respublika.lt
 

Patarimai, kaip pasitikti lauko sezoną sveikiems

2019 gegužės mėn. 22 d. 14:19:15
Laisvalaikio inf.

Sodo darbai, lauko pramogos, sportas, pasivaikščiojimai - laiko gryname ore leisti norisi vis daugiau. Tik organizmas po žiemos ne visuomet pasiruošęs didėjančiam fiziniam krūviui. Vaistininkė Ieva Sauserytė dalijasi patarimais, kaip išsaugoti aktyvumą, sustiprinti sąnarių bei širdies veiklą ir neriboti savo judėjimo šiltuoju sezonu.

×
nuotr. 1 nuotr.
Pasitikti lauko sezoną sveikiems

 

Sodo darbai

Sodo ir gėlynų priežiūros laikotarpiu daug fizinio krūvio tenka visam kūnui. Ravint, ilgai praleidžiama pasilenkus ar klūpint. Taip kenčia keliai, nugara. Sodinant ir laistant - didelis krūvis tenka rankoms, kojoms. Bendram kūno stiprinimui ir fizinio tonuso palaikymui vaistininkė rekomenduoja kompleksines priemones, kurios svarbios ne tik sąnarių, bet ir kaulų, raumenų veiklai.

„Sąnarių veiklai reikalingas gliukozaminas. Jis natūraliai išskiriamas sąnariuose, tačiau esant papildomam krūviui, galima jo pavartoti ir profilaktiškai. Jis padės sutepti kremzlę, palengvins jų paslankumą. Sąnario susidėvėjimą sumažinti padės priemonės su chondroitinu“, - sako I.Sauserytė.

Aktyviuoju laikotarpiu taip pat svarbu užtikrinti kalcio kiekį organizme. Jis svarbus ne tik kaulų, bet ir raumenų, širdies, kraujagyslių ir visai bendrai organizmo veiklai: „Kalcio trūkumas gali tapti net žaizdų negijimo priežastimi. Kai jo trūksta kraujyje, tada organizmas jį savinasi iš kaulų ir taip kyla kaulų lūžių grėsmė, mėšlungių rizika, didėja kraujospūdis.“

Normaliai kaulų būklei palaikyti svarbūs ir vitaminai K, D. Pastarasis gerina ir kalcio įsisavinimą kauluose. Jaučiant raumenų sustingimą ar sustabarėjimą, jų tonusą pakelti padės B grupės vitaminai ir magnis.

Bėgiojant ir važinėjant dviračiu

Judėjimo sezonui, pasak vaistininkės, reikėtų ruoštis iš anksto. Norint bėgiojimo treniruotėmis ar aktyvaus laisvalaikio pramogomis lauke mėgautis be raumenų ar sąnarių maudimo - tam rekomenduojama juos sustiprinti dar prieš sezoną. Tiesa, šįkart tą reikės turėti omenyje jau laukiant naujo sezono.

„Bendram organizmo stiprinimui, sąnarių lankstumui svarbus kolagenas. Taip pat svarbu išlaikyti ir natūraliai sąnarių skystyje besikaupiančio hialurono rūgšties balansą, kuris reikalingas elastingumui, judėjimui gerinti“, - aktyvaus sezono pasirengimo priemones vardija „Camelios“ specialistė.

Aktualu visiems

Pasirengimas judėjimo sezonui turėtų būti aktualus ne tik vyresniems, bet ir jaunimui. Ypač užsiimantiems aktyvia fizine veikla, mėgstantiems bėgioti ar pramogauti - važinėti riedučiais, dviračiu, riedlente ar paspirtuku.

„Jaunimui šiuo laikotarpiu taip pat trūksta energijos, todėl jiems rekomenduojamas kofermentas Q10. Tai natūrali už energiją organizme atsakinga medžiaga. Su amžiumi organizme jos mažėja, tad jis suteiks papildomo tonuso širdžiai, energijos, padės lengviau atlaikyti įvairius fizinius krūvius.

Jauni žmonės dažniau susiduria su raumenų veiklos sutrikimais. Pasireiškus mėšlungio traukimui, tirpimui, maudimui, sustingimui ar sustabarėjimui, rekomenduojamas magnis ir B grupės vitaminai“, - pataria specialistė.

Nepamirškite, kad visų šių vitaminų ir mineralų pirmiausia svarbu gauti su maistu. Visavertė mityba yra raktas į sveikatą ir energiją.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PASIRAŠĖ: krepšininkai broliai Darjušas ir Kšištofas Lavrinovičiai pasirašė sutartį su aukščiausioje Britanijos lygoje (BBL) rungtyniaujančiu Londono „Royals“ klubu.
  • LYGIOSIOS: Lietuvos futbolo A lygos 24-ojo turo rungtynės šeštadienį tarp Vilniaus „Riterių“ ir Vilniaus „Žalgirio“ baigėsi lygiosiomis 1:1 (1:1).
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
Tobago Anthony Joseph.

Kaip manote, ar mažos mokyklos ugdo pašalpininkus?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate tai, kad Vilniuje stadionas „statomas“ jau 30 metų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+9 +11 C

 +0 +1 C

 

 -1 +2 C

+14 +16 C

+10 +12 C

 

 +11 +12 C

0-4 m/s

 0-3 m/s

 

0-2 m/s

 

USD - 1.1030 PLN - 4.3575
RUB - 70.3933 CHF - 1.0942
GBP - 0.8823 NOK - 9.9423
reklama
Ūkis