respublika.lt

Dakaro legenda ieško „kupčiaus“

(0)
Publikuota: 2019 vasario 20 10:40:11, Aistė LABINAITĖ
×
nuotr. 1 nuotr.
Lenktynininkas Antanas Juknevičius kol kas nežino, ar 2020 m. Dakare startuos su tuo pačiu, ar kitu bolidu. Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Dakaras baigėsi kiek daugiau nei prieš mėnesį, tačiau tik dabar Antanas Juknevičius gali pasidžiaugti, jog pagaliau namo grįžo ir „Overdrive Hilux“ automobilis. Kadangi pastarajam sausio pradžioje Peru netrūko nuotykių ir išbandymų, jis anaiptol nebeatrodo kaip iš katalogo. Taigi, pasak piloto, prie jo teks kaip reikiant padirbėti. „Sprendžiame galimybę keisti automobilį. Visiškai jį perrinksime ir bandysime ieškoti gero „kupčiaus“. Jei tai nepavyks, kitų metų Dakare važiuosime su tuo pačiu bolidu“, - sakė A.Juknevičius.

 

Primename, jog 2019 m. Dakaro ralis A.Juknevičiui buvo jau dešimtasis karjeroje. Dakaro legenda pripažintas lietuvis šių metų sunkiausiose pasaulyje lenktynėse užėmė 35-ąją poziciją, mat koją kišo techninės problemos.

- Automobilis pagaliau grįžo į Lietuvą. Kokie artimiausi jūsų planai? - žurnalistai paklausė Antano Juknevičiaus.

- Planas „numeris vienas“ - nuplauti automobilį. Planas „numeris du“ - pakeisti variklį. Planas „numeris trys“ - pakeisti stogą, nes labai sulankstytas (juokiasi). Iš tiesų, žiūrint į metų planus, pirmiausia reikia šį automobilį gerai perrinkti, nes tik tada galime tikėtis, kad jį gerai parduosime. Jeigu gerai parduosime, bandysime ieškoti ne naujo, ne seno, tačiau naujesnio modelio. Jeigu to padaryti nepavyks, kitame Dakaro ralyje važiuosime su tuo pačiu automobiliu. Mačiau, jog Vaidotas Žala įdėjo skelbimą ir parduoda savo automobilį. Jis irgi apie tai galvoja. Mes suprantame, kad norint būti konkurencingais, turime turėti naujesnį modelį.

- Kaip ketinate palaikyti sportinę formą? Kokiose lenktynėse ketinate dalyvauti?

- Norėjome dalyvauti pasaulio ralio maratono čempionato etape Abu Dabyje. Deja, dėl visų, su varikliu susijusių gedimų, to veikiausiai nebespėsime padaryti. Dabar dar galvosime, į kurį kitą etapą galime nuvažiuoti. Noras yra dalyvauti bent viename etape. Tačiau viskas priklausys nuo to, kaip mums seksis automobilio keitimas. Faktas, jeigu jį kažkas pirks, tada bus klausimas, per kiek laiko įsigysime kitą. Tad gali būti, kad ir nepavyks ten dalyvauti. Tačiau toks noras yra.

- Kokius tikslus sau kelsite „Dakar 2020“, jeigu vis dėlto automobilio nepavyks parduoti? V.Žala sakė, jog su tokiu automobiliu apie aukštesnes pozicijas galvoti yra sudėtinga.

- Aš vis tiek norėsiu aukštesnių pozicijų. Aš ant „pečiaus“ namie nesėdėsiu. Bandysiu ir su tokiu automobiliu dalyvauti. Jeigu reikės, su tokiu automobiliu dalyvausiu ir dar po metų, ir dar po dvejų. Galėčiau bandyti Dakare dalyvauti ir su prastesniu automobiliu. Man geriau yra dalyvauti Dakare, nei nedalyvauti visai. Tačiau žiūrint ambicingai ir suprantant savo realią situaciją, faktas, kad kiekvienais metais su šiuo OTB modeliu, kuris jau dveji metai net negaminamas, darosi vis sunkiau. Kiekvienais metais automobilių parkas ir techninės galimybės Dakare gerėja ir konkurencija technine prasme didėja. Taigi, jei tu lieki su vis senesne technika, tai laikui bėgant daraisi vis mažiau konkurencingas, kad ir koks geras lenktynininkas būtum. Vis tiek galiausiai tave pradeda riboti tavo technika. Praėjusiais metais su šiuo modeliu užėmėme 12-ąją vietą Dakare, šiais metais V.Žala su šiuo modeliu užėmė tokią pat poziciją. Vis iki to dešimtuko „neprisikrapštome“. Tačiau, manau, gerai sukritus kortoms, tai realu. Nors, aišku, kažkokio didelio stebuklo ten su tokia technika jau nepadarysi.

- Šiemet turėjote ir pirmąjį per dešimt metų Dakare „kūlverstuką“ - „pagavote stogą“, kas taip pat nepridėjo automobiliui „sveikatos“.

- Aišku, „kūlverstukas“ ir yra išraiška to rezultato, kurį turime. Tačiau visi turime pasiekti ribą, kad suprastume, kur ji yra.

- Kiek galėtų užtrukti automobilio remontas?


- Manau, daugiausiai apie mėnesį. O realiai, kadangi turime beveik visas reikalingas dalis, jei labai rimtai užsiimtume, tai dvi ar trys savaitės ir automobilis būtų perrinktas. Variklį jau turime, atsarginę greičių dėžę - taip pat. Už trijų savaičių galėsime padaryti nuotrauką ir įdėti skelbimą, kad parduodame, kaip ir Vaidotas. Tačiau kol kas nedėsime (šypsosi).

- V.Žalos nurodyta kaina - 217 tūkst. eurų. Už kiek jūs parduotumėte?

- Dar pagalvosime. Tačiau faktas, dar nežinau, ar pardavinėsime automobilį. Turime suvokti, ar galime nupirkti kažką kitą. Juk pardavus ir perkant kitą, reikėtų dar pridėti kažkokią „x“ sumą. Pavyzdžiui, toks automobilis, kaip Benedikto Vanago, apie kokį mes su Vaidotu labai svajojame, naujas kainuoja 650 tūkst. eurų, o ne naujas mažiausiai kainuoja 450 tūkst. eurų. Taigi įsivaizduokite, jog pardavus šį automobilį už 250-280 tūkst. eurų, turi dar aiškią sumą pridėti. Manau, Vaidotas, žiūrint į rinkos kainas, užsidėjo gerą kainą. Taigi, norint įsigyti tokį automobilį, kaip Benedikto, aišku, ne naują, reikėtų dar tiek pat ir pridėti. Ir jų rinkoje nėra daug. Yra dar šiek tiek senesnių modelių. Galbūt juos dar galima šiek tiek pigiau įsigyti. Dabar mes patys analizuojame situaciją. Žinau, vienas toks automobilis yra parduodamas už 450 tūkst. eurų Portugalijoje.

- Tad pasirinkimo kiekis labai ribotas?

- Šių mašinų nuo 2011 m. iš viso yra pagaminta galbūt apie 30. Jas gaminti baigė 2016 m. Mano automobilis yra priešpaskutinis, po to OTB uždarė programą. Šie automobiliai dabar rinkoje yra labai paklausūs. O tų, kuriuos pradėjo gaminti prieš dvejus metus, turbūt dar yra tik apie 15 pagaminta. Taigi faktas, kad juos įsigiję, iš karto neparduoda. Pavyzdžiui, tas portugalas, kur žinome, kad parduoda automobilį, tiesiog turi sveikatos problemų. Tačiau apie tokią kainą mes kol kas negalime kalbėti, net ir savo pardavę. Taigi, jei nebus galimybės, mes net nepardavinėsime, o su tuo pačiu važiuosime kitais metais ir vėl bandysime kažkokį stebuklą padaryti.

- Ar turite užsibrėžę galutinę datą, jei iki jos neparduosite, jau ir nebepardavinėsite?

- Tai turėtų būti liepos 1 d. Galbūt netgi birželis. Paskui mažėja galimybė nusipirkti. Juk pardavęs savo automobilį, turi būti numatęs, ką pirksi. Juk gali būti, kad parduosi, o sau paskui neturėsi. Negi tada pirksi dar prastesnį? Šis automobilis vis tiek dar labai geras, nors norint kovoti dėl rezultato, reikia to modelio, kuris yra lengvesnis, galingesnis ir pakeltų galimybių lubas.

- Ar yra planas „B“? Kas, jeigu ne „Overdrive Hilux“?

- Labai daug metų patirties, supratimo, žinių turime apie šį modelį. Norint tai susirinkti, važiuojant kitu modeliu, vėl reikės kažkiek laiko. Ir nėra labai didelių kitų variantų, kuo mes jį galėtume pakeisti. Kalbant apie „X-Raid“ bet kurį automobilį, jie yra daug brangesni ir jų aptarnavimas yra daug sudėtingesnis. Žinoma, mūsų mechanikai galėtų į tai įsigilinti, tačiau mums reikės metų mokslo. Juk visada pirmiausia yra mokslas, o paskui rezultatai. Taigi geriau likti prie to paties „Overdrive“ gamintojo. Tai atveria galimybes ir negaišti laiko.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s