidos lėmė, kad pirmas šį pasiekė E. Nikolajevas, o antras - argentinietis Federico Villagra, pagrindinis šio konkurentas bendroje įskaitoje, tačiau skirtumas tarp jų - jau 37 minutės.


Ketvirtasis Dakaro ralio etapas B.Vanagui - pagal geriausius siaubo filmų scenarijus

Kiekvieno siaubo filmo esminė savybė yra išlaikoma įtampa. Vienas paskui kitą dingstantys personažai, kamuojanti nežinia, net tokios mažos detalės kaip blogas oras - visa tai sukelia košmariškus jausmus. Pažvelgus į ketvirtąjį Dakaro ralio greičio ruožą abejonių nekyla - Styveno Kingo vertas scenarijus. Nepaisant negandų, Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“ ekipažas pasiekė finišą.

Košmaras antradienį kankino visus: vienas iš varžybų lyderių, „Peugeot Sport“ atstovas prancūzas Cerilis Despres patyrė didelę avariją ir baigė savo įspūdingą pasirodymą. Vienintelis minėto gamintojo dominavimui besipriešinęs „Toyota“ atstovas katarietis Nasseras Al Attiyah susidūrė su techninėmis problemomis ir finišavo visa valanda vėliau, nei lyderiai. Lenktynėse, kuriose finišas pasiekiamas sekundžių skirtumu, tai nebenugalimas pranašumas.

Savąjį košmarą išgyveno ir „General Financing team Pitlane“ ekipažas. Lūžęs pusašis apsunkino pirmąją varžybų dalį - šiemet teisėjams padidinus į variklį patenkančio oro ribotuvo diametrą, „Toyota Hillux“ generuoja šiek tiek daugiau galios ir kartu su itin nedraugišku dienos reljefu, tai natūraliai labiau kankina visas transmisijos dalis.

Sėkmingai susitvarkę su gedimu, ekipažas pajudėjo į siaurais tarpekliais pažymėtą ruožą. Trumpas pasiklydimas dulkėse, sekundei nusisukusi sėkmė ir ekipažas nugarmėjo nuo šlaito. Nors ši akimirka rodėsi it nesėkmių azimutas, per plauką istorija nepablogėjo kritiškai - kol „Black Hawk“ gulėjo ant šono, o Benediktas kvietė žiūrovus padėti jį atversti, tą pačią klaidą padarė vienas iš „Mini“ ekipažų.

Ištikti didesnės sėkmės, jie liko kaboti ant skardžio ir nepribaigė lietuvių ekipažo vilčių tęsti savo kelionę. Atvertus automobilį Benediktas ir Sebastijanas netruko rasti randų - į šipulius subyrėjęs stabdžių diskas nėra kritinė problema, nes automobilyje sumontuota galimybė atjungti galinius stabdžius, tačiau pažeista stebulė reiškia geriausiu atveju lėtą, bet neabejotiną mazgo žūtį. Ekipažui teko suktis atgal, grįžti į jau pravažiuotą serviso zoną, kur praradę begalę laiko, sulaukė iš bivako atsiųstos detalės. Ją pakeitus, jau visais varomais ratai, „General Financing team Pitlane“ ekipažas vėl žengė į trasą. Keliavimas greičio ruožu po to, kai jį įveiki visi automobiliai ir faktiškai visi sunkvežimiai situacijos nepalengvino, to nedarė ir besileidžianti saulė. It maža būtų bėdų, automobilis vėl pradėjo elgtis keistai - komandą paliko šviežiai pakeistas pusašis.

Neturėdami galimybės kovoti su kopomis, Benediktas ir Sebastijanas priėmė sprendimą rinktis atsarginį kelią iki tarpinio aptarnavimo zonos - tai jiems kainavo didelę laiko baudą, tačiau leido sugrįžti į kelią sveiku automobiliu. Dar šešios dešimtys sudėtingų kilometrų, pusantros valandos kančių „fesh-fesh“ smėlyje ir ekipažas išvydo finišą 51-oje vietoje. Lenktynininkai automobilyje praleido beveik 12 valandų. Iki sekančio starto likę apie 11 valandų, per kurias ekipažas privalo atgauti jėgas, o technikai - vėl pastatyti automobilį ant kojų, tačiau skirtingai nei pusė šį iššūkių priėmusių, Benediktas ir Sebastianas kovos toliau.

Po etapo Benediktas juokavo, kad startas rodos buvo labai seniai ir kartu Sebastianu pradeda jaustis profesionalais kasimo darbuose. Nepaisant to, ūpo keliauti toliau neprarandama: „Nedaug laiko dabar pamiegoti liko, sunku imtis kažkokių apibrėžimų dabar, bet faktas, kad šitas Dakaras tikrai yra ne mūsų. Broliai Coroneliai juokavo, kad Dakare viena diena visada yra labai sunki, tai pas mus iš keturių kaip minimum trys buvo labai labai pamokančios ir tokios pakišančios koją turbūt. Trečiadienį galva gal bus truputį blaivesnė ir mes žiūrėsim ką darom toliau, bet dabar mes tvarkomės automobilį, keliaujam maudytis ir pamiegoti kiek dar galima“.

Nors ketvirtosios dienos apžvalga daugiau skamba kaip kiek maišytas siaubo ir veiksmo filmų scenarijus, tai tik ketvirtoji Dakaro ralio diena. Visų išgyvenusių iki dabar laukia dar viena diena kopų, jas keis aukštikalnės, o nerimą kels artėjanti maratono diena - it pirmųjų organizatorių katorgos priemonių neužtektų, ji privers ekipažus dvi dienas verstis tik su savimi turimomis detalėmis ir be mechanikų pagalbos.


A.Juknevičius į finišą paskutinius 40 km važiavo be galinių padangų

Scenarijų įspūdingiems vaizdams iš sraigtasparnio ketvirtame Dakaro ralio greičio ruože parašę organizatoriai priėmė puikų sprendimą. Filmo verta scena, kur Ramiojo Vandenyno pakrante didžiuliu greičiu skrieja visureigiai žiūrovams kėlė aikčiojimą, tačiau išsukus iš paplūdimio lenktynininkų ir vėl laukė tikras pragaras. Pavojų, trasoje tykančių neapdairių vairuotojų, šįkart neišvengė ir lietuviškasis Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „CRAFT Bearings“ ekipažas, kuris trasoje prakirto penkis ratus ir finišavo be galinių padangų.

Po romantiško pasivažinėjimo vandenyno pakrante į kanjonus ir kopas pasukusiems sportininkams prireikė maksimalios koncentracijos - aukštos kopos ir pavojingi skardžiai gaudė sportininkus vieną po kito. Tuo tarpu lietuvis A. Juknevičius susidūrė su kitomis problemomis - patekęs į sunkvežimio dulkes, ekipažas vieno metu prakirto net tris padangas, o tęsdamas lenktynes paliko dar du. Laimei, tautietį iš bėdos išgelbėjo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, paskolinęs du atsarginius ratus.

„Daugiau nei 10 metų Dakare, bet pirmą kartą į finišą atvažiuoju ant dviejų ratų. Išlindo prieš mus sunkvežimis ir kaip kalėm - vienu metu tris padangas palikom, po to dar du. Ačiū labai Vaidui su Sauliumi, kad sustojo, pasidalino savo atsarginiais ratais, - net ir po košmariškos etapo pabaigos šypsodamasis pasakojo A. Juknevičius. - Sprogus dar dviem ratams galvojome stovėti, palaukti pagalbos, bet nusprendėm, kad reikia atropoti iki finišo. Dar ir neblogas rezultatas kaip be dviejų ratų“.

A. Juknevičius ketvirtajame etape užėmė 31-ąj vietą. Lenktynininkai Dakare jau įveikė 1500 km, o trečiadienį jų laukia paskutinė diena Peru. Maratonas kelsis į Boliviją, kur sportininkų lauks dar vienas iššūkis - aukštikalnės. Vienu metu Dakaro ralio trasos kils net virš 3000 m aukštį, o dalyviams tai reiškia deguonies trūkumą ir galvos skausmą.


Lenktynininkas V.Žala: išdalinome visus ratus, kuriuos turėjome

Antradienį vykusiam ketvirtajam greičio ruožui vaizdingumu vargu ar prilygs kuris kitas. Jo startas buvo surengtas Ramiojo vandenyno pakrantėje, o automobiliai lenktyniauti pradėjo po keturis vienoje eilėje. Vėliau iš paplūdimio greičio ruožas perėjo į kanjonus ir kopas, kur ekipažams teko susidurti su daugybe smulkaus smėlio dulkių - vadinamojo „fesh-fesh'o“. „Agrorodeo“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, šią dieną pavadino itin sunkia, o finišą pasiekė 25-oje vietoje.

Greičiausi ketvirtame Dakaro ralio greičio ruože buvo prancūzai Sebastienas Loebas su Danieliu Elena („Peugeot“), 330 km bekelę įveikę per 3 val. 57 min. 53 sek. Iš varžybų po avarijos pasitraukus kitam prancūzui Cyriliui Despres („Peugeot“), o Nasserui Al-Attiyah („Toyota“) praradus daug laiko kopose, S. Loebas pakilo į antrąją vietą bendroje įskaitoje ir čia tik septyniomis minutėmis atsilieka nuo Stephane'o Peterhanselio su Jeanu-Paulu Cottret („Peugeot“).

V. Žala su S. Jurgelėnu trasoje užtruko 6 val. 6 min. 18 sek. Bendroje automobilių įskaitoje po keturių etapų „Agrorodeo“ ekipažas pakilo į 24-ią vietą.

Pasakodamas apie greičio ruožą po finišo, V. Žala išskyrė smėlio audrą - važiavimas tokiomis sąlygomis, anot lenktynininko, primena judėjimą iš paskos sunkvežimio.

„Turėjom šiokių tokių negandų, o po to teko su šiupeliu daug darbuotis, labai pavargome. Kapstėmės gal tris kartus ir taip vyriškai. Jau kai sėdom, tai sėdom - galvojau, Saulius duos man su lopeta per galvą. Tada dar smėlio audra prasidėjo. Kai pusto smėlį, labai nemalonu važiuoti - nesimato reljefo. Visą laiką atrodo, kad priekyje „Kamaz“ važiuoja. Išdalinom visus ratus, kuriuos turėjom, finišavom be laisvų“, - įspūdžius pasakojo lenktynininkas.

S. Jurgelėnui didelį įspūdį paliko itin aukštos kopos ir gilūs kanjonai. Ekipažas ne kartą matė dideles avarijas patyrusius automobilius - tiek nuo kanjonų nukritusius, tiek per kopas persivertusius.

„Pirmoje dalyje buvo reikalų. Pradėjo variklis gesti, bet mechanikai pirmame techniniame aptarnavime kažką pabūrė ir paskui lėkėm be tos bėdos. Tada važiavom, pradūrėm padangą. Teko pasikasti nemažai - ir per savo klaidas, ir kopos įspūdingos bei smėlėtos buvo. Diena karšta. Buvo momentas kai važiavom tiek, kiek leido stuburai“, - įvairias kelio atkarpas prisiminė šturmanas.

Greičio ruožo finiše „Agrorodeo“ komandos „Toyota Hilux“ pasirodė be sveikų atsarginių ratų. Vieno prireikė patiems, o dar du paskolino kitam lietuvių ekipažui - Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui. Šiems ketvirtame Dakaro etape pačių vežamų atsarginių ratų neužteko. Finišą jie pasiekė valanda vėliau ir užėmė 30-ą vietą, o bendroje įskaitoje rikiuojasi yra 25-i. Vienintelis lietuvis motociklininkas Balys Bardauskas ketvirtame etape užėmė 98-ą vietą, o bendroje įskaitoje yra 102-as. Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio automobilis patyrė techninių gedimų bei avarijų ir užėmė 51-ąją vietą (+7:32.46). Bendroje įskaitoje B. Vanagas yra 43-ias,

Trečiadienį Dakaro dalyviai startuos penktame etape. Jis išsiskirs savo kilometražu - automobilių ekipažams teks įveikti 932 km distanciją, iš kurių 267 km sudarys greičio ruožas. Visas Dakaro dalyvių karavanas persikels iš San Chuan de Markonos į Arekipą.

Greičio ruože motociklininkai startuos atskirai nuo automobilių, tad pastarųjų vairuotojai vėl neturės papildomo orientyro - motociklų paliktų vėžių. Taip pat tai paskutinė diena, kai pasiekiamas bivuakas Peru. Ketvirtadienį sportininkai iš Arekipos keliaus į Boliviją - La Pasą.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ĮSPĖJIMAS: ankstų antradienio rytą Aliaskos įlankoje įvykus 8,2 balo stiprumo žemės drebėjimui, Aliaskos pakrantėse ir Kanados Britų Kolumbijos provincijoje paskelbtas įspėjimas apie galimą cunamį.
  • GERIAUSIA: Vilniaus „Kibirkšties“ komandos atstovė Laurita Jurčiūtė tapo naudingiausia praėjusios savaitės Lietuvos moterų krepšinio lygos žaidėja.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Ar žiemą lipate ant sušalusių vandens telkinių?

balsuoti rezultatai

Ar dažnai lankotės muziejuose?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -13   -9 C

   -11  -5 C

 

   0  +5 C

    -8   -4 C

   0   +5 C

 

   +3  +5 C

    4-9 m/s

    3-8 m/s

 

      3-8 m/s

 

USD - 1.2239 PLN - 4.1707
RUB - 69.2819 CHF - 1.1764
GBP - 0.8809 NOK - 9.6223
reklama
Labas vasara