respublika.lt

2018 rugpjūčio 19, sekmadienis

Kaip D.Trampas buvo paverstas mūsų priešunuotraukos (25)

2018 liepos mėn. 21 d. 17:34:22
Ričardas ČEKUTIS

Svarbiausius praėjusios savaitės pasaulio politikos įvykius ir reikšmingiausias tendencijas specialiai „Respublikai“ komentuoja Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras, saugumo politikos ekspertas ir politikos apžvalgininkas Audrius Butkevičius.

 

- Po Donaldo Trampo (Donald Trump) ir Vladimiro Putino susitikimo Helsinkyje JAV prezidento adresu pasipylė kritikos lavina. Netgi buvo kalbama apie Europos bei visų Vakarų civilizacijos „išdavystę“, iki šiol piešiami apokaliptiniai scenarijai, tarsi už langų jau visur važinėtų rusų tankai... Taigi ką konkrečiai D.Trampas „pardavė“ ar „išdavė“?

- Lygiai prieš savaitę skelbtame interviu išsakiau savo prognozes, jog tai bus šou renginys, nieko bendro neturintis su realių sprendimų priėmimu. Šios prognozės pasitvirtino visu šimtu procentų. Nė viena iš tų baimių, kurios buvo čia skelbiamos - apie galimas D.Trampo „išdavystes“, Vakarų pasaulio „idealų“ atsisakymus, Krymo „pardavimą“ ar Baltijos valstybių gynybos bei karinių manevrų atsisakymą - nebuvo realizuota. Žinoma, šio susitikimo metu nebuvo nė kalbos ir apie kažkokių Europos interesų „išdavystę“. Greičiau reikėtų kalbėti atvirkščiai. D.Trampas dar kartą užfiksavo, kad Krymo klausimas lieka ir toliau aštrus, be to, jis elgėsi taip, kaip ir reikia elgtis, susitikus su gatvės banditu: į akis jis jam šypsojosi ir spaudė ranką, o kita ranka laikė peilį. Tai yra, pareikalavo iš visiškai savo pareigas užmiršusių europiečių, NATO narių susitvarkyti karinius finansus, reorganizuoti karines pajėgas ir stiprinti Šiaurės Atlanto aljansą. Maža to, D.Trampas pareikalavo iš vokiečių pagaliau pabaigti permanentinę išdavystę, kada į akis pučiama migla kalbant apie sankcijas Rusijai ir tuo pačiu metu gelbėjama Rusijos ekonomika, pervedant ten milijardus...

- D.Trampas ir pats po susitikimo pasakė, kad Rusijos atžvilgiu jis yra griežčiausias Amerikos prezidentas istorijoje. Kiek šiuose žodžiuose yra tiesos?

- Ir jis čia visiškai teisus. Tačiau noriu akcentuoti, kad D.Trampas iš tikrųjų pradėjo realų pasiruošimą konfliktui. Jis pasako mums visiškai atviru tekstu - kad Jungtinės Valstijos ir Rusija yra pagrindinės branduolinės valstybės pasaulyje, o tai reiškia, kad blogiausia taika yra daug geresnis dalykas, negu pats geriausias karas. Taigi jis pradėjo ieškoti naujų sugyvenimo formų, suvokdamas, kad nuo 1975-ųjų, t.y. nuo praeito Helsinkio pasaulis labai stipriai pasikeitė. Manau, mūsų skaitytojams bus įdomi ir mano asmeninė patirtis. 1993-iaisiais aš lankiausi Kinijoje su oficialiu vizitu. Pirmiausia lankiausi jų karo pramonės gamyklose, kuriose tais laikais jie gamino aštuntojo dešimtmečio sovietinę karinę įrangą. Visas Pekinas savo statiniais atrodė kaip Maskvos karikatūra, o mane apsupę lydėdavo 40 sargybinių, aprengtų chaki spalvos vatinukais su prisiūtomis blizgančiomis sagomis... Aš dar turiu tokias nuotraukas. Nuo to laiko iki šios dienos Kinija pasikeitė taip neatpažįstamai, kaip nepasikeitė nė viena pasaulio vieta. Tai lygiai taip pat galioja ir karinei pramonei bei karinėms technologijoms. Kinija šiandien statosi lėktuvnešius, o lėktuvnešis yra strateginis ginklas, skirtas kontroliuoti pasaulio teritorijoms, kurias pati Kinija laikys savomis. Taigi turime dar vieną pasaulinį žaidėją. Į naujų žaidėjų ratą jau veržiasi ir Indija. D.Trampas puikiai supranta, jog su šitomis jėgomis jam teks dorotis ne pasitelkus kokią nors Angelą Merkel ar Emanuelį Makroną, ar Teresą Mei, kurie iš esmės yra tapę tik regioninėmis galiomis, o jam reikia rimtų sąjungininkų. Ką jis mato Europoje? Girtą, šlitinėjančią, neįgalią ir komišką Junkerio figūrą? Tačiau kartu jis mato kylantį islamo pasaulį ir geriau, negu bet koks kitas Vakarų lyderis supranta, jog pirmiausia teks dorotis su Iranu, taip pat spręsti Sirijos klausimus. Jis supranta, jog Šiaurės Korėja tėra tik simptomas - iš esmės tai yra lojantis Kinijos šuniukas. D.Trampas, būdamas gabiu derybininku, dabar dėliojasi žaidimą. Štai kodėl jis taip elgiasi su V.Putinu: viena ranka jis jį glosto, o kitoje laiko peilį...

- Nepaisant šių optimistinių pamąstymų, šiandien D.Trampas tuose pačiuose jo ginamuose Vakaruose keikiamas kur kas daugiau už bet kurį kitą pasaulio lyderį. Kodėl D.Trampas mums visiems dabar pristatomas, tarsi būtų didžiausias Vakarų civilizacijos priešas?

- Jis iš tikrųjų neapskaičiavo Vakarų medijų išdavystės. Nepasitenkinimą D.Trampo elgesiu, jo manieromis ir jo santykius su žiniasklaida šios medijos pavertė svarbiausiu atakos objektu, visiškai ignoruodamos faktą, kad jis daro labai reikalingus dalykus. Aš nemanau, kad bent vienas iš šiandien smarkiai lojančių prieš D.Trampą važiuos į karo veiksmų zoną bent jau kaip karo žurnalistas... Kuomet kiekvienas D.Trampo taktinis kiksas, kurių būta ir šiame susitikime su V.Putinu, tačiau šie kiksai turi labai toli siekiančius tikslus, paverčiamas pagrindiniu aptarimo objektu. Kai įvairaus plauko politikos apžvalgininkai ir netgi D.Trampo kai kurie bendražygiai tiek stokoja informacijos, kad pagrindiniu klausimu aptarimui tampa V.Putino ir D.Trampo „kūno kalba“... Įsivaizduokime tik, iki kokio lygio smuko politologija, kai yra buriama netgi ne iš kavos tirščių, o iš to, kas kokiu kampu stovėjo, kaip ten į ką pasižiūrėjo Melanija, kuris ten iš jųdviejų geriau atsakinėjo žurnalistams... Kai visi tokie, net ne antraeiliai, o tik namų šeimininkėms sudominti skirti dalykėliai pakeliami į politinio aptarimo rangą, tai rodo, kad D.Trampas laimėjo didelę pergalę. Jis paprasčiausiai niekam nesuteikė jokios informacijos ir ruošiasi toliau. Kas yra D.Trampas? Ar mes iš tikrųjų pasiruošę žmogų, uždirbusį milijardus, sugebėjusį pakilti po visų krizių ir bankrotų, pagaliau sugebėjusį tapti JAV prezidentu, laikyti tokiu primityvu, kuris niekuo daugiau nesidomi, tik kaip išreikšti pagarbą pasaulio diktatoriams - kokiam Kimui ar Putinui? Nesuvokiama, kodėl į paviršių nuolat keliami patys primityviausi jo vertinimai, nors to negali būti iš principo, kadangi šis žmogus yra padaręs darbus, kurie tiems vertintojams net nesisapnavo - nuo nulio pakėlęs eilę industrijų, rašęs knygas, laimėjęs sudėtingiausius pasaulyje rinkimus... Visas jo pateikiamas paveikslas yra pasakų lygio, bet mes turime pažvelgti į šaknį. O šaknis yra čia: D.Trampas labai rimtai ruošiasi globaliam konfliktui.

- Tuo metu vėl pradėjo strigti „Brexit“ procesas Didžiojoje Britanijoje, viešumoje vėl pasirodė netgi buvęs premjeras Tonis Bleiras (Tony Blair), dabar agituojantis už antrąjį „Brexit“ referendumą... Dar prieš metus mūsų laikraštyje prognozavote, kad jokio greito britų atsiskyrimo nuo ES nebus, o šis procesas bus vilkinamas visais įmanomais būdais ir tęsis ne vienerius metus. Panašu, kad ir šios prognozės pildosi?


- Iš tikrųjų tos mūsų prognozės tvirtinasi visu gražumu... Šiaip jau nebūdamas dideliu ES gerbėju, galiu tik pasakyti, jog šiam momentui mums ten reikalingi ir anglai. Mūsų interesas būtų arba turėti visus kartu ir pertvarkyti šitą ES pagal tokį modelį, kad ten būtų vietos tiek britams, tiek mums, arba „Brexit“ reikia daryti kartu su „Litexit“...Visos mūsų pastangos, net nesvarbu, kiek jos gali būti veiksmingos, turi būti nukreiptos į tai, kad žūtbūt išlaikyti britus sąjungoje, išnaudoti jų įtakas mums ginant savo interesus šitų senų maoistinių komunistų valdomoje skylėje, o jeigu išeiti, tai išeiti kartu su jais arba susitvarkyti Europoje. Žinoma, kalbant apie strategiją, prioritetas būtų antrasis veiksmas - mums reikalinga Europa, tačiau ne Grybauskaitės, ne maoistinių komunistų, ne alkoholiko Junkerio, netgi ne bičiulio lenko Donaldo Tusko Europa. Mums reikalinga Europa, kurioje tautoms būtų pakankamai vietos ir tautinių valstybių įtakai taip pat. Už tokią Europą verta pakovoti...

- Šiuo požiūriu yra įdomus Vengrijos kontekstas, dorojantis su naujaisiais iššūkiais. „Vieningoji Europa“ vengrams nepasiūlė, kaip susidoroti su masiniu migrantų antplūdžiu, vengrai vienui vieni ir patys išsprendė šią problemą, o dabar jie logiškai traukiasi ir iš JT susitarimo dėl migracijos, nes jokios tarptautinės organizacijos ar susitarimai niekaip šios problemos nesprendžia. O ką gi darys Europa, kai jau 2050 metais vien tik Afrikoje, pasak mokslininkų, gyventojų skaičius pagausės vienu milijardu? Akivaizdu, kad tas milijardas patrauks tiesiai į Europą, kurioje jau dabar vos sutelpa 550 milijonų žmonių. Kaip sustabdyti šitas mases?

- Štai dabar sėdžiu Liepojoje ir su bičiuliais tik ką aptarinėjome Antrojo pasaulinio karo pabaigoje Baltijos jūroje nuskandintų cheminio ginklo atsargų problemą. Išvedu čia analogiją: politikai kuo puikiausiai suvokė, kad praeis 50-70 metų ir jų įsakymu nuskandintas cheminis ginklas išsilies mūsų pakrantėse. Lygiai taip pat visi šiandien jau seniai suvokia, kad praeis dar dešimtmetis ir visa Afrika plūstelės į Europą. Problema yra ta, kad visuomenė galvoja, jeigu žmogus yra išrinktas ir jam buvo deleguotos atsakomybės, tai jis tas atsakomybes sąžiningai neš ant savo pečių. Tikrovėje į valstybinius postus dažniausiai išrenkami ar paskiriami žmonės su valkatos mentalitetu ir primityvia kažkada jaunystės metais susigraibyta ideologija. Už to nestovi jokia atsakomybė - nei už save, nei už savo šeimą, nei už savo valstybę... Ką reikėtų daryti? Žinoma, atėjo laikas europiečiams grąžinti skolą Afrikai. Reikia koncentruoti dideles pajėgas ir reorganizuoti pačią Afriką, jog išlaikytume jos žmones ten. Tuo pačiu metu reikia ruošti skydą ir durklą tam, kad apgintume Europos kontinentą. Taip, šiuolaikinėje Europoje nematyti nė vieno lyderio, kuris būtų pajėgus tai padaryti. Toks lyderis, kuris prisiimtų atsakomybę ir kuris sustabdytų maurų veržimąsi į Europą, mirtinai reikalingas. Mes nesusiduriame čia su niekuo nauju, palyginus su tuo, kas jau buvo. Mes išgyvename tas pačias krizes, kurias jau ne kartą išgyveno Europa, tik šįkart tokia krizė gali būti mirtina, nes gyventojų masės, atsiradusios penicilino ir vakcinacijų dėka, yra tokios didelės, kad atėjo laikas pamąstyti, kaip jas reguliuoti. Taigi pirmiausia reikia kurti atitinkamas gyvenimo sąlygas pačioje Afrikoje. Kita vertus, gyventojų skaičiaus ribojimo politika Afrikoje turi būti tokia pat griežta, kokia dar neseniai buvo Kinijoje. Kitaip sakant, valgyti gausi tik tuo atveju, jeigu turi ne daugiau kaip 1 vaiką...

- Tuo metu britai pareiškė, jog identifikavo tuos veikėjus, kurie mėgino nunuodyti Skripalius „Novičioku“. Žinoma, tai - rusai. Ar dabar galima tikėti kokios nors netikėtos Rusijos reakcijos?


- Aišku, reakcija bus tradicinė - neigimas. Aš nesu susidūręs su situacija, kai rusai prisipažino dėl panašių veiksmų. Jie nužudė milijonus savų žmonių 1937-aisiais, karo ir pokario metais, bet šiai dienai tai oficialiai visiškai pateisinama ir netgi tuo giriamasi... Ar kas nors girdėjo, kad garsiosios Stalino įsakymu vykdytos žmogžudystės užsienyje, pasitelkiant saugumietį Sudoplatovą ir kitus teroristus, Maskvoje būtų įvardinta kaip nusikaltimai? Nieko panašaus - tuo netgi didžiuojamasi ir Rusijoje apie tai masiniais tiražais leidžiamos knygos. Ar to paties Trockio nužudymas svetimos valstybės teritorijoje ir teroristo Merkadero priglaudimas Tarybų Sąjungoje vos tik šiam išėjus iš kalėjimo, paverčiant jį visaliaudiniu didvyriu, ar yra pasmerktas? Ar ukrainiečių pasipriešinimo lyderių žudynės užsienyje kur nors buvo pasmerktos? Ar buvo bent įvardinti kaip neteisėti masiniai baltagvardiečių, gyvenusių emigracijoje, likvidavimai? Žinoma, ne... Britų vertinimai, kas yra atsakingas tiek už Litvinenkos nunuodijimą, tiek už Skripalių nuodijimus, yra visiškai tikslūs ir įrodomi, bet Maskvai tai mažiausiai rūpi. Čia kyla dar vienas klausimas: ką daryti su tokia Rusija, kokia yra šiandien? Dar kartą pasikartosiu: V.Putinui spaudžiantis ranką D.Trampas, kitoje rankoje laikantis peilį ir verčiantis vokiečius peržiūrėti savo nusikalstamą politiką, yra kaip tik tai, ko reikia. Kartu man tai yra geriausias liudijimas, jog konfliktas vystosi didžiuliu greičiu.

- Šią savaitę įdomų įstatymą priėmė Izraelis, paskelbęs savo šalį „žydų nacionaline valstybe“. Man baisu ir pagalvoti, kokia isterija kiltų, jeigu Lietuvoje kas nors pasiūlytų Lietuvą pavadinti „lietuvių nacionaline valstybe“... Kaip gi mes dabar draugausime su tokiais baisiais nacionalistais, kokie pasirodė esantys žydai?

- Aš apskritai nesu matęs didesnių nacionalistų ir netgi šovinistų, negu žydai. Jie net savo žydus, atvykusius iš buvusios Tarybų Sąjungos teritorijų, laiko antrarūšiais. Izraelyje yra restoranai ir barai, į kuriuos šie buvusios TSRS žydai net neįleidžiami. Aš daugybę kartų ten esu buvęs ir niekaip negaliu nesijuokti, matydamas, kaip nuo vokiškojo nacionalizmo nukentėję žydai yra perėmę šias pažiūras ir jas realizuoja savo pačių valstybėje... O kaip gi mes su jais draugausime? Reikia iš jų pešti naudą. Kadangi Lietuvos valdžioje sėdi potencialūs žydšaudžių ainiai, t.y. žmonės, kurie bet kurią akimirką yra pasiruošę prisiimti šitą kaltę, tai, žinoma, jie nedrįs net amtelėti... Visa ta politika, kurią mums primetė puikiai organizuota Izraelio propaganda, sugebėjusi net Vanagaitę pasiguldyti į lovą, yra mūsų valdžios esybė... Nieko čia nepadarysi.

- ES šią savaitę milžiniška bauda nubaudė amerikietišką „Google“. Turint galvoje D.Trampo naujai įvestus muitus europiečių mašinoms bei metalams, ar tai nėra reali prekybos karo pradžia?

- Mane, kaip „Google“ programų vartotoją, ši žinia liūdina... Kalbant rimtai, be abejonės, tai yra mūsų stebimo konflikto tąsa. Bet yra ir dar vienas liūdnas dalykas: t.y. ES politikų nesugebėjimas suvokti realijas, kuriose mes šiandien gyvename. Sugebėti paversti Jungtinių Valstijų prezidentą savo priešu tam, kad gintum visiškai neapginamas pozicijas, yra tiesiog idiotizmas. Pradėkime nuo to, kad šiuolaikinė Europa yra amerikiečių Maršalo plano rezultatas, išdava. Klausimas tik toks: kiek laiko Europa dar gali žįsti amerikietišką spenį? Seniai atėjo laikas nuo to atjunkti. Nuo karo pabaigos praėjo 73 metai. Sutikite, 73 metų senelis, vis dar maitinamas motinos pienu, atrodo komiškai ir groteskiškai... Pagaliau, nulipkite, pradėkite tvarkytis patys ir tik tada pradėkite kelti savo ekonomikas ginančius interesus. O ne nuolat reikalaukite tam tikrų lengvatinių pozicijų. Susitvarkykite gynybos klausimus, o ne galvokite, kad ateis geras dėdulė iš Amerikos ir visus čia apgins. „Geras dėdulė iš Amerikos“ iki šiol yra Europos (taip pat ir Lietuvos) vienintelė gynybos politika ir strategija. Lietuvoje ištisus 25 metus gynybos ir saugumo politikai vadovauja žmonės, tik taip ir suvokiantys savo gynybos organizavimo klausimus. Ir štai pagaliau atėjo žmogus, kuris vienintelis išdrįso paklausti: o ką daryti su Europos gynyba, jeigu konfliktas iš tikrųjų kils? Jis išdrįso paklausti: už ką turės mirti mūsų vyrai Juodkalnijoje? Šis klausimas visą laiką egzistavo, bet valkatos mentaliteto žmonių, atsidūrusių ES valstybių vadovų postuose, jis buvo nuolat ignoruojamas. Europiečiai vis galvojo, o gal debesys praslinks ir mūsų nekliudys, gal ne per mano kadenciją reikės spręsti šitą problemą. Taigi, vienintelis žmogus, uždavęs klausimą, kuris turi būti visų europiečių galvose, dabar puolamas visais frontais...


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (25)

  • Hermis 2018 rugpjūčio mėn. 02 d. 13:51:45

    Išsakyta tai, kas kiekvieno mąstančio lietuvio galvose seniai knibžda.
    Geras straipsnis.

  • senis Butkeviciui 2018 liepos mėn. 22 d. 18:42:36

    tavo evoliucija pries milijardus metu, irasyta tavo genuose. Netapsi
    kitoks, kazka nugalejes, ar kazkam pralaimejes. Gyventi reikia dabar!

  • seniui- Audrius Butkevičius 2018 liepos mėn. 22 d. 14:29:07

    Žinai, seni, tu teisus.As svajotojas. Tačiau be svajonių pasaulis
    nesikeistų. Kaip ten Šv.raste sakoma: "be regėjimų žūsta tautos!" Aš
    jums atvirai sakau ko noriu: gerai organizuotos tautinių valstybių
    pagrindu EUropos. Kontinento kuriame baltas žmogus turėtų savo kultūros
    vystymo galimybės. Todėl man nepakeliamo nei su kairiaisiais nei su
    liberalais. Sakykite, kad aš rasistas Ar nacionalistas? Esmė ne
    pavadinimuose o tame, kad aš tikiu, jog evoliucija į priekį varo
    įvairovę ir skirtumai, o ne multikulturalizmas. Aš noriu džiaugtis
    Indijos Ar Azijos kultūromis, bet man visai nesinori jų pagrindu
    organizuoti savo namus Europoje...Lygiai tą patį galiu pasakyti ir apie
    islamą. Su pasimegavimu skaitau sufijų eilės ir draugauju su Lietuvos
    totoriais, bet man nepatinka islamo fundamentalistų skverbimasis.Ir,
    patikekit, šios problemos sprendžiamos ne taip sunkiai, kaip bando
    pavaizduoti ES vadovai.

  • senis 2018 liepos mėn. 22 d. 13:19:10

    Butkevicius-svajotojas. NATO, tai Lenino mumija. Neliko tarybinio
    socializmo, pagridinis komunistinio marksizmo destytojas Lietuvoje
    Lansbergis isverte kailiuka ir pradejo dirbti supuvusiems vakaru
    imperialistams, tai ir mumija reiketu palaidoti. NATO, issiskirscius
    Varsuvos paktui, irgi mumija. Turejo but palaidota kartu su Varsuvos paktu.
    NATO, tai trilijonas doleriu, tai milijonai darbo vietu pridurkams ir ju
    giminems. NATO, tai igyvendintas komunizmasES, realiai, 4 Reicho
    nomenklaturai. Putinas saziningai atidirbo 18 metu viso vakaru pasaulio
    priesu, bet jo kantrybe irgi negelezine, turbut nori iseit is vaidmens.
    Gresia katastrofa. Jeigu Rusija nustoja dirbt priesu, kur gaut kita priesa?
    Kinija nesutinka, SK, Iranas ne tie mastabai. Trampas, protingas zmogus,
    turbut, mato viena iseiti, prasyti Putina dar pora metu pakenteti. Gal ir
    susitars, bet TSRS sienas susigrazins.

  • Kurgi ne 2018 liepos mėn. 22 d. 11:33:03

    "tarptautinėse konferencijose naudojami kur kas
    baisesni pareiškimai.."- che che,visiškai pritariu.O jei gerb.Mokytoja
    dar išgirstų,kokie,ir ne tik išsireiškimai,naudojami diplomatiniuose
    kuluaruose,t.y." užpečkyje",tai bijau ir pagalvoti,kas su ja būtų..

  • Kurgi ne 2018 liepos mėn. 22 d. 11:21:12

    Norėčiau matyti, kaip tada būt dideliai pražiotos visų
    lietuviškųjų Krymnaš gerklės.A ne? Putinas galėjo tai prastumti
    teisėtai per Janukovyčių ir niekas neprisiknistų.Bet ,matyt,sumanumo ir
    ryžto užteko tik bukai „chapnutj“ tai, kas neprikalta.Pas jus
    ,Ponička,emocijų gal ir daug,bet logika ,pszepraszem, bobiška. Ir
    pagrinde grįsta solovjovų trelėmis, o ne išsamesne info.Ir ne tik dėl
    Krymo.

  • Kurgi ne 2018 liepos mėn. 22 d. 11:19:38

    „..normali valstybė gintų savo karinę jūrų bazę“-pardon,kad
    įsiterpiau,bet lyginti Krymą su Gibraltaru,kuris yra oficialiai
    pripažinta Britanijos užjūrio teritorija ir kur yra NATO bazė,tai tas
    pats ką lyginti šlapią su žaliu. Rusų karinė bazė oficialiai Kryme
    buvo pagal nuomos sutartį su Ukraina ribotam laikui,berods,iki 2021 m,jei
    neklystu,kadangi Krymas - Ukrainos valstybės oficiali teritorija.
    Sutarčiai baigiantis,ji turėtų būti tęsiama.Aišku,jos Ukraina
    netęstų ir rusų bazė būtų iš ten iškraustyta.Tačiau tai
    nereiškia,kad užsienio valstybė,kurios bazė ten randasi pagal nuomos
    sutartį, gali aneksuoti svetimos valstybės teritorijos dalį,keičiant
    tarptautiniu mastu nustatytas valstybės sienas. Ir kad tai yra normalu ar
    teisėta,nepaisant referendumo,kurį ten pravedė RF.Tai daugmaž tas
    pats,jei Lenkija įvestų Lietuvon karines pajėgas be skiriamųjų
    ženklų,užimtų Seimą bei pravestų referendumą dėl Vilniaus krašto
    grąžinimo.

  • Milai-Audrius 2018 liepos mėn. 22 d. 11:00:35

    Labiau panašu į kliedėjimą.

  • citatai- Audrius Butkevičius 2018 liepos mėn. 22 d. 10:35:28

    Kaltinate mane neobjektyvumu. Tai jūs nesuprantame, kad skaitė apžvalgas
    rašomas labai aiškias politinės pozicijas užimančio žmogaus. Tikiuosi
    žinote, kad aš nesu marsieciu politinių tyrimų žemėje instituto
    darbuotojas...Prieš skaitydama Ar skaitydamas pasidomekite kokią
    poziciją užima apžvalgininkas.
    Jums nepatinka mano naudojamos analogijos ir metaforos, ką gi...yra tokių
    kuriems patinka. Kaip rašė Z. Froidas " analogijos mums nieko neduoda,
    tačiau leidžia pasijusti kaip namie!" Jūsų reakcija rodo, kad mano
    analogijos puikiai parinktos: dabar atsiminsite ką rašiau apie Trumpą ir
    Putiną ilgai ilgai...
    Beje, suprantu, kad esate kokios nors "baisiogalos" literatūros mokytoja
    pensijoje, todėl ir rašinėjate apie kaimelio manieras, kurioms mano
    metaforos tiktų. Nuvilsiu: tarptautinėse konferencijose naudojami kur kas
    baisesni pareiškimai.Jus net susigestumete paklausiusi...

  • Milai-Audrius Butkevicius 2018 liepos mėn. 22 d. 10:17:27

    Labas Mila! Emocija su kuria rasote, sudaro nuoširdumo įspūdį.Kaip
    suprantate, aš pateikiu savaitės įvykių vertinimus, todėl rašyti apie
    viską ko jums norisi ne šių apžvalgų paskirtis. Nesuprantu, kodėl
    reikalaujame iš manęs paneigti Putino "diktatoriskuma".Aš, kaip apie
    diktatorių apie jį nekalbėjo ir nekalbi. Čia iš politinių
    moralizuotoju amplua.Tiesiog jo Rusijos planai yra pavojingi tokiai
    Lietuvai, kokios man norėtųsi...Bet ir čia nieko naujo: Rusija mums
    pavojinga paskutinius 400 metų ir mes privalome siekti jos silpnėjimo ir
    byrejimo. Žinoma,galima fantazuoti, kad Rusija išleista į Europą
    sustiprintų balto žmogaus pozicijas...Deja, nuvykite į Maskvą per
    Ramadana...Žodžiu, aš lieku prie savo:mums reikalingi lenkai, gudai
    (baltarusiai) ir rusinai (ukrainiečiai) siekiant kompensuoti Maskovijos
    (Rusijos) įtakoms. Todėl " Krymas mūsų", ne maskoliu.

  • RU - EU 2018 liepos mėn. 22 d. 08:42:41

    Rusijos ir Europos tarpusavio ekonominė priklausomybė yra geriausia
    nekilsiančio konflikto garantija. Finansiniai interesai lemia viską. Ne
    Butkevičiaus vaizduojamas peilis, laikomas už nugaros.

  • Citata 2018 liepos mėn. 22 d. 08:27:24

    "D.Trampas dar kartą užfiksavo, kad Krymo klausimas lieka ir toliau
    aštrus, be to, jis elgėsi taip, kaip ir reikia elgtis, susitikus su
    gatvės banditu: į akis jis jam šypsojosi ir spaudė ranką, o kita ranka
    laikė peilį. "Nu nežinau ar čia tokie išsireiškimai tinkami
    komentuoti tokius įvykius.Gal kur kaimukyje kaimynas gali porinti su
    kaimynu naudojant tokius palyginimus, bet čia kažkaip kvepia žemu
    lygiu...Ir apskritai ponas Butkevičiau, kokio galima tikėtis objektyvumo
    iš jūsų komentarų, kai šališkumas veržte veržiasi pas jus pro
    kraštus...

  • Mila 2018 liepos mėn. 22 d. 02:04:53

    Ir, beje, ponas Audriau, gal galėtumėte kelis Putino "diktatoriškumo"
    faktus pateikti? Krymas "nesiskaito"- bet kuri normali valstybė gintų
    savo karinę jūrų bazę (na, kaip iš Didžiosios Britanijos atimti
    Gibraltarą). "Subombarduota" Sirija? Nejuokinkite. Keturis metus
    "revoliucija" žudė visus uš eilės, po to tris metus Rusija įvedinėjo
    tvarką- teroristus utilizuoti, VISUS teroristus, ir tuos, kuriuos mes,
    "demokratijos", palaikėme.

  • Mila 2018 liepos mėn. 22 d. 01:33:23

    Ponas Audriau, eksperte ir analitike, apie ką gi norite parašyti
    straipsnį? Apie tai, kad "demokratija" Lietuvoje "praėjo", Rusijoje dar
    "neatėjo", Europoje išsigimė, o JAV -pakeitė spalvą ir lytį?
    Perskaičiau tamstos apžvalgą ir kažkaip liūdna. Esate "spalvotojų
    revoliucijų" specialistas, bet taip ir neįšdrįstate pasakyti, kad
    Ukrainoje įvyko valstybinis perversmas, kad 2008-ais tie patys veikėjai
    įtikino Saakašvilį, jog nužudžius kelias dešimtis Rusijos karių
    Cchinvalyje, jam už tai "nieko nebus", net tai, kad Padniestrės,
    Abchazijos, Osetijos problemas sukūrė ne "diktatorius" Putinas, o
    Gorbačiovas, Jelcinas ir Belovežo susitarimai. Ir kur "prolietuviška"
    pozicija?

  • Audrius Butkevicius 2018 liepos mėn. 21 d. 22:39:35

    Džiaugiuosi, kad pagaliau turime ne vieną pusę diskusiją. Kaip tikiuosi
    suprantate, aš laikau prolietuviškos pozicijos. Norėčiau kada nors
    parašyti apie tai straipsnį.

  • sekant 2018 liepos mėn. 21 d. 22:12:07

    kaip buvo organizuojamas ir daromas sis susitikimas -trampas yra uzemes
    aktyvia paieskos politika, o putinas kaip tik yra pasyve. Nesenai viskas
    buvo atvirksciai. Kinija isvis nedalyvauja, nors veiksmai organizuojami
    butent del jos. Kas aktyvus daznai paskuba ir pralaimi. Zaidima siaip
    uzsake kinai su vindzorais. Bet jie pasyvus. Matysim kaip bus.

  • Audrius Butkevicius- Kurgi ne 2018 liepos mėn. 21 d. 22:03:49

    Molodec! Taip ir yra! Tai ne Trumpas idiotas, o visi tie kurie nesugeba
    įvertinti įtakų svorio. Pagarba.A

  • Kurgi ne 2018 liepos mėn. 21 d. 21:49:55

    Juolab,kad Sirijos atstatymui reikalingi milijardai – tegu sąjungininkai
    tuo ir rūpinasi.Ir t.t. Taip kad,Trampas Trampu,o sankcijas Nord streamui-
    2 Kongresas svarstys,H.Nauert įvardino RF kalta dėl Boingo žūties, o
    "Putiną galima įvardinti asmeniškai atsakingu dėl kišimosi į
    amerikiečių rinkimus ".Tad spaus ir toliau, pakeliui atknodami
    naftos-dujų rinkas ir priversdami finansuoti konfliktus ir Ukrainoje,ir
    Sirijoje. O gal perspektyvoje- ir net su Kinija.Kas gali paneigti?

  • Kurgi ne 2018 liepos mėn. 21 d. 21:49:10

    Kaip sako Valdas,nėr ką ir dadėti.Taip ir yra.Ir iš tiesų,nieko
    istorinio tame susitikime neįvyko.O kodėl ir turėtų? RF seniai
    nesprendžia jokių globalių politinių problemų,nebent su ja derinami
    lokalinio pobūdžio įvykiai.Jei būtų kitaip,Trampas susitiktų su
    Putinu daug anksčiau,o ne po 2 metų.Aišku,kad JAV reikalingas
    priešas-toks, kuris iš tiesų nepavojingas ir ilgesniam laikui-tad juo
    paskyrė Rusiją ir Putiną įvardino pasauliniu misteriu-blogiu.
    Tad,Trampas kiek nesilaiko kurso.Bet tai-tik taktika.Trampas-biznierius ir
    jo nedomina valstybė,kurios BVP sudaro du procentus nuo pasaulinio.O
    panaudoti Putiną ir RF galima racionaliai. Ir net ne kaip sąjungininkus,o
    kaip kokius gastarbeiterius:pvz., atlikti juodesnį darbą toje pat
    Sirijoje,iš kur yra žinių,kad JAV ima uždarinėti savo karines bazes ir
    ruošiasi užleisti vietą partneriams,bet ne kontrolę.Su sąlyga,kad šie
    patvarkys Iraną taip,kad šis nenervintų Izraelio.

  • rodyklėms 2018 liepos mėn. 21 d. 21:32:05

    O aš kaip tik net ėmiau pirkti popierinę "Respubliką" vien dėl
    Butkevičiaus. Mano manymu, kaip tik labai blaivios ir aktualios mintys
    išsakomos.

  • Cirkas 2018 liepos mėn. 21 d. 21:16:27

    atvyksta ir išvyksta visokio plauko artistai pasilieka
    Netikiu jokiais putinais ar trumpais -viskas už širmos

  • >> 2018 liepos mėn. 21 d. 21:09:55

    Seku sio autoriaus straipsnius . Vis maziau norinciu komentuoti
    rusofobija atmiestus teiginius. Tai skambutis autoriui- tuoj komentuosite
    pats sau .

  • Vytautas 2018 liepos mėn. 21 d. 20:58:54

    Esminis fyntas, europa yra valstiju planas. Viskas yra amerika ir amerika
    yra viskas. Kaip kitaip, jei "gynybos" biudzetas siekia virs puses
    trilijardo. Tai yra skambutis.

  • valdas 2018 liepos mėn. 21 d. 20:24:27

    Kai nera ka dadet,tai taip ir yra,aciu...bet
    zydas visais laikais buvo zydas-joske...

  • abc 2018 liepos mėn. 21 d. 20:19:09

    griauti ir statyti ne tas pats. Amerikonų Nato ne gina kitus, o neleidžia
    patiem apsigynt savo interesų. Kas trukdo blaiviai svarstyt, o ne
    svaisčiot? Tai tik šou iš už Atlanto. O Audriaus smegenys ant tiek
    praplautos, vaidenas peiliai rankose, visokie leninai su stalinais
    ,,rusai''.. Žmogau, tu kliedi gebelsinę propogandą. Antras maldeikienė

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PRASIDEDA: musulmonai iš viso pasaulio sekmadienį pradeda kasmetinį hadžą - kelionę į jiems šventą Mekos miestą; kaip ir pernai, čia laukiama susirenkant daugiau kaip 2 mln. tikinčiųjų; mieste imtasi griežtų saugumo priemonių.
  • PAGERBS: sekmadienį Alytuje, minint alytiškio savanorio Artūro Sakalausko 27-ąsias žūties metines, Šv. Angelų sargų bažnyčioje bus aukojamos mišios; po Mišių žuvusio savanorio atminimas bus pagerbtas prie jo kapo Šv. Angelų sargų bažnyčios šventoriuje.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar jums trukdo viešai vaikus žindančios moterys?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate naująją Vilniaus miesto reklamą "G taškas"?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +14   +15 C

   +16  +17 C

 

   +15 +16 C

  +21  +23 C

   +25  +27 C

 

   +19  +20 C

  2-3 m/s

  4-6 m/s

 

    2–4 m/s

 

USD - 1.1391 PLN - 4.3115
RUB - 76.8166 CHF - 1.1338
GBP - 0.8958 NOK - 9.6795
reklama
Ukis 2018