respublika.lt
 

Tautiečio verslas populiariausias Indijoje

2014 rugpjūčio mėn. 03 d. 14:33:28
Eimantė JURŠĖNAITĖ

Programuotojas Remigijus Kiminas (30) - kuklus žmogus, visuomet turėjęs nekuklią svajonę - sukurti ką nors, kas būtų naudinga viso pasaulio žmonėms, ir panašu, kad jam pavyko. Prieš keletą metų jo sukurtas „Live Helper Chat“ dabar yra populiariausia pasaulyje nemokama pagalbos interneto svetainių vartotojams sistema. Maža to, savo pasiekimų nesureikšminantis vyras sėkmės pasaulyje sulaukusį informacinių technologijų (IT) sprendimą plėtoja pats vienas.

×
nuotr. 1 nuotr.
Remigijus Kiminas: „Kol kas man rūpi ne finansinė grąža, o projekto plėtra, kuri labiausiai priklauso nuo vartotojų“. Remigijaus Kimino asmeninio albumo nuotr.

 

- Kas paskatino imtis nuosavo internetinio projekto?

- Mano profesija nulėmė ir mano veiklos pasirinkimą. Šiaulių universitete įgijau informatikos inžinerijos bakalauro laipsnį, o vėliau Kauno technologijos universitete ir magistro. Dar studijuodamas Šiauliuose pradėjau dirbti informatikos srityje, tad idėjos gimimas susijęs su darbu. Tiesiog tuo metu įgyvendinant įvairius savo ir klientų projektus, dažnai prireikdavo programos, leidžiančios gyvai bendrauti su tinklalapių lankytojais. Nemokamo įrankio, veikiančio ir lietuvių kalba, rasti nepavyko, tad kilo idėja sukurti tokį įrankį. Taigi, 2009 metais  atostogaudamas sukūriau sistemą, leidžiančią tai padaryti. Tačiau kūriau ir plėtojau ir daugiau projektų, o šį kiek primiršau. Nors programa nebuvo tobulinama, vartotojai lankėsi puslapyje, todėl prieš pusantrų metų nutariau ir vėl imtis šio projekto ir pasižiūrėti, kas iš to išeis.

- Kokia tai programėlė ir kuo ji naudinga žmonėms?

- „Live Helper Chat“ - atviro kodo programa. Tai reiškia, kad, priešingai nei komercinių sistemų, šios sistemos kompiuterinį kodą gali atsisiųsti ir modifikuoti visi norintys. Bendruomenė gali prisidėti prie produkto tobulinimo, jį parsisiųsti ir pritaikyti savo poreikiams. Šią programėlę lengvai galima įdiegti bet kurioje svetainėje. Ji leidžia interneto parduotuvių, paslaugų platformų ar net valstybinių įstaigų darbuotojams gyvai bendrauti su lankytojais programėlės susirašinėjimo lange. Klientui parašius klausimą pagalbos laukelyje, tinklalapio administratoriai iš karto gauna pranešimą savo kompiuteryje ir gali pradėti pokalbį. Pagrindinis „Live Helper Chat“ pranašumas verslui - galimybė darbuotojams iš karto atsakyti į lankytojų klausimus, konsultuoti apie parduodamas prekes, paslaugas ir nedelsiant suteikti pagalbą. Tokiu būdu internetinis bendravimas tampa toks efektyvus, kaip ir bendraujant gyvai. Programa tinka ir smulkioms,  ir didelėms įmonėms.

- Sukūrėte sistemą ir įkėlėte į internetą, o kaip pritraukėte vartotojus?

- Tiesą sakant, nieko ypatingo nedariau. Internete yra tinklalapiai, kurie reklamuoja atviro kodo nemokamas programas. Keliose svetainėse paskelbiau informaciją apie savo produktą ir vartotojai patys jį susirado. Žmonės, kuriems panašios programos yra reikalingos, patys domisi ir ieško. Taigi mano užduotis nebuvo sudėtinga.

- „Live Helper Chat“ - populiariausia pasaulyje tokio pobūdžio programa. Ar daug analogų pasaulyje ji turi?

- Komercinių analogų yra daug, tačiau nemokamų atviro kodo žinau vos dvi. Tačiau „Live Helper Chat“ yra pranašesnė, nes viena iš jų yra nebetobulinama, kita turi gana mažai galimybių, o mano kuruojama sistema tiesiog turi daug funkcijų ir galimybių.

- Dauguma vartotojų užsieniečiai?

- Taip, daugiausia vartotojų yra Indijoje, tačiau, mano duomenimis, tai sudaro apie 13 proc.  vartotojų. Geografija labai plati. Programa naudojasi Jungtinių Amerikos Valstijų, Brazilijos, Vietnamo, Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Turkijos ir kitų šalių gyventojai. Vartotojai iš Lietuvos - mažuma. Tačiau šis projektas nuo pat pradžių buvo labiau orientuotas buvo į tarptautinę auditoriją. Netgi internetinė „Live Helper Chat“ svetainė - anglų kalba.

- Ar tiesa, kad prie šio sėkmingo projekto besidarbuojanti komanda - jūs vienas?

- Taip, su šiuo projektu dirbu tik aš. Tiesa, prie projekto prisideda vertėjai ir vartotojų bendruomenė. „Github“ puslapyje klientai skelbia savo pageidavimus, idėjas. Žinoma, galutinius sprendimus priimu aš, tačiau jei pasiūlymai man pasirodo tinkami, jų realizavimas - mano atsakomybė.

- Kokios dar atsakomybės gula ant jūsų pečių?

- Didžiausia atsakomybė - atsakyti į vartotojų laiškus. Kartais atrodo, kad jų klausimai niekada nesibaigia. Sunkiausia, kai klientai pateikia nedaug informacijos ir man tenka bene atspėti, ko iš tiesų jiems reikia. Todėl ši veikla reikalauja labai daug kantrybės.

-  O ar šiam projektui reikia daug investicijų?

- Didžiausia investicija - mano laikas ir žinios. Didelių investicijų ir neieškau, nes mano tikslas – projekto plėtra. Man savotiškai įdomu, kiek dar šis projektas gali augti. Tiesa, vienas amerikietis norėjo nupirkti programą, tačiau jo pasiūlymą atmečiau, nors galbūt ateityje ir susigundysiu rimtesniu pasiūlymu. Tačiau kol kas man rūpi ne finansinė grąža, o projekto plėtra, kuri labiausiai priklauso nuo vartotojų.

-  Ar šis projektas - pagrindinė jūsų veikla?

- Dirbu programuotoju dviejose įmonėse, kurių veikla susijusi su informacinių technologijų sprendimais. Be to, Šiaulių universitete dėstau informacinių technologijų praktiką, stengiuosi studentus supažindinti su šiuo metu aktualiomis technologijomis ir programomis. Kai aš studijavau, panašių žinių trūko, o dabar darbo ieškantys studentai jau yra neblogai susipažinę. Svarbu ne viską mokėti, bet žinoti, kur rasti reikiamą informaciją. Stengiuosi šias žinias perduoti studentams.

-  Jei dirbate ir dėstote, kiek laiko galite skirti „Live Helper Chat“?

-  Šis projektas atima maždaug 2-3 valandas kasdien, daugiau laiko savaitgaliais.

- O ką pasakytumėte savo studentams, norintiems plėtoti sėkmingą IT sprendimą ar startuolį?

- Ne visi projektai reikalauja specifinių žinių, baigus informatikos studijas žinių bagažas - pakankamas,  tačiau panašiems projektams tikrai reikia labai daug laiko. Kaip ir daugeliu atvejų, kuriant programas, tinklalapius ir startuolius, ne viskas pavyksta iš pirmo karto, tad prireikia ir nemažai valios pastangų nenuleisti rankų ir dirbti toliau. „Live Helper Chat“ pusmetį nebuvo jokios gyvasties, bet vis tiek tobulinau šį projektą ir vartotojų atsirado. Reikia žinoti, kad yra paklausa, ir sukurti rinką arba gerą produktą.

-  Ar pavadintumėte save verslininku?

- Greičiau entuziastu. Verslininkai daugiau bendrauja su žmonėmis, o man labiau patinka ne liežuviu malti, bet kurti ir realizuoti idėjas.


DOSJĖ:

Gimimo data: 1983 11 05

Studijos: informatikos inžinerijos magistras

Laisvalaikio pomėgiai: stalo tenisas, dviračiai

Gyvenimo kredo: nepabandęs nesužinosi

Parengta pagal priedą „Laisvalaikis“

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar tikite, jog Punios šilą reikia kirsti?

balsuoti rezultatai

Ar žinotumėte, kaip elgtis atominės avarijos atveju?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +10 C

 +10 +11 C

 

 +12 +14 C

+22 +24 C

 +24 +25 C

 

 +23 +25 C

0-2 m/s

 0-3 m/s

 

0-5 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis