respublika.lt

I.Martinkėnaitė: viską reikia daryti su protu ir meile saunuotraukos

2018 sausio mėn. 06 d. 18:26:22

Atlikėja ir grupės „69 danguje“ narė Ingrida Martinkėnaitė jau kurį laiką mažais žingsneliais keliauja į sveikesnį rytojų ir su kiekviena diena vis labiau prisijaukina sveikesnį gyvenimo būdą, o šios kelionės įspūdžiais dalinasi savo tinklaraštyje „Su Ingrida“. Ir nors ji sako, kad gyvenimas per vieną dieną nepasikeičia, savo tikslų siekti reikia kantriai ir po truputį. Ingrida papasakojo, kokiais tikslais pradeda metus ir pasidalijo savo geros savijautos receptais.

 

- Ar pasitikdama Naujuosius iškėlei sau kokių nors tikslų? Galbūt kitais metais nori dar daugiau keliauti, dar sveikiau gyventi?

- Turbūt kiekvienas iš mūsų palydėdamas senus metus ir pasitikdamas naujus apgalvoja padarytus darbus ir kelia sau naujus tikslus. Aš - ne išimtis. Prieš metus prižadėjau sau: nei vienos dienos be aktyvios veiklos! O to pasekmė - prieš kelis mėnesius startavęs mano tinklaraštis „Su Ingrida”. Tad, žinoma, aš gyvensiu dar sveikiau ir sportuosiu dar daugiau.

- Tinklaraštyje daliniesi savo patirtimi ir patarimais, kaip paskatinti save sportuoti, sveikiau maitintis, atskleidi savo geros savijautos receptus. Veikiausiai ir tavo pačios gyvenimo būdas nepasikeitė per vieną naktį...

- Kiekvienas žingsnis link užsibrėžtų tikslų įgyvendinimo yra nors ir nedidelė, bet pergalė. Todėl nereikia bijoti sau žadėti, nusistatyti tikslus ir bandyti juos įgyvendinti. Nenusiminkite, jeigu iš karto nepavyks ir suklupsite. Kitą dieną bandykite su naujomis jėgomis. Žinoma, ir aš nepakeičiau savo gyvensenos per vieną naktį. Pakeisti savo mitybos įpročius taip, kad jie teiktų gerą savijautą ir energiją, reikia laiko ir dar daugiau laiko reikia, kad nauji skoniai būtų malonūs. Atsisakius druskos ir pridėtinio cukraus, gyventi gal ir ne taip skanu, bet ilgainiui atrandi naujų skonių ir tau tai tampa norma.

- Puiki ir daugybės komplimentų sulaukianti tavo išvaizda - ne vienus metus trunkančio darbo ir griežto rėžimo pasekmė?

- Na tikrai mano režimas nėra griežtas. Nesu profesionali sportininkė, esu dirbanti mama (šypsosi). Pastovus skubėjimas, darbų ir veiklų įvairovė nulemia tai, kad režimo laikytis labai sunku. Dėl to tai tampa nenuilstančiu darbu su savimi. Kartais tenka nepasiduoti pagundai griebti sumuštinį su dešra, o skirti laiko pasigaminti salotas. Daugelis galvoja, kad gyventi sveikai yra labai sudėtinga. Galiu tai paneigti. Energija ir sveikata slypi ne egzotiškuose vaisiuose ir daržovėse ar įmantriuose patiekaluose. Genialumas - paprastume. Ryte mūsų organizmui reikia energijos, todėl renkuosi įvairias košes. Iš vakaro užsipylusi karštu vandeniu, ryte nesugaišus nė penkių minučių, turiu pusryčius. Per pietus renkuosi žuvį ar liesą mėsą, ruoštą garuose arba grill su daržovėmis. Nereikia jokių padažų ar užpilų, tiesiog reikia mėgautis tuo, ką valgai.

- Kaip manai, kokias klaidas dažniausiai daro tie, kurie staiga užsispiria gyventi sveikiau? Ar jie turi pakankamai žinių, kad sau padėtų, o ne pakenktų? Pati veikiausiai nemažai domėjaisi sveikos gyvensenos subtilybėmis...

- Domiuosi daug, daug skaitau. Informacijos turbūt yra daugiau nei reikia, todėl daugelis tiesiog pasiklysta tame sraute ir nežino nuo ko pradėti. Skambūs dietų pavadinimai, įspūdingi numestų kilogramų skaičiai per savaitę dažniausiai baigiasi tik organizmo išbalansavimu. Pradėti reikėtų nuo organizmo išvalymo ir paruošimo: iš pradžių tiesiog gerti daug vandens, jį pasigardinant citrina ar medumi. Pasigaminkit agurkų vandenį- tai puikiai malšina alkį ir atgaivina. Po kurio laiko reikėtų atsisakyti druskos ir pridėtinio cukraus, miltinių patiekalų bei bulvių. Nereikia laukti rezultatų po savaitės, tam reikia laiko. Kai paruošite savo organizmą, galima pradėti laikytis protingos ir subalansuotos mitybos dietos. Aš nesu drastiškų dietų šalininkė. Dieta turi būti sudaryta pagal teisingos mitybos principus, o jos laikytis reikėtų, kad išmoktume taip maitintis visada.

- Organizmą reikia paruošti ir sportui?

- Taip pat ir su sportu. Juk negalima tam nepasiruošus pradėti bėgioti maratonų. Pradėti reikėtų nuo paprasčiausio pasivaikščiojimo, prieš tai gerai apšilus kūną. Po truputį didinant tempą galima pradėti bėgioti. Čia taip pat nereikėtų skubėti, geriau įsiklausyti ko reikia būtent jums. O pradedant kažką naujo, geriau pasitelkti profesionalų pagalbą, kad išvengtumėte traumų. Niekad negalvojau, kad man patiks sporto salėje sportuoti su svoriais ir treniruokliais. Man jie būdavo niūrūs metaliniai krūmai, kuriuos apeidavau iš tolo (juokiasi). Rinkdavausi visas kitas įmanomas rūšis. Bet vieną dieną tiesiog nusprendžiau pabandyti, pasitelkusi į pagalbą profesionalų trenerį Gytį Beikų, kad nepakenkčiau sau ir išmokčiau saugiai sportuoti. Apie saugumą irgi turėjau atskirą gyvenimo pamoką. Kai neatsargiai bėgdama miške užkliuvau už medžio šaknies ir turėjau gan sudėtingą lūžį. Dar reikėjo grįžti namo apie pusantro kilometro, nes neturėjau telefono ir negalėjau išsikviesti pagalbos. Nuo tos dienos bėgioju tik su telefonu, atsakingai renkuosi tiek sportinę tiek laisvalaikio avalinę. 

- Ar pati sportuoji kasdien ir kokias sporto rūšis renkiesi?

- Mėgstu viską, kad tik nereikėtų sėdėti ant sofos (juokiasi). Manau, sofa yra didžiausias priešas. Pastaruoju metu pasirenku bėgimą šiltuoju periodu, o sporto salę - šaltuoju, daug metų šokau, kažkada žaidžiau tenisą, su vyru mėgstame pasivažinėti dviračiais, su dukra einame čiuožti pačiūžomis. Turbūt kiekvienas pagal savo gyvenimo ritmą ir galimybes turi pasirinkti patinkančią veiklą. Kad ir kaip bandžiau savo vyrą pritempt prie bėgimo, jam mielesnis dviračių sportas. Kiekvienas turi pasirinkt pagal save.

- Kokių svarbiausių mitybos principų laikaisi? Galbūt teko atsisakyti tam tikrų produktų?

- Nevalgau miltinių ir bulvių patiekalų, perdirbtų mėsos produktų, saldumynų, nebent tai vaisiai. Geriu daug vandens ir riboju druską. Apie tai labai daug kalbu ir savo tinklaraštyje „Su Ingrida“.

- Neretai mitybos specialistai kalba apie sukčiavimo dienas ar pietus (angl. Cheat day / cheat meal), kai galima nusižengti įprastam mitybos režimui. Ar pati kartais pasukčiauji? Kokių „nuodėmių“ padarai?

- Būna, būna (juokiasi). Aš nepalaikau fanatizmo, tad jei labai kažko norisi, savęs nekankinu. Jei tai man suteiks gerų emocijų dozę, kodėl gi ne? Bet viską reikia daryti su protu ir meile sau.

- Nors minėjai, kad atsisakei bulvių patiekalų, ar bent retkarčiais pasimėgauji lietuvių taip mėgstamais cepelinais, kugeliu ar bulviniais blynais?

- Turiu tokią silpną vietą. Problema yra ta, kad mano mama daro skaniausius cepelinus pasaulyje. Ir mes mėgstame sekmadieniais susirinkti su šeima, jaukių pietų ir, žinoma, kartais ragaujame cepelinus. Bet tik tiek - nei bulvinių blynų, nei kugelio.

- Ar griežtas mitybos rėžimas įpareigoja nuolat sukiotis virtuvėje? Ar dažnai su šeima pietaujate arba vakarieniaujate restoranuose?

- Kartais einame vakarienės tam tikromis progomis ar susitikimui su draugais. Šiais laikais tikrai netrūksta šaunių vietų, kur galima sveikai ir skaniai pavalgyti.

- Kaip atrodo tavo rytas, pusryčiai ir ritualai sėkmingai dienos pradžiai?

- Ryte man smagu kai galiu niekur neskubėti. Neskubėdama išgeriu kelias stiklines šilto vandens. Po kurio laiko, priklausomai nuo sezono, suvalgau mylimų vaisių. Šiltuoju metu mėgstu ryte pabėgioti dar nevalgius, bet ne ilgai, apie pusvalandį. Tada pusryčiams valgau įvairias košes.

- Kaip manai, kas dažniausiai paskatina susimąstyti apie gyvenimo būdą. Dažnam šį kelią reikia atrasti, retas jo laikosi nuo mažų dienų. Manai, kad tai susiję su auklėjimu? Galbūt mūsų visuomenėje šios temos tapo aktualios tik dabar, todėl ir žmonės tik dabar pradeda labiau rūpintis savo sveikata?..

- Atrasti sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą, niekada ne vėlu. Manau, dažnas pradeda rūpintis savimi, kai susiduria su sveikatos problemomis, o reikėtų atvirkščiai - rūpintis savim, kad nesusirgtum. Ir jeigu jau šiandien padarysi kažką dėl savo sveikesnio rytojaus, tai tavo kelionė jau prasidėjo. Savo dukrelę stengiuosi auginti ir auklėti aktyviai ir sveikai. Pusryčiams renkamės grikius, avižinius dribsnius, jai neįsiūlysi sumuštinių. Kartu sportuojame, aktyviai leidžiame laiką. Jai neįdomūs kompiuteriniai žaidimai, nes randame kitų užsiėmimų.

- Kas dar be sporto ir sveikos mitybos yra tavo grožio būtinybės? Ar turi moteriškų silpnybių, pvz., bateliams, suknelėms, kosmetikai, kvepalams ar panašiai?

- Kaip ir daugeliui moterų man visos tos silpnybės nesvetimos, esu tiesiog priklausoma nuo SPA procedūrų, kur gali pailsėti ir kūnas, ir siela. Didelį dėmesį skiriu kosmetikai kurią naudoju. Kasdienis makiažas vargina odą todėl renkuosi tik profesionalę MAC cosmetics produkciją. Taip pat kasdienei veido priežiūrai skiriu daug dėmesio ir renkuosi Biologique Recherche produktus.

- Ar koncertai ir įvairūs šou, kuriuose tenka dalyvauti su grupe „69 Danguje“ tavo gyvensenos režimo nepakoreguoja ir neišblaško?

- Žinoma, kad koreguoja. Savaitgalį gyvenant vienu ritmu, pirmadienį reikia pradėti visai kitu. Keliaujam ir koncertuojam po visą Lietuvą, todėl kartais treniruotę tenka iškeisti į vairavimą.

- Neseniai paminėjai pirmas judviejų su Mindaugu vestuvių metines. Nors tai ne pirmoji tavo santuoka, ar dabar pasakytum, kad esi brandesnė ir į daugelį dalykų žvelgi racionaliau, galbūt lanksčiau ar turi daugiau gyvenimiškos patirties?

- Kiekviena šeima turi brandinti savo energiją, taip ir mes auginame ir puoselėjame savąją. Žinoma, kiekvieni metai ir net kiekviena diena atneša naujų žinių, jausmų ir išgyvenimų. Galiu pasakyti, kad mano šeima yra visas mano gyvenimas. Ir darau viską, kad artimieji būtų laimingi.

- Laisvalaikį su šeima mieliau leidžiate aktyviai? Kas tau yra tobulos atostogos?

- Tobulos atostogos man yra atostogos praleistos su savo šeima. Kartais norisi lėkti į egzotišką šalį, o kartais norisi pasivaikščioti po Lietuvos pajūrį, kur viskas taip artima ir sava. Praeitais metais turėjau netikėtą galimybę (kadangi vasara mums pats darbymetis) pailsėti kelias dienas Palangoje, griebiau savo tėvelius, prisijungė sesuo su šeima ir buvo be galo jauku bei gera.

- Pasibaigus šventiniam darbymečiui ir koncertų maratonui jau planuoji išvykti pailsėti?

- Šiais metais pailsėjau prieš šventinį maratoną. Vykome į Egiptą, turėjome vieną laisvą savaitę, tad norėjome tiesioginio skrydžio ir šilumos. Egipte buvau prieš 15 metų, buvo labai smalsu pažiūrėti, ar kas nors pasikeitė per tą laiką. Pasirodo, pasikeitė nedaug - saulė, jūra ir koraliniai rifai vis dar ten. Kažkada būtent ten įgijau PADI sertifikatą, buvo smagu atnaujinti nardymo įgūdžius.

- Esi aplankiusi nemažai kraštų, kokie kraštai dar tavo svajonėse?

- O Dieve, buvau labai daug kur. Iš labiausiai egzotinių aplankyta: Brazilija, Karibų salos, Amerika (Niujorkas, Vašingtonas, Los Andželas ), Indija (Deli, Kerala), Indonezija, Šri Lanka, Tailandas, Malaizija, Kinija, Hong Kongas, Singapūras, Kanarų salos. Kelionės man - tai prisiminimai, naujos pažintys, naujos kultūros, nuotykiai ir geros emocijos. Keliaudama į viską žiūriu tarsi vaiko akimis ir nepaliauju stebėtis. Tai kaip užkrečiama liga, nuo kurios nėra vaistų. Ir tai be abejo yra judėjimas. Todėl keliauju ne dėl naujos vietos, o dėl pačios kelionės.


Dosje:

Gimimo data: 1978 m. rugsėjo 15 d.

Veikla:  Nuo 2005 m. dainuoja kultinėje merginų grupėje „69 Danguje“. Nuo 2017 m. pradėjo savo tinklaraštį „Su Ingrida“.

Šeima:  2016 m. susituokė su advokatu Mindaugu Urbonu, iš pirmos santuokos augina dukrą Mariją.


Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PRALAIMĖJO: lietuviui Ričardui Berankiui nepavyko patekti į Maskvoje (Rusija) vykstančio Teniso profesionalų asociacijos (ATP) „World Tour 250“ serijos turnyro „Kremlin Cup“ vienetų varžybų pusfinalį;lietuvos tenisininkas ketvirtfinalyje penktadienį 2:6, 6:1, 4:6 pralaimėjo 21-ajai pasaulio raketei 22-ejų metų rusui Daniilui Medvedevui.
  • AVARIJA: penktadienio vakarą Vilniaus-Panevėžio kelyje susidūrė 4 lengvieji automobiliai ir autobusas; yra sužeistų ir galimai prispaustų žmonių.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMINISTRATORIUS

Ar jūsų seneliai be vargo naudojasi kompiuteriu ir internetu?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate organų donorystei?

balsuoti rezultatai
reklama
darbas spaudoj
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +4   +8 C

   +1   +7 C

 

   +3  +8 C

  +10 +13 C

   +11  +13 C

 

   +11  +12 C

 4-9 m/s

 1-2 m/s

 

    1-2 m/s

 

USD - 1.1505 PLN - 4.2989
RUB - 75.5050 CHF - 1.1451
GBP - 0.8784 NOK - 9.4598
reklama
Ukis 2018