respublika.lt

2018 rugpjūčio 21, antradienis

Kaip teisingai atostogautinuotraukos (2)

2018 liepos mėn. 24 d. 07:04:55
Milda KUNSKAITĖ

Atostogos - ilgai lauktas įvykis, tad jas praleisti norisi ne tik maloniai, bet ir naudingai. Išmokti ilsėtis yra daug sunkiau negu išmokti dirbti, nors gal tai ir skamba keistokai. Darbas palaiko tonusą visus metus, su juo yra susijęs visas stereotipinių veiksmų rinkinys - vienų didesnis, kitų mažesnis. Ir staiga gaunate porą laisvų savaičių, kurias reikia nugyventi kažkaip kitaip. Bet kaip per atostogas teisingai ilsėtis? Ką daryti, jeigu kūnas ir dvasia nebemoka atsipalaiduoti?

 

Mokomės ilsėtis

Mūsų amžininkams visavertiškai ilsėtis - problematiška. Atsirado net specialus terminas: socialinė desinchronizacija, t.y. natūralių bioritmų sutrikimas, pasireiškiantis didmiesčių gyventojams, nebeskiriantiems darbo, namų reikalų ir poilsio. Anksčiau buvo taip: saulė nusileido - žmonės miega. Šiandien šviesusis paros metas gali trukti kelias paras. Kompiuteris namuose ir darbe, išmanusis transporte - šiuolaikinės komunikacijos priemonės darbo dienos trukmę pailgino dukart, o gal ir triskart. Mes visi tapome galimybės dirbti kiaurą parą įkaitais. O tai ne visada yra naudinga.

Chroniškus darboholikus, nebemokančius ilsėtis, nesunku atskirti pagal niūrius, įtemptus veidus. Jie beveik nesišypso, jų gyvenime maža džiaugsmo, jie yra nelankstūs ir nesugeba bloguose dalykuose įžiūrėti bent kruopelę teigiamybės. Gerai, jeigu tuo neigiama simptomatika ir baigiasi. Organizmo lygmeniu poilsio trūkumas gali pasireikšti bioritmų sutrikimu: nemiga naktimis, mieguistumu dieną, blogu apetitu, visišku abejingumu tam, kas vyksta aplinkui. Šiandien visiškai rimtai galima kalbėti apie naują ligą - poilsio trūkumo sindromą. O be jo organizmas gyvena patirdamas nuolatinį stresą, silpsta imunitetas, tirpsta gyvybinės jėgos. Iš čia - lėtinių ligų paūmėjimas, dažni persišaldymai ir net gerybinių auglių virtimas piktybiniais. Tokių atvejų dabar, deja, pasitaiko vis dažniau.

Trys atostogautojų klaidos

Beje, atostogavimas dukart per metus dar negarantuoja naujo požiūrio į pasaulį ir puikios savijautos. Ir darboholikas, ir saikingai darbštus pilietis dažnai daro tas pačias klaidas, niekais paverčiančias visą atostogų dienų prasmę.

Kaip?! Jūs nebuvote Bahamose?

Kitų mėgdžiojimas niveliuoja mūsų pačių troškimus. Rinkdamasis atostogų maršrutą, žmogus svarsto, ar paskui galės pasigirti draugams. Vyksta į Paryžių, nes šį sezoną tai yra madinga, nors iš tiesų, kad atgautų jėgas, jam reikia pailsėti užmiesčio name ant upės kranto. Galų gale atostogauja kažkam, bet ne sau. Tą patį galima pasakyti apie visuotinį susižavėjimą dvasinėmis pratybomis - būriais vykstama į Indiją ir Nepalą, nors jokio dvasinio augimo dauguma, deja, nepatiria. Juk žmones skatina ne vidinis impulsas, o siekis atitikti madingą standartą. O visaverčio poilsio ir atsipalaidavimo tai niekada nesuteikia.

Kas visi tie žmonės?

Nevykusi kompanija per atostogas - vėjais paleisti pinigai. Poilsį penkių žvaigždučių viešbutyje vandenyno salose lengvai gali apnuodyti piktas bendrakeleivės šnypštimas arba nuobodos bičiulio bumbėjimas. Neverta temptis į kurortą žmogaus, nusibodusio ir įgrisusio per visus metus. Yra svarbu pailsėti nuo įsiėdusių santykių, atsiriboti nuo bendravimo su žmonėmis, keliančiais liūdnas mintis arba keliančiais antipatiją.

Nėra wi-fi?

Dar viena klasikinė atostogautojų klaida - į kurortą vežtis kompiuterį, reguliariai naršyti internete, tikrinti paštą, atsakinėti į skambučius ir patiems skambinti į darbą. Tada jau geriau išvis neatostogauti, negu nuolatos bandyti spręsti darbo klausimus.

Kaip poilsiaujant pailsėti?


Pailsėti pavyks, jeigu rūpinsitės kūnu ir savijauta, emocijomis ir nuotaika, jus lydinčiais žmonėmis ir mintimis. Kūnas geriausiai atsipalaiduoja kaitaliojant aktyvumą ir pasyvumą. Tiems, kas visus metus prasėdėjo prie kompiuterio, atostogas būtų naudinga praleisti kalnuose, aktyviai pasportuoti. O tiems, kas lakstė kaip akis išdegę, yra prasmės išsitiesti ant smėliuko paplūdimyje ir pamąstyti apie amžinuosius dalykus. Bet šiaip ar taip, per atostogas neturite galvos apkrauti mintimis apie darbo reikalus ir rūpesčius. Jūsų uždavinys - mėgautis dabarties akimirkomis, supančios gamtos grožiu ir kaupti ryškius prisiminimus.

Yra svarbu numatyti emocinę atostogų atmosferą: ar tai bus diskotekos ritmai su žvalumo suteikiančiais kokteiliais, ar ramus buvimas artimiausių žmonių kompanijoje. Nors artimieji ir rami aplinka - taip pat ne visada sinonimai... Jeigu sutuoktiniai nenuodija vienas kitam gyvenimo namuose, bendros atostogos santykius gali atšviežinti. Bet jeigu žmonės per metus pavargo vienas nuo kito, verta pagalvoti apie poilsį atskirai. Gerai, jeigu atostogos bus leidžiamos prie jūros ar upės. Vanduo „nuplauna“ problemas ir valo mintis, ir tikrai turėsite šansą pasijusti pailsėję.

Atostogos su nauda sveikatai


Per atostogas galima atsipalaiduoti, nieko sau neatsakyti ir namo parsivežti trejetą papildomų kilogramų, o kartu su jais - ir nepasitenkinimą gyvenimu. O galima atostogauti harmonijoje su savo kūnu ir parvykus visus nustebinti lieknumu, jaunatviškumu ir pozityvumu.

Jūra ir paplūdimys - jūsų sąjungininkai

Leisti laiką paplūdimyje galima įvairiai. Jeigu jau prasivoliojote ant smėliuko keletą dienų ir nuo nieko neveikimo skauda šonus, įsijunkite į aktyvų poilsį tiesiog čia, paplūdimyje! Pirma, plaukiojimas dukart stipriau negu treniruotė sausumoje išjudina medžiagų apykaitą. Stenkitės daug plaukioti, vandenyje daryti paprastus pratimus (mostaguoti rankomis, kojomis, sukiotis), nardykite su kauke, šokinėkite per bangas. Jeigu jūs ilsitės, kur „viskas įskaičiuota“, nepraleiskite užsiėmimų baseine su vadovu. Trumpai tariant, mėgaukitės švelnia jūra ar vandenynu, kitaip kokia prasmė taip toli prie jų važiuoti? Antra, jeigu rūpinatės savo grožiu, dienos metu netįsokite paplūdimyje, o šį laiką skirkite, pavyzdžiui, dienos miegui. O tai reiškia, kad tikriausiai ryte atsikelsite anksti. Kodėl tekant saulei nepabėgioti pajūriu? Arba pasimankštinti. Beje, plaukioti ryte sveikatai yra naudingiausia.

Gerų atostogų!


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (2)

  • æææ 2018 liepos mėn. 25 d. 22:04:22

    a pusyno kvapaas rytais,laime,ar ne?

  • nuomonė 2018 liepos mėn. 25 d. 21:37:59

    Jūs neabejotinai kažkur gerbiama Milda K. gal galite man patarti kaip
    TEISINGAI IŠSITUŠTINTI,nes po aktyvaus savaitgalio labai sutrinka
    žarnyno veikla,o dėl atostogų tai mokėkite man daugiau už mano
    atliekamą policininko darbą ir žinosiu kaip TEISINGAI praleisti SAVO
    atostogas

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • GINKLAI: Izraelio vyriausybė leis šimtams tūkstančių piliečių įsigyti ginklus. Remiantis naujomis taisyklėmis, leidimo laikyti ginklą galės prašyti iki 600 000 izraeliečių - iki šiol šis skaičius buvo 140 000.
  • TAIFŪNAI: Japonijos link artėja iš karto du taifūnai; nacionalinė meteorologijos tarnyba perspėjo dėl smarkių liūčių, stipraus vėjo ir didelio bangavimo.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar jums teko kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą?

balsuoti rezultatai

Ar dalyvaujate klasės susitikimuose?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +13   +17 C

   +6  +13 C

 

   +11  +15 C

  +20  +23 C

   +21  +23 C

 

   +25  +27 C

  7-11 m/s

  1-2 m/s

 

    2-4 m/s

 

USD - 1.1420 PLN - 4.3037
RUB - 76.7235 CHF - 1.1366
GBP - 0.8948 NOK - 9.6720
reklama
Sveikata Grožis