respublika.lt

Lenktynininkas B.Vanagas: Dakaro ralio dalyviai nesupranta, kaip mes taip galime

(0)
Publikuota: 2019 sausio 20 11:11:13, Dominykas Genevičius, Elta
×
nuotr. 1 nuotr.
Lenktyninkas Benediktas Vanagas. Ryčio Šeškaičio nuotr.

Šeštadienio vakarą į Lietuvą sugrįžo dvi savaites Peru vykusiame Dakaro ralyje Lietuvos vardą garsinę mūsų šalies lenktynininkai. Rekordinę Lietuvai - 11-ąją - vietą užėmęs Benediktas Vanagas teigė, kad lubos dar nepasiektos.

 

„Džiaugsmo daug, bet, nežiūrint į tai, mes buvome susikaupę, darėme savo darbą ir panašu, kad jis pavyko visai neblogai“, - Vilniaus oro uoste sake B. Vanagas.

Su „Toyota Hilux“ automobiliu startavęs „General Finansing by pitlane“ komandos pilotas įsitikinęs, kad 11-a vieta nėra ta, kuria norėtųsi apsiriboti.

„Lubos tikrai dar nepasiektos. Galiu pasakyti, kad dabar yra didelė atsakomybė eiti į priekį. Šįkart mūsų strategija ir pasiruošimas pasiteisino. Keletas dalykų nepavyko pagal planą, bet rezultatas mus tenkina. Sustoti negaliu, turiu keliauti į priekį. Laukime tęsinio. Mes tikrai galime būti ir dešimtuke, tiesiog reikia atlikti tam tikrus darbus. Ką galiu pasakyti, tai - ponai ir ponaičiai, Dakaras baigėsi, prasideda Dakaras“, - tradicine tampančia frazę ištarė lenktynininkas.

Oro uoste Lietuvos lenktynininkus vėl pasitiko minia žmonių. Daugelis jų buvo pasiruošę puokštes, plakatus ir kitokius šventinius atributus. B. Vanagas mano, kad tokį populiarumą lemia žmonių noras pajusti tai, kaip išgyvenami sunkumai.

„Galvojau, kad populiarumo lubos yra pasiektos, bet taip galvojau prieš ketverius metus. Taip galvojau prieš trejus, prieš dvejus metus ir pernai. Galvojau, kad didesnio susidomėjimo jau būti negali. Pasirodo, kad lubos yra pramušamas dalykas. Labai smagu, kad tiek daug žmonių tuo domisi, - kalbėjo B, Vanagas. - Dakaro ralyje į lietuvius yra žiūrima nesuprantant, kaip mums taip gaunasi. Jie nežino vieno dalyko - tai, kas yra Vytis. Tuo mes esame pranašesni už kitus. Mes su mažesniais resursais norime padaryti geresnį rezultatą. Ir mums tai gaunasi“.

B. Vanagas jau porą metų iš eilės turėjo geriausią techniką iš visų lietuvių ekipažų, bet techninės problemos ir kitos klaidos neleido kovoti dėl aukštų vietų. Šiais metais išaušo B. Vanago valanda. Jis viena pozicija pagerino Antanui Juknevičiui nuo praėjusių metų priklausiusį geriausią lietuvių rezultatą.

„Per pastaruosius dvejus metus, kuomet mums ne viskas sekėsi, aš vistiek žinojau, koks yra mūsų potencialas. Dabar jaučiamės padarę darbą. Tai padės mums dėlioti strategiją ir suprasti, kaip mes dirbsime toliau. Norint pasiekti aukštesnę vietą, reikės įdėti dar daugiau darbo. Visada geriau jautiesi, kai gali pasiekti savo užsibrėžtus tikslus. Esu labai laimingas, kad visai mūsų komandai pavyko susidirbti. Lenktynių metų šįkart galėjau tik lenktyniauti“, - pabrėžė B. Vanagas.

Lenktynininkas prisipažino, kad šis ralis padės pasiruošti kitiems metams. Neabejojama, kad su šiuo bolidu jis visus metus varžysis užsienyje ir sieks dar labiau patobulinti savo įgūdžius.

„Galvojant apie kitą Dakarą, aš suprantu, kad tokio pasiruošimo, kokį turėjome šiemet, jau nebeužteks. Reikės atsakingai galvoti strategiją. Kaip sakė Einšteinas, kad jeigu nežinai, kur eini, tai greičiausiai nueisi kažkur ne ten. Mes iš esmės žinome, kur einame“, - teigė B. Vanagas.

Nors Dakaro ralis yra itin brangus malonumas, pasak B. Vanago, pergalę lemia daug detalių.

„Dakaro ralį laimi ne ta komanda, kuri tik geriausią automobilį, tik geriausią vairuotoją ar tik didžiausią biudžetą. Tai yra mozaika, kuri susideda iš daug dalių. Nėra vieno aiškaus recepto. Reikia numatyti ateitį“, - pasakojo lenktynininkas.

Šių metų ralyje B. Vanagui iki dešimtuko pritrūko vos 5 sekundžių. Tai visiškai mažas skaičius, žinant, kad lenktynininkams teko įveikti kelis tūkstančius kilometrų. Bet apmaudo lietuvis neliejo.

„Penkios sekundės gyvenime yra niekas, bet Dakare jos gali lemti labai saldžią vietą. Nepaisant to, jaučiu, kad padarėme viską, ką galėjome. Mes paskutinę dieną atkovojome 4 minutes ir pakartojome savo geriausią rezultatą užimdami ketvirtąją vietą etape. Žinau, kur galėjau surasti tas penkias sekundes, bet kai tu važiuoji trasoje, tu tokių dalykų nežinai. Mums svarbu buvo ne tik kovoti dėl dešimtuko, bet ir likti sveikiems. Matome Balio Bardausko pavyzdį, kai jis taip apmaudžiai neatvažiavo iki finišo. Esant mūsų pozicijoje, nefinišuoti būtų neatsakinga. Na, o penkias sekundes atsigriebsime kitais metais“, - optimistiškai kalbėjo B. Vanagas.

Šiais metais pirmą kartą Dakaro ralis vyko vienoje šalyje - Peru. Lyginant su ankstesniais raliais, jo trukmė sumažėjo dvejomis dienomis, bet trasos, kuriose dominavo kopos, tapo vienomis sudėtingiausių per visą istoriją.

„Iš esmės, kopos mums yra palankus pagrindas. Bet aš nežinau, kokia mums yra nepalanki. Mes galime važiuoti visur. Kiti galbūt kopose važiuoja kiek prasčiau. Nors šis Dakaras buvo tik vienoje valstybėje, tai nereiškia, kad jis buvo lengvesnis. Dakaras buvo šiais metais labai sudėtingas. Ir tą sakė kolegos ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kitų šalių. Koncentracija per dieną būdavo gerokai sunkesnės negu įprastai. Nuovargio turime pakankamai, todėl dabar norėtųsi pajausti sniegą po kojomis“, - pridūrė B. Vanagas.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar A.Anušauskui atsisakius ministro kėdės reikėtų svarstyti L.Kasčiūno kandidatūrą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar galvojate emigruoti iš Lietuvos?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-2 +2 C

-1 +4 C

-2 +4 C

+3 +8 C

+5 +10 C

+5 +9 C

0-3 m/s

0-3 m/s

0-5 m/s