respublika.lt

2018 sausio 19, penktadienis

Dakaro ralio dalyvius užklupo smėlio audranuotraukos (1)

2018 sausio mėn. 10 d. 00:15:30
Dominykas Genevičius, Elta

Ketvirtasis Dakaro ralio etapas Lietuvos motociklininkui Baliui Bardauskui artėja prie finišo, lietuvis po šeštojo patikros punkto įsitvirtino tarp 100 geriausių motociklininkų (97 vieta).

 

Lyg šiame etape būtų maža smėlio (etape numatyti smėlio trasos ruožai yra ilgiausi Dakaro istorijoje), lenktynininkus užklupo dar ir smėlio audra.

„Iš Balio neturime jokių žinių. Nėra interneto, bet jau finišuoja pirmieji motociklininkai“, - „Perkūnas Team“ komandos vadovo Carloso Brebbios žodžius perdavė ekipos narė Marija Dubickienė.

Smėlio audra prasidėjo maždaug prieš dvi valandas, o prieš valandą ji dar labiau sustiprėjo.

B. Bardauskas stipriai šoktelėjo į priekį kaip tik tuo metu, kai prasidėjo smėlio audra, nes po ketvirtojo patikros punkto buvo 106-ojoje vietoje. Kitame punkte jis kilstelėjo aukštyn dar dešimčia pozicijų.


Lenktynininkas V.Žala ketvirtajame Dakaro ralio etape užėmė 25-ąją vietą

Ketvirtajame Dakaro ralio etape antradienį automobilių klasėje besivaržantis Lietuvos atstovų Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas („Toyota“) ekipažas preliminariais duomenimis, užėmė 25-ąją vietą.

Etapą laimėjo prancūzas Sebastienas Loebas („Peugeot“). Jis 330 km greičio ruožą įveikė per 3 val. 57 min. 53 sek.

Antrąją vietą užėmė ispanas Carlosas Sainzas („Peugeot“, +1 min. 35 sek.), o trečiąją - kitas prancūzas Stephane'as Peterhanselis („Peugeot“, +3.16).

V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas nugalėtojui pralaimėjo 2 val. 8 min. 25 sek.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis („Toyota“, +3:11.04) ketvirtajame etape užėmė 30-ąją poziciją.

Bendrojoje įskaitoje pirmauja S. Peteranselis. Antrąją vietą užima S. Loebas (+6.55), trečiąją - C. Sainzas (+13.06).

V. Žala ir S. Jurgelėnas, negalutiniais duomenimis, yra 24-i, o A. Juknevičius ir D. Vaičiulis - 25-i.

Motociklų klasėje nugalėjo ir lenktynių lyderiu tapo prancūzas Adrienas van Beverenas („Yamaha“, 4:08.23).

Lietuvos atstovas Balys Bardauskas (+3:05.51) užėmė 95-ąją vietą, o bendrojoje įskaitoje pakilo į 106-ąją poziciją.

Keturračių klasėje pergalę šventė rusa Sergejus Kariakinas („Yamaha“). Lyderiu išliko čilietis Ignacio Casale („Yamaha“).


Motociklininkas B.Bardauskas po ketvirtojo Dakaro ralio etapo: galėčiau mėnesį laiko važinėt

Karštis ir smėlio audra išvargino Lietuvos motociklininką Balį Bardauską, kuris sėkmingai pasirodė ketvirtame Dakaro ralio etape. Išankstiniais duomenimis, lietuvis šiame etape užėmė 95-ąją vietą.

„Kopose buvo sunkiausia. Daug motociklų buvo strigę. Pats buvau įstrigęs. Kėliausi motociklą kopose, buvo labai sunku. Visus punktus paėmiau. Baudos negavau, bet labai gražūs vaizdai, labai gražūs“, - nors ir pavargęs po ketvirtojo etapo finišo nepamiršo paminėti gražaus Peru kraštovaizdžio B. Bardauskas.

Paklaustas, ar labiausiai patiko vandenyno vaizdai, B. Bardauskas patikslino: „Ne. Kopų. Labai gražios kopos. Galėčiau mėnesį laiko važinėti, jei nereikėtų kitur važiuot“.

Sportininkas turėjo pademonstruoti visą meistriškumą, kad baigtų ketvirtąjį Dakaro etapą.

Paklaustas apie „fesh-fesh“ reiškinį (taip pavadintos labai smulkios dulkių smiltelių sankaupos, nusėdančios kopų žemumose), B. Bardauskas buvo lakoniškas: „Dirbt reikia“.

Etape nesėkmės lydėjo net lyderius. Iš Dakaro ralio pasitraukė praėjusių metų motociklų klasės nugalėtojas, britas Samas Sunderlandas. Lyderiui atsinaujino nugaros skausmai.

Dar prieš šį etapą per tris pirmas dienas nubyrėjo apie 15 proc. motociklininkų. Statistika rodo, kad Dakaro finišo nepasiekia nuo 30 iki 50 proc. jį pradėjusių motociklininkų.

Prieš ketvirtąjį etapą B. Bardauskas bendroje įskaitoje buvo 115-as, o po jo šoktelėjo į 106-ąją.


Dakaro komandų paslaptys: ką čia daro sunkvežimiai, kurie nelenktyniauja?

Projekto #iGo2Dakar dalyviai jau daugiau nei savaitę kvėpuoja karštu Pietų Amerikos oru ir Peru dykumų dulkėmis. Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius padeda lietuvių komandoms ir rengia užkulisinių naujienų reportažus - tokių, kurių pačios komandos stengiasi nekomunikuoti. Viena jų - sunkvežimiai, kurie lenktynių įskaitoje nesivaržo.

Tokią prabangą sau leisti gali nedaugelis komandų - privačios komandos, turinčios po 1-2 lenktynininkus, apie trasoje važiuojančius techninės pagalbos sunkvežimius gali tik svajoti. Tačiau gamyklinės, savo gretose turinčios 3 ir daugiau ekipažų, sau leidžia kur kas daugiau. Lietuviams didelį įspūdį paliko „Peugeot“ komanda, kurios lenktynininkai dominavo Dakare 2016 ir 2017-ais metais.

„Peugeot“ komanda tarp bivuakų keliauja keliolika „Traveller“ mikroautobusų, keliais detalių pilnais sunkvežimiais ir kemperiais. Kiekvienas lenktynininkas turi po atskirą namelį ant ratų, tarsi viešbučio kambarį, ir miega atskirai nuo visų“, - pirmųjų dienų įspūdžius pasakojo A. Laucius.

Keturiems komandos automobiliams skirta šimtai detalių - vien atsarginių ratų yra 360. Iš jų būtų galima sudėti ne vieną Dakaro raliui skirtą „Peugeot“, komanda neturi tik atsarginių rėmų ir variklių. Rėmo keitimas išvis yra draudžiamas, o už variklio pakeitimą skiriama kelių dešimčių valandų bauda, reiškianti bet kokių pretenzijų į aukštą rezultatą palaidojimą, todėl stiprios komandos taupo svorį ir papildomų variklių net neima.

Atsargines dalis daugelio komandų atstovai gabena sunkvežimiais, kursuojančiais iš vieno bivuako į kitą. Tačiau greičiausios ir gausiausios komandos sau leidžia dalį detalių gabenti lenktynių trasoje ir, jeigu prireiktų, pagelbėti sugedusiems savo ekipažams.

„Pavyzdžiui, „Peugeot“ tentais apkabinėtas sunkvežimis važiuoja trasoje, bet nelenktyniauja dėl pozicijų. Jis tik gabena daugybę atsarginių „Peugeot“ detalių, o kabinoje sėdi geriausi mechanikai, galintys greitai padėti nutikus nelaimei trasoje“, - sakė A. Laucius.

Dakaro ralio taisyklėse numatyta, kad dalyviams draudžiama gauti pagalbą iš šalies: padėti sugedusiam ekipažui gali tik kitas Dakaro ralio dalyvis. Organizatoriai kiek pro pirštus žiūri į šios taisyklės taikymą rikiuotės gale esantiems ekipažams, tačiau lyderiai jos laikytis privalo griežtai, todėl dėl aukščiausių pozicijų kovojančios komandos, be automobilių ekipažų, registruoja ir vieną sunkvežimį. Jo pareiga - važiuoti kuo arčiau lėčiausio komandos automobilio ir sustoti padėti, jeigu to prireiktų. Pavyzdžiui, duoti atsarginių detalių ar kažką suremontuoti.

„Sunkvežimių įskaitoje važiuoja virš 30 ekipažų, bet reali kova vyksta gal tarp „Top 20“. Likusiųjų užduotis - ne užimti kuo geresnę vietą, bet teikti pagalbą komandos automobiliams“, - pasakojo M. Plukys.

Jis juokavo, kad sunkvežimiai lyderiams pagalbą vis tik suteikia gana retai. Jų automobiliai būna puikiai paruošiami prieš kiekvieną etapą, kone perrenkami iš naujo, tad tikimybė kažkam sugesti - itin maža, o vairuotojai dideles klaidas padaro itin retai, tačiau kai tokią padaro, Dakaras paprastai baigiasi ir joks technikų sunkvežimis nebegelbėja.

Geriausias pavyzdys - pirmame greičio ruože ketvirtą vietą užėmęs Bryce'as Menziesas, antrame nuvažiavęs vos 6 kilometrus. Jis nepatikėjo organizatorių pateiktoje kelio knygoje dviem šauktukais pažymėtu pavojingu tramplinu - amerikiečiui pasirodė, kad tai tik nedidelis pakilimas. Taip nebuvo - pašokęs į orą, B. Menzieso vairuojamas dviem ratais varomas MINI keletą kartų vertėsi per priekį.

M. Plukys priminė, kad net ir be pagalbos savo komandai teikimo sunkvežimių ekipažai turi ką veikti. Juk jeigu kitiems komandos nariams sekasi gerai, jie taip pat gali pasivaržyti - žinoma, pernelyg nerizikuodami, juk jų tikslas - atvažiuoti iki finišo. Tačiau taip galima užimti visai neblogą pozicija - pavyzdžiui, pagalbinis „Astana Racing“ komandos iš Kazachstano sunkvežimis po trijų etapų užima 13-ą vietą.

Kita sunkvežimių ekipažų veikla, jeigu jų komandoms sekasi gerai - pagalba kitiems dalyviams. Projekto #iGo2Dakar dalyvis priminė, kad 2017-ųjų Dakaro ralyje pro šalį važiavęs „Toyota“ komandos pagalbinis sunkvežimis pagelbėjo Benediktui Vanagui, kurio „Toyota Hilux“ sugedo - davė reikiamas detales bei papasakojo apie remontą. Tiesa, tai lenktynininko neišgelbėjo - Dakaras tą dieną jam baigėsi.


20-uke įsitvirtinęs A.Juknevičius: turime išsilaikyti šioje zonoje

Nors pirmosios dienos jubiliejiniame 40-ame Dakaro ralio maratone - nusėtos avarijų ir netikėtumų, daugiausiai patirties ralio reido maratonuose turintis lietuvis Antanas Juknevičius nesistebi. „CRAFT Bearings“ komandos pilotas apie tokį pradžios scenarijų buvo pagalvojęs vos pamatęs maršrutą, o pats džiaugiasi neblogu tempu ir po trečios Dakaro dienos įsitvirtino 18-oje vietoje.

Klastingus Peru smėlynus iš arti Antanas Juknevičius matė ir išbandė dar 2013-ais, kuomet kaip komandos vadovas ralyje dalyvavo su Kazachstano „Astana“ komanda. Vos sužinojęs, kad šiemet Peru grįžta į žemėlapį Dakaro vilkas buvo skeptiškas dėl žadamo ralio sunkumo ir smėlio kiekio.

„Organizatoriai kasmet bando atgaivinti tą Dakaro dvasią, kur lenktynininkai vargdavo, likdavo nakvoti dykumose, turėjo fiziškai kasdien save įveikti. Dabar taip gyvena paskutinis 20-ukas, o visi kiti palyginus su tais laikais gyvena labai komfortabiliai, - apie sunkumus maratone pasakoja Antanas Juknevičius. - Tiesa po pirmų dienų matome, kad palūžta ir lyderiai - organizatoriai tikrai bent didžiąja dalimi pateisino tuos lūkesčius - šis Dakaras skirtas stipriems ir saikingiems. Kopos toks jau žaisliukas - užšoksi nemokėdamas ar persistengdamas, didelė tikimybė, kad tave negailestingai numes“.

Ketvirtąją varžybų dieną lenktynininkų laukia dar vienas siurprizas - dragas Ramiojo Vandenyno pakrante. Sportininkai automobilių kategorijoje startuos keturiese vienu metu, vienoje linijoje, lygiai taip, kaip per traukos lenktynes.

„Bus įdomu - visureigių drago turbūt ne visada pamatysi. Mums dabar svarbiausia išsilaikyti 20-uke greičiausių. Tai mums duoda ir labai geras startines pozicijas ir bendrai tai yra mūsų tempo zona. Dabar tikslas - išsilaikyti būtent čia“, - kalbėjo A. Juknevičius.

Po keliasdešimties kilometrų pakrante, sportininkai kils - į kopas ir į aukštikalnes. Čia Dakaro ralio dalyviai pirmą kartą kils daugiau nei 2000 m virš jūros lygio. Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis prie starto linijos stos 16 val. 44 min.


Du kartus jau kritusio B.Bardausko laukia dar rimtesnis išbandymas Dakaro ralyje

Ketvirtasis Dakaro ralio etapas motociklininkui Baliui Bardauskui bus dar sudėtingesnis, nei trečiasis, sakė komandos „Perkūnas Team“ vadovas Carlosas Brebbia. Lietuvis demonstruoja tvirtą charakterį. Jis iki šiol neiškrito iš lenktynių, nors per tris pirmąsias dienas jau pasitraukė beveik 15 proc. motociklininkų, pradėjusių Dakarą.

Pirmadienį B. Bardauskas du kartus krito nuo motociklo, bet išvengė rimtų traumų.

„Nors šiandien greičio ruožas tesieks šiek tiek daugiau nei 300 km, vis dėlto nusimato tikrai ilga ir sudėtinga diena“, - teigė C. Brebbia.

Ketvirtojo etapo (San Chuan de Markona - San Chuan de Markona) bendra dienos rida sudarys 444 km, iš kurių greičio ruožas - 330 km.

„Tai vienas vaizdingiausių Dakaro lenktynių etapų, kuriuo liks itin patenkinti fotografai ir vaizdo operatoriai. Startas bus duotas Ramiojo vandenyno pakrantėje, o lenktynes pradės motociklininkai, vienoje eilėje išsirikiavę po 15, - apie etapą pasakojo C. Brebbia. - Šia pakrante sportininkai važiuos daugiau nei 50 km. Automobiliams startuoti bus leista po keturis, o sunkvežimiams po du vienoje eilėje“.

Lenktynininkams teks susidurti su visų dangų ruožais, nuo žvyro iki „fesh-fesh“ (taip pavadintos labai smulkios dulkių smiltelių sankaupos, nusėdančios kopų žemumose).

Greičio ruože šį kartą bus net dvi vietos, kur mechanikai galės suteikti pagalbą sportininkams, tačiau čia nebus stabdomas laikas, todėl lenktynininkams teks rimtai apsvarstyti, ar verta stabtelėti dėl nedidelių gedimų.

„Be to, papildomų rūpesčių gali sukelti sekli upė, kurią ralio dalyviams teks kirsti. Čia reikės būti itin atidiems“, - sakė B. Bardausko komandos vadovas C. Brebbia.

Šiame etape teks nuvažiuoti ilgiausią smėlingą greičio ruožą per visą Dakaro istoriją. Per 100 km sportininkai nepajus jokios kitos dangos, išskyrus smėlį.

„Motociklininkai galės trumpam atsikvėpti 143 kilometre, kur įrengtas kuro papildymo punktas. Šioje vietoje laikas bus sustabdytas“, - pasakojo C. Brebbia.

Sudėtingiausias etapo išbandymas sportininkų laukia atkarpoje tarp 194-ojo ir 247-ojo kilometrų. Čia jiems teks kovoti su labai aukštomis ir sudėtingomis kopomis. Šioje atkarpoje įrengtas trečiasis patikros punktas (CP). Į jį neatvykę lenktynininkai iki 18 valandos, galės pasirinkti saugesnius kelius, bet už šią alternatyvą teks susimokėti baudos laiku.

Kai kuriose atkarpose lenktynininkams teks pakilti į maždaug 2 km aukščio kalnus. Ketvirtasis etapas laikomas pasirengimu lenktyniauti Bolivijos aukštikalnėse.

Iki šiol Dakaro ralį sėkmingai yra įveikę tik du Lietuvos motociklininkai. 2009 m. jame finišavo Mindaugas Slapšys, bendroje įskaitoje užėmęs 99-ą vietą. 2012 metais ralio finišą pasiekė ir Gintautas Igaris, motociklininkų klasėje užėmęs 81-ą vietą iš 93 finišavusiųjų.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (1)

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SUDUŽO: JAV Naujosios Meksikos valstijoje sudužus sraigtasparniui, policijos duomenimis, žuvo penki žmonės, tarp jų - buvęs politikas Roy'us Bennettas iš Zimbabvės; pasak pareigūnų, juos apie nelaimę informavo vienintelis per katastrofą likęs gyvas, tačiau sunkiai sužeistas asmuo.
  • ĮSILAUŽIMAS: Nacionalinis kibernetinio saugumo centras pradėjo tyrimą dėl ketvirtadienio vakare įvykusio įsilaužimo į naujienų portalą TV3.lt, kuriame paskelbta melaginga informacija apie krašto apsaugos ministrą Raimundą Karoblį, praneša Krašto apsaugos ministerija.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Kaip jaučiatės pasnigus?

balsuoti rezultatai

Ar turite naminių gyvūnų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -4   -3 C

   -6  -4 C

 

   -8  -6 C

    -3   -1 C

   -3   0 C

 

   -3  -1 C

    4-9m/s

    1-4m/s

 

      1-3 m/s

 

USD - 1.2235 PLN - 4.1665
RUB - 69.2126 CHF - 1.1748
GBP - 0.8821 NOK - 9.6013
reklama
Velyke2017