respublika.lt

Darbą su poilsiu galima suderinti

2019 gegužės mėn. 24 d. 07:05:31
Milda KUNSKAITĖ

Vokiečių visuomenės nuomonės tyrimų kompanija GFK vasarą 22 valstybių gyventojus apklausė darbo ir poilsio tema. Pasirodo, žmonės, kuriems labiausiai trūksta laiko ir poilsiui, ir visaverčiam darbui, gyvena Rusijoje, Japonijoje ir Brazilijoje. Kaip vieną iš nepasitenkinimo priežasčių ekspertai įvardija nemokėjimą planuoti poilsio ir darbo laiko.

 

Sunku patikėti, bet ištaisyti padėtį galima pasinaudojus keletu paprastų gudrybių, kurioms išsinagrinėti daug laiko neprireiks. Susipažinkite su naudingais patarimais, kad para neatrodytų per trumpa ir kad nesijaustumėte it nuvaryti arkliai.

Pomidoro metodas


Šią laiko valdymo techniką 9-ojo deš. pabaigoje išrado italas studentas Frančeskas Čirilas (Francesco Cirillo). Supratęs, kad jam trūksta laiko viskam, ir darbui, ir poilsiui, vaikinas nutarė paeksperimentuoti ir pradėjo savo dieną skirstyti minučių tikslumu, tiksliau, padalijo ją į 25 minučių intervalus.

Kontrolei studentas naudojo pomidoro formos virtuvės laikmatį. Kiekvienai užduočiai, susijusiai su mokslais arba darbu, Frančeskas skirdavo vieną „pomidorą“ (t.y. 25 minutes). Jeigu laiko reikėdavo daugiau, „pomidorų“ skaičius didėdavo iki dviejų ar trijų. Po kiekvienų 25 min. vaikinas darydavo 5 min. pertrauką. Studento sumanyta technika greitai išpopuliarėjo Italijoje, o vėliau ir kitose šalyse.

Pagrindiniai „pomidoro metodo“ principai:

- numatyti užduotį;
- nustatyti laikmatį (arba žadintuvą);
- vykdyti užduotį neatsitraukiant;
- suskambėjus laikmačiui padaryti trumpą pertrauką.

Laiką suskirstyti blokais


Jeigu darbo dieną suskirstysite laiko blokais, našumas gali gerokai padidėti. Užduotis pagal svarbumą (svarbu, vidutiniškai svarbu, antraeiliai darbai) sudėliojus į stalčiukus - rytas, diena, vakaras, - galima sutaupyti laiką, kurį skiriame kitam darbui pasirinkti.

Visada reikia skirti laiko rutininiams darbams, pavyzdžiui, elektroniniam paštui patikrinti ir atsakymams parašyti, kad vėliau tai neatitrauktų nuo svarbesnių reikalų. Tai atlikus, galima pereiti prie kito suplanuoto bloko.

Orientuotis į procesą


Užsiimdami mėgstama veikla pirmiausia orientuojamės į rezultatą. O štai specialistai pataria galvoti apie procesą ir sutelkti dėmesį į jį. Specialistų manymu, nuolatos galvodami apie galutinį rezultatą, atsitoliname nuo to, kas vyksta „čia ir dabar“.

Planuoti savaitę į priekį

Norint atsikratyti visų nereikalingų šalutinių darbų, kurie atitraukia dėmesį, kiekvienos savaitės pradžioje verta susidaryti išsamų darbo arba mokymosi planą ir stengtis jo laikytis. Tai padės racionaliai eikvoti laiką - tiek darbams, tiek poilsiui.

Medituoti arba tiesiog atsipalaiduoti

Įsivedus taisyklę darbo dienos metu trumpai pailsėti ar pamedituoti, bus galima gerokai padidinti darbo našumą. Smegenys įpras atsikvėpti, o tai bus labai naudinga jų tolimesnei veiklai.

Susidėlioti prioritetus


Sumesti visus darbus į vieną katilą ir mėginti iš viso to išvirti košę - ne pati geriausia idėja. Susidarius savaitės planą, svarbu nepraleisti dar vieno žingsnio - suskirstyti užduotis į dvi kategorijas: pirmaeiles ir tas, kurias galima atidėti vėlesniam laikui. Tai padės sutelkti dėmesį į tai, kas yra svarbiausia, ir ko nors nepamiršti.

Skaityti alternatyviais būdais

Šiandien toli gražu ne kiekvienas gali sau leisti įsitaisyti minkštame krėsle su mėgstama knyga rankose ir porą valandų panirti į skaitymą. Dėl laiko trūkumo daugelis visai atsisako knygų skaitymo. Norėdami kaip nors išspręsti šią problemą, vieni puola gilintis į įvairias greitojo skaitymo technikas, o kai kas renkasi paprastą ir, ko gera, veiksmingiausią būdą - garsines knygas. Kad įprastumėte klausytis įrašyto knygos teksto, pirmą kartą prireiks apie 10 minučių. O garsinio knygos varianto „rijimo“ sparta gali pasirodyti didesnė palyginti su paprastu skaitymu iš lapo, juk garsinių knygų galima klausytis, pavyzdžiui, automobilyje važiuojant į darbą.

Prisiimti atsakomybę


Žmonės labai dažnai atsisako daugybės įdomių veiklų tiesiog dėl to, kad netiki galutiniu rezultatu, ir dėl nenoro vėliau už kažką būti atsakingiems. Yra keletas paprastų būdų įveikti atsakomybės baimę: imtis sudėtingų uždavinių, kurie verčia nerimauti dėl galimos nesėkmės; stengtis kuo rečiau (tik kai tai visiškai neišvengiama) kreiptis patarimo į kolegas ar vadovybę; dažniau rodyti iniciatyvą; nustoti dėl visko skųstis.

10 minučių gamybinės mankštos


Dėl įtempto darbo grafiko gali atsirasti daugybė įvairių sveikatos sutrikimų - nuo osteochondrozės iki migrenos. Sumažinti nemalonių pernelyg uolaus darbo pasekmių riziką padės kasdieninė 10 minučių mankšta tiesiog darbo vietoje.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Kaip manote, ar Lietuvos pedagogai iš tiesų yra patenkinti savo darbu?

balsuoti rezultatai

Ar esate patenkinti gyvenimu Lietuvoje?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+18 +20 C

 +20 +22 C

 

 +13 +15 C

+31 +33 C

 +19 +21 C

 

 +20 +21 C

 0-4 m/s

 2-7 m/s

 

 2-7 m/s

 

reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis