respublika.lt

2018 rugsėjo 22, šeštadienis

„Juodasis vanagas“ laukia skrydžionuotraukos (2)

2018 rugsėjo mėn. 14 d. 10:45:14
Aistė LABINAITĖ

Benediktas Vanagas pagaliau turi tokį automobilį, kokio norėjo dar prieš dvejus metus. Septintą kartą sunkiausiomis pasaulyje lenktynėmis vadinamą Dakaro ralį 41-erių pilotas kitąmet bandys įveikti su ką tik iš gamyklos išriedėjusiu „Toyota“ automobiliu. „Prieš dvejus metus turėjome planą turėti būtent tokį automobilį, tačiau tas planas vis neišdegdavo“, - teigė lenktynininkas.

 

Naujasis „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobilis paruoštas pagal FIA T1.1 klasės reikalavimus ir vos prieš tris savaites kompanijos „Overdrive“ lėktuvu parskraidintas iš Pietų Afrikos Respublikos, kur įsikūręs „Toyota Gazoo Racing“ padalinys, gaminantis sportinę techniką ralio maratonams ir būtent Dakarui. „Juodasis vanagas“ aprūpintas galingesniu „Lexus RC F“ V8 5 l darbinio tūrio varikliu, išvystančiu apie 360 AG galingumą ir 550 nm sukimo momentą. Vienas pagrindinių jo išskirtinumų - dėl ratų bazėje sumontuotų atsarginių ratų pagerėjęs svorio pasiskirstymas. Bendras automobilio svoris - 1950 kg. Tad jis yra apie 100 kg sunkesnis nei minimali techniniuose reikalavimuose numatyta riba.

Jau ketvirtus metus B.Vanagui Dakare talkins šturmanas iš Lenkijos Sebastianas Rozvadovskis (Sebastian Rozwadowski). 2019 m. sausio pradžioje visa Dakaro odisėja vyks išskirtinai vien tik Peru teritorijoje. Vaizdingos, bet tuo pačiu itin sudėtingos trasos drieksis apie 5000 km, iš kurių 3000 km sudarys 10 greičio ruožų.

- Pagaliau planas įgyvendintas, naują bolidą turite, - į Benediktą Vanagą kreipėsi žurnalistai.

- Taip, bet jei kam nors atrodo, kad su naujuoju bolidu jau esame viską pasiekę - tai ne. Naujas bolidas, tinkama technika yra labai svarbu. Tačiau dar svarbiau yra tinkamas ekipažo, komandos darbas. Taip pat - klaidų nedarymas, logistika. Naujas bolidas - didelis ir svarbus dalykas mūsų komandai. Tačiau tai nėra panacėja ir garantija, kad viskas seksis gerai. Žinoma, darysime geriausia, ką galime, turime ambicijų.

- Lyginant šį bolidą su buvusiu, kokie pagrindiniai skirtumai?

- Dakare kiekvienais metais keičiasi reikalavimai. Pernai visi varikliai buvo galingesni dėl to, kad kilome aukščiau į kalnus, tai leisdavo oro patekimo angą padaryti 1 mm didesnę nei šiemet. Dabar oro restriktorius mažėja, vadinasi, visų automobilių galia sumažės 30-40 AG. Tiek 1 mm oro praėjimo angoje suteikia galios. Kalbant apie mūsų prieš tai buvusį automobilį ir dabartinį, abu yra tokie patys - aštuonių cilindrų, netgi blokas iš esmės jų yra visiškai toks pat. Šio automobilio privalumas yra tas, kad jis turi tiek tiesioginio įpurškimo purkštukus, tiek paprasto. Jis šiek tiek geriau reaguoja į akceleratorių apačioje ir tai yra pakankamai svarbu.

- Dakaras lieka tik Peru teritorijoje, kur vien smėlynai. Kaip vertinate savo galimybes, paranku jums tai ar nelabai?

- Smėlynuose sunku. Klaidos čia bus labai brangios. Žinoma, ne pinigų prasme, o laiko. Jei važiuoji keliu, kuriame yra tvirtas gruntas ir padarai klaidą - nuvažiuoji nuo kelio, bet nesudaužai automobilio, grįžti pralošęs 3-10 sek. Jei reikia pasisukinėti, kad grįžtum - 15 sek. Smėlyje kiekvienas užklimpinas gali kainuoti 5-20 min. Čia prasideda labai dideli skirtumai. Manau, ne greičiausias pilotas laimės Dakarą, o tas, kuris bus ne tik greitas, bet ir darys mažiausiai klaidų. Tačiau klaidų padaro visi, užklimpsta visi. Klausimas, per kiek laiko evakuojiesi iš to automobilio. Mūsų automobilis turi tokią futnkciją - jis gali save pakelti. Jis turi dvi „kojas“, kurios padeda smėlyje. Iš esmės tiek mano, tiek Vaidoto Žalos, tiek Antano Juknevičiaus automobiliai yra tos pačios klasės. Galios - panašios, svoris - taip pat. Šiame automobilyje yra daugiau smulkmenų, kurios pasaulio nekeičia, bet gyvenimą padaro lengvesnį. Pavyzdžiui, mūsų prieš tai buvęs automobilis, arba Antano ir Vaidoto, turi lygiai tokias pačias „kojas“. Tik jų „kojų“ padas yra šiek tiek mažesnis. Vadinasi, jei yra kietas gruntas, jų automobiliai keliasi taip pat, kaip ir mūsų. Jei yra smėlis, jiems reikia iššokti iš automobilio ir pakišti didesnę „lėkštelę“, kad „koja“ nesusmigtų. Mūsų atveju, ta „koja“ yra pakankamai plati. Taigi kartais net nereikės išlipti iš automobilio. Aišku, mokame ir „gerai“ užklimpti, kai reikia išlipti ir kastis.

- Ar spėsite dar išbandyti automobilį prieš išsiunčiant į Pietų Ameriką?

- Turime spėti. Dažniausiai lapkričio 20 d. yra ta, kai išsiunčiame techniką į Dakarą. Turime du mėnesius sunkaus darbo, kurį planuojame atlikti. Planuojame kviestis inžinierius iš „Overdrive“, kurie ir padėjo mums įsigyti šį automobilį. Norime išbandyti visą automobilį, eliminuoti visus surinkimo klausimus, jei tokių bus. Taip pat reikia priprasti prie automobilio.

- Kokia automobilio kaina?


- Pagal susitarimą to negaliu atskleisti. Tokios sutarties sąlygos. Tačiau projekto vertė, įskaitant ir atsarginių dalių kiekį, o jų - daug, virš 0,5 mln. eurų.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

  • pani 2018 rugsėjo mėn. 14 d. 19:13:44

    kažkodėl niekas nepastebi, kad tai tik pusiau lietuviškas ekipažas...
    Mažiau reaguokit į šitą piarščiką.

  • penisininkas 2018 rugsėjo mėn. 14 d. 12:06:50

    Sėkmės. Tik nesipūsk taip kaip praėjusiais metais, nes vėl gyvenimas
    sparnus pariš....

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PRIEMONĖS: Ūkio ministerija siūlo patobulinti pelno mokesčio lengvatos taikymą investiciniams projektams, taip pat ją taikyti elektromobiliams; šios priemonės, pasak ministerijos, svarbios šalies ūkio konkurencingumui ilguoju laikotarpiu.
  • DOVANOS: šalies vadovė Dalia Grybauskaitė Lietuvoje viešėsiančiam popiežiui Pranciškui dovanos nepriklausomybės simbolį - Laisvės varpą ir kūrinio „Gloria Lietuvai“ įrašą.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar jums yra tekę gauti padirbtų pinigų?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +13 +16 C

   +12  +14 C

 

   +8  +11 C

  +24  +27 C

   +15  +17 C

 

   +14  +15 C

  8-12 m/s

 2-5 m/s

 

    3-6 m/s

 

reklama
Ukis 2018