respublika.lt

2018 rugsėjo 24, pirmadienis

Europos gravitacija: atgal į Tarybų Sąjungąnuotraukos (57)

2018 sausio mėn. 01 d. 05:09:33
Ričardas ČEKUTIS, „Respublikos“ žurnalistas

Svarbiausius praėjusiųjų metų pasaulio politikos įvykius ir reikšmingiausias tendencijas specialiai „Respublikai“ komentuoja Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras, politikos apžvalgininkas ir saugumo politikos ekspertas Audrius Butkevičius.

 

- Donaldui Trampui tapus JAV prezidentu, daugelis jau šiemet jam prognozavo apkaltos procesą, turint galvoje itin priešišką demokratų ir jų simpatikų reakciją, tačiau jam pavyko to išvengti. Kaip vertinate šiuos D.Trampo prezidentavimo metus?

- Išvada čia peršasi tik viena: daugelį jo priimtų sprendimų galima vertinti kaip pažeidžiamo žmogaus politines reakcijas... D.Trampas pradėjo kaip politikas, kurį jau nuo pirmos dienos ėmė smarkiai kritikuoti jo oponentai ir jis iškart pakliuvo į galimos apkaltos grėsmės spąstus. Todėl daugelis jo tolesnių veiksmų gali būti suprantami kaip tam tikros gynybinės reakcijos, bandymai susitarti, orientuoti į vidines politines problemas bei priešiškos politinės terpės neutralizavimą. Iki šiol mes galime pastebėti tik vieną tikrai efektyvų D.Trampo administracijos veiksmą, t.y. naująjį mokesčių kodeksą. Žinoma, tai nėra menkas ar mažas darbas. Bet tai yra sprendimas, darantis didžiulę įtaką JAV visuomenei ir ją stipriai skaldantis. Tais momentais, kai reikalinga tam tikra visuomenės konsolidacija, toks sprendimas gali atrodyti gana radikalus ir pavojingas, nors neabejotinai kartu ir labai reikalingas. Todėl vienareikšmiškai ir čia vertinti negalima.

- Metai kaip tik pasibaigė dar vienu D.Trampo nevienareikšmišku sprendimu - pripažinti Jeruzalę Izraelio sostine. O Lietuva Jungtinėse Tautose balsavo prieš D.Trampo iniciatyvą. Kokių rezultatų mes tuo pasiekėme ir ką galėjome pasiekti, balsuodami kitaip?

- Nieko kvailesnio lietuviškoje politikoje nesu matęs per bent jau paskutinį dešimtmetį... Jeigu mes gyventume Mėnulyje, tai beveik drąsiai galėtume kalbėti apie „bendražmogiškąsias vertybes“ ir apie tai, kaip blogai pasielgė D.Trampas politinės moralės požiūriu. Bet mes gyvename realiame pasaulyje, kuriame ilgus metus Jungtinės Valstijos buvo mūsų pagrindiniu sąjungininku. O tuo metu visos stambiosios Europos valstybės skeptiškai žiūrėjo į mūsų galimybę tapti NATO nariais ir netgi apskritai į bet kokias galimybes organizuoti valstybės gynybą. Todėl ir mūsų patekimas į visus svarbiausius europinius klubus buvo gana komplikuotas, tačiau Jungtinės Valstijos visada palaikė mūsų poziciją ir ten patekome daugiausia jų dėka. Ir štai dabar Lietuva tiesiai šviesiai spjovė savo vieninteliam sąjungininkui tiesiai ant batų ir tą padarė demonstratyviai, gana įžeidžiamu būdu. Nors greta esančios valstybės, turinčios panašias saugumo problemas - Latvija, Lenkija ar net Ukraina - rado būdų išeiti iš šios padėties protingai. Na, o Lietuva užėmė demonstratyvią poziciją... Aš jau nekalbu apie tai, kad tai buvo puiki proga derėtis apie pramonės įmonių investicijas Lietuvoje ir panašius dalykus... Tai buvo puiki galimybė kalbėtis su žydais žydų kalba tiek Amerikoje, tiek Izraelyje. Bet štai mūsų „didieji“ politikai sugebėjo čia užimti juos įžeidžiančią poziciją. Tai - labai prasta diagnozė...

- Pasižvalgykime po Europą, kur šiais metais ypač išryškėjo takoskyra tarp „senųjų“ Vakarų Europos ir „naujų“ ES narių Rytuose: sankcijos Lenkijai, nuolatiniai grasinimai Vengrijai bei kitiems „nepaklusniesiems“, prievartavimas „migrantų kvotomis“ ir t.t. Kokios yra šių reiškinių giluminės priežastys?

- Tai pirmiausia prasidėjo todėl, kad „senosios“ Europos valstybės jau nusigraibė visą tą grietinėlę, kurią ir turėjo pateikti naujai į ES įstojusios Rytų ir Vidurio Europos šalys. Vien tik iš mūsų į Vakarus nukeliavo 700-800 tūkstančių pačių darbingiausių žmonių, kurie pradėjo mokėti mokesčius ten. Paskaičiuokime elementariai. Pavyzdžiui, jeigu jie gauna 1000 eurų vidutinį atlyginimą, tai nuo tos sumos sumoka 40 proc. mokesčiais kiekvieną mėnesį, taigi, vien tik mūsų emigrantai ten esantiems vietos senjorams uždirba jų pensijas, o ką jau kalbėti apie milijonus emigrantų iš kitų Vidurio bei Rytų Europos valstybių, kurie savo „geradariams“ iš Vakarų Europos palieka milžiniškas sumas... O dabar atėjo momentas, kai daugelis tų emigrantų užsidirbo tų šalių pilietybes ir turi visas galimybes efektyviau pasinaudoti ten esančiomis socialinėmis garantijomis. Vadinasi, reikia juos išspirti lauk, nes atsirado naujų pigių darbininkų. Pavyzdžiui, pasirašyta asociacijos sutartis su ta pačia Ukraina, įvestas bevizis režimas, o ten gyvena 43 milijonai žmonių... Vadinasi, lietuvius ir lenkus tenka vyti, nes ukrainiečiams bus galima mokėti mažiau. Tačiau čia yra tik vienas aspektas.

- O kitas aspektas tikriausiai yra tas, kad pačių „senųjų“ ES valstybių viduje niekas jau nenori dirbti tų darbų, kuriuos dirba pigūs rytų europiečiai?

- Žinoma, bet čia atkreipkime dėmesį, kad visa „senoji“ Europa išgyvena ne pačius geriausius laikus, išskyrus Vokietiją bei kelias Šiaurės šalis. Pavyzdžiui, Ispanijoje be darbo sėdi net 27 procentai žmonių... Natūralu, kad reikia pradėti vaikyti visus ten atsiradusius rytų europiečius, norint tvarkytis su savo pačių piliečiais ir gresiančiais nemalonumais. Be to, tie „senieji“ ES nariai supranta, kad tie rytų europiečiai pradės reikalauti įvairių savo teisių ir gerokai apsunkins valdymą tų teritorijų, kurias šie ponai visada laikė savo tėvonija. Taigi tas skilimas atsiranda ne todėl, kad tie rytų europiečiai reikalautų kažkokių ypač išskirtinių dalykų, o pirmiausia todėl, kad į rytų europiečių reikalavimus reaguojama tam tikru priešiškumu, kuris signalizuoja vis gilėjančią krizę. Ir čia klausimas tik toks: ar pagaliau bus susitarta dėl pačios Europos koncepcijos, dėl paties jos modelio? Nes visi šitie niekai, apie kuriuos mėgsta pasakoti Angela Merkel ir į ją panašūs veikėjai, t.y. „dviejų-trijų greičių Europa“, yra absoliučiai neefektyvūs. Ne be reikalo vis garsiau kalbama apie federalinę Europos struktūrą, t.y. modelį, kažkiek primenantį Jungtines Amerikos Valstijas. Vadinasi, pagrindinė idėja yra Europos Valstijų atsiradimas su labai rimtomis galiomis, kurias reikėtų deleguoti federaliniam centrui. Tačiau ar kas nors yra pasiruošęs tai daryti? Ir čia kalbame ne apie mus, mažiukus, ne apie savo nacionalinius interesus ar tautinio identiteto praradimą. Čia kalbame apie tai, ar pasiruošę yra prarasti turėtas įtakas tie patys vokiečiai ar prancūzai. Nes šis klausimas palies visus. Tol, kol aiškiai nebus atsakyta į klausimą, kokia Europa yra konstruojama, o bus tik imituojami veiksmai kažkokiame Europos Parlamente bei neaiškios paskirties bei atsakomybės Europos Komisijoje, tol skilimas ir krizė tik didės.

- Galbūt tos didėjančios krizės pranašas yra ta pati Vokietija, kuri po šiųmečių rinkimų niekaip nesugeba suformuoti valdžios? Juk ten lygiai taip pat verda kova tarp federalinės Europos ir Vokietijos dominavimo ES šalininkų?

- Taip, čia lygiai tas pats, nes klausimas yra esminis. Absoliučiai kvaila ir nepamatuota A.Merkel imigracinė politika jai neleido laimėti rinkimų tokiu mastu, kokiu buvo planuojama, o tai iš esmės atvedė į politiką kitą stiprų lyderį Martiną Šulcą (Martin Schulz), kuris atėjo su vienu ir labai aiškiu uždaviniu - konstruoti naują, gana gerai suintegruotą Europą. Jam rūpi tik vienas klausimas: priversti A.Merkel veikti sutinkamai su stipriai centralizuotos Europos kūrimo programa. A.Merkel spyriojasi ir šaukia, kad to būti negali, nes tai yra savižudybė, o M.Šulcas, kaip rimtas bolševikas, teigia, kad kitaip nebus ne tik koalicijos - nebus pačios Europos. Ir jis, žvelgiant iš ES šalininkų pozicijos, yra teisus. Klausimas kitas: kiek mums ir visiems kitiems yra priimtinas modelis, kurį M.Šulcas siūlo? Mes juk gąsdinamės tik kreivų agurkų ir kvailų direktyvų, o štai Vokietijos pramonininkai rizikuoja didžiuliais kapitalais, kurių eksploatavimui kyla rimta grėsmė. Ir tokie nuogąstavimai kyla ne tik vokiečiams - tas pats yra ir Belgijoje, Nyderlanduose, Liuksemburge, Skandinavijos šalyse, nekalbant jau apie prancūzus, kurie visada įsivaizdavo, kad ES yra jų išradimas ir jų tėvonija, kurioje galima tvarkytis taip, kaip Napoleonas tvarkėsi kontinentinės blokados metais... Taigi, arba pirmalaikiai rinkimai, arba pasirašoma sutartis su velniu ir keliaujame į naują Tarybų Sąjungą.

- Po pernykščio „Brexit“ referendumo šiemet derybos dėl Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš ES sąlygų visiškai įstrigo neapibrėžtam laikotarpiui... Kodėl?

- Todėl, kad šiandieninė situacija puikiai maitina daug finansinio-pramoninio kapitalo struktūrų. Neapibrėžtumas ir yra tas garsusis „drumstas vanduo“, kuriame labai patogu gaudyti žuveles - viską galima paaiškinti šio laikotarpio ypatumais ir kartu po stalu tyliai susitarti... Tuo yra kuo puikiausiai naudojamasi - kuo šis neapibrėžtumo laikotarpis ilgiau tęsis, tuo daugiau pinigų bus uždirbta. Taigi, manau, kad praeis penkeri metai, galbūt bus susitarta dėl įvairių smulkmenų, tačiau pabaigos šiam procesui nebus. Garantuoju, kad artimiausius dvejus metus bus taip pat, kaip dabar.

- Šiemet Prancūzijos rinkimus laimėjo prezidento Emanuelio Makrono partija „Pirmyn, Respublika“. E.Makronas sau sėkmę užsitikrino pirmiausia pažadais mažinti nedarbą. Ir štai šiomis dienomis jis pristatė savo nedarbo mažinimo planą - mažinti įvairias išmokas, reikalauti mėnesinių ataskaitų apie darbo paieškas, o du kartus atsisakiusiems darbo pasiūlymo perpus nurėžti bedarbio pašalpą... Ir iškart prieš jį sukilo visas šalies politinis elitas - tiek kairėje, tiek dešinėje... Tai kaip jam įgyvendinti rinkimų pažadus?

- Tai yra bet kurio reformatoriaus likimas. Kaip ir D.Trampo pavyzdžiu, kai buvo sumažintos išmokos milžiniškam skaičiui žmonių, kuriems nieko neveikimas ir gyvenimas ant valstybės kupros buvo tapęs tiesiog gyvenimo būdu - išmokos jiems puikiausiai leidžia pragyventi, o marihuanai ar krekui jie užsidirba smulkiai vagiliaudami. Ir nieko jiems daugiau nereikia. Be to, Prancūzijoje yra masė įvairiausių fondų ir visuomeninių organizacijų, kurios užsiima „paramos“ bei pašalpų skirstymu bedarbiams ir kitiems panašaus raugo veikėjams. Dėl E.Makrono reformos jie taip pat staiga netenka milžiniškų pajamų šaltinio iš šios veiklos, nes valstybinių lėšų perskirstymas, jas dalijant tokiai publikai, yra didžiulio biznio dalis. Lygiai tas pats vyksta tiek Prancūzijoje, tiek bet kurioje kitoje Vakarų Europos valstybėje. Todėl E.Makronui ar bet kuriam kitam reformatoriui dėl tokių interesų raizgalynės tikrai nebus lengva kažką pakeisti.

Parengta pagal savaitraštį „Respublika“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (57)

  • bent kiek mąstantiems 2018 sausio mėn. 01 d. 18:05:44

    Visa oficiali žmonijos "istorija"-atviras melas:
    sunaikinta-tiesa.jimdo.com/blog

  • senis 2018 sausio mėn. 01 d. 17:59:59

    Putinas, Izraelio sostine, galetu pasiulyti Kijeva. Slavu ten nebedaug
    beliko. Butu puiki Rusijos apsauga nuo labai neaiskiu vakarietisku
    vertybiu. Lenkus labai greitai i prota ivarytu ir i vieta pastatytu.

  • Vasermano reakcija 2018 sausio mėn. 01 d. 17:34:08

    Šiaip šis metodas skirtas nustatyti ar nesergi triperiu. Geresna dalykui
    Vasermanas netinka. Ačiū Stalinui, davusiam šansą atsikurti žydų
    valstybei, ačiū amerikonams, kad pritarė. Dabar ten rusakalbė valstybė
    artimuosiuose rytuose, todėl sostinę turėjo pasiūlyti Putinas.

  • Vasermanas aAlgirdui 2018 sausio mėn. 01 d. 17:11:11

    JAV ir Izraelis turi įpatingus santykius.Jie dažnai praauga tradicinę
    sąjungininko sampratą.Cia , kaip Šveicarija ir NATO. Oficialiai neutrali
    valstybė,tikrumoje Nato skaičiuoja jų potencialą.Bet šiuo atveju, p.
    Audrius visiškai teisus: Izraelis panaudojo savo įtakas demokratų
    partijoje ir ilgai lauktas sprendimas buvo padarytas. Trumpas buvo tam
    labai patogus.

  • Raimondui Audrius 2018 sausio mėn. 01 d. 17:02:52

    1.Jeruzalę yra trijų religiju naudojamos mitologijos centras. Kai
    geriausiu atveju kultūros tik 2. Ir tai tai turint omenyje algebras ir
    alchemikas...turiu omenyje labai tamprius ryšius tarp Europos ir arabų
    krastu ta riba tarp kultūrų labai neaiški. Aš nekalbus apie
    ideologizuotas pabrėžiamas skirtumus naudojamus informaciniuose karuose.
    Mano tekstas nebuvo skirtas Jeruzalės statuso klausimui spręsti. Aš
    kalbėjau apie Lietuvos, kaip sąjungininko poziciją, ir iš jos
    išplaukiancias pareigas.Puikus santykiai su JAV mums reikalingi ir
    sprendžiant savo saugumo klausimus ir ginant savo interesus ES vidinėse
    batalijose. Pvz Lenkija naudojosi šią logika. Lietuvos politikai, mano
    galva,mąstė tik apie tai, kokias šiltas vieteles jiems pasiūlys
    eurobiurokratijoje,kai jų kadencijos pasibaigs.

  • aAlgirdas-Vasermanui 2018 sausio mėn. 01 d. 16:49:56

    didžioji tarptautinė politikos virtuvė ...... gal norite pasakyti, kad
    Izraelis yra JAV valstija? Jei net te

  • KA 2018 sausio mėn. 01 d. 16:36:54

    Audriau, Jeruzale yra labai jautrus politinis vienetas. Tai , berods ,
    triju didziuju kulturu samplaika. Ir pervaziuoti per tai " buldozeriu "
    nederetu. JT tai yra daugumos pasaulio valstybiu valios israiska. Nieko
    geriau kol kas nesugalvota. O kad atsiranda kuriems i ta nusispjauti - ta
    negerai Deja sia " spjuvio" teise turi keletas didziuju valstybiu.
    Kas del Lietuvos: reikejo pasirinkti tarp " didziojo globejo" ir
    pagrindiniu ekonominiu partneriu ir , matyt politinio toliaregiskumo ir
    padorumo Pag. Raimondas

  • Vasermanas aAlgirdui 2018 sausio mėn. 01 d. 16:30:42

    Kaip politikoje išpruses asmenis turetumete žinoti,kad Izraelis nėra
    atskira nuo JAV valstybė.Jusu lietuvių patarlė sako, kad žarijas reikia
    zarstyti svetimomis rankomis.

  • Audrius tam kuris Ka 2018 sausio mėn. 01 d. 16:22:18

    Patariu:įsigyk vardą. Nesialepk už kokio tai juokingi pseudonimu KA...
    Teigimu, kad paties argumentas esą žydai norėdami sostinė paskelbti
    Jeruzalę turi gauti JT sutikimą yra gryni niekai netgi tarptautinės
    teisės požiūriu.Lietuvos istorija kupina faktų, kai tik efektyvus
    veiksmas užtikrino faktinę politinę padėtį. Pvz. Klaipėdos
    klausimas.Zydai elgiasi racionaliai, panaudodami JAV prezidento
    dviprasmiškas situacijas...O jeigu pasiūliau paragauti KusKuso, tai
    nepykite: aš pats būdamas Šiaurės Afrikoje skaniai valgau.

  • Pensininkas 2018 sausio mėn. 01 d. 16:05:24

    seni, tu teisus! Pritariu!!!

  • varna aaaAlgirdui 2018 sausio mėn. 01 d. 16:02:54

    Vyrai, kam tos kalbos, ar rankų neturit? aAlgirdas negali būti
    antisemitas nes aišku jis myli arabus (arabai yra semitai, kas nezinot) Oi
    ne, jis amerikonų nekenčia. Žinot, jis , kaip ir kiti komunistėliai,
    sėdėjo bunkeryje iki 1957 ir laukė amerikonų...laukė laukė o jie vis
    neatėjo. Tai jis dabar labai piktas. Jis dabar matote europietis , kaip
    ir kiti liberalai. Ei, Algirdai, ar davei žmonėms skalbimo miltelių, kad
    balsuotų už stojimą į ES? bet juk ne savo miltelius davei. tau padavė,
    kad tu paduotum...žodžiu tu tikras liberalas...

  • varna aaaAlgirdui 2018 sausio mėn. 01 d. 16:02:09

    Vyrai, kam tos kalbos, ar rankų neturit? aAlgirdas negali būti
    antisemitas nes aišku jis myli arabus (arabai yra semitai, kas nezinot) Oi
    ne, jis amerikonų nekenčia. Žinot, jis , kaip ir kiti komunistėliai,
    sėdėjo bunkeryje iki 1957 ir laukė amerikonų...laukė laukė o jie vis
    neatėjo. Tai jis dabar labai piktas. Jis dabar matote europietis , kaip
    ir kiti liberalai. Ei, Algirdai, ar davei žmonėms skalbimo miltelių, kad
    balsuotų už stojimą į ES? bet juk ne savo miltelius davei. tau padavė,
    kad tu paduotum...žodžiu tu tikras liberalas...

  • KA tam , kuris Audrius 2018 sausio mėn. 01 d. 16:00:21

    Tik tokie argumentai teliko ? Kas tinka imu , kas netinka isspjaunu?

  • aAlgirdas-Vasermanui 2018 sausio mėn. 01 d. 15:52:18

    Sostinė skelbiama pačios VALSTYBĖS iniciatyva, o ne svetima valstybė
    ją skelbia. Nejaugi tai sunku suprasti?

  • Vasermanas 2018 sausio mėn. 01 d. 15:04:38

    aAlgirdas viešai demonstruoja savo antisemitizmą.Palestinieciai iki šiol
    neturi savo valstybės, niekada neturėjo ir greičiausiai netures. Tai kam
    jiems sostinė? Ar jūs švento rašto neskaitėt.Ar nežinoti, kad
    Jeruzalę pastatyta žydų ir kad tai žydų seniausia sostinė? Mes
    nedraudžiama musulmonams garbinti jų šventų vietų. Bet sostinė tai ne
    religinis o politinis klausimas. Lietuviai turėję problemų su Vilniaus
    okupacija turėtų tai suprasti geriau nei kuri kita tauta.

  • prognoze 2018 sausio mėn. 01 d. 15:00:06

    komjaunuolis nusileido komunistei del jos noro gauti vaidmeni briuselyje.

  • aAlgirdui - varna 2018 sausio mėn. 01 d. 14:52:07

    Žinoma, kai tavo žentas Šimašius gyvas ES išmokoms ir vardan to
    atsisako net valstybinių simbolių, ką tu dar liberalų išlaikyti į
    gali pasakyti. Vargšeli tų vargšeli.

  • aAlgirdas 2018 sausio mėn. 01 d. 14:23:03

    "Nieko kvailesnio lietuviškoje politikoje nesu matęs per bent jau
    paskutinį dešimtmetį." ----- nuostabiai atviras JAV padlaižio
    pasisakymas

  • Bleka 2018 sausio mėn. 01 d. 14:13:19

    Manau uzteks laizyt zydo subine...uz ju valdyta TSRS...tik tremimas kur
    nors i Arktika....2.Neleiskit zydui valdyt ...gyvenkim savo protu:nebus
    skurdo ir vergoves...

  • Lietuva tapo nudriskusia piemenaite 2018 sausio mėn. 01 d. 14:02:24

    su keliais procentais pralobusių valdžios vagių, su melo ideologija ir
    teisybės nebuvimu. Tai driskių valstybėlė, nes dauguma gyventojų
    skursta.

  • Audrius-Seniui 2018 sausio mėn. 01 d. 13:23:26

    JA JA Pritariu. Turit sveiką mastymą. Viskas cia labai paprasta.

  • Audrius-Seniui 2018 sausio mėn. 01 d. 13:21:35

    JA JA Pritariu. Turit sveiką mastymą. Viskas cia labai paprasta.

  • Audrius, tam kuris KA 2018 sausio mėn. 01 d. 13:17:32

    Gal galite parodyti JT rezolioucija leidusia atkurti Lietuvos
    valstybę...ar Kirgizijos...ar panaikinti TSRS. Jungtinė s tautos sukurto
    ne tam , kad leistų ar neleistų. Yra objektyvūs politiniai procesai,
    vienintelė politinė realybė į kurią ir reikia atsižvelgti. Lietuva
    praleido puikią progą sustiprinti savo saugumo ir gynybos pozicijas.
    Jedigu nepoatinka , ką aš sakau, galite užkąsti palestinietišku
    KUS-KUSu. Neabejoju jo nauda politiniam virškinimui.

  • senis 2018 sausio mėn. 01 d. 13:16:23

    ES buvo tik iki 2004 metu. Senosioms ES salims, Muterlandui, prisijungus
    buvusias TSRS itakoje teritorijas, Ostlanda, buvusi ES tapo pilnaverciu 4
    Reichu. Butkevicius turejo pasakyti, ne konstruojama ES, o kastruojamas
    Ostlandas. Visa, ka galejo pasiimti Muterlandas is Ostlando pasieme.
    Pasieme desimtis milijonu darbo vietu, desimtis milijonu darbininku, dabar
    Ostlandui jau galima ivedineti sankcijas, o veliau, kylant neramumams,
    ivesti kariuomene.

  • KA 2018 sausio mėn. 01 d. 12:33:38

    Idomi autoriaus interpretacija del sostines Jeruzaleje. O kaip su
    pamatiniais dalykais ? Kaip su Jungtiniu Tautu rezoliucija , leidusia
    susikurti zydu valstybei? Kas ten parasyta del Jeruzales? Puse tiesos
    sakymas yra tas pat brutalus ir begediskas melas. Aciu Dievui, kad Lietuvos
    politikams uzteko sveiko proto neperzengti raudonos linijos ir nenusiristi
    politinio avantiurizmo keliu.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • KATASTROFA: Tunise gausios liūtys ir potvyniai pareikalavo mažiausiai keturių žmonių gyvybių; Šiaurės rytinėje Nabulo provincijoje gelbėjimo komandos rado dviejų pagyvenusių vyrų ir dviejų jaunų moterų kūnus.
  • TRAGEDIJA: per sukilėlių ataką neramiuose Kongo Demokratinės Respublikos rytuose, Benio mieste, žuvo 16 žmonių, tarp kurių 12 civilių ir keturi kariai arba sukilėliai.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. V.Tomkus: nuo atgimimo iki išsigimimo
2. V.Vyšniausko kalba, pasakyta Seime, Sąjūdžio jubiliejaus proga
3. Disidentė, vienuolė Nijolė Sadūnaitė: Abu popiežiai suprato mūsų kančią
4. Įstatymai rašomi „iš pilvo“
5. Į politiką eina jau prasiskolinę žmonės
6. Rolandas Paksas. Neturi likti ginklų ir kariuomenių Baltijos šalyse bei Karaliaučiuje
7. Prezidentei krizė buvo pelninga
8. Vilniečiai atvykstantį popiežių pasitiks užversti kalnais šiukšlių
9. O.Strikulienė: Kas verks sumažinus Seimo narių skaičių?
10. Parlamentas tirs žinomų šviesuolių KGB šmeižto istoriją
11. Už vizitą pas gydytoją mokėti teks ne visiems
12. Arvydas Juozaitis stoja į kovą
13. Iš Žmogaus teisių komiteto pirmininko posto varomas P.Gražulis: Esu labiausiai tinkamas ginti žmogaus teises
14. O.Strikulienė: Žmonės patys neina balsuoti, o paskui bloga valdžia piktinasi!
15. T.B.Burauskaitė: Padarėme tai, ką liepė Seimas
16. Nekultūringa politika
17. O.Strikulienė: Du politikai, taikos balandžiais lakstantys
18. F.Kauzonas: Parduodamas Europos vidurys!
19. Bausti reikia tikruosius žudikus
20. Perki internetu, malonėk susimokėti... už orą
21. Sumindžiotos mūsų istorinės relikvijos
22. Ar ne laikas grąžinti skolą Mažvydui?
23. Vaidindami demokratišką valstybę pamiršome, kas ta demokratija yra
24. „Auksinių šaukštų“ istorija dar nebaigta
25. O.Strikulienė: Nieko naujo. Valdžios fikusai tik kaitaliojasi su kaktusais
reklama
darbas vadyb

Ar jums yra tekę gauti padirbtų pinigų?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +6 +9 C

   +6  +9 C

 

   +5  +8 C

  +11  +15 C

   +12  +11 C

 

   +10  +12 C

  1-6 m/s

 0-4 m/s

 

    1-6 m/s

 

reklama
Ukis 2018