Vilnius? Nežinau jokio Vilniaus. Linkėjimai iš G taškonuotraukos (22)

2018 rugpjūčio mėn. 19 d. 10:25:11 Perskaitė 1949

Vilnius, išmintingajam jo merui pritariant, ką tik apsiskelbė, jog yra Europos G taškas. Dabar reklamos užsakovai bei sumanytojai džiūgauja, jog apie tokią seksistinę reklamą sužinojo net Indija bei Singapūras. Jau nekalbant apie Vokietiją, Jungtinę Karalystę bei JAV.

 

Kažką primena? Visai neseniai Prienai džiūgavo, jog broliai Bolai (Ball) išgarsins Prienus Amerikoje. Čia plūstelės neregėtos investicijos. Aiman, Bolai išvyko. Gausios investicijos neatvyko. Tik amerikiečiai paaugliai, o ir tai visai nedidelis procentas, sužinojo, jog vienam broliukui atrodė, jog Prienuose būta vilkolakių. Bet ir apie tai jau pamiršo. Kad ir kaip ten būtų, nė vienas paauglys amerikoniukas neatvyko į Prienus medžioti vilkolakių.

Ar Vilnius, pragydęs apie G tašką, sulauks turistų antplūdžio bei naujų investicijų? Tokia reklama „su cinkeliu“ gali prajuokinti, sudominti tik ne itin pinigingą Europos jaunimą. Tikrai nepuls čia statyti aukštų technologijų įmonių. Tai maždaug ta pati savaitgalinė publika, kuri atvyksta į Vilnių pigiau atšvęsti bernvakarių. Paslampinėti po senamiestį. Gal net aplankyti muziejų. O tas, kas domisi muziejais, lanko juos ir be reklamos apie G tašką. Tiesa, reklamos sumanytojai giriasi, kad reklama jau sulaukė tūkstančio publikacijų ir pasiekė 600 mln. auditoriją. Na, ir kas? Žinia, kad Neryje pastebėtas aligatorius, o meras - transvestitas, taip pat sudomintų. Nesuveiktų, bet tik sudomintų. Vaje, koks vargšelis... Jaučiate skirtumą? Reklama suveiks, jei ši 600 mln. auditorija investuotų į Vilniaus infrastruktūrą bent po vieną eurą. Ką gi. Palauksime. O labiausiai mūsų provincialai apsidžiaugė, kad Vilnių savo humoro laidoje per HBO televiziją paminėjo pats Džonas Oliveris (John Oliver). Vaje, kokia garbė. Netgi garsus komikas paminėjo. O tiksliau - išsišaipė. O dabar lauksime. Kada Dž.Oliveris mūsų sostinėje investuos. Šoks į batus ir, kartu su pasaulio orientacininkais, ieškos Vingio parke G taško.

Išgirsti reklamą - tai nebūtinai už jos užkibti. Atverti piniginę. Pasaulio įvairenybių skyreliuose pranešama apie keisčiausius dalykus. Tačiau tik prie Loch Neso ežero esantis škotų miestelis sugeba išgyventi iš to, ko niekas nematė ir nepatyrė. Iš Nesės. Žmonės pakraipo galvas, aptaria naujieną vakare, bet nebūtinai puola tikrinti. Pavyzdžiui, niekas ne tik iš Lietuvos, bet ir iš viso pasaulio strimgalviais nedūmė į Kolumbijos sostinę Bogotą. Kad įsitikintų, jog tuometinis Bogotos meras Antanas Mockus tikrai viešai demonstravo nuogą užpakalį. Neseniai A. Mockus šią atrakciją pakartojo. Na, ir kas? Ar padaugėjo iš Lietuvos netiesioginių reisų į Kolumbiją?

Negi fantazija tiek nususo, kad sostinę sugebame pristatyti tik su seksistine reklama. Vėlgi kraštutinumai. Arba gintarai, cepeliniai bei rūtos - arba G taškas. Didžiulė garbė pasijusti tuo, kuo nesi? O gal simboliška, jog savo tapatybės niekaip neišgryninantis Vilnius ir savo tikrojo vilnietiškumo neužčiuopiantis meras tapatina save su tuo, ko nėra. Su mokslo nepripažintu G tašku. Tarsi nepripažintume, jog Vilnius tikrai Lietuvos sostinė.





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net