Filmas - lyg vaikasnuotraukos

2018 lapkričio mėn. 07 d. 08:56:44 Perskaitė 328

Donatas Ulvydas užbaigė svarbų savo naujausios juostos „Ir visi jų vyrai“, kuri kino teatruose pasirodys 2019 m. sausio 25 d., etapą. Kaip sako pats režisierius - „vaikas gimė, dabar jį reikia užauginti“.

 

Vaiko aliuzija su filmu režisieriui labai priimtina ir artima: „Pasiruošimas filmui - scenarijaus rašymas, filmavimo vietų paieška ir kiti paruošiamieji darbai - kaip nėštumas. Kuomet juosta nufilmuojama, galima sakyti, kad vaikas gimė“. Dabar prasideda ne mažiau svarbi, tik žiūrovui nematoma filmo kūrimo dalis.

Pirmiausia filmas montuojamas. Vieni režisieriai montažo specialistus samdo, kiti montuoja patys. D.Ulvydas - prie pastarųjų. „Man patinka kuo ilgiau būti su savo filmu. Taip pat atkrenta būtinybė perteikti kitam žmogui savo viziją, kas ne visuomet yra lengva.“ Paprastai kelias savaites trunkantis užsidarymas studijoje virsta dar vienu svarbiu momentu: „Baigęs montuoti sužinai tikslią savo filmo trukmę. Man tai - kaip sužinoti savo naujagimio ūgį ir svorį“, - paraleles su vaiko gimimu toliau brėžia D.Ulvydas.

Sumontuotas filmas, kuris jau nebebus keičiamas, techniškai užrakintomis kopijomis keliauja garso ir vaizdo režisieriams bei kompozitoriui. Vaizdo režisierius taiso, stabilizuoja ir suvedinėja spalvas; šiame etape taisomos ir filmo detalės - pavyzdžiui, pakoreguojamas neteisingą laiką rodantis laikrodis ar kapinėse ant paminklų pakeičiami vardai, kad būtų apsaugota tikrų žmonių tapatybė. Ypač tai svarbu istoriniuose filmuose - kad, tarkim, juostoje apie XV-ajį amžių aktorius nedėvėtų išmaniosios apyrankės ar sportinių batų.

Su kita filmo kopija dirba garso režisierius. Jis išvalo pašalinius triukšmus, paryškina dialogus, sukuria reikalingus foninius, atmosferinius garsus, sutvarko bendrą garso lygį, prideda kompozitoriaus sukurtą garso takelį. Dar vėliau, jau žiūrint filmo kopiją kino salėje, kiekvienas garsas išryškinamas ir užfiksuojamas, atsižvelgiant į filmo logiką ir „surround“ sistemos galimybes - pavyzdžiui, filmo veikėjui praeinant iš kairės į dešinę, jo batų kaukšėjimas turi tiksliai atitikti vaizdą. Neretai garso režisieriaus darbas trunka ilgiau nei pats filmo montažas - apie pora mėnesių.

„O režisierius tuo metu laksto pas visus tris ir jaudinasi, matydamas, kaip auga jo vaikas“, - nusijuokia D.Ulvydas ir pamini dar vieną, ne mažiau svarbią, detalę - filmo titrus. „Sėdi savaitę, galvoji, jaudiniesi, kad nė vieno neužmirštum... Ir, žiūrėk, vis vien apsižioplini: ar kažkurio nepamini, ar padarai klaidą varde - ir žmogui filmo premjera jau sugadinta.“

Iki tikrosios premjeros - šventės visai kūrybinei grupei, kurios metu jie pamatys galutinį kūrinio variantą - paprastai dar būna surengiama viena ar kelios uždaros peržiūros tiems, kurie prireikus dar galėtų kažką pakeisti. „Režisieriui tai yra dar vienas magiškas momentas, kuomet galų gale kino salėje pamatai savo minties įsikūnijimą, savo vaiką, kuris jau tuoj tuoj ims gyventi savo gyvenimą. Pastaruosius mėnesius su juo gulei ir kėleisi, nešiojaisi ir laikei už rankos, tvarkei, auklėjai ir niekam nerodei, prižiūrėjai ir žinojai apie jį viską. Po kelių dienų tavo vaikas išeis gyventi savo gyvenimo ir tau nebepriklausys. Po premjeros filmas jau pats kalbės už save, pats užsitarnaus meilę, draugystę ar neapykantą, užkariaus širdis ir rinksis simpatijas. O tu tik sėdėsi namuose, nieko nebegalėdamas padaryti, ir gaudysi žinias apie savo numylėtą vaiką. O tada, praėjus kažkiek laiko, mintis užvaldys nauja idėja“, - pokalbį užbaigia režisierius.

Juostoje, kurios gamybą parėmė Lietuvos kino centras, išvysite tris puikias lietuvių aktores - Ingą Jankauskaitę, Kristiną Kazlauskaitę ir Aušrą Giedraitytę.

 





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net