respublika.lt
e3

Kas gali dalyvauti Dakaro ralyje?

2018 gruodžio mėn. 06 d. 10:05:03

„Dalyvauti renginyje gali bet kas, pareiškęs norą. Dalyvis privalo būti bent 18 metų amžiaus, turėti tarptautinės kategorijos Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) išduotą licenciją bei galiojantį vairuotojo pažymėjimą“, - taip skamba esminiai reikalavimai tiems, kurie nori savo sausio mėnesį paversti pragaru Pietų Amerikoje.

 

Kita varžybų taisyklių eilutė byloja, kad „pareikšdamas norą dalyvauti, dalyvis ir jo komanda automatiškai sutinka su visomis taisyklėmis ir jų priedais“. Vien pagrindinių taisyklių pakete yra 163 puslapiai, tad „niuansų“ čia tikrai bus.

Jeigu jau sulaukėte savo aštuoniolikto gimtadienio bei įveikėte vairavimo egzamino subtilybes, belieka gauti tarptautinės kategorijos FIA licenciją. Šiam veiksmui reikės kreiptis į Lietuvos automobilių sporto federaciją, kuri maloniai Jus informuos, kad viskas nėra taip paprasta. Lietuvos automobilių sporto federacijos licencijų išdavimo ir kategorijų suteikimo taisyklės skelbia: „Tarptautinė R kategorijos Vairuotojo licencija išduodama jos prašančiam asmeniui, jei jis ne mažiau kaip 24 mėnesius iki paraiškos padavimo, turėjo D kategorijos nacionalinę ir dalyvavo bei buvo klasifikuotas galutinėje įskaitoje ralio, ralio maratono, kalnų lenktynėse ir visose kitose varžybose, kuriose startas duodamas kiekvienam dalyviui atskirai ir, kuriose reikalaujama D kategorijos nacionalinė Vairuotojo licencija, arba per paskutinius 12 mėnesių turėjo kitos FIA ASF (automobilių sporto federacijos) Tarptautinę Vairuotojo licenciją ar buvo LR ralio, ralio maratono, kalnų lenktynių ar kitų varžybų, kuriose startas duodamas kiekvienam dalyviui atskirai ir, kuriame yra reikalinga D kategorijos nacionalinė Vairuotojo licencija, čempionato galutinės įskaitos nugalėtojų penketuke“.

Trumpai tariant, arba Jūs jau keletą metų dalyvaujate Lietuvos čempionato varžybose, į kurias patenkama savo gebėjimus įrodžius dar paprastesnėse serijose, arba metus laiko esate tarp penkių stipriausių čempionate. Dalyvių atranka į aukščiausio lygio varžybas būtina tiek dėl jų pačių, tiek dėl aplinkinių saugumo.

Puikus šio reikalavimo pavyzdys, tiesa, kiek tragiškas, Dakaro stebėtojų buvo matomas prieš dvejus metus. Kiek pastabesnį žiūrovą turėjo nustebinti visiškai naujo Kinijos ekipažo startas: dama sėdo už šviežio „Mini“ bolido vairo. Gamyklinės komandos tokių sprendimų dažniausiai privengia: aukščiausios klasės sportiniai bolidai parduodami tiems, kurie nedarys gamintojui gėdos savo tempu, tad visiškus naujokus su juo išvysti pavyksta retai. Pinigai šioje sferoje nėra viskas, komandoms svarbi jų reputacija, tačiau kaip sako liaudies patarlė: „Ko negali pinigai, gali dideli pinigai“. Ekipažas netruko įrodyti, kad automobilis buvo gerokai pranašesnis nei jo pilotė. Pirmame greičio ruože, nenuvažiavus daugiau kaip dešimties kilometrų nuo starto, dideliu greičiu lekiantis bolidas prarado kontrolę ir rėžėsi į žiūrovų minią, neišvengdamas aukų. Kiek vėliau atkeliavę komentarai atskleidė, kad Kinijos automobilių sporto federacija tarptautinę licenciją tautietėms išdavė be patirties bagažo. Tai dar kartą įrodė, koks žiaurus gali būti automobilių sportas ir kaip atsakingai privalu ruoštis tokio lygio varžyboms. Tai taip pat tapo gera pamoka ir renginio organizatoriams - visiškas pasitikėjimas nacionalinėmis federacijomis buvo sugriautas ir ralio maratoną organizuojanti A.S.O pareiškė, jog nuo šiol naujų dalyvių priėmimą stebės atidžiau.

Taigi, jeigu Jums pavyko įveikti ir tarptautinės licencijos pakopą, beliko paprasti techniniai dalykai. Jums ir šturmanui prireiks galiojančios homologacijos (patikros) aprangos, šalmų, bei kaklo apsaugų. Pagal skonį išsirinksite automobilį ar motociklą bei klasę, kurioje dalyvausite. Tada prireiks keleto mechanikų, techninio aptarnavimo sunkvežimio, pilno atsarginių detalių, bei šiek tiek grynųjų susimokėti startiniams mokesčiams. Nepamirškite atsidėti rezervinių lėšų netikėtiems nutikimams bei baudoms - sunkiausias ralio maratonas pasižymi trijų puslapių baudų lentele, tad už bet kokį bandymą pakenkti savo ar aplinkinių saugumui ar rezultatui būsite „apdovanoti“.

Septintajam savo ralio maratonui besiruošiantis „General Financing team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas puikiai pamena pirmąjį pasiruošimą startui.

„Mums iš tiesų labai pasisekė, nes didesnę dalį reikalingo inventoriaus nupirkome iš Aurelijaus Petraičio. Iš jo įsigijome abu sportinius „OsCar“ automobilius, techninio aptarnavimo sunkvežimį, atsargines detales ir visa kita, kas yra būtina, norint įveikti maratoną. Kadangi visa ši technika jau buvo įveikusi keletą maratonų, galėjome būti ramūs, kad įsigijome tinkamus daiktus ir savo kailiu neteks tikrinti jų savybių jau atvykus į vietą. Nuo tada, aišku, daug kas pasikeitė - „OsCar“ bolidus pakeitė penkių kartų „Toyota Gazoo Racing“ bolidai, o naujus techninius sunkvežimius dabar ruošia Šiauliuose įsikūrusi „Žaibo“ įmonė - būtent todėl savo techninį sunkvežimį ir vadiname „Žaibu“, - pasakojo pilotas.

Paklausus B. Vanago, ką jis rekomenduotų naujam dalyviui, siekiančiam žengti į sunkiausias pasaulio varžybas, lenktynininkas buvo atviras: „Ateiti ir pasiklausti. Visi bent kiek patyrę pilotai ir komandų vadovai jau žino, kad yra protinga dalintis patirtimi, o ne ją slėpti, todėl ir lietuvių tarpe mes visada esame atviri, nes tik taip turime šansų varžytis su gamyklinėmis komandomis. Jeigu kas nors norėtų dabar startuoti, aš tikrai mielai pasidalinčiau visa savo patirtimi“.

Nors visas šis bagažas, pradedant biurokratine dalimi ir baigiant tik į sunkvežimius telpančiu kraičiu, iš pirmo žvilgsnio ir atrodo komplikuotai bei masyviai, Lietuva gali pasigirti turinti bent penketą komandų, kurios visą šį procesą pažįsta kaip penkis savo pirštus ir turi dešimtmečius siekiančią patirtį.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • POTVYNIAI: potvyniai Vietnamo Kvang Ngajaus provincijoje nusinešė mažiausiai 13 žmonių gyvybių.
  • AUGO: Finansų ministerijos duomenimis, šių metų sausį-lapkritį valstybės biudžetas ir savivaldybių biudžetai pajamų gavo 8 proc. (584,9 mln. eurų) daugiau nei pernai tą patį laikotarpį.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar nemokamai studijavęs jaunimas turėtų atidirbti Lietuvoje?

balsuoti rezultatai

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -2     -1 C

-2     -1 C

 

   -3    -1 C

  0    +1 C

 -1     0  C

 

  -2     0 C

    5-9 m/s

    3-6 m/s

 

   2-4 m/s

 

reklama
Kalėdos 2018