Zigmundas Froidas (Sigmund Freud) laiške draugui rašė, kad per 30 praktikos metų taip ir nesugebėjo atsakyti į klausimą „Ko nori moteris?“. O dar įdomu - kodėl ji ko nors nori? Šiandien švenčiamos Tarptautinės moters dienos proga pabandykime pasiaiškinti.
Kodėl nori ištekėti?
Dabartiniais emancipacijos laikais, kai karjera ir sėkmė visuomenėje faktiškai nebepriklauso nuo lyties, daugumos moterų noras ištekėti gali būti vertinamas kaip anachronizmas. Bet moterys vis tiek nori ištekėti! Nekalbėsime apie banalius socialinius veiksnius, prisiminkime mokslinius tyrimus. 2005 m. dr. Liusi L.Braun (Lucy L. Brown) iš Niujorko kartu su bioantropologe Helena Fišer (Helen Fisher) nagrinėjo 17 jaunų vyrų ir moterų (jie visi buvo įsimylėję) smegenų skenavimo rezultatus. Mokslininkės nustatė, kad smegenų sritys, kurios yra susijusios su ilgalaikiu prisirišimu, moterims yra išsivysčiusios geriau. Be to, kitų tyrimų duomenimis, hormono oksitocino, kuris yra žmogaus emocinio prisirišimo pagrindas, moterys turi daugiau. Siekiu išlaikyti aukštą oksitocino lygį iš dalies galima paaiškinti ir moterų norą tekėti.
Kodėl nori vaikščioti po parduotuves?
Rinkos tyrinėtojai žino, kad pagrindinė jų veiklos tikslinė auditorija - moterys. Tomas Pitersas (Tom Peters) knygoje „Re-imagine!“ labai tiksliai apibūdino psichologinius moterų ir vyrų skirtumus rinkodaros požiūriu: moterys perka „iš esmės“, o vyrai į parduotuvę eina konkretaus daikto. Internetinės prekybos statistikos analizė taip pat patvirtina: 80 proc. prekių internetu nuperka moterys.
Kodėl nori ryškiai rengtis?
Reikia pripažinti, kad ryškiai rengtis moterys mėgsta ne visose šalyse. Pavyzdžiui, amžiną rusių pomėgį rinktis ryškias spalvas, siuvinėtus drabužius, įvairius papuošalus mados istorikas Aleksandras Vasiljevas aiškina gan atšiauriu klimatu, būdingu didžiajai šalies daliai. Ten, kur sniegas gali slūgsoti iki 6 mėnesių per metus, baltame fone viskas atrodys blankiai, jei spalvos nebus ryškios. Žinoma, moterys dar ir konkuruoja dėl vyrų.
Kodėl taip mėgsta pirkti?
Yra toks dalykas kaip neurorinkodara - technologija vartotojiškai paklausai skatinti, grindžiama žmogaus psichikos veiklos dėsningumais. Poveikis vartotojui, šiuo atveju moterims, vyksta keliais kanalais: regos (ryški pakuotė), klausos (girdite muziką prekybos centruose), uoslės (šviežios duonos kvapas), kinestetiniu („patogios“, reljefinės pakuotės). Kad moteris nuspręstų pirkti, dirba visa industrija, tačiau pagrindinis neurofiziologinis stimulas pirkti yra hormonas dopaminas, kurį galima pavadinti „greito atlygio hormonu“. Jo ryšys su žmogaus malonumo centru buvo įrodytas jau 1954 m. Pirkimas yra vienas prieinamiausių būdų stimuliuoti dopamino išskyrimą. Todėl moterims vaikštinėjimas po parduotuves gali tapti įkyriu, bet maloniu įpročiu.
Kodėl mėgsta pašnekėti?
Vyrų smegenų kairiajame pusrutulyje yra centras, atsakingas už kalbą, ir jeigu vyras patiria to pusrutulio traumą, jis praranda kalbos dovaną. Moters smegenyse yra du kalbos centrai: didesnis - kairiajame pusrutulyje, mažesnis - dešiniajame. Ji taps nebyle tik patyrusi rimtą abiejų pusrutulių traumą. Vyrų kalba pasižymi terminų gausa ir turtingu žodynu, o moterims svarbiausia - intonacijos ir emocijos. Santykių reguliavimas kalbėjimu - grynai moterų prerogatyva, būtent todėl jos tampa puikiomis advokatėmis, dėstytojomis ir auklėtojomis. Moteris be vargo ištaria iki 8 tūkst. žodžių per dieną, naudoja iki 3 tūkst. garsų ir iki 10 tūkst. neverbalinių signalų. Vyras per dieną ištaria iki 4 tūkst. žodžių, išleidžia iki 2 tūkst. garsų ir padaro iki 3 tūkst. gestų.
Kodėl moterys mėgsta saldumynus?
Dauguma moterų labai mėgsta valgyti saldžiai ir retai atsisako malonumo paskanauti, pavyzdžiui, šokolado. Net kai ne visada tai naudinga. Kodėl? Neseniai tyrimais nustatyta, kad moterų organizme yra genas, kuriam veikiant kai kurie produktai gali atrodyti patrauklesni ir skanesni. Suprantama, tam genui tenka atsakomybė už papildomus kilogramus. Monrealio mokslininkai atrado minėtąjį moterų „saldumynų geną“, atlikę gana daug eksperimentų. Šio geno įtaka kai kuriuos produktus, tokius kaip šokoladas ar ledai, paverčia gerokai skanesniais negu jie yra tikrovėje. Tai yra savotiška apgaulė.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“