respublika.lt
LRDT LYRAS

Paskelbti įrašai, susiję su Saudo Arabijos žurnalisto dingimu

2018 spalio mėn. 10 d. 13:53:56
Viktorija Semėnaitė, Elta

Turkijos televizija trečiadienį paskelbė stebėjimo kamerų įrašus, kuriuose užfiksuota, kaip dingęs Saudo Arabijos žurnalistas Džamalas Kašogi (Jamal Khashoggi) įeina į savo šalies generalinį konsulatą Stambule. Be kita ko, įrašuose galima stebėti judėjimą asmenų, kurie, manoma, yra susiję su žurnalisto dingimu.

 

Dž. Kašogi dingo spalio 2 dieną apsilankęs savo šalies atstovybėje, kur turėjo sutvarkyti oficialius dokumentus, kad galėtų vesti savo sužadėtinę.

Šaltiniai Turkijos vyriausybėje savaitgalį teigė, kad policija mano, jog Dž. Kašogi nužudė specialiai į Stambulą atsiųsta Saudo Arabijos agentų grupė. Manoma, kad ją sudarė 15 asmenų.

Pats Rijadas tokius įtarimus kategoriškai neigia ir tvirtina, kad žurnalistas paliko konsulatą.

Turkijos teisėsaugos dėmesį patraukė du privatūs lėktuvai, spalio 2 dieną skirtingu laiku nusileidę Stambulo Atatiurko oro uoste. Teigiama, kad minėtoji 15 asmenų grupė atskrido būtent jais.

Pirmuosiuose transliuotojo „24 TV“ trečiadienį parodytuose vaizdo stebėjimo kamerų įrašuose matyti, kaip į konsulatą įeina J. Khashoggi primenantis vyras.

Įrašuose taip pat užfiksuota, kaip spalio 2 dieną dalis įtariamųjų atvyksta į Stambulą ir užsiregistruoja viešbutyje. Dienraščio „Aksam“ teigimu, dalis šių vyrų įėjo į Saudo Arabijos konsulatą prieš jame pasirodant Dž. Kašogi.

Be kita ko, vaizdo medžiagoje matyti, kaip į konsulato teritoriją įvažiuoja automobilis, kuris praėjus porai valandų po Dž. Kašogi užėjimo į pastatą išvyko į netoliese esančią generalinio konsulo rezidenciją.

„Aksam“ vyriausiasis redaktorius Muratas Kelkitlioglu spėja, kad Dž. Kašogi galėjo būti išvežtas iš konsulato tuo automobiliu.

Kitos vietos žiniasklaidos priemonės antradienį taip pat kėlė versiją, kad žurnalistas galėjo būti pagrobtas ir išskraidintas iš šalies vienu iš minėtų privačių lėktuvų.

Dž. Kašogi, žinomas kritiškais pareiškimais apie dabartinę Saudo Arabijos politiką, 2017 metais paliko gimtąją šalį ir apsigyveno Jungtinėse Valstijose. Jis nuolat rašė laikraščiui „The Washington Post“ straipsnius, kuriuose analizavo padėtį Saudo Arabijoje ir šalies užsienio politiką, nenutylėdamas ir problemiškų valdžios veiklos aspektų. Anksčiau jis kurį laiką buvo Saudo Arabijos laikraščio „Al Watan“ vyriausiasis redaktorius, taip pat vadovavo vienam iš Saudo Arabijos verslininkų priklausiusiam ir Bahreine įsikūrusiam televizijos kanalui „Al Arab“, kuris veikė mažiau kaip parą ir buvo uždarytas, kaip manoma, dėl politinių priežasčių.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NUGALĖJO: „Multigyn“ Baltijos šalių moterų krepšinio čempionato rungtynėse ketvirtadienį Vilniaus „Kibirkšties“ komanda namuose 94:69 (23:13, 24:11, 27:24, 20:21) nugalėjo Talino „Ulikook“ (Estija) ekipą.
  • BIATLONAS: Raubičiuose (Baltarusija) vykstančio Europos biatlono čempionato mišrioje estafetėje 2x5 km ir 2x7,5 km ketvirtadienį Lietuvos rinktinė buvo aplenkta ratu ir galutinėje įskaitoje užėmė 19-ąją vietą.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
LRDT LEDAS

Ar po korupcijos skandalo susvyravo jūsų pasitikėjimas teismais?

balsuoti rezultatai

Ar dėl duobių keliuose jums teko patirti automobilio gedimų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-4     -2 C

-9    -7 C

 

-9    -4 C

-2     0 C

-3     0 C

 

-1    +1 C

5-12 m/s

3-7 m/s

 

 2-6 m/s

 

reklama
samba
reklama
Sveikata ir grožis