respublika.lt

2018 liepos 23, pirmadienis

Augintinis kaip iš kino filmonuotraukos

2018 gegužės mėn. 12 d. 15:56:11
Agnė VAITASIŪTĖ-KEIZIKIENĖ

Ne paslaptis, jog populiarūs kino filmai gali daryti tam tikrą įtaką populiariajai kultūrai. Kartais jie išpopuliarina tam tikrus muzikos kūrinius, kartais įkvepia tam tikras stiliaus ir mados tendencijas, o kartais paskatina įsigyti kokį nors augintinį.

 

Filmai apie mažąjį burtininką Harį Poterį (2001-2011)

Jaunasis burtininkas turėjo kiek neįprastą augintinį - pelėdą Hedvigą. Tokio augintinio užsimanė ir daugelis filmo gerbėjų. Jų nesustabdė net tai, kad burtininkams pelėdas auginti paprasta, o realiame gyvenime tai kur kas sudėtingesnė užduotis, nei gali pasirodyti. Kai 2011 m. kinuose pasirodė paskutinysis Hario Poterio filmas, daugelis gerbėjų prarado susižavėjimą savo madingais augintiniais ir jų tiesiog atsikratė. Vienos pelėdų prieglaudos darbuotojai sakė, kad iki pirmojo filmo premjeros jie rūpinosi vos 6 šios rūšies paukščiais, o filmui pasirodžius kino teatruose - šis skaičius perkopė šimtą.

„Lesė grįžta namo“ („Lassie Come Home“, 1943)

Po prieš septynis dešimtmečius kino teatruose pasirodžiusio filmo, ir šiandien visame pasaulyje kolio veislės šunys daugeliui pirmiausia asocijuojasi su keturkoju filmo herojumi - Lese. Filmas išpopuliarino ne tik jautrią istoriją, bet ir pačią veislę. Per dvejus metus po filmo „Lesė grįžta namo“ kolių populiarumas išaugo 40 procentų.

„101 dalmatinas“ („101 Dalmatians“, 1961, 1996)

Šių taškuotų šuniukų populiarumas truko dešimtmečius. Vos tik kinuose pasirodydavo filmas apie dalmatinus, šios veislės populiarumas ir paklausa ženkliai išaugdavo. Juosta sukėlė nemažą susižavėjimą šios veislės šunimis, tačiau šis ilgai netrukdavo. Vos tik filmo populiarumas nuslūgdavo, o šeimininkams atsibosdavo rūpintis spontaniškai įsigytais augintiniais, didelė jų dalis iškeliaudavo į prieglaudas. Filmo premjera įvyko 1996 m. lapkritį, o jau kitų metų rugsėjį vienos prieglaudos atstovai pranešė, jog pas juos priglausta 130 dalmatinų - tiek, kiek dažniausiai jie priglausdavo per pusantrų metų.

„Mažylis“ („Babe“, 1995)

Istorija apie mielą ir draugišką paršelį, svajojusį tapti aviganiu, sužavėjo daugelį gerbėjų visame pasaulyje. Tad nenuostabu, jog išaugo paršelių, kaip naminių gyvūnų, pardavimai, o suvartojamas kiaulienos gaminių kiekis - sumažėjo.

„Paaugliai vėžliukai ninzės“ („Teenage Mutant Ninja Turtles “, 1990, 1991, 1993)

Paskutiniojo praėjusio amžiaus dešimtmečio pradžioje kinuose rodyta trilogija, o vėliau pagal ją kuriami animaciniai filmai, buvo tokie populiarūs, jog žiniasklaidoje šis fenomenas buvo vadinamas tiesiog „vėžliukų manija“. Nenuostabu, jog labai daug žmonių staiga panoro vėžlius auginti namuose. Tiesa, toks populiarumas turėjo ir skaudžių pasekmių. Dauguma šių augintinių buvo tiesiog išmesti arba nuleisti į klozetą. Kadangi vėžliukų buvo atsikratoma masiškai, įvairios gyvūnų gerove besirūpinančios organizacijos prieš pasirodant naujiems šios frančizės filmams ar animaciniams filmukams, ragino tėvus neskubėti pirkti šių gyvūnų. „Deja, vaikai nesupranta, kad tikri vėžliai neskraido ir neatlieka sudėtingų triukų, kuriuos kino ekranuose atlieka filmo herojai. Kai vos po kelių savaičių vaikai suprasdavo, jog vėžliai neturi nieko bendra su nindzėmis iš filmo, dauguma namuose augintų vėžlių buvo išmesti į konteinerius, paleisti upėse ar ežeruose, nuleisti į klozetą ar atnešti į prieglaudas. Beveik 90 procentų vėžliukų tiesiog neišgyveno“, - atvirame laiške tėvams rašė vėžlių gerove susirūpinusios organizacijos.

„G būrys“ („G Force“, 2009)

Priešingai nei animaciniame filmuke, realybėje jūrų kiaulytės nė iš tolo neprimena veiksmo filmų herojų. Panašu, jog tėveliai pamiršo tai paminėti savo atžaloms, o paveikti filmo populiarumo ir vaikų prašymų skubėjo į gyvūnų parduotuves. Per labai trumpą laiką jūrų kiaulyčių pardavimai ženkliai išaugo, tačiau neilgai trukus vaikai suprasdavo, jog šie gyvūnai kiek nuobodoki ir nepanašūs į animacinio filmuko veikėjus. Praėjus metams po filmo, jūrų kiaulyčių gyvūnų prieglaudose padaugėjo 25-30 procentų.

„La Troškinys“ („Ratatouille“, 2007)

Animacinis filmukas padarė puikią reklamą žiurkėms. Vien Didžiosios Britanijos gyvūnų parduotuvių tinklo duomenimis, žiurkių pardavimai pasirodžius kino juostais išaugo 50 procentų.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KELIUOSE: praėjusį savaitgalį, liepos 20-22 dienomis, mūsų šalies keliuose, pirminiais Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, įvyko 29 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės; žuvo du eismo dalyviai.
  • KARŠTIS: pirmadienį oro temperatūra Tokijo prefektūroje viršijo 40 laipsnių Celsijaus; kaip pranešė Japonijos nacionalinė meteorologijos valdyba, tai - rekordinis rodiklis per visą stebėjimų istoriją.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar Seimo nariams turi būti įteisintos oficialios atostogos?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate Europos Komisijos siūlymui, kad tėvai privalomai dalintųsi vaiko priežiūros atostogas?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +16   +19 C

   +15  +19 C

 

   +15 +18 C

  +25  +26 C

   +21  +26 C

 

   +22  +26 C

    2-4 m/s

  2-3 m/s

 

    1-3 m/s

 

USD - 1.1670 PLN - 4.3229
RUB - 74.0532 CHF - 1.1633
GBP - 0.8945 NOK - 9.5905
reklama
Sveikata Grožis