respublika.lt

Prancūzijos geležinkelininkai tęsia streikus, bet jų mastas silpsta

(0)
Publikuota: 2018 balandžio 13 15:06:29, Rita Vidugirienė, Elta
×

Prancūzijos geležinkelininkai penktadienį rengia dviejų dienų streiką - trečią iš streikų serijos, numatytos iki birželio pabaigos.

Pirmas masinis geležinkelio darbuotojų streikas Prancūzijoje, kaip primena radijo stotis „France Info“, vyko balandžio 2-4 dienomis. Tačiau dabartinis, radijo stoties duomenimis, „vyksta su daug mažesniu įkarščiu“ - jame dalyvauja ne 48 proc. kaip anksčiau, o tik 38 proc. personalo.

Vis dėlto penktadienį kursuoja tik trečdalis greitaeigių TGV, nuo 50 iki 20 proc. priemiestinių traukinių, įvairių regioninių traukinių. Tik tarptautiniai „Thalys“ traukiniai, kursuojantys tarp Prancūzijos, Vokietijos, Belgijos ir Nyderlandų, atvyksta ir išvyksta beveik be jokių grafiko pakitimų, taip pat „Eurostar“ traukinys, jungiantis Londoną, Paryžių ir Briuselį. Tai susiję su tuo, kad valstybinės geležinkelių bendrovės vadovybė skyrė šiems maršrutams aptarnauti dalį biuro darbuotojų, turinčių būtiną kvalifikaciją.

Prancūzijos geležinkelininkai protestuoja prieš vyriausybės planus reformuoti geležinkelio pramonę. Profsąjungos baiminasi, kad gresiančios permainos taps pirmuoju žingsniu nacionalinės geležinkelių operatorės privatizavimo link ir iškils masinių atleidimų pavojus. Šiuo metu operatorės darbuotojai turi nemažai privilegijų, tokių kaip kasmetinis atlyginimo didinimas, paankstintas pasitraukimas į pensiją, specialios garantijos nebūti atleistiems. Tuo tarpu E. Macrono vyriausybė siekia atsisakyti išskirtinių sąlygų SNCF darbuotojams, siūlant jiems naujas darbo sutartis, kurios niekuo nesiskirtų nuo kitų sektorių darbuotojų. Kartu vyriausybė tvirtina, kad geležinkelių transportas Prancūzijoje yra 30 proc. brangesnis nei kitose Europos Sąjungos šalyse, todėl čia būtina didesnė konkurencija.

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas ketvirtadienį interviu TF1 televizijai sakė, kad „valdžia ketina eiti iki galo siekdama įgyvendinti savo planus“, nepaisydama tebesitęsiančių protesto akcijų, nes „reforma leistų sustiprinti šalies geležinkelio pramonę“. Jis taip pat pabrėžė, kad sektoriaus reforma ir jo atvėrimas konkurencijai buvo atidedami šalyje jau 20 metų ir toliau taip tęstis negali. Europos Sąjunga nuo 2011 metų priėmė jau keturis įstatymų dėl geležinkelio pramonės reformos paketus, reformą įgyvendino kaimyninės šalys.

Prezidentas patikino streikuojančius geležinkelininkus, kad „bendrovė išliks valstybine“. Kartu jis pabrėžė, kad valstybė šiuo metu nepajėgi padengti jos įsiskolinimo, siekiančio 50 mlrd. eurų. Vis dėlto valdžia „per dešimties metų laikotarpį ketina investuoti į bendrovę po 10 mln. eurų per dieną ir palaipsniui mažinti įsiskolinimą, laipsniškai įgyvendindama numatytą reformą“.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s