respublika.lt

Patarimai, kaip darbe išlikti žvaliam

2018 lapkričio mėn. 09 d. 14:00:11
Milda KUNSKAITĖ

Šie paprasti veiksmai padės jums kiekvieną dieną darbe jaustis žvaliems ir jausti kuo didesnį pasitenkinimą tuo, ką darote.

 

Grikių košė - su savimi į darbą

Pasiimti į darbą buteliuką glotnučio ir dėžutę su namuose išsivirta grikių ar kitokių kruopų koše arba pupelėmis dažnai būna daug paprasčiau, negu rasti kur netoliese kokybiškai papietauti. Patraukliai atrodančiuose vegetariškuose garnyruose dažnai būna per daug pigaus rafinuoto aliejaus, o daržovių salotų porcijos kavinėse gali būti skanios, bet pernelyg mažos tiems, kas mėgsta iškart sukirsti visą dubenį. Galbūt kasdien pasigaminti ką nors neštis į darbą ir ne visada spėsite, bet pamėginkite - suvalgę savo maistą jausitės geriau, negu papietavę netoliese esančioje kavinėje. Norint nesinaudoti mikrobange, savo košę galima išsivirti ryte, kol ruošiatės arba darote mankštą (sausas kruopas nakčiai užpylus vandeniu, ryte jos išvirs gerokai greičiau). Karštas kruopas sumaišykite su prieskoniais ir aliejumi. Iki pietų biure grikiai spės atšalti, bet netaps tokie šalti ir nepatrauklūs, kokie būtų pagaminti iš vakaro ir per naktį palaikyti šaldytuve.

Nė dienos be mankštos


Mankšta - tai viso labo kelios minutės, kurios pakelia nuotaiką ir prideda žvalumo visai dienai. Laiko nuodugniai pasimankštinti kiekvieną rytą gal ir neturėsite, bet ir trumpesnis variantas padidins raumenų tonusą ir prablaivins galvą. Tuos reikalus, kurie kai kada dėl laiko stokos rungiasi su mankšta, stenkitės perkelti į vakarą: iš vakaro pasiruoškite drabužius, nusiplaukite ir susipjaustykite ingredientus rytinėms šviežioms sultims. O jei ryte reikia rinktis - papusryčiauti ar pasimankštinti, geriau rinkitės mankštą, juk papusryčiauti galima ir darbe, o štai ten atsigulti ant kilimėlio nepavyks.

Kas pusvalandį atsistoti


Kasdieninis ilgas sėdėjimas prie kompiuterio sveikatos neprideda. Ilgo nepertraukiamo sėdėjimo pasekmės - kraujo sąstovis, celiulitas, galvos skausmas, širdies problemos, nugaros skausmas ir kitokie nemalonumai. Ir visai nesvarbu, kad dažnai rytais bėgiojate ar vaikštote į jogą. Kad dažniau atsiplėštumėte nuo kėdės ir monitoriaus, yra specialios programos, pavyzdžiui, „Dejal Time Oput“ ir „EyeLeo“, kurios kas 20, 30 ar 40 minučių primins daryti pertrauką. Galima padirbėti ir stovėdami: nešiojamąjį kompiuterį pasidėjus ant palangės ar poros dėžių. Pramankštinti kojas galima nueinant įsipilti atsigerti, prie tolimesnės šiukšliadėžės arba aplankant kolegą kaimyniniame kabinete ir aptarti kokius nors darbo klausimus gyvai, o ne siuntinėti pranešimus, sėdint už sienos.

Oro gurkšnis

Nė vienas kondicionierius neprilygs lauko orui. Net didmiesčio centre oras už patalpos sienų bus naudingesnis negu biure. Užuot trukdę kolegoms dalykiniais arba asmeniniais pokalbiais, geriau išeikite pasikalbėti į kiemą. Kai šilta, svarbų pokalbį galima suderinti su saulės voniomis ir porcija vitamino D. Kai šalta - apsivilkti paltą ir pakvėpuoti gaiviu oru. Ne visi dirba pirmame aukšte su atskiru išėjimu į gatvę, užtat per pietų pertrauką išeiti į lauką bent 10 minučių gali sau leisti visi. Jeigu dirbate namie, skambinti telefonu galite stovėdami balkone.

Paruošti dirvą

Kad negriebtumėte kenksmingų „darbinių“ užkandžių - sausainių ir šokoladukų, - reikia pasiruošti sveikesnės alternatyvos atsargas: atsinešti riešutų batonėlių, namie keptų avižinių sausainių ar tiesiog maišelį su migdolais ar datulėmis. Pasidėkite darbe skanios arbatos, viso grūdo duonelių ir stiklainiuką mėgstamo medaus. Jei biure pietums daug kas valgo iš namų atsineštas salotas, galima laikyti ir butelį šalto spaudimo alyvuogių aliejaus. Jeigu „sveikuoliškai“ darbe gyvenate tik jūs, nelaukite, kol ir kiti susipras, o patys susikurkite komfortiškas sąlygas.

Sąmoningumas vietoj kavos


Kava - ne didžiausias blogis, bet jos žvalinamąjį poveikį dažnai lydi dirglumas ir nerimastingumas, o reguliariai geriant kavą rūgštėja organizmo terpė, blogiau įsisavinamos reikalingos mineralinės medžiagos, ji gali neigiamai paveikti antinksčių veiklą. Žaliojoje arbatoje yra teino, kuris aktyvina fizinę ir protinę veiklą, didina darbingumą, bet apskritai veikia švelniau negu kavos kofeinas. Kita kavos alternatyva gali būti gėrimai su natūralia kakava, cikorija, japoniška mača arbata ir šviežiai spaustos daržovių sultys, kurios pridės ne tik energijos, bet ir porciją vitaminų, mineralinių medžiagų ir naudingų fermentų. Puodelis kavos daugeliui yra tarsi greitoji pagalba po bemiegės nakties ar itin sočių pietų. Bet žvalindama kava nepadeda atsikratyti priežasties. Kodėl naktį blogai miegojote? Kur po pusryčių dingo jūsų energija? Kurį ingredientą jūsų organizmas blogai įsisavina? Ar pietų porcija nebuvo per didelė? Kuo daugiau dėmesio skirsime savo gyvensenai, režimui ir mitybai, tuo rečiau reikės stimuliatorių.

Darbas - tai tik darbas

Kad ir kaip jums būtų svarbu tai, ką dirbate, stenkitės nesuteikti tam pernelyg didelės reikšmės. Darbas - svarbi gyvenimo dalis, kai galite duoti naudos kitiems žmonėms ir atskleisti savo talentus. Bet pernelyg rimtas požiūris į savo veiklą ne visada į gerąją pusę veikia rezultatą, užtat visada prideda streso ir perfekcionizmo siekio. Klaidų nedarysite tik tuomet, kai nieko neveiksite ir tik gulėsite ant sofos. Jeigu jau imamės ko nors naujo, prisiimame atsakomybę, klaidų būtinai pasitaikys. Jūsų užduotis - ne gedėti dėl kiekvieno nepasisekimo, o daryti išvadas ir judėti toliau. Vertinti tai, kas vyksta gyvenime už darbo ribų. Vietoj įtampos pridėti daugiau džiaugsmo bendravimui su kolegomis. Išėjus iš kontoros mokėti perjungti mintis nuo darbinių reikalų ir kaip reikiant pailsėti per laisvadienius, kad pirmadienį į darbą eitumėte su malonumu.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DEPOLITIZACIJA: Seimas priėmė pataisas, kuriomis nuspręsta papildyti sąrašą asmenų, negalinčių būti valstybinių aukštųjų mokyklų tarybų nariais, ir taip visiškai jas depolitizuoti; pagal priimtus pakeitimus valstybinių aukštųjų mokyklų tarybos nariais negalės būti Europos Parlamento nariai, savivaldybių merai ir savivaldybių tarybų nariai.
  • NELAIMĖ: Ispanijoje, netoli Barselonos miesto, antradienį dėl liūčių sukeltos nuošliaužos nuo bėgių nuvažiavo priemiestinis traukinys; vienas žmogus žuvo, dar šeši buvo sužeisti; nelaimė įvyko už 35 km į šiaurės rytus nuo Barselonos.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar esate patenkinti, kaip veikia demokratija Lietuvoje?

balsuoti rezultatai

Ar reikia referendumo dėl lito grąžinimo?

balsuoti rezultatai
reklama
liu desertine 2
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -1   +1 C

    -4   -2 C

 

   -3   -1 C

 +1  +3 C

    0  +2 C

 

   -1   +2 C

 3-8 m/s

 2-3 m/s

 

   2-3 m/s

 

USD - 1.1427 PLN - 4.3293
RUB - 75.2885 CHF - 1.1391
GBP - 0.8908 NOK - 9.6493