respublika.lt
LRDT LYRAS

Kaip voverė rate

2016 rugsėjo mėn. 21 d. 15:48:51
Milda KUNSKAITĖ

Amžinai tas pats: reikia sutvarkyti namus, pasėdėti su anūkais, nubėgti į parduotuvę. Laiko sau ir vėl nėra. O gal... yra?

 

Daugelis moterų įprato daug ko atsisakyti - savo pomėgių, įpročių, drabužių, net sveikatos. Nėra kada nueiti pas gydytoją, nėra už ką - pas kosmetologą, nėra prasmės - į dailės pamokas (nors anksčiau puikiai piešė). Visada atsiranda svarbesnių reikalų: išruošti vaiką į stovyklą, užraugti agurkus, užbaigti virtuvės remontą, paguosti draugę po skyrybų. Savi interesai šiame „hitparade“ - net ne pirmajame dešimtuke. Ir daugelis tokių altruisčių įsivaizduoja, kad visa esmė - laiko trūkumas. Bet dažniausiai tikroji priežastis yra nemeilė sau.

Apie kritikus


Jei jums trūko tėvų šilumos ir rūpesčio, suaugusieji jus dažnai kritikuodavo ir lygindavo su kitais (suprantama, ne jūsų naudai), jums galėjo susiformuoti neigiamas savęs vertinimas: „Aš blogesnė už visus. Aš nesu verta meilės“. Jei per savivertę buvo gerokai trinktelėta pereinamajame amžiuje, nevisavertiškumo kompleksas įsišaknijo dar giliau. Ir padarėte išvadą, kad apie savo mintis ir norus reikia tylėti. Geriau nepastebimai patūnoti antrajame plane, negu sulaukti kritikos! Pagal šį principą gyvenate ir dabar. O savivertė vis krenta.

...ir megztukus


Laimė, padėtį galima pakeisti. Ne, kalbame visai ne apie tai, kad turite kas valandą prieiti prie veidrodžio ir gėrėtis savo atvaizdu. Esą nuspręsta: nuo šiandien save laikysiu žaviausia ir mieliausia. Ir ne apie tai, kad pasitikėjimą savimi reikia sutvirtinti nauju megztuku, šukuosena ir kitomis moterų pamėgtomis priemonėmis. Megztukas, suprantama, pravers (kaip ir šukuosena), bet tai - laikina priemonė. Iš pradžių palengvės, kils džiaugsmas ir euforija, o paskui viskas grįš į savo vėžes. Todėl prioritetai turi būti kitokie. Psichologai tvirtina, kad meilė sau - tai pirmiausia rūpinimasis. Savo savijauta, nuotaika, išvaizda, tobulėjimu. Ir rūpinimasis nuolatinis! Jei norite išmokti save mylėti iš tikro, o ne retkarčiais „patepti“ pirkiniais, veikite būtent šia linkme. O laiko atsiras!

Prisižiūrėkite. Prisiminkite, kada paskutinį kartą buvote pas gydytoją. Susidarykite apžiūros planą. Net jeigu nieko neskauda, apsilankyti pas svarbiausius gydytojus nepakenks. Darykite tai kartą per metus. O jeigu jaučiate ką nors negero, vizito neatidėliokite. Jūsų sveikata nė kiek ne mažiau svarbi už kitų šeimos narių!

Prisiminkite, kokia veikla jums anksčiau teikdavo malonumą. Skaitymas, teatras, sportas, tapyba, kalbų mokymasis? Susirašykite stulpeliu savo norus, o šalia - kokia jums bus iš to nauda. Pavyzdžiui, „Noriu vėl daug skaityti“ ir motyvacija „Pajusiu malonumą, galėsiu palaikyti pokalbį inteligentiškoje kompanijoje“.

Lavinkitės. Psichologai nerekomenduoja imtis visko iš karto - galite neapskaičiuoti jėgų. Pradėkite nuo mažo. Pavyzdžiui, pasiryžkite per dieną perskaityti ne mažiau kaip 5 puslapius (bet kasdien!). Skaityti įpratote? Dabar imkitės naujos veiklos - prancūzų kalbos, kinų mankštos, pilateso... Bet taip pat po truputį, 20-30 minučių kasdien. Tai įmanoma net labiausiai užsiėmusiems žmonėms.

Rūpinkitės išvaizda. Savo patrauklumo suvokimas suteiks jums pasitikėjimo savimi. Stenkitės neapsiriboti grožio procedūromis namuose - net taupant galima plaukus dažytis salone arba kartą per mėnesį užsukti pas kosmetologę.

Laiko trūkumas sau - tai moterų noras viską aprėpti, tikras perfekcionizmas. Bet nesistengdama atitikti kažkokio idealo arba būti idealia mama, laiko sau rasite! Tegu kartą ir neišplausite grindų, užtat nueisite su drauge į kavinę arba pasidarysite manikiūrą.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios"


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PARAMA: Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trampas pasirašė nutarimą, kuriuo parama Ukrainai 2019-iesiems didinama iki beveik 700 mln. dolerių (619 mln. eurų).
  • IŠKOVOJO: penktadienį JAV vykusiame mišrių kovos menų (MMA) turnyre „LFA 60“ pergalę iškovojo ir čempiono diržu apsijuosė lietuvis Julius Anglickas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
LRDT LEDAS

Ar esate susidūrę su antstoliais?

balsuoti rezultatai

Kiek jums yra tekę laukti greitosios pagalbos (policijos, gaisrinės, medikų)?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 C

    +2 C

 

  -4    -6 C

+4    +6 C

+2   +4 C

 

+2   +4 C

4-5 m/s

3-5 m/s

 

 1-3 m/s

 

USD - 1.1260 PLN - 4.3307
RUB - 75.0816 CHF - 1.1340
GBP - 0.8794 NOK - 9.7690