respublika.lt

2018 liepos 20, penktadienis

Europos gravitacija: atgal į Tarybų Sąjungąnuotraukos (57)

2018 sausio mėn. 01 d. 05:09:33
Ričardas ČEKUTIS, „Respublikos“ žurnalistas

Svarbiausius praėjusiųjų metų pasaulio politikos įvykius ir reikšmingiausias tendencijas specialiai „Respublikai“ komentuoja Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras, politikos apžvalgininkas ir saugumo politikos ekspertas Audrius Butkevičius.

 

- Donaldui Trampui tapus JAV prezidentu, daugelis jau šiemet jam prognozavo apkaltos procesą, turint galvoje itin priešišką demokratų ir jų simpatikų reakciją, tačiau jam pavyko to išvengti. Kaip vertinate šiuos D.Trampo prezidentavimo metus?

- Išvada čia peršasi tik viena: daugelį jo priimtų sprendimų galima vertinti kaip pažeidžiamo žmogaus politines reakcijas... D.Trampas pradėjo kaip politikas, kurį jau nuo pirmos dienos ėmė smarkiai kritikuoti jo oponentai ir jis iškart pakliuvo į galimos apkaltos grėsmės spąstus. Todėl daugelis jo tolesnių veiksmų gali būti suprantami kaip tam tikros gynybinės reakcijos, bandymai susitarti, orientuoti į vidines politines problemas bei priešiškos politinės terpės neutralizavimą. Iki šiol mes galime pastebėti tik vieną tikrai efektyvų D.Trampo administracijos veiksmą, t.y. naująjį mokesčių kodeksą. Žinoma, tai nėra menkas ar mažas darbas. Bet tai yra sprendimas, darantis didžiulę įtaką JAV visuomenei ir ją stipriai skaldantis. Tais momentais, kai reikalinga tam tikra visuomenės konsolidacija, toks sprendimas gali atrodyti gana radikalus ir pavojingas, nors neabejotinai kartu ir labai reikalingas. Todėl vienareikšmiškai ir čia vertinti negalima.

- Metai kaip tik pasibaigė dar vienu D.Trampo nevienareikšmišku sprendimu - pripažinti Jeruzalę Izraelio sostine. O Lietuva Jungtinėse Tautose balsavo prieš D.Trampo iniciatyvą. Kokių rezultatų mes tuo pasiekėme ir ką galėjome pasiekti, balsuodami kitaip?

- Nieko kvailesnio lietuviškoje politikoje nesu matęs per bent jau paskutinį dešimtmetį... Jeigu mes gyventume Mėnulyje, tai beveik drąsiai galėtume kalbėti apie „bendražmogiškąsias vertybes“ ir apie tai, kaip blogai pasielgė D.Trampas politinės moralės požiūriu. Bet mes gyvename realiame pasaulyje, kuriame ilgus metus Jungtinės Valstijos buvo mūsų pagrindiniu sąjungininku. O tuo metu visos stambiosios Europos valstybės skeptiškai žiūrėjo į mūsų galimybę tapti NATO nariais ir netgi apskritai į bet kokias galimybes organizuoti valstybės gynybą. Todėl ir mūsų patekimas į visus svarbiausius europinius klubus buvo gana komplikuotas, tačiau Jungtinės Valstijos visada palaikė mūsų poziciją ir ten patekome daugiausia jų dėka. Ir štai dabar Lietuva tiesiai šviesiai spjovė savo vieninteliam sąjungininkui tiesiai ant batų ir tą padarė demonstratyviai, gana įžeidžiamu būdu. Nors greta esančios valstybės, turinčios panašias saugumo problemas - Latvija, Lenkija ar net Ukraina - rado būdų išeiti iš šios padėties protingai. Na, o Lietuva užėmė demonstratyvią poziciją... Aš jau nekalbu apie tai, kad tai buvo puiki proga derėtis apie pramonės įmonių investicijas Lietuvoje ir panašius dalykus... Tai buvo puiki galimybė kalbėtis su žydais žydų kalba tiek Amerikoje, tiek Izraelyje. Bet štai mūsų „didieji“ politikai sugebėjo čia užimti juos įžeidžiančią poziciją. Tai - labai prasta diagnozė...

- Pasižvalgykime po Europą, kur šiais metais ypač išryškėjo takoskyra tarp „senųjų“ Vakarų Europos ir „naujų“ ES narių Rytuose: sankcijos Lenkijai, nuolatiniai grasinimai Vengrijai bei kitiems „nepaklusniesiems“, prievartavimas „migrantų kvotomis“ ir t.t. Kokios yra šių reiškinių giluminės priežastys?

- Tai pirmiausia prasidėjo todėl, kad „senosios“ Europos valstybės jau nusigraibė visą tą grietinėlę, kurią ir turėjo pateikti naujai į ES įstojusios Rytų ir Vidurio Europos šalys. Vien tik iš mūsų į Vakarus nukeliavo 700-800 tūkstančių pačių darbingiausių žmonių, kurie pradėjo mokėti mokesčius ten. Paskaičiuokime elementariai. Pavyzdžiui, jeigu jie gauna 1000 eurų vidutinį atlyginimą, tai nuo tos sumos sumoka 40 proc. mokesčiais kiekvieną mėnesį, taigi, vien tik mūsų emigrantai ten esantiems vietos senjorams uždirba jų pensijas, o ką jau kalbėti apie milijonus emigrantų iš kitų Vidurio bei Rytų Europos valstybių, kurie savo „geradariams“ iš Vakarų Europos palieka milžiniškas sumas... O dabar atėjo momentas, kai daugelis tų emigrantų užsidirbo tų šalių pilietybes ir turi visas galimybes efektyviau pasinaudoti ten esančiomis socialinėmis garantijomis. Vadinasi, reikia juos išspirti lauk, nes atsirado naujų pigių darbininkų. Pavyzdžiui, pasirašyta asociacijos sutartis su ta pačia Ukraina, įvestas bevizis režimas, o ten gyvena 43 milijonai žmonių... Vadinasi, lietuvius ir lenkus tenka vyti, nes ukrainiečiams bus galima mokėti mažiau. Tačiau čia yra tik vienas aspektas.

- O kitas aspektas tikriausiai yra tas, kad pačių „senųjų“ ES valstybių viduje niekas jau nenori dirbti tų darbų, kuriuos dirba pigūs rytų europiečiai?

- Žinoma, bet čia atkreipkime dėmesį, kad visa „senoji“ Europa išgyvena ne pačius geriausius laikus, išskyrus Vokietiją bei kelias Šiaurės šalis. Pavyzdžiui, Ispanijoje be darbo sėdi net 27 procentai žmonių... Natūralu, kad reikia pradėti vaikyti visus ten atsiradusius rytų europiečius, norint tvarkytis su savo pačių piliečiais ir gresiančiais nemalonumais. Be to, tie „senieji“ ES nariai supranta, kad tie rytų europiečiai pradės reikalauti įvairių savo teisių ir gerokai apsunkins valdymą tų teritorijų, kurias šie ponai visada laikė savo tėvonija. Taigi tas skilimas atsiranda ne todėl, kad tie rytų europiečiai reikalautų kažkokių ypač išskirtinių dalykų, o pirmiausia todėl, kad į rytų europiečių reikalavimus reaguojama tam tikru priešiškumu, kuris signalizuoja vis gilėjančią krizę. Ir čia klausimas tik toks: ar pagaliau bus susitarta dėl pačios Europos koncepcijos, dėl paties jos modelio? Nes visi šitie niekai, apie kuriuos mėgsta pasakoti Angela Merkel ir į ją panašūs veikėjai, t.y. „dviejų-trijų greičių Europa“, yra absoliučiai neefektyvūs. Ne be reikalo vis garsiau kalbama apie federalinę Europos struktūrą, t.y. modelį, kažkiek primenantį Jungtines Amerikos Valstijas. Vadinasi, pagrindinė idėja yra Europos Valstijų atsiradimas su labai rimtomis galiomis, kurias reikėtų deleguoti federaliniam centrui. Tačiau ar kas nors yra pasiruošęs tai daryti? Ir čia kalbame ne apie mus, mažiukus, ne apie savo nacionalinius interesus ar tautinio identiteto praradimą. Čia kalbame apie tai, ar pasiruošę yra prarasti turėtas įtakas tie patys vokiečiai ar prancūzai. Nes šis klausimas palies visus. Tol, kol aiškiai nebus atsakyta į klausimą, kokia Europa yra konstruojama, o bus tik imituojami veiksmai kažkokiame Europos Parlamente bei neaiškios paskirties bei atsakomybės Europos Komisijoje, tol skilimas ir krizė tik didės.

- Galbūt tos didėjančios krizės pranašas yra ta pati Vokietija, kuri po šiųmečių rinkimų niekaip nesugeba suformuoti valdžios? Juk ten lygiai taip pat verda kova tarp federalinės Europos ir Vokietijos dominavimo ES šalininkų?

- Taip, čia lygiai tas pats, nes klausimas yra esminis. Absoliučiai kvaila ir nepamatuota A.Merkel imigracinė politika jai neleido laimėti rinkimų tokiu mastu, kokiu buvo planuojama, o tai iš esmės atvedė į politiką kitą stiprų lyderį Martiną Šulcą (Martin Schulz), kuris atėjo su vienu ir labai aiškiu uždaviniu - konstruoti naują, gana gerai suintegruotą Europą. Jam rūpi tik vienas klausimas: priversti A.Merkel veikti sutinkamai su stipriai centralizuotos Europos kūrimo programa. A.Merkel spyriojasi ir šaukia, kad to būti negali, nes tai yra savižudybė, o M.Šulcas, kaip rimtas bolševikas, teigia, kad kitaip nebus ne tik koalicijos - nebus pačios Europos. Ir jis, žvelgiant iš ES šalininkų pozicijos, yra teisus. Klausimas kitas: kiek mums ir visiems kitiems yra priimtinas modelis, kurį M.Šulcas siūlo? Mes juk gąsdinamės tik kreivų agurkų ir kvailų direktyvų, o štai Vokietijos pramonininkai rizikuoja didžiuliais kapitalais, kurių eksploatavimui kyla rimta grėsmė. Ir tokie nuogąstavimai kyla ne tik vokiečiams - tas pats yra ir Belgijoje, Nyderlanduose, Liuksemburge, Skandinavijos šalyse, nekalbant jau apie prancūzus, kurie visada įsivaizdavo, kad ES yra jų išradimas ir jų tėvonija, kurioje galima tvarkytis taip, kaip Napoleonas tvarkėsi kontinentinės blokados metais... Taigi, arba pirmalaikiai rinkimai, arba pasirašoma sutartis su velniu ir keliaujame į naują Tarybų Sąjungą.

- Po pernykščio „Brexit“ referendumo šiemet derybos dėl Didžiosios Britanijos pasitraukimo iš ES sąlygų visiškai įstrigo neapibrėžtam laikotarpiui... Kodėl?

- Todėl, kad šiandieninė situacija puikiai maitina daug finansinio-pramoninio kapitalo struktūrų. Neapibrėžtumas ir yra tas garsusis „drumstas vanduo“, kuriame labai patogu gaudyti žuveles - viską galima paaiškinti šio laikotarpio ypatumais ir kartu po stalu tyliai susitarti... Tuo yra kuo puikiausiai naudojamasi - kuo šis neapibrėžtumo laikotarpis ilgiau tęsis, tuo daugiau pinigų bus uždirbta. Taigi, manau, kad praeis penkeri metai, galbūt bus susitarta dėl įvairių smulkmenų, tačiau pabaigos šiam procesui nebus. Garantuoju, kad artimiausius dvejus metus bus taip pat, kaip dabar.

- Šiemet Prancūzijos rinkimus laimėjo prezidento Emanuelio Makrono partija „Pirmyn, Respublika“. E.Makronas sau sėkmę užsitikrino pirmiausia pažadais mažinti nedarbą. Ir štai šiomis dienomis jis pristatė savo nedarbo mažinimo planą - mažinti įvairias išmokas, reikalauti mėnesinių ataskaitų apie darbo paieškas, o du kartus atsisakiusiems darbo pasiūlymo perpus nurėžti bedarbio pašalpą... Ir iškart prieš jį sukilo visas šalies politinis elitas - tiek kairėje, tiek dešinėje... Tai kaip jam įgyvendinti rinkimų pažadus?

- Tai yra bet kurio reformatoriaus likimas. Kaip ir D.Trampo pavyzdžiu, kai buvo sumažintos išmokos milžiniškam skaičiui žmonių, kuriems nieko neveikimas ir gyvenimas ant valstybės kupros buvo tapęs tiesiog gyvenimo būdu - išmokos jiems puikiausiai leidžia pragyventi, o marihuanai ar krekui jie užsidirba smulkiai vagiliaudami. Ir nieko jiems daugiau nereikia. Be to, Prancūzijoje yra masė įvairiausių fondų ir visuomeninių organizacijų, kurios užsiima „paramos“ bei pašalpų skirstymu bedarbiams ir kitiems panašaus raugo veikėjams. Dėl E.Makrono reformos jie taip pat staiga netenka milžiniškų pajamų šaltinio iš šios veiklos, nes valstybinių lėšų perskirstymas, jas dalijant tokiai publikai, yra didžiulio biznio dalis. Lygiai tas pats vyksta tiek Prancūzijoje, tiek bet kurioje kitoje Vakarų Europos valstybėje. Todėl E.Makronui ar bet kuriam kitam reformatoriui dėl tokių interesų raizgalynės tikrai nebus lengva kažką pakeisti.

Parengta pagal savaitraštį „Respublika“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (57)

  • Audrius Butkevicius-kurgi ne 2018 kovo mėn. 30 d. 17:08:29

    Ačiū mielieji, kad mane skaitote, dar labiau ačiū tiems, kurie
    koneveikiate! Pastariesiems atsakau jūsų logikoje: jeigu jums taip
    nepatinka, tai ką aš rašau, tai kodėl du kartus iš eilės balsavote
    už Grybauskaitę?
    Beje: Ar suprantate kas mano parašyta? Viską reikia vertinti konflikto
    kontekste! Čia klausimas tik vienas: kur šiame konflikte atsiduriama mes.

  • jJonas 2018 sausio mėn. 20 d. 20:21:06

    Ponas Audriau, nenumenkinkit Trumpo- mokesčių reforma, Obamacare, siena
    su Meksikos vis tai išdygs už pinigus skiriamus Meksikai remti( dabar
    jie nebus skiriami, gali būti ir muitai peržiūrėti tur būt). O jo
    apkalta , kad jis išrinktas Putinui padedant, gali sukelti tik nuostabą
    žmonių , kurie tiki tokiais naiviais melais. Neįsivaizduoju , kaip rusų
    hakeriai, retas , kuris jų mokantis anglų taip kad galėtų, kaip tikras
    amerikietis, be akcento,bendraudamas , ruošdamas tekstus ar kitaip
    provokuodamas galėjo paveikti amerikonų rinkėjus, įtikinti balsuoti
    už Trumpą. Įsilaužimai į serverius? Mitas, kad galima įsilaužti į
    serverius , nežinant saugumo tarnyboms, pasivogti duomenis, atseit,
    kompromituojančius Obamą i jo komandą ir juos retransliuoti atgal į
    JAV> Kaip sakė Putinas; faktai, slaptažodžiai, telefonai, laikas,
    pavardės , adresai klokite ant stalo , tada ir galima kalbėti -buvo ar
    nebuvo. Tokoos kalbos ir tokia situacija tik kenkė Trumpui , o ne padėjo
    jam... Vertinu-patiko.

  • Pensininkas 2018 sausio mėn. 06 d. 02:55:48

    seni, dar karta pritariu !

  • Audrius - Astrai 2018 sausio mėn. 02 d. 15:01:12

    Net ir nežinojau ,kad mes taip artimai pažįstami, jog galite spręsti
    apie kito žmogaus vertybės...Nepykite jeigu jūsų neprisimenu. Tačiau
    jeigu norite pakalbėti apie vertybes, tai pradžiai dekaruokit savas. Ne
    tokį blūdą, kaip čia pateikė vienas diskusijos dalyvis:"visos
    bendražmogiškosios vertybės klasikine prasme -
    sąžiningumas, meilė tiesai, taikumas, tolerancija, nešališkumas".Tai
    gerų norų deklaracijos, o ne vertybės politiniam veikimui.Jeigu tai iš
    tikrųjų tos vertybės kurių norite pareikalauti iš politiko, tai jums
    pats laikas emigruoti į Tomo Moro Utopiją. Atikrai nieko niekada nesate
    apgavusi? Ar visada esate nešališka? Politikoje nėra nieko baisesnio už
    moralistą.

  • Bleka 2018 sausio mėn. 02 d. 12:19:53

    1.Graziai kalbama.Ir koks gi kalbejimo tikslas!Kad zydas protingas,kad JAV
    Demokratu Partijoje Valdymas zydu?KAD Trampas tik liokajus?2.Kada bus
    ivardyta TSRS valdymo schema?Kas buvo Komunistas?Tautybe!Kur jie dingo?Ir
    kas pakeista?Valstybiu turtas kur?Komunisto rankelese a ne?O kas valde JAV
    pokario karo metais?Ar ne tie patys kas ir TSRS ,Vokietija?Daug
    klausdimeliu po Melo gaubtu!?Kas praskleis ?

  • Astra 2018 sausio mėn. 02 d. 08:12:13

    Ar p.A.Butkevięius turi vertybes??? nežinojau

  • T0mas J. 2018 sausio mėn. 02 d. 00:28:51

    Apgavikams politika yra apgavystės kelias, o teisingas politikas su tuo
    niekada nesutiks. JAV karinės bazės mums visai nereikalingos, juolab kad
    ir Konstitucija to neleidžia.

  • Audrius Tomui 2018 sausio mėn. 02 d. 00:23:40

    Štai ir sustoja viskas į vietas. Nėra vietos jūsų deklaruotos
    vertybėms politikoje.Politika, kaip ir karas, tai apgavystės kelias.Visos
    imperijos kūrėsi ne dorybių pagrindu, bet jų antipodų.Man smagu, kad
    jūs tokios geros nuomonės apie lietuvius, bet būtų Dievai davę mums
    didesnį visumą, tai viso britų ir rusų nuodėmės prieš mus
    atostogautų.Bet mylėti saviškius reikia ne už dorybės, o todėl, kad
    jie MUSIŠKIAI! Ir mano ir jūsų pareiga, padaryti viską, kad išsaugotų
    metų savo tautą ir savo valstybę. Todėl ir amerikiniai mums reikalingi.
    Ir šiandien labiau nei kada anksčiau.Ir mūsų valstybės išlikimas
    šiandien ir visados priklausys nuo mūsų gebėjimo pasinaudoti ir balansu
    ir ypač disbalnsu tarp visų žaidėjų.

  • T0mas J. -> Audriui 2018 sausio mėn. 01 d. 23:47:34

    Man vertybės - visos bendražmogiškosios vertybės klasikine prasme -
    sąžiningumas, meilė tiesai, taikumas, tolerancija, nešališkumas.
    Nejaučiu pagarbos valstybėms, kurios šių vertybių negerbia. Lietuvių
    su britais ir prancūzais nelygink - lietuviai niekada nebuvo tokie
    galvažudžiai, niekada už dešimčių tūkstančių km nekeliavo vien
    tam, kad pavergti, plėšti, žudyti. Pasiplakimas su kaimynais - kas kita,
    be šito neapsiėjo niekas.

  • Pritariu 2018 sausio mėn. 01 d. 23:34:26

    TOmui J.,kad "JAV nusispjauti į Lietuvos išikimą".Ji reikalinga tik kaip
    NATO bazės dislokacija prieš Rusiją.Taip pat kaip ir
    Ukraina,Moldavija,Gruzija,Baltarusija.Savo vieninteliu tikslu Rusiją
    nugalėti.

  • Audrius Tomui 2018 sausio mėn. 01 d. 23:30:50

    Panašu kad diskusija tampa atvira ir vertinga. Jūsų rekomenduojamą
    knygą skaiciau, kai tik ji pasirodė. Deja mes ( jūs ir aš) esame
    skirtingose pozicijose. Kaip suprantu jūs moralizuojate ir šaukiate "
    kaip tai galima?", tuomet Kai as many , kad tokia yra politikos prigimtis
    ir kad niekada nebuvo kitaip...Kaip jūs ten Sakote "išsilavinęs
    žmogus"turėtų žinote ķą išdirbinėjo britai, prancūzai,italai,
    belgai...rusai, lenkai, ukrainiečiai, lietuviai vos tik turėjo progos.
    Aš nefantazuosju apie žmogiškosios prigimties pakeitimą. Tiesiog esu
    suinteresuotas išsaugoti tai kas man svarbu gyvenime. Tai mano vertybės.
    Jas jau deklaravau. O apie ką jūs kalbate?

  • T0mas J. 2018 sausio mėn. 01 d. 23:15:33

    Audriui:
    Du išsilavinę žmonės neturėtų viens kitam pasakoti kas yra vertybės.
    Mūsų valstybės išlikimas priklauso ne nuo JAV, o nuo jėgų balanso
    tarp pasaulio galingųjų. Mums nenaudinga, kad kažkuris vienas iš jų
    išsiveržtų į priekį tose jėgos varžybose. JAV nusispjauti į
    Lietuvos išlikimą, ji dar ne į tokias valstybes spjaudė. /
    Visiems kitiems:
    skaitykite knygą - autorius John Perkins; "Ekonomikos smogiko
    išpažintis", 2011 m., išleido UAB "Kitos knygos". J.Perkinsas
    išviešina slaptus JAV imperinės politikos siekius ir kitaip nei
    žiniasklaida nušviečia politinį ir ekonominį pasaulio žemėlapį
    pakeitusius įvykius: perversmo Irane organizavimą, JAV invaziją į
    Panamą 1989 ir Iraką 2003, bandymą nuversti Venesuelos prezidentą
    H.Chavezą, kišimąsi į Indonezijos, Ekvadoro, Kolumbijos vidaus
    reikalus. Knyga yra Lietuvos bibliotekose.

  • T0mas J. -> BALSUI 2018 sausio mėn. 01 d. 23:03:24


    Jūs sakote: "Na tiesiog nekenciu Amerikos: ... uz 40 tukst.Irako zmoniu
    nuzudyma." - tamsta klystate. Štai cituoju: ELTA 2013 m. kovo 15 d. 09:31
    -
    "JAV karas Irake kainavo 1,7 trilijono JAV dolerių, karo veteranams JAV
    dar skolingos 490 milijardų dolerių išmokų, teigiama tyrimo išvadose.
    Priskaičiavus palūkanas, per keturis dešimtmečius ši suma gali
    išaugti iki daugiau nei 6 trilijonų JAV dolerių, pranešė
    „Reuters“. .. Brauno universiteto Vatsono tarptautinių studijų
    institutas teigia, kad per karą žuvo mažiausiai 134 tūkst. irakiečių
    civilių. Be to, karas galėjo netiesiogiai prisidėti prie keturis kartus
    didesnio civilių skaičiaus žūties."

  • Audrius Tomui 2018 sausio mėn. 01 d. 22:57:06

    Ir vėl tie apibendrinimai...Apie kokias vertybes jūs kalbate?
    Susitarkime, pvz dėl to kas yra vertybės jums ir tada mes pažiūrėsime
    Ar aš tokias ispazįstu.
    Man svarbus šiandien tik vienas klausimas: mūsų valstybės išlikimas
    bręstančioje krizėje ir tautinio branduolio išsaugojimas. Ar aš jums
    patinku Ar ne man jau senai neįdomu.

  • T0mas J. 2018 sausio mėn. 01 d. 22:41:49

    Pasirodo A.Butkevičius - konformistas, kuriam neegzistuoja vertybės.

  • Audrius- manau,kad 2018 sausio mėn. 01 d. 22:10:29

    Manau, kad mums būtina peržengti per " smetoniska" lenko- priešo
    įvaizdį. Lenkai mums reikalingi labiau nei mes jiems.Savo protinga
    politika mes turime parodyti ir lenkams ir kitiems kaimynams, kad su mumis
    verta skaitytis.Kalbant apie užsienio politiką, išskirtinai intensyvūs
    mūsų santykiai su Ukraina gali priversti mus gerbti ne tik lenkus.

  • Audrius - Pastebejimui 2018 sausio mėn. 01 d. 21:49:24

    Kalbėti apie ištisą valstybę vienu žodžiu " negerbė" yra
    nekorektiška.Santykai tarp mūsų tautų yra stipriai komplikuoti.Zmonės
    masto mitų kategorijomis. Bet jeigu kalbėtume apie Izraelio politikus,
    tai jie visada buvo labai racionalūs mūsų atžvilgiu.Kita vertus, kaip
    žydai turi žiūrėti į mus, turinčius didelę, palyginus su jais,
    saugią, galinčią efektyviai veikti valstybę ir taip nesirūpinančią
    savo žmonėmis.Ką jie turi galvoti apie mūsų žmonės , kurie vietoje
    to,kad priverstų valdžią dirbti, bėga iš savo Tėvynės, tokiu būdu
    protestuodami. Arba renka " populiaraiusiais" asmenis, kurių valdymo metu
    valstybė prarado pusę milijono geriausių darbininkų. Pamastykit apie
    tai prieš prašydamas mums pagarbos iš žydų.

  • Manau kad 2018 sausio mėn. 01 d. 21:39:41

    Lenkai deda skersa ir toliau des.

  • Audrius Raimundui 2018 sausio mėn. 01 d. 21:37:20

    Esu tyrinėjęs tema apie taip vadinamus " Amerikos pažadus ateitį ir
    išvaduoti" Nėra jokių įrodymų Buvus tokius tiesioginius pažadus. Tie
    prisimenant yra kad tai "girdejo" dažniausiai yra isidemeje TSRS vykdyta
    propaganda, kurios tikslas buvo paaiškinti jog partizaninis karas LT , tai
    imperialistų provokacija, o ne karas dėl nepriklausomybės. Tam buvo
    vykdoma speciali peopogandinio karo operacija. Genocido muziejuje yra daug
    medžiagos šiuo klausimu.Butu kvaila ,nemėgstantys JAV politikos ieškoti
    tokių argumentų. Ši taip vadinama " tiesa" buvo taip dažnai kartojama
    sovietų, kad ją dabar "zino" kiekvienas prie JAV niurzgiantis "patriotas"

  • KA 2018 sausio mėn. 01 d. 20:28:15

    Audriau , del atejimo -neatejimo Lietuva isvaduoti nuo rusu Jus
    perlenkiate arba esate dezinformuotas. Visi " balsai"kartodavo : " Broliai
    lietuviai ,,sios Kaledos ar Velykos dar raudonos , o kitos jau bus
    baltos...." Yra dar gyvu amzininku, kurie tai atsimena. Tais pazadais
    tikedami daug vyru zuvo nuo NKVD. Tuo metu tai jau buvo beprasmes aukos,
    nes jegos buvo nelygios. Like gyvi jie galejjo ' ismusus valandai X , daug
    daugiau duoti tevynei , nei guledami po velena.
    Del Amerikos kaip sajungininko: neta tai patikimas sajungininkas. Jei
    Amerikos interesai atsistos auksciau menamos draugystes- jie isduos bet ka
    , net nemirkteleja.

  • Pastebėjimas 2018 sausio mėn. 01 d. 20:27:43

    Izraelis niekada negerbė Lietuvos.
    O vyzentalio centras netgi atvirai kenkia Lietuvai visais įmanomais
    būdais.

  • Audrius- Balsui 2018 sausio mėn. 01 d. 19:57:34

    Paskaiciau ką rašote ir ,kaip sakytų Stanislavskis:NETIKIU! Panašu, kad
    jums kažkas surašė už ką reikia nekęsti tos Amerikos. Bet vistiek
    atsakymais: Taip elgiasi bet kurį didelė valstybė.Politika nėra nei
    moralės nei etikos dalis. Politika tai savistovi disciplina.Ir mūsų
    lietuviškų atveju, visai nesvarbu kas jums patinka Ar nepatinka. Svarbu
    bet uria kaina išsaugoti tautos potencialą.Mano supratimas jums
    nepatinka, nieko tokio, raskit kitą. Svarbiausiai ieškokite. Beje
    pasiūlymus savo kuratoriui pasitikslinti istorines žinias. JAV niekada
    nežadėjo ateitį ir išvaduoti Lietuvos iš TSRS. Šita "baika" buvo TSRS
    propagandinių karo dalis...

  • BALSAS 2018 sausio mėn. 01 d. 19:05:46

    Niekaip negaliu ismastyti:kas yra ta AMERIKA-kodel ji sprendzia kitu
    pasaulio saliu LIKIMUS ir kodel kitoms salims reikia "TARNAUTI"
    Amerikai.Reikia bijoti papriestarauti bet kokiems (kad ir labai
    neteisingiems-nevykusiems)sprendimams.Kaip Amerika gali "PADOVANOTI" kitai
    valstybei net sostine lyg koki SAVO ASMENINI DAIKTA.Na tiesiog nekenciu
    Amerikos: 1.Uz Irako subombordavima ir Huseino pakorima,uz 40 tukst.Irako
    zmoniu nuzudyma.Uz Libija,Sirija,Irana,Afganistana... 2.Uz tai,kad po karo
    (iki pat 1954..)zadejo ateiti padeti issivaduoti is RUSU(vis liepe dar
    truputeli palaukti)-sitiek partizanu-jaunu Lietuvos vyruku nukelivo
    Anapilyn. 3.Uz tai,kad finansuoja zmogzudzius-maistininkus (daugeliui
    valstybiu teikdama GINKLUS ),kad jose pakeistu politnes sistemas. 4. Uz
    tai,kad Amerika gali (svetimu-dideliu kariniu pajegu deka Lietuvoje) savo
    neprognozuojamais veiksmais isprovokuoti Rusija taip,kad Lietuvoje liks tik
    griuvesiai,kaunantis Amerikai su Rusija musu teritorijoje.Amerikai-ne!

  • x 2018 sausio mėn. 01 d. 18:36:54

    Į Tarybų Sąjungą įstojome 2004 metais, dabar stosime į imperiją ir
    tapsime jos žemėmis, panašiai, kaip tada, kai Lietuvos žemės
    priklausė carinei Rusijai.

  • Vasermanas tam bachuriukui 2018 sausio mėn. 01 d. 18:30:03

    Jeigu tu išsiaiškinti kam skirta vasermanas reakcija pas savo gydytoją,
    tai tau blogos naujienos: tau ne gonoreja ( kaip tu čia Vileišį), bet
    sifilis. Todėl tu taip sunkai ir mastai...Taip žydai atrado daug svarbių
    dalykų. Gal todėl reikėtų rodyti kiek daugiau pagarbos savo
    kaimynams.Musu istorija siekia tūkstantmečius ir jeigu šiandien koks
    trisdešimt procentų Izraelio kalba tik rusiškai, tai nieko po šimto
    kito metu visi jie kalbės ir hebrajiškai ir dar trim kitom
    kalbom...Siulyciau pasirūpinti,kiek žmonių tada kalbės lietuviškai.
    Nenusimink ir: tarp tų kelių tūkstančių vis dar žinančių kalba bus
    ir žydų. Mums tai nesunku.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • STREIKAS: Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ dėl lėktuvų personalo streiko kitą savaitę atšaukia 600 skrydžių - jie nebus vykdomi trečiadienį ir ketvirtadienį (liepos 25-26). Tai sukels nepatogumų po 50 000 keleivių kasdien, tviteryje pranešė įmonė.
  • PRALAIMĖJO: JAV futbolo „US Open“ taurės turnyro ketvirtfinalyje trečiadienį „Portland Timbers“ klubas, kuriam atstovauja Vytautas Andriuškevičius, išvykoje 2:3 (1:2) pralaimėjo „Los Angeles FC“ ekipai ir nepateko į pusfinalį.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar dalyvaujantys rinkimuose politikai turėtų nurodyti, ar nebuvo pripažinti sumaišę interesus?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate, kad nuo kitų metų parduotuvėse įvedinėtų nedarbo sekmadienius?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +16   +19 C

   +15  +18 C

 

   +16 +17 C

  +23  +27 C

   +22  +26 C

 

   +22  +27 C

    0-3 m/s

  0-4 m/s

 

    0-3 m/s

 

USD - 1.1588 PLN - 4.3280
RUB - 73.5585 CHF - 1.1622
GBP - 0.8930 NOK - 0.8930
reklama
Ukis 2018