respublika.lt

V.Rumšas: „Kelyje saugo šaltas protas ir pailsėjęs kūnas“

(0)
Publikuota: 2014 kovo 27 12:24:25, Ringailė Stulpinaitė
×
nuotr. 3 nuotr.
Komfortas Vytautui Rumšui yra vienas svarbiausių dalykų renkantis naują automobilį. Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Sakoma, kad svajonės kartais pildosi, o aktorius Vytautas Rumšas jaunesnysis mielai kaip nuosavybę priimtų senovišką „Ford Mustang“ su galingu varikliu, mat seni amerikietiški sportiniai automobiliai vyrą labai žavi. Tačiau kelyje vargu ar pavyks išvysti šį aktorių lekiantį šviesos greičiu - jis atsakingas ir mano, kad kelyje tokiems dalykams ne vieta.

- Ar prisimenate savo pirmąjį kartą prie vairo? Kaip sekėsi?

- Pirmasis man vairą pasukinėti leido senelis. O pirmasis kartas prie vairo, kai jau pradėjau laikytis teises, buvo šiek tiek netikėtas, nes aš maniau, kad instruktorius daug kalbės, pasakos apie automobilį, tai buvo sena „Ford Sierra“... O jis mane tik pasodino ir liepė važiuoti, tad man nebuvo kur dėtis. Teko važiuoti. Turint galvoje anų laikų „Ford Sierra“ važiavimo galimybes ir tai, kad šiame automobilyje buvo sunku suderinti sankabos ir greičio pedalo darbą, man sekėsi tikrai neblogai. Kelis kartus gesau, bet viskas buvo gerai.

- Ar turite svajonių automobilį?

- Tai greičiausiai būtų seni sportiniai amerikietiškų markių automobiliai su labai galingais varikliais. Vienas tokių galėtų būti šešiasdešimt devintųjų „Ford Mustang“.

- Gal žinote savo greičio rekordą?

- Na, mane yra pavėžėję 240 km/h greičiu ir man tas nelabai patiko, nes jau pradeda lietis viskas aplinkui ir baisu galinčių kilti grėsmių. Pats nesu labai lakstantis keliuose. Tiesa, buvo laikas, kai gal šiek tiek ir norėjosi to greičio, gyvenime būna momentų, kai esi priverstas tą daryti, bet man tai nėra malonumas.

- Ar esate atradęs vietų, kur važiuoti maloniausia?

- Labai norėčiau kada nors nuvažiuoti nuo San Fransisko iki Los Andželo visa auksine pakrante. Kiek žinau, ten yra nuostabus kelias. O iš tų vietų, kuriose jau teko lankytis, tai mėlynoji šiaurės vakarų Italijos pakrantė yra nuostabi. Važiuojant link Kanų, Nicos atsiveria puikūs vaizdai.

- Ką laikote bagažinėje ir daiktadėžėje?

- Daiktadėžėje yra draudimas, tušinukai, dokumentai, muzikiniai diskai. Bagažinėje visą žiemą buvo vaiko rogės, jas šiltuoju metų laiku pakeičia paspirtukas. Taip pat ten yra pagalvėlė, tačiau daugiausiai tai yra vaikui reikalingi daiktai ir pompa. (Šypsosi.)

- Kas jums automobilyje yra svarbiausia?

- Komfortas. Dėl to automobilius perku pagal tai, kiek patogu jais važiuoti. Žinoma, turint galvoje Lietuvos klimatą, automobilio pravažumas taip pat labai svarbus, bet tam yra dygliuotos padangos, tad keturi varomieji ratai, dyzelis ar benzinas man tikrai nėra pirmaeiliai ir svarbiausi dalykai.

- Ko vairuodamas niekuomet nesiryžtumėte daryti?

- Galbūt apskritai reikėtų stengtis kuo mažiau nukreipti dėmesį nuo kelio. Kartais tereikia labai nedaug, kad įvyktų avarinė situacija. Tiesa, aš niekam nesakau „ne“, nes kartais esi priverstas atsiliepti suskambus telefonui ar pasirūpinti vaiku, tačiau tai neturi tapti įpročiu, blaškančiu dėmesį kelyje. Tačiau aš manau, kad telefonas dar nėra didžiausias blogis, trukdantis vairuoti. Ačiū Dievui, Lietuvoje trumpųjų žinučių rašymas nėra taip paplitęs kaip Amerikoje, kur vairuotojai dažniau rašo trumpąsias žinutes, nei skambina. Tarp kita ko, mokslininkai yra atlikę tyrimus ir išsiaiškino, kad vienas labiausiai dėmesį blaškančių dalykų vairuojant yra ant galinės sėdynės sėdintys vaikai. Juk jie ten dažnai pradeda ką nors veikti, krapštinėti, prašyti dėmesio ir panašiai.

- Trys rodikliai, pagal kuriuos nusprendžiate, kad prieš jus važiuoja prastas vairuotojas?

- Pirma, tai gerokai mažesnis greitis, nei yra leistinas, antra - techniškai baisiai netvarkingas automobilis, kurio būklė akivaizdžiai matosi iš prarūdijusios bagažinės, ir trečia - iš ratų suvedimo, nes kartais labai matosi, kad vienas ratas yra šleivas kreivas. Ir net ketvirtą rodiklį žinau - tai visiškai susidėvėję amortizatoriai, ir kai automobilis pervažiuoja per duobę, matosi, kad automobilio užpakalinė dalis dar ilgai ilgai spyruokliuoja.

- Pagal taisykles automobilyje privalu turėti liemenę, vaistinėlę, gesintuvą ir trikampį - avarinį ženklą. Ar visa tai rastume jūsų automobilyje?

- Viską rastumėte. Tai yra būtini dalykai.

- Gėdingiausias epizodas jūsų vairavimo istorijoje?

- Didžiausia gėda buvo tada, kai į savo dyzeliu varomą automobilį įpyliau benzino. (Juokiasi.) Gerai, kad laiku atsitokėjau ir net neužkūriau automobilio, paskambinau bičiuliui, kad nutemptų į servisą ir išsiurbtų. Viskas gerai, važinėju toliau. Tačiau aš vis tiek kaltinu pakeistą degalinių reklamą, kai visokių papildų ir priedų prirašymas baisiai klaidina, taigi taip per skubėjimą suklydau ir aš - tiesiog viskas atrodo labai vienodai.

- Kaip apibūdintumėte vairavimo kultūrą Lietuvoje?

- Apibūdinčiau kaip agresyvią. Tiesa, žmonės po truputį keičiasi, atsiranda vis daugiau mandagių vairuotojų, tačiau dar nemažai chamiškai ir agresyviai nusiteikusių, kurie lenda į neįgaliųjų vietas, autobusų juostas ir panašiai. Nervina, kai keli šimtai žmonių sėdi automobilių spūstyje ir kantriai laukia, o keli praskrenda autobusų juosta.

- Kokiomis savybėmis turėtų pasižymėti geras vairuotojas?

 

- Stabilia psichika ir geranoriškumu kitų vairuotojų atžvilgiu.

- Kaip manote, kas vairuoja geriau - vyrai ar moterys?

- Vis dėlto, kiek stebiu, tenka pripažinti, kad geriau vairuoja vyrai. Moterys prie vairo sau labai daug leidžia: ir dažytis, ir kalbėtis telefonu tiek ilgai... Moterys gali taip ilgai kalbėti telefonu, kad nerealu. Jos gali prakalbėti visu keliu nuo Vilniaus iki Kauno. Tiesiog aš manau, kad vyrai vairuoja geriau jau vien dėl to, kad jiems neduota tiek ilgai plepėti telefonu. (Šypsosi.) Jie yra pragmatiški, greiti ir dėl to labiau susikoncentruoja į kelią. Žinoma, jei nagrinėtume statistikas, gal duomenys būtų ir kitokie, tačiau moterys dėl to ir atsargesnės, kad telefonu kalba lėtai važiuodamos pirma juosta.

- Ar svarbi automobilio spalva?

- Kaip ir nelabai, tačiau yra spalvų, kurios tinka vieniems automobiliams, bet netinka kitiems. Tarkime, salotinės spalvos „Ferrati“ atrodytų nelabai kaip, todėl jie turi būti raudoni.

- Ar turite automobilyje talismaną?

- Tikrai ne. Kelyje saugo šaltas protas ir pailsėjęs kūnas. Taip pat ir patikimas automobilis.


Dosjė

Šiuo metu vairuoja: BMW 530.

Svajoja vairuoti: vienas tokių gali būti „Ford Mustang“.

Greičio rekordas: nėra.

Eismo įvykių skaičius: nulis. 

Vairavimo stažas: 12 metų.

Parengta pagal dienraščio „Respublika“ priedą „Laisvalaikis“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s