respublika.lt

2018 rugpjūčio 20, pirmadienis

Lietuvos lenktynininkai gerina savo pozicijas Dakaro ralyjenuotraukos

2018 sausio mėn. 18 d. 23:20:22
Dominykas Genevičius, Elta

Po ketvirtadienį įvykusio 12-ojo Dakaro ralio etapo visi trys lietuvių ekipažai pagerino savo pozicijas bendroje įskaitoje.

 

Ilgiausiame šių metų lenktynių etape (522 km greičio ruožas) tarp automobilių nugalėjo katarietis Nasseras Al-Attiyah („Toyota“) - 5 val. 49 min. 57 sek. Antrąją vietą užėmė čempiono titulą ginantis prancūzas Stephane'as Peterhanselis („Peugeot“, +2 min. 3 sek.), trečiąją - Pietų Afrikos Respublikos (PAR) lenktynininkas Ginielis de Villiersas („Toyota“, +4.33).

Lenktynių lyderis ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“) nuo nugalėtojo atsiliko 18 min. 1 sek. ir užėmė devintąją poziciją.

Lietuvių Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio („Toyota“, +1:04.24) ekipažas, preliminariais duomenimis, užėmė 17-ąją vietą, Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio („Toyota“, +1:35.21) - 20-ąją, o Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno („Toyota“, +1:41.30) - 21-ąją.

Bendroje įskaitoje pirmaujantis C. Sainzas antrąją vietą užimantį S. Peterhanselį lenkia 44 min. 41 sek.

A. Juknevičius (+12:14.27), dar negalutiniais duomenimis, pakilo į 13-ąją vietą, o V. Žala (+15:57.53) - į 18-ąją. B. Vanagas lyderiui pralaimi 44 val. 28 min. 1 sek. ir savo poziciją sužinos tik finišavus kitiems lenktynininkams.

Neįtikėtina kova vyksta sunkvežimių įskaitoje. Ketvirtadienio etape nugalėjo olandas Tonis van Genungtenas („Iveco“), bet tikra drama susiklostė bendroje rikiuotėje. Trečias 12-ajame etape finišavęs rusas Eduardas Nikolajevas („Kamaz“) tapo bendrosios įskaitos lyderiu, nes ketvirtoje vietoje likęs argentinietis Federico Villagra („Iveco“) buvo nubaustas 15 min. bauda.

Dabar bendroje įskaitoje E. Nikolajevas F. Villagrą lenkia vos 1 sek. Trečioje pozicijoje yra baltarusis Sergejus Viazovičius (MAZ), bet jis nuo lyderių atsilieka beveik 3,5 val.

Motociklininkams ir keturračių vairuotojams ketvirtadienis buvo poilsio diena.


A.Juknevičius įvertino ilgiausią Dakaro etapą: tikra, vyriška diena

Daugiau nei 800 kilometrų, išvykimas 4 val. ryto ir Argentinos karštis - tokia dienotvarkė ketvirtadienį buvo visų Dakaro ralio automobilių kategorijos lenktynininkų kalendoriuose. Ilgas greičio ruožas su nemaža neutralizacijos atkarpa viduryje 12-ame maratono etape buvo palankus „CRAFT Bearings“ komandos pilotui Antanui Juknevičiui. Ralio reido ir bekelės maratonus visame pasaulyje išmaišęs lietuvis ir vėl demonstravo stabilumą ir finišą pasiekė 17-oje vietoje.

Dėl regioną siaubusių liūčių paplautų kelių motociklininkai ir keturračiais važiuojantys sportininkai šiandien ilsėjosi, tačiau lenktynes tęsė automobilių klasės lenktynininkai. Likus vos trims etapams iki jubiliejinio Dakaro finišo Kordobos mieste Argentinoje automobilių kategorijos lyderiai pradėjo taupyti techniką - „Peugeot“ komandos lyderis bendrojoje įskaitoje ispanas Carlosas Sainzas buvo tik devintas, o etapą laimėjo katarietis Nasseras Al-Atiyah („Toyota“). Tuo tarpu lietuvis A. Juknevičius savo pozicijų neužleidžia ir finišą ketvirtadienį vėl pasiekė greičiausiųjų dvidešimtuke.

„Labai smagi, tikra Dakariška, vyriška diena. Visko buvo - nuo greitų vietų iki minkštesnio grunto, priminė Dakaro etapus Maroke ar Mauritanijoje. Turbūt pirma mūsų diena, kai nei aš, nei Darius neklydome, nors buvo galima paklaidžioti normaliai, - puikios nuotaikos po ilgos dienos buvo Antanas Juknevičius. - Visi jau vakar rašė žinutes, sakė - nespauskit, važiuokit ramiai iki finišo, bet mes matom, kad dar yra bent trys mašinos, kurias galim pasiimti. Kova vyksta toliau - ir mes bandome pakilti, ir mus vejasi, dabar tikrai negali atsipalaiduoti“.

Lietuviškasis „CRAFT Bearings“ ekipažas po šio etapo pakilo į 14-ą vietą bendrojoje įskaitoje. O iki artimiausio varžovo A.Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio duetą skiria vos 8 min. Penktadienį Dakaro dalyvių laukia paskutinė rimta diena prieš finišo tiesiąją. Įveikus beveik 400 km greičio ruožą ir 560 km pervažiavimą 13-ame etape, lenktynininkų lauks vos 120 km atkarpa iki finišo podiumo.

 

Dakaro dvyliktasis etapas: B.Bardauskui reikės tik sėkmingai pasiekti finišą

Dakaro ralio dvyliktame etape daugiau kaip 720 kilometrų iš Čilesito iki San Chuano motociklininkams neteks lenktyniauti. Tokią informaciją pranešė vienintelio mūsų šalies motociklininko Balio Bardausko komandos „Perkūnas Team“ vadovas Carlosas Brebbia.

„Balys jau vakare išsiaiškino, kad dvyliktasis etapas, kuris motociklininkams ir keturračių pilotams turėjo būti fiziškai sunkus, yra atšauktas. B. Bardauskas kartu su kitais sportininkais iki San Chuano važiuos bendrojo naudojimo keliais. Šiame etape lenktyniaus tik automobiliai ir sunkvežimiai“, - teigė C. Brebbia.

B. Bardausko gerbėjai, matyt, šiek tiek nusiminė, nes būtent šio etapo išvakarėse lietuvis motociklu „KTM 450 Rally Replica“ skriejo tarsi ant sparnų. Vienuoliktame etape jis užėmė 68-ą vietą, o bendroje įskaitoje pakilo į 82-ą poziciją. Vienu metu B. Bardauskas buvo pakilęs net į 61-ą vietą.

Prisimindamas vakarykštį etapą, B. Bardauskas pasakojo, jog kelis kartus buvo atsidūręs ant pavojingos ribos.

„Važiuoju greitai, o priešais mane išdygsta 4 metrų gylio griovys. Dar labiau užspaudžiau akceleratoriaus pedalą ir peršokau jį. Jei būčiau stabdęs, tikrai būčiau nugarmėjęs“, - pasakojo B. Bardauskas.

Dar kitoje ruožo vietoje lietuvis taip krito nuo motociklo, kad tris kartus persivertė kūliais. „Diena buvo gera, buvo daug virtimų. Buvau pametęs vieną kelio punktą (WP), bet vėliau jį suradau. Apskritai, tai smarkiai važiavau“, - prisipažino B. Bardauskas.

Jis yra tik per žingsnį nuo geriausio Lietuvos motociklininkų pasirodymo šiame ralyje. 2012 m. Gintautas Igaris užėmė 81-ą vietą tarp 93 finišavusiųjų.


Mechanikai Dakaro ralyje: poilsio mes čia neturime

Dakaro dalyje netrūksta naujienų apie lenktynininkus: jų pasiekimus, patiriamą įtampą, nuovargį ir miego trūkumą, tačiau žmonės, kurie Dakare dažniau miega dieną nei naktį, o dažniausiai bluosto nesudeda išvis, paprastai lieka užribyje. Tai - mechanikai. Kokia yra jų kasdienybė Dakaro ralyje?

Projekto #iGo2Dakar dalyvis Mindaugas Plukys bivuake Ujūnyje pakalbino du Antano Juknevičiaus komandos „Craft Bearings“ komandos mechanikus - Vaidą ir Juozą (dar žinomus pravardėmis Sinkis ir Chosas). Nors neslepia nuovargio, jie abu nestokojo geros nuotaikos ir nevengė pajuokauti apie ralio maratono kasdienybę, kuri dažnai yra labai romantizuojama. Kopos, šiltos naktys, daugybė galingų automobilių - kas gali būti geriau? Mechanikai juokauja, kad tai - tik iliuzija, o ilgametė patirtis įrodė, kad realybė kiek kita.

„Kelintas man Dakaro ralis? Reiktų paskaičiuoti... Turbūt aštuntas. Kai draugams papasakoji apie šitą ralį, tai sako, kokiu čia bepročiu reikia būti, kad važiuoti“, - neslėpdamas ironijos pasakojo Juozas.

„Man tai jau trečias Dakaro ralis. Lyginant su pernai, tai nieko šiemet naujo - tik lietus stipresnis ir šaltesnis nei Lietuvoje“, - šypsodamasis pridūrė Vaidas.

Paklausti, ar galėtų pats vairuotojas - A. Juknevičius - pabūti mechaniku, jie komandos draugą pagyrė - šis ne tik žino, kaip spausti pedalą bei sukti vairą, bet ir kiekvieną „Toyota Hilux“ detalę nuo A iki Z galėtų apibūdinti ir rasti jos vietą. Trečius metus važiuodamas tuo pačiu automobiliu, lenktynininkas ne kartą dalyvavo jį perrenkant - keičiant kėbulo ar transmisijos detales.

„Ką įspūdingo galim pamatyti? Nieko. Dirbi, dirbi ir dirbi. Varginantis darbas. Pažiūrėkit, kokiomis sąlygomis mes čia turim dirbti - balose viskas“, - juokdamasis ir rodydamas į žemę toliau pasakojo Vaidas, paneigdamas populiarią nuomonę, jog mechanikai dienomis turi daug laiko poilsiui ir gali dairytis po apylinkes. Jo kolega savo ruožtu pridūrė, kad pernai buvo dar prasčiau.

„Pernai buvo baisiau. Kai atvažiavom į šitą bivuaką, buvo per sprindį vandens visur. Užsitempėm šiukšlių maišus ant kojų, prisirišom juos užtraukėjais, dar po maišą ant pečių ir nėrėm po mašina. Lauke kokie plius trys, vėjas, stiprus lietus. Kai pirštais jau nebesugraibai varžtų, eini arbatos išgerti - pasišildai. Ir tada vėl po mašina“, - prisiminė Juozas.

„La Pasas nieko naujo neparodė - kaip pernai, taip ir šiemet. Arba smėlio audra, arba lietus - kitaip ten nebūna, geras oras neegzistuoja“, - pirmąją stotelę Bolivijoje prisiminė Vaidas.

Lenktynininkai šiame Dakare turėjo jau dvi laisvas dienas. Praėjęs penktadienis buvo poilsio diena atvykus į Boliviją, o pirmadienio greičio ruožas buvo atšauktas, tad sportininkai dar vieną dieną nelenktyniavo, o ar mechanikai per tas laisvas dienas irgi poilsiauja?

„Ta išeiginė yra lenktynininkams. Mums išeiginė tik tada, kai bivuakas toje pačioje vietoje ir nereikia niekur važiuoti. Šiemet ilsėjomės du kartus ir daugiau jau negausim. Kai reikia važiuoti 500 kilometrų, tai toks čia ir poilsis“, - sakė Juozas.

Mechanikams reikia ne tik pervažiuoti iš vieno bivuako į kitą, bet ir įrengti stovyklą bei pasiruošti automobilio priėmimui - pastatyti palapines, sudėlioti įrankius ir atsargines dalis. Tai taip pat užima ne vieną valandą, tad laiko tikram poilsiui nelabai ir lieka, o laiko miegui - tik sunkvežimio kabinoje, važiuojant tuos 500 kilometrų tarp bivuakų.

Šturmanas D. Vaičiulis prieš 12-o etapo startą: kelio knyga mirga nuo pakeitimų - laukia sunki diena

Dakaro ralio organizatoriai dalyvių nelepina - po ilgos 11-ojo etapo dienos susirinkę į organizatorių brifingą, komandų šturmanai sulaukė daug nenumatytų naujienų. Kaip pasakoja „CRAFT Bearings“ komandos šturmanas Darius Vaičiulis - iš viso reiks nuvažiuoti beveik 1000 km, o varžybų trasa buvo nemenkai pakeista.

„Organizatoriai mus tikrai labai myli - po 13 valandų automobilyje grįžome 20 val. į bivuaką ir sužinojome, kad startas jau prieš 5 val. ryto, - po šturmanų susirinkimo juokėsi Darius Vaičiulis. - Čia jau tokia Dakaro kasdienybė, bet labiausiai neramina trasos būklė. Anot organizatorių būtent ten, kur lenktyniausime ką tik siautėjo liūtys, todėl kelio knygoje - milijonas pataisymų ir pribraukymų. Laukia žiauriai sunki diena“.

Kaip pasakojo Antano Juknevičiaus šturmanas, 12-o etapo trasose atsirado ir naujų griovų, vieni iš esamų kelių buvo užlyginti ar pakeista jų vieta. 15-ą vietą bendrojoje įskaitoje šiuo metu užimantis „CRAFT Bearings“ komandos ekipažas startuos 12 val. 45 min. Lietuvos laiku.

 

„Super Fiambala“ Dakaro etape V.Žala užėmė 37-ą vietą

Fiambalos miestelio apylinkėse vykęs 11-as Dakaro ralio greičio ruožas, pavadintas „Super Fiambala“, nebuvo ilgas, lyginant su kitomis maratono dienomis - vos 280 km, tačiau vidutinis greitis čia nedidelis, tad net lyderiai užtruko ilgiau nei keturias valandas. „Agrorodeo“ komandos ekipažas - Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu - „Super Fiambala“ įveikė per 9 val. 13 min. 1 sek. ir užėmė 37-ą vietą.

Greičiausias vienuoliktame Dakaro ralio etape automobilių įskaitoje buvo olandų Bernhardo ten Brinke ir Michelio Perino („Toyota“) ekipažas, visus 280 km įveikęs per 4 val. 10 min. 54 sek. Bendroje įskaitoje vis dar pirmauja ispanų Carloso Sainzo ir Lucaso Cruzo („Peugeot“) ekipažas.

Šiame etape „Agrorodeo“ komandos „Toyota Hilux“ automobilis susidūrė su techninėmis problemomis, kurias išspręsti pavyko negreitai - ekipažas trasoje prastovėjo ir remontui sugaišo bene 4 valandas. Pirmoje greičio ruožo dalyje V. Žala su S. Jurgelėnu važiavo aukštu tempu ir užėmė 16-ą poziciją, tačiau lūžusi „Toyota Hilux“ vairo traukė, o po to - pusašis, nutraukęs ir stabdžių žarnelę - ekipažą sustabdė ilgam.

„Sportas baigėsi, dabar prasideda išgyvenimas. Greičio ruožo pradžioje viskas klostėsi gerai, tačiau vėliau patyrėme techninių nesklandumų ir kol susitvarkėme, užtrukome keletą valandų. Lieka trys dienos, kovosim iki finišo“, - trumpai po finišo greičio ruožą apibūdino V. Žala.

Po šios nesėkmės ekipažas bendroje įskaitoje iš 13-os nukrito į 19-ą vietą.

Kitiems lietuviškų komandų ekipažams „Super Fiambala“ sekėsi geriau. Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu čia užėmė 17-ą vietą, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu - 24-ą. Bendroje įskaitoje šie ekipažai užima atitinkamai 15-ą ir 32-ą vietas. Motociklininkas Balys Bardauskas finišą pasiekė 77-oje vietoje, o bendroje įskaitoje užima 82-ą poziciją.

Ketvirtadienį Dakaro ralio automobilių įskaitos dalyvių laukia ilgiausias greičio ruožas visame maratone - 523 km. Dar 270 km sudarys pervažiavimas tarp bivuakų, tad per dieną sportininkams kelyje iš Čilesito į San Chuaną teks įveikti beveik 800 km. Dvyliktame Dakaro etape laukia įvairių tipų keliai ir jų dangos: du trečdalius sudarys gruntas, apie ketvirtadalį - smėlis. Lenktynininkai taip pat prisimins aukštikalnių sukeliamas problemas, nes pakilti teks į 3,6 km aukštį.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PLANAI: Ispanijos vyriausybė planuoja šią savaitę pradėti diktatoriaus Francisco Franco (1892-1975) palaikų perkėlimo iš Kritusiųjų slėnio komplekso prie Madrido procedūrą.
  • FUTBOLAS: Lietuvos futbolo A lygos 22-ojo turo rungtynėse sekmadienį Vilniaus „Žalgirio“ komanda namuose 4:0 nugalėjo „Kauno Žalgirio“ ekipą.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Kiek pinigų išleidžiate savo vaikų reikmėms prieš Rugsėjo 1-ąją?

balsuoti rezultatai

Ar dalyvaujate klasės susitikimuose?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +16   +18 C

   +13  +16 C

 

   +5 +6 C

  +25  +29 C

   +20  +22 C

 

   +18  +19 C

  2-5 m/s

  3-4 m/s

 

    1-2 m/s

 

USD - 1.1391 PLN - 4.3115
RUB - 76.8166 CHF - 1.1338
GBP - 0.8958 NOK - 9.6795
reklama
Ukis 2018