respublika.lt
 

Nepamiršti rūpintis savimi (1)

2019 vasario mėn. 04 d. 09:07:14
„Laisvalaikio“ inf.

Dažna mama pasakytų, kad gimus vaikui sunku rasti laiko net nusiprausti ir pasigražinti. O ką jau kalbėti apie kitką. Tačiau prieš keletą mėnesių mama tapusi mitybos specialistė Inga Žuolytė sako, kad ir gimus vaikeliui moterims negalima pamiršti rūpintis savimi.

×
nuotr. 1 nuotr.
Inga Žuolytė. Asmeninio albumo nuotr.

 

Įkvėpė sūnaus akys

Visuomenėje dar įprasta manyti, kad vaikelio susilaukusios mamos užsidaro namuose, o kosmetiką ir šukas iškeičia į pieno mišinukus ir košeles. Bet šiais laikais kuriamas visai kitoks šiuolaikinės mamos paveikslas. I.Žuolytė pasakoja, kad gimus mažyliui vėl rūpintis savimi įkvėpė pirmagimio akys.

„Visa laimė, kad po gimdymo greitai atsigavau ir semtis papildomos motyvacijos man neprireikė - užteko kūdikio akių. O noras rūpintis savimi ir atgauti pradinę ar net geresnę išvaizdą nei iki nėštumo, sakyčiau, netgi išaugo, nes kai gerai atrodai, tai ir jautiesi gerai. O kai pačios savijauta gera, ir su vaiku esi kantresnė. Kūdikis neabejotinai jaučia gerą mamos energiją ir pats yra laimingesnis“, - įsitikinusi jauna moteris.

Padeda namiškiai


I.Žuolytei tarp buities rūpesčių rasti laiko ir jėgų sau padeda mylimasis ir močiutės. „Pati šia tema buvau iškėlusi klausimą tarp savo soc. tinklų sekėjų ir sulaukiau šimtų žinučių. Peršasi išvada, kad dėl didelio užimtumo guodžiasi tik tos mamos, kurios nesulaukia pagalbos iš artimųjų arba pačios nenori vaikų palikti tėčiui ar seneliams. Aš niekam nebandau įrodyti, kad esu supermama, kuri viską suspėja ir, esant reikalui, nesidroviu paprašyti artimųjų pagalbos.“

I.Žuolytė atkreipia dėmesį, kad aplinkinių pagalbos atsisakančios mamos pačios susikuria problemą, todėl ir tampa pavargusios, nutolusios nuo pasaulio. Neretai toks požiūris, dėl kurio nepavyksta atrasti laiko sau, tampa pykčių su vyru priežastimi. „Viskas priklauso ne tik nuo vaiko būdo, bet ir nuo mamos požiūrio. Todėl mamos, įsivaizduodamos, kad vaikui daro gera neatsitraukdamos nuo jo nė per žingsnį, neretai padaro meškos paslaugą tiek sau, tiek atžalai“, - neabejoja ji.

Negalima savęs pamiršti


Mitybos specialistė moterims pataria neprarasti ryšio su išoriniu pasauliu, nepamiršti savęs. I.Žuolytė savo pomėgio sportuoti neapleido tiek laukdamasi sūnelio, tiek jam gimus.

„Nors gimdymas buvo labai komplikuotas, į sporto salę grįžau po penkių savaičių. Tiesa, pirmosios treniruotės buvo tikrai labai lengvos ir nereguliarios. Tačiau kiekvienos moters atvejis yra labai individualus. Reikėtų pasitarti su gydytoju, kada geriausia pradėti sportuoti. Jei norite pasiekti gerų rezultatų, patariu ne savivaliauti, o kreiptis į specialistą. Kiek daug pavyksta nuveikti pirmaisiais mėnesiais, labai gali priklausyti ir nuo vaiko. Mano vaikas, visa laimė, bent kol kas yra gana ramus, dėl to spėju ir nusiprausti, ir pasigražinti, ir dar daugybę kitų dalykų nuveikti. Kiekvienas žmogus atsirenka prioritetus, ir jei mama niekur nenori eiti, jai to turbūt dar nereikia, o pabūti tik su savo vaiku bei savo mintimis irgi sveika. Kai pajus, kad laikas prasiblaškyti, net neabejoju, kad pati puikiai ras išeitį, kaip tai padaryti.“

Subalansuoti mitybą

Mitybos specialistė sako, kad taupydamos laiką mamos priaugtų kilogramų bando atsikratyti ne sportuodamos, bet laikydamosis drastiškų dietų. To daryti neverta.

„Reikia atsipalaiduoti, nes gimus vaikui visi kilogramai nueina į antrą planą, o ir laiko apie juos galvoti lieka mažiau. Mano atveju taip ir buvo - mėgavausi nėštumu ir skaniu maistu, priaugau 22-23 kg. Bet jie nukrito maždaug per šešias savaites. Dietų laikytis nerekomenduojama nei prieš nėštumą, nei per jį, nei po jo, nes jos niekada neduos ilgalaikių rezultatų. Be to, kuo labiau išgyveni dėl svorio, tuo sunkiau jis krinta, nes išsiskiria streso hormonas kortizolis, stabdantis šiuos veiksnius.“

I.Žuolytė pabrėžia, kad subalansuota mityba rekomenduojama visais gyvenimo periodais. Visi žino, kad cukrus ir miltiniai patiekalai nėra naudingi mūsų organizmui, o tokie produktai kaip liesa mėsa, žuvis, daržovės ir grūdinės kultūros turėtų būti mitybos pagrindas.

Tačiau tam, kad mama būtų sveika ir gyvybinga, Inga rekomenduoja mitybą papildyti papildais bei vitaminais. Geležis yra būtina hemoglobino susidarymui, o foliatai palaiko normalią kraujodarą. Vitaminas B12 padeda palaikyti normalų raudonųjų kraujo kūnelių susidarymą, nervų sistemos veiklą, mažina nuovargį. Taip pat svarbi folio rūgštis, vitaminai D3 ir C, varis.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar tikite, jog Punios šilą reikia kirsti?

balsuoti rezultatai

Ar žinotumėte, kaip elgtis atominės avarijos atveju?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+8 +10 C

 +10 +11 C

 

 +12 +14 C

+22 +24 C

 +24 +25 C

 

 +23 +25 C

0-2 m/s

 0-3 m/s

 

0-5 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis