respublika.lt

Dvidešimtmečių verslas žavi pasaulio kūrybininkus

(0)
Publikuota: 2014 rugpjūčio 24 15:02:22, Eimantė JURŠĖNAITĖ
×
nuotr. 2 nuotr.
„Dragdis“ komanda: iš kairės - Petras Baukys, Karolis Malcevičius, Danutė Rasimavičiūtė, antroje eilėje iš kairės - Domas Sabockis , Marius Vitkevičius, Eugenijus Jusas. Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Viso pasaulio kūrybinių industrijų profesionalai džiaugiasi, kad prieš kelis mėnesius pagaliau atsirado internetinė aplikacija, leidžianti jiems greitai ir patogiai kaupti ir archyvuoti internete rastą turinį. Už tai jie dėkingi trims jauniems lietuvaičiams, kurie, ieškodami būdo palengvinti darbą sau, sukūrė sparčiai populiarėjančią aplikaciją „Dragdis“, laimėjusią metų startuolio apdovanojimą progreso konferencijoje „Login“. Idėjos autorius Domas Sabockis (24) įsitikinęs, kad artimoje ateityje, kai šis produktas bus integruotas į kitas programas, jo populiarumas dar labiau išaugs.

 

- Kas yra „Dragdis“?

- Tai internetinė aplikacija, leidžianti greitai ir paprastai išsaugoti ir archyvuoti tai, ką randi internete. Tereikia į aplikacijos langą nuvilkti paveikslėlį, nuorodą, tekstą, vaizdo klipą ar panašiai ir programėlė išsaugos informaciją tam tikrame aplanke. Visą informaciją, sukauptą „Dragdyje“, vėliau nesudėtinga surasti ir panaudoti. Pagrindinis programos pranašumas - paprastumas. Žingsnių skaičius kaupiant internetines idėjas sumažėja 5 kartus, palyginti su mums įprastais būdais.

- Kas paskatino imtis veiklos? Kaip gimė „Dragdis“?

- Baigęs mokyklą studijavau reklamos vadybą. Dar studijų metais įsidarbinau reklamos agentūroje „Partizanas“. Pastebėjau, kad tiek aš, tiek mano kolegos susiduriame su galvosūkiu, kaip visą internete rastą turinį tvarkingai kaupti savo kompiuteryje, o vėliau prireikus lengvai susirasti ir panašiai. Kūrybinių industrijų - dizaino, reklamos, meno, muzikos atstovai neretai naršo internete ieškodami idėjų ar inspiracijos. Išbandžiau 50 skirtingų internetinių įrankių, kurie galėtų šią problemą išspręsti, tačiau nė vienas netiko. Taigi išėjau iš darbo - nutariau tokią sistemą, kokios trūko, susikurti pats. Anksčiau kūriau įvairias programėles, jos nebuvo labai didelės ir sudėtingos, todėl bendradarbiaudamas su programuotoju sukūriau savotišką pirmąją aplikacijos „Dragdis“ versiją, tik ji tada dar vadinosi „IdeaPeople“. Šios programos paskyrą socialiniame tinkle sekti pradėjo Eugenijus Jusas, programuotojas. Aš apsilankiau jo paskyroje ir pasiūliau susitikti. Pabendravę iš karto nutarėme imtis sudėtingesnės aplikacijos kūrimo. Vėliau pažįstama parekomendavo jauną dizainerį Karolį Malcevičių, kuris taip pat sutiko prisijungti. Taip labai greitai susipažinau su reikiamais žmonėmis ir mes trise sukūrėme „Dragdį“.

-  Koks buvo „Dragdžio“ kelias nuo idėjos iki vis labiau populiarėjančios aplikacijos?


- Labai ilgas ir netiesus. (Juokėsi.) Idėja apie tokią aplikaciją gimė 2012 metais. Su ja nuėjome į „Startup Highway“ akceleratorių. Ten išsakėme problemą, su kuria susiduria kūrybinių industrijų atstovai, bet aiškaus sprendimo, kaip ją spręsti, dar nebuvome sugalvoję. Tačiau pasitelkus akceleratorių koncepcija išsigrynino ir tereikėjo ištobulinti pačią aplikaciją. Pirmiausia išleidome „Alpha“ versiją, kuria  naudojosi 500 vartotojų. Surinkę jų atsiliepimus sistemą tobulinome toliau. Tada atsirado „Close Beta“ versija, kuri turėjo 10 tūkstančių vartotojų, gavusių mūsų kvietimus. Atsižvelgdami į jų vertinimus dar kartą tobulinome „Dragdį“. Galiausiai trečias ir labai didelis žingsnis - mūsų vadinama „Live“ versija. Ja gali naudotis visi norintieji. Taigi dar pieš dvejus metus šia aplikacija galėjo naudotis tik labai siauras žmonių ratas, o visiems prieinama ji tik nuo šių metų kovo 4 dienos.

-  Kokiems žmonėms ši programa reikalingiausia?

- Kai pradėjome kurti aplikaciją, pirmiausia galvojome apie dizainerius, architektus, reklamos kūrėjus, menininkus - visus kūrybinių industrijų profesionalus, dažnai naršančius internete tam, kad pasisemtų idėjų ir įkvėpimo. Vis dėlto didžioji dalis mūsų vartotojų nėra kūrybiški profesionalai. Nemaža dalis vartotojų - moksleiviai ir studentai, kuriems šis įrankis labai praverčia renkant informaciją rinkimui, o ypač rašant įvairius darbus. Yra nemažai vartotojų, kurie tiesiog randa dominančius straipsnius, skelbimus, kaupia juos aplankuose, pavyzdžiui, „skaityti vėliau“, „naudinga“ ir panašiai. Vartotojų bazė labai plati ir „Dragdis“ praverčia labai įvairiose situacijose.

- Ar tiesa, kad programa naudojasi dizaineriai ir profesionalai iš labai žinomų pasaulio kompanijų?

- Taip. Šia programa naudojasi didelių kompanijų atstovai: „Canopy Sunglasses“ įkūrėjas Dzihao Siu (Zihao Xu), „Nordkraft” dizaino parduotuves Paryžiuje įkūrėja Kamila Šusbou (Camilla Schousboe), vienas iš kultinės kanadiečių agentūros „Tuxedo Agency“ įkūrėjų  Liudvigas Ciupka (Liudwig Ciupka), „Yahoo Taiwan“ dizainerė Kimi Oujang (Kimie Ouyang) ir kiti. Visi jie apie „Dragdį“ atsiliepia tik gerai ir sako, kad sunkiai įsivaizduoja savo darbo dieną be šios aplikacijos.

- O kiek iš viso vartotojų jau naudojasi jūsų kurta aplikacija?

- Šiuo metu turime apie 46 tūkstančius vartotojų iš daugiau nei 150 pasaulio šalių. Tiek jų atsirado nuo kovo mėnesio. Populiariausi esame Lietuvoje ir Amerikoje. Lietuvoje todėl, kad čia esame geriausiai žinomi, o Amerikoje todėl, kad esant tokiai plačiai rinkai natūraliai atsiranda ir vartotojų, besinaudojančių mūsų programa. Tačiau svarbiausia yra tai, kad dabar stengiamės integruoti „Dragdį“ į „Pinterest“ ar kitus socialinius tinklus, tad aplikacija leis turinį kaupti ir paskyrose sukurtuose aplankuose. Manau, dėl šios priežasties vartotojų skaičius greitai labai išaugs.

- Kokia komanda darbuojasi prie startuolio, pritraukiančio vis daugiau vartotojų?

- Iš pradžių dirbome trise. Aš, Eugenijus ir Karolis. Buvau atsakingas už rinkodarą, vartotojų patyrimą ir komunikaciją, Eugenijus už programavimą, o Karolis už dizainą. Visai neseniai komandą pasipildė dar dviem programuotojais Petru ir Mariumi, o komunikacijos frontą pastiprino Danutė.

- O ar didelio pradinio kapitalo reikėjo steigiant „Dragdį“?

- Kai kreipėmės į „Startup Highway“ akceleratorių, gavome savo biuro patalpas ir 11 000 eurų investiciją, kurios mums pakako pusmečiui.

- Pradedantys startuolių kūrėjai bei verslininkai dažnai pervertina savo idėją ir bijo ją pristatyti investuotojams. Vis dėlto naudinga kreiptis į panašias programas kaip „StartupHighway“?

- Akceleratorius „StartupHighway“ yra verslo skatinimo programa. Manau, kad blogiausia, ką gali padaryti pradedantis verslininkas - užsidaryti su savo idėja, niekam jos nerodyti ir nežinoti, kaip ją įgyvendinti. Galima metus ir daugiau taip svarstyti, o galima nueiti į panašią verslo skatinimo programą, kurios nariai padeda per kelis mėnesius idėją išgryninti, realizuoti ir išjudinti arba pasvėrus trūkumus su idėja atsisveikinti ir negaišti laiko. Trumpai tariant, akceleratoriuje greitai paaiškėja idėjos vertė ir galimybės.

- Programa nemokama, iš kur atkeliauja lėšos plėtrai?

- Jei pradėtume šią veiklą monetizuoti dabar, daug pinigų neuždirbtume ir tiesiog būtume iššvaistę labai daug energijos. Šiuo metu naudingiau visas jėgas skirti vartotojams pritraukti. Taip sukursime kuo didesnę vertę. Kai turėsime daugiau vartotojų, galėsime monetizuoti „Dragdį“. 2013 metais gavome 200 000 eurų investiciją plėtrai, kurios pakaks dar pusmečiui.

-  O ar iš šios aplikacijos galima uždirbti milijonus?

-  Manau, kad galima. Svarbiausia, kad vertė, kurią kuriame, sudomintų didelę kompaniją. Jei jie norės įsigyti aplikaciją ir integruoti į savo šimtamilijoninę vartotojų bazę, šią vertę išdalysime. O aš manau, jog šis produktas gali puikiai įsilieti į, pavyzdžiui, „Dropbox“, „Pinterest“ ar kitą kompaniją, tiesiog reikia įdėti nemažai darbo ir pastangų.

-  Ar Lietuva palanki terpė startuoliams plėtoti?


- Su Silicio slėniu jos nepalyginsi, bet dabar, kai atsirado „Practica Capital“, „Nextury Ventures“, „Startup Highway“ ir kiti investuotojai, nemažai angelų, manau, situacija tik gerėja ir gerėja.

-  Ar pavadintumėte save verslininku?


- Manau, kad žodis „verslininkas“ čia netinka. Tie, kurie imasi verslo tik todėl, kad nori iš to pasipelnyti, yra verslininkai. O tokie kaip aš pamato, kad kažko pasaulyje trūksta, ir eina situacijos taisyti. „Dragdį“ kūriau ne vejamas noro uždirbti, bet siekio sukurti ką nors naudinga žmonėms .


DOSJĖ:


Gimimo data: 1990 02 01

Studijos: Reklamos vadyba (Vilniaus kolegija)

Laisvalaikio pomėgiai:
domėjimasis vartotojo patirtimi (user experience), dizainu, naujomis technologijomis

Gyvenimo kredo:
Niekas iš nieko neatsiranda

Parengta pagal priedą „Laisvalaikis“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s