respublika.lt

Diana Lobačevskė: iššūkiai sporte ir atsipalaidavimas Tailando masažaisnuotraukos

2018 rugpjūčio mėn. 06 d. 11:11:22
„Laisvalaikio“ partnerio inf.

„Manęs nereikia versti bėgti, gal - atvirkščiai, reikia stabdyti“, - teigia legnvaatletė, ilgų nuotolių bėgikė Diana Lobačevskė. Moteris pasakoja apie ilgą pasiruošimo maratonams etapą ir po jo sekančius atsipalaidavimo būdus.

 

- Kaip prasidėjo jūsų sportinė karjera?

- Mano sportinę karjerą galima suskirstyti į du etapus. Pirmas etapas, kai pradėjau sportuoti būdama keturiolikos ir dvidešimt vienų pasitraukiau, turėjau ilgą poilsio pertrauką. Antras - grįžimas 2008 m. į suaugusiųjų sportą, į maratono elitą.

- Kas buvo sunkiausia pradžioje?


- Nebuvo nieko sunkaus, nes visada degiau noru sportuoti, siekti aukštų rezultatų. Treniruotis sunkiai man patiko. Atrodė: kuo daugiau padarai, tuo tu stipresnė, galingesnė, pasitikinti savimi - žodžiu, kalnus gali versti (šypsosi). Aš labai laiminga, kad bėgimas neša tik geras emocijas, man patinka ilgi nuotoliai, kilometrai ryte ir vakare. Net negaliu skųstis, kad man tai darbas, man - tai buvimas savimi.

- Kas suteikia motyvacijos nepasiduoti?


- Kiekvienai treniruotei aš turiu konkretų planą, todėl ateinu, padarau darbą ir išeinu. Tuomet seka poilsis, o vakare - vėl numatyto plano vykdymas. Motyvacija esu pati sau. Kaip sakiau, manęs nereikia versti bėgti, gal - atvirkščiai, reikia stabdyti.

- Didžiausias jūsų laimėjimas, pasiekimas sportinėje karjeroje?


- Kiekvienas įveiktas maratonas neša didžiulį džiaugsmą, nesvarbu, ar tai būtų nesėkmingas, ar sėkmingas maratonas. Visada gera kirsti 42,195 km liniją. Bet yra ir maratonų, kurie man ypatingi, kai sulaukiu be galo didelio dėmesio, tada suprantu, kad mano darbas atsiperka ir aš džiuginu ne tik save, bet ir žmones iš kitų šalių. Tą garbę, šlovę aš pajutau, kai laimėjau Meksikos maratoną, Hamburgo maratoną. Taip pat didelių emocijų man davė mūsų Vilniaus maratonas, nes būtent nuo jo prasidėjo mano grįžimas į didįjį sportą. Olimpinės žaidynės Londone, Rio de Žaneire buvo be galo emocingos, nes joks Europos ar pasaulio čempionatas nesuteikia tiek atsakomybės, kaip olimpinės žaidynės.

- Apibūdinkite savo įprastą dienotvarkę. Kaip ji pasikeičia prieš varžybas ir po jų?

- Pasiruošimo laikotarpis būna labai intensyvus, su labai daug kilometrų. Aš bėgioju kasdien, po du kartus. Ruošiantis maratonui, šis procesas trunka apie 3-4 mėnesius. Per savaitę nubėgu 200-240 km. Tuo metu gyvenu tikrai pastoviai pavargusi, bet kūnas įpranta ir po kurio laiko tie 900 km per mėnesį jau neatrodo taip baisiai.

Treniruotės būna įvairios, tai ne bėgiojimas ristele - visi tie kilometrai yra kokybiškai atidirbti. Rytinės treniruotės būna pagrindinės, į jas įeina tempimai, atkarpos, bėgimas į kalną ir t.t., o vakare dažniausiai - atstatomieji krosai. Prieš varžybas krūviai mažinami, ypač paskutinę savaitę, kad kūnas spėtų pailsėti. Varžybose turi būti kovingas, degti noru, laukti starto, pasiruošęs kovai kaip karys (šypsosi). O po varžybų, savaitę būna lengva, nes leidi kūnui atsigauti. Masažai, lengvi krosai, pirtys - visas dėmesys skiriamas atsistatymui.

- Kaip pasikeičia tam tikri įpročiai varžybų sezono metu? Ko tenka atsisakyti?

- Pasiruošimo laikotarpiu atsisakau visko, kas nesusiję su poilsiu. Šiuo laikotarpiu labai svarbus režimas. Tai yra miegas, maistas, atsistatymo priemonės: masažai, kinezaterapija. Visa tai ir atneša tą rezultatą, kuriuo džiaugiesi ir tu, ir tavo komanda bei gerbėjai.

- Kiek svarbus ne tik fizinis, bet ir emocinis pasiruošimas varžyboms? Kokius būdus naudojate pasiruošti varžyboms ne tik fiziškai, bet ir morališkai, psichologiškai?


- Mano distancija-maratonas reikalauja labai stipraus psichologinio pasiruošimo, būti stipriam fiziškai - tai nereiškia, kad gerai nubėgsi maratoną. Labai svarbu mąstymas, smegenys. Svarbu, kaip tu sugebėsi nepasiduoti nuovargiui, neprarasti koncentracijos, atrasti jėgų, kai atrodo, kad jų visiškai nėra. Maratoną įveikti gali bet kas, bet greitai bėgti maratoną jau yra visai kas kita. Visą distanciją išlaikyti tolygų greitą tempą - tai jau meistriškumas. Aišku, psichologinis pasiruošimas ir pasitikėjimas ateina dėl įvykdyto darbo pasiruošimo laikotarpiu. Kuo geriau ir kokybiškiau atliktas darbas, tuo labiau tai suteikia pasitikėjimo savimi. Tvirtėja kūnas, taip pat stabilėja psichologinė būsena.

- Kaip jaučiatės po svarbių varžybų, didelių laimėjimų? Kaip atgaunate jėgas?

- Po varžybų aš visada lepinu save, man tas laikas irgi patinka. Tada renkuosi lengvus atstatomuosius krosus, kelis kartus per savaitę einu darytis masažų, į pirtį, leidžiu laiką su šeima, tai būna ramybės ir neskubėjimo metas.

- Kokiomis procedūromis pasilepinate?

- Pagrindinės mano atsistatymo po treniruočių ir varžybų priemonės yra masažai. Labai didelį įspūdį paliko Rytų masažo namai AZIA SPA. Iš ten išeinu tikrai labai gerai jausdamasi, ten gera atmosfera, rūpestis. Man, kaip sportininkei, labai patinka stipresni masažai. Taip pat labai patinka pirtis, kontrastinės procedūros - tai tikra atgaiva raumenynui po sunkių treniruočių.

Masažai neatsiejama sportininkų darbo dalis, nes mūsų tikslas - po sunkių darbų kuo greičiau atstatyti raumenis. Po kokybiško masažo kitą dieną jautiesi lengvai, pasiruošęs naujiems, sunkiems darbams. Taip pat tai traumų prevencija - kad nebūtų patempimų, įtrūkimų. Raumenukus reikia palepinti ir pagreitinti kraujotaką (šypsosi).

- Kokį poilsį dažniausiai renkatės atostogų metu? Kas labiausia padeda atsipalaiduoti?

- Iš tikrųjų aš jau dešimt metų neturėjau normalių atostogų. Tokių, kai žmonės išvažiuoja atostogauti su šeimomis prie jūros. Daug keliauju, mūsų stovyklos ar varžybos būna užsienyje, todėl, kai ateina laikas poilsiui, geriausias poilsis būna namie. Galiu aplankyti tėvelius, pabūti su savo šeima, išvažiuoti trumpam kur nors pasigrožėti Lietuva. Norisi būtent ramybės ir jokių lėktuvų, lagaminų.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • BRONZA: Budapešte vykstančių Tarptautinės čiuožimo sąjungos dailiojo čiuožimo varžybų „Halloween Cup“ jaunių solisčių grupėje Lietuvos atstovė Jogailė Aglinskytė užėmė trečiąją vietą.
  • DALYVAUS: Artūro Zuoko vadovaujama Lietuvos laisvės sąjunga dalyvaus 2019 metais vyksiančiuose Savivaldybių tarybų rinkimuose, tiesioginiuose merų rinkimuose ir rinkimuose į Europos Parlamentą; taip nutarta šeštadienį vykusiame Lietuvos laisvės sąjungos tarybos posėdyje.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMINISTRATORIUS

Ar jūsų seneliai be vargo naudojasi kompiuteriu ir internetu?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate organų donorystei?

balsuoti rezultatai
reklama
darbas spaudoj
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +4   +5 C

   -1   +1 C

 

   +3  +5 C

  +7  +9 C

   +7  +9 C

 

   +9  +11 C

 1-2 m/s

 1-2 m/s

 

    3-6 m/s

 

reklama
Ukis 2018