respublika.lt

2018 gegužės 26, šeštadienis

V.Sinica: Mokslininkai bijo atsidurti V.Radžvilo vietojenuotraukos (33)

2018 gegužės mėn. 10 d. 07:18:11
Justina GAFUROVA

Nepriklausomoje Lietuvoje demokratinės ir laisvos šalies atributai vis dažniau primena tik butaforinius žaisliukus. Išdrįsę kritikuoti savo darbdavius ar partinius lyderius, žmonės stumiami iš postų, iš jų tyčiojamasi, atimamos socialinės garantijos, pragyvenimo šaltinis. Tai metodai, kurių imamasi paprotinti mąstančius kitaip. Filosofo profesoriaus Vytauto Radžvilo politinis persekiojimas Vilniaus universitete (VU), pasibaigęs profesoriaus eliminavimu – dar vienas to įrodymas.

 

- Kilus visuomenės pasipiktinimui dėl prof. V.Radžvilo darbo vietos naikinimo, VU TSPMI išplatino informaciją, esą tai tik profesorių etatų mažinimas, o su pažiūromis tai visiškai nesusiję. Ar universiteto bendruomenė tuo tiki?

- Universiteto bendruomenė, sekanti šią istoriją, yra pasidalijusi. Vieni skeptiški, kiti palaiko prof. Radžvilą, turbūt daugiausiai studentų tiesiog nori, kad viskas baigtųsi taikiai. Protestuose prieš TSPMI ir prieš Radžvilą nebuvo daug studentų,  rodo, kad dauguma jų nėra tikri, kurioje pusėje tiesa, ir nelinkę angažuotis. Deja, administracijos veiksmai prieš prof. Radžvilą nepalieka galimybės „neeskaluoti konflikto“, tą jis galėtų tik susitaikydamas su politiniu susidorojimu. Teko girdėti, kad šiuo metu nei vienos stovyklos nepalaikę studentai masiškai rašosi kreipimąsi dėl prof. Radžvilo etato ir kursų išsaugojimo. Tai leidžia tikėti, kad akademinės laisvės ir paties Radžvilo dėstymo svarbos suvokimas tarp studentų - gyvas ir stiprus.

Administracijos teiginių pagrįstumą geriausiai įvertinti padeda paprastas klausimas: kurio dar profesoriaus, be administraciją kritikavusio ir pažiūromis neįtikusio V.Radžvilo, etatas yra naikinamas? Patogus atsitiktinumas – tik jo vieno.

-  Ar normalu, kad profesoriaus skaitomas dalykas iš privalomo į pasirenkamą buvo pervestas dėl 9 studentų skundo, nors po to į instituto vadovybę kreipėsi daugiau kaip 20 alumnų, išreikšdami palaikymą profesoriui, bet į tai nebuvo atsižvelgta?

- Tai, kaip administracija reaguoja į skirtingus studentų ir alumnų raštus, akivaizdžiai liudija dvigubus standartus, taikomus ideologiškai „tinkamiems“ ir „netinkamiems“ skundams. Ne kartą minėjau viešai, kad 2010 m. į TSPMI administraciją dėl nekompetentingo N.Arlauskaitės dėstymo kreipėsi 60 studentų. Rusų filologė, neturinti jokių publikacijų sociologijos srityje, dėstė socialines teorijas, tiksliau jų vienos ideologinės krypties dalį – kritinę teoriją (neomarksizmą). Tada apeliacija teikta vien dėl nekompetentingo kurso organizavimo, vertinimo, dėstymo, jokių užuominų į turinį iš studentų pusės nebuvo, nors kursas buvo iš tiesų skandalingas, per paskaitas buvo rodomi video su nuogais transseksualais („Paris is Burning“, 1990). Tada administracija mus įtarė „puolimu dėl dėstytojos pažiūrų.“ Kitais metais dėl tos pačios dėstytojos studentai kreipėsi vėl, šįkart apie 20 studentų. Ir vėl nieko nebuvo daroma. Šiandien N.Arlauskaitė TSPMI yra profesorė, kartu su kita prof. D.Jakniūnaite vadovauja Politikos ir medijų magistro programai, sukūrė ir dėsto feminizmo kursą.

Palyginkime su V.Radžvilu. Dėl jo kurso 9 studentai pasiskundė vieną kartą, skunde (formaliai, prašyme) nurodė, kad „euroskeptiškos pažiūros iškreipia supratimą apie Europos Sąjungą“, o jo „išsakomas subjektyvus požiūris į Europos Sąjungą neleidžia susipažinti su platesniu  esamu  akademiniu diskursu.“ Tai atvirai ideologinė kritika už neteisingą nuomonę. Visgi prašymas patenkintas, kursas paverstas pasirenkamu, nors buvo būtinas deklaruojamiems magistro programoms tikslams – supažindinti su Europos idėjos raida. Nieko keista, nes vieša paslaptis, kad būtent dėl tų pačių priežasčių V.Radžvilas ir buvo nepriimtinas administracijai. Pastaroji, beje, pernai dar prieš prasidedant semestrui siūlė studentams rašyti prašymus dėl individualaus studijų plano, kad nereikėtų klausytis V.Radžvilo, tą liudija kurso seniūnės laiškai.

Jūsų minimi daugiau nei 20 kursą lankę TSPMI alumnai sureagavo kreipdamiesi su prašymu palikti kursą privalomu, nes 9 studentų skundo argumentai yra klaidinantys ir nepagrįsti, todėl ir prašymas netenkintinas. Tik po gero pusmečio alumnai patys išprašė atsakymą, kad jų raštas jau įvertintas ir atmestas, jiems nei žinant, nei dalyvaujant. Administracija tai motyvavo tiesiog tragikomiškai - esą daugumai pasirašiusiųjų minėtas kursas buvo pasirenkamas, todėl jie negali reikalauti, kad jis būtų privalomas. Tačiau, kai studentai, kuriems kursas privalomas, prašo, kad jis būtų pasirenkamas, prašymas tenkinamas. Ironija akivaizdi. Jau nekalbant apie tai, kad vertinant raštus reikia žiūrėti ne kas juos pasirašo, o į argumentus. Šiuo atveju - sugebėti pripažinti, kad 9 studentų argumentai - ideologizuoti ir niekiniai. Galiausiai šiuo metu naikinama tik V.Radžvilo darbo vieta, jam ciniškai siūloma rungtis dėl kitos specializacijos profesoriaus vietos. TSPMI komentuoja, kad „aktyviam profesoriui tai neturėtų sudaryti problemų“. V.Radžvilas turi daugybę akademinių publikacijų, tačiau kokia prasmė iš publikacijų, kurios neatitinka srities, į kurią kandidatuoji? Dvigubi standartai ideologiškai palankiems ir nepalankiems dėstytojams institute yra akivaizdūs, tad nieko keisto, jog tautinių ir moraliai konservatyvių pažiūrų dėstytojų institute ir jo taryboje beveik nėra.

- Pats esate VU filosofijos doktorantas. Viešai nevengiate išreikšti palaikymo V.Radžvilui, taip pat kritikuojate Lietuvoje sparčiai plintantį liberalizmą. Nebaisu, kad tai gali apsunkinti disertacijos gynimą?

- Mano disertacijos tema - „Europos vienijimo filosofiniai pagrindai“, vadovas - Vytautas Radžvilas. Tai kaip tik ta tematika, kurios kursas pernai po studentų skundo buvo paverstas pasirenkamu.

Šiandien akademiniame gyvenime tokia rizika yra visur, tačiau VU filosofijos fakultetas - priešingai nei VU TSPMI – vis dar yra autentiškos akademinės laisvės ir atvirų diskusijų erdvė, tikiuosi, kad tokia ir liks. Filosofijos fakulteto dėstytojai yra pačių skirtingiausių pažiūrų, tačiau jų atstovai sugeba gerbti vieni kitus, diskutuoti, nemėgina susidoroti. Tiesa, stodamas susidūriau su agresyviu bandymu per pažintis blokuoti mano doktorantūrą, tačiau tai darė ne pačiame fakultete dirbanti profesorė. Iš fakulteto kolektyvo kol kas jaučiu tik geranoriškumą ir dalykiško elgesio pavyzdžius.

- 2016 m. po straipsnio „Apie nugalėtojus ir pralaimėtojus“ buvote atleistas iš Seimo narės Agnės Bilotaitės padėjėjo pareigų. Tą kartą kritikos pažėrėte konservatorių vadovybei ir Europos Sąjungos liberalioms idėjoms bei jų gynėjams. Galima sakyti, patyrėte, kiek kainuoja su darbdaviu nesuderintos politinės pažiūros?

- Situacija buvo plačiai nušviesta žiniasklaidoje, tačiau tai jokiu būdu nebuvo susidorojimas ir aš neturiu dėl ko skųstis. Seimo nario padėjėjo pareigos yra asmeninio politinio pasitikėjimo, t.y. jose gali dirbti tol, kol Seimo narys tavimi pasitiki ir sutinka jūsų įsitikimai. Galiu tik pagirti Agnę Bilotaitę, kad dirbdamas pas ją visus ketverius metus galėjau laisvai ir drąsiai kritikuoti TS-LKD liberalėjimo tendencijas, jos lyderio A.Kubiliaus požiūrį į Lenkiją, kalbos politiką, eurofederalistines nuotaikas. Žinau, kad dėl mano elgesio ir kritikos A.Bilotaitė patyrė didelį spaudimą iš partijos kolegų, tačiau niekada nebuvau varžomas ar „baramas“ už tiesmuką retoriką.

Manau, čia lemtingas buvo paties A.Kubiliaus požiūris. Nors esame visiškai skirtingų pažiūrų, reikia pripažinti, kad tai stipri asmenybė, lengvai priimanti kritiką, pasiruošusi dėl jos ginčytis, apsiginti, kartais ir pasijuokti. Kritikas frakcijoje jam nebuvo baisus, tad ir bandymų spręsti problemą, reikalaujant mano atleidimo, nebuvo. Lemtingas jūsų minimas straipsnis pasirodė partijai jau vadovaujant G.Landsbergiui, pačiame rinkimų įkarštyje. Būdamas jaunas, nepasitikintis savo padėtimi ir įsitvirtinti siekiantis politikas, sureagavo reikalavimais mane atleisti. Skirtumas nuo A.Kubiliaus labai ryškus, ne gerąja prasme. Visi tobulėjame, gal šiandien ir jam pačiam tuometė reakcija kelia šypseną.

- Jums, kaip politologui, pastebima, kad ES kritika Lietuvoje tampa vis mažiau pakenčiama. V. Rubavičiaus, V. Radžvilo atvejai rodo, kad susidorojimas už tai jau net neslepiamas?


- Siunčiama žinia – baimės atmosfera. Neseniai ir „Respublikoje“ skelbta filosofijos studento V. Vyšniausko prie prezidentūros sakyta kalba apie baimę, tvyrančią Lietuvoje. Būtent šią baimę siekiama skleisti. Baimę viešai kalbėti kitaip, nei teigia liberaliai ir kosmopolitiškai mąstantis, t.y. privalomas moralės normas neigiantis ir „peržengti“ tautinę valstybę kviečiantis vadinamasis elitas. Tačiau kodėl tas spaudimas ir susidorojimai vyksta kaip tik dabar? Manau, tai susiję su jų pačių baime, stebint Vakaruose bręstančią antiglobalistinę revoliuciją. Globalizmas paprasčiausiai „perspaudė“ perdirbinėdamas tautines valstybes ir kurdamas „atviras visuomenes“, paskutinis lašas Europai buvo atvirų durų politika, sukėlusi migrantų antplūdį. Visur populiarėja antiglobalistinės ir antiintegracinės partijos. JAV, Austrijoje, Italijoje tai jau paėmė viršų, Vokietijoje, Nyderlanduose, Šiaurės šalyse tokios partijos gerina rezultatus. Šiame kontekste tiek ES vadovai, tiek įtakingiausi lobistai kalba apie būtinybę gelbėti globalizacijos projektą,  ir integracijos projektą, kaip jo atmainą. Ne atsitiktinai pernai G.Sorosas į Atviros Lietuvos fondą investavo 700 tūkst.eurų „atvirumui skatinti“.

Čia labai svarbu sudėti teisingus akcentus. Europos vienybę reikia gelbėti, ypač Lietuvai, kuri susiskaldžiusioje Europoje bus lengvas grobis. Tačiau kaip? Vienas kelias yra gniaužti nepasitenkinimą, tildyti kritikus ir mažesnės integracijos šalininkus, atvira propaganda formuoti visuomenės nuomonę, esą viskas gerai, o minėtos tendencijos – tik kluptelėjimas neišvengiamos integracijos kelyje. G.Vitkus tą šiandien aiškina VU TSPMI Europos studijų magistrantams. Pasirinkus tokią strategiją, logiška stengtis užčiaupti žmones, kalbančius apie ES krizę ir būtinybę jai reformuotis. Tai ir yra daroma. Tačiau strategija klaidinga ir neperspektyvi - nes pagrindinės ES šalys yra pakankamai demokratiškos, kad leistų spręsti visuomenei, net jei jų elitams tie sprendimai atrodo neteisingi. Ir jei nieko nebus daroma, jos tiesiog išsivaikščios, nes peraugusi, visur besikišanti, vertybes primetanti ir dėl biurokratijos gausos tiesiog neefektyvi Europos Sąjunga jiems paprasčiausiai nereikalinga. Kas dėl to nukentės labiausiai? Mūsų regiono šalys. 

- Kodėl Lietuvoje visais būdais kovojama su tautines vertybes ginančiais nuomonės formuotojais ir organizacijomis?

- Manau, atsakymas iš esmės tas pats – kalbantys apie tautiškumą kosmopolitiškai nusistačiusio elito akyse yra neparankūs, reakcingi, o dabartinės ES krizės akivaizdoje ir pavojingi, nes galintys pažadinti „neteisingus“ visuomenės sentimentus. Lemiamo išbandymo akivaizdoje (o ES šį dešimtmetį yra kaip tik tokioje situacijoje) leisti atvirą diskusiją Lietuvoje yra laikoma per didele prabanga. Mūsų politinė ir apskritai viešosios diskusijos kultūra leidžia iš esmės du nusususius pasirinkimus – pritarti arba nutildyti. Marginalizacija yra viena efektyviausių, išbandyta ir veikianti, kitaminčių nutildymo strategija. Kadangi žmonių kaip V.Rubavičius ar V.Radžvilas politinės kritikos teisingumo įžvelgti daug kas nėra pasiruošęs, ir jie dažniau kelia juoką nei susimąstymą, renkamasi juos tildyti. V.Rubavičių – fiziniu persekiojimu ir bauginimais, V.Radžvilą – atimant akademinio darbo su studentais galimybę.

Ne kartą sakyta ir verta pakartoti, jog Radžvilo kova dėl galimybės dėstyti nepaisant jo „neteisingų“ pažiūrų yra ne vieno žmogaus reikalas, o situacija, kai sprendžiama akademinės žodžio ir minties laisvės ateitis Lietuvoje. Jeigu galima užčiaupti visuomenėje žinomą ir gerbiamą vieną Sąjūdžio kūrėjų, galima užčiaupti bet ką - niekas nėra saugus. „Neteisingų“ pažiūrų mokslininkai jau dabar tą puikiai jaučia ir sėdi tylėdami, kad neatsidurtų Radžvilo vietoje. Nors tai intuityvus elgesys, kartu tai ir baisi klaida. Jei ginantys suverenios, nepriklausomos, tautinį tapatumą saugančios ir krikščionišką civilizaciją savo moraliniu ir kultūriniu pagrindu laikančios Lietuvos idėją savo pozicijos negins viešai ir sutelktai, po vieną visi bus užčiaupti ir prisitaikymo strategija nieko neišgelbės.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (33)

  • pastaba 2018 gegužės mėn. 13 d. 21:17:06

    Netikiu, kad p* bijo! Jie, tiesiog, nezino, kas darosi aplinkui.

  • Ww 2018 gegužės mėn. 13 d. 13:45:45

    Aš manau kad Lietuvoje sistema nera pasikeitusi nuo 1941m. Sovietų
    laikais negalima buvo kritikuoti tu kurie žengė į šviesu komunizmo
    rytojų. Dabar negalima kritikuoti tu kurie žengia į šviesu ES rytojų.
    Patriotizmas prie abiejų sistemų naikinamas nes bolševikai to
    labiausiai ir bijo.

  • Aldona 2018 gegužės mėn. 12 d. 17:07:21

    Garbė Sinicai, kad parašė tiesą. Gėda Universiteto rektoriui, senatui,
    kad, kaip sovietų laikais, "susidoroja" su Sąjūdžio pradininku, vienu
    gabiausiužų šiandienos filosofu, patriotiškiausiu dėstytoju.

  • DLaivas 2018 gegužės mėn. 11 d. 23:59:09

    only in Lit-Huenia.

  • Tam taigiui 2018 gegužės mėn. 11 d. 15:18:10

    Dar pries zyda dalesa butent tai buvo padaryta 1917 metu rurosijoj

  • Netikras lietuvi 2018 gegužės mėn. 11 d. 15:13:54

    Neuzsiimk demagogija...pirma padaryk viena darba tada kelk kitus
    klausimus...tavo toks temos ispletimas vadinamas pagaliu kisimu i ratus
    todel tave Sinica (berods zyle) ir uzblokavo

  • Tiktais vieningai stojant muru 2018 gegužės mėn. 11 d. 15:09:07

    Galima apginti zmogu

  • tikras lietuvis 2018 gegužės mėn. 10 d. 18:18:25

    Akivaizdu, kad tas TSPMI yra visiškai nereikalingas Lietuvai, nes varo
    Lietuvos išlikimui priešišką propagandą.

  • tikras lietuvis 2018 gegužės mėn. 10 d. 18:16:27

    Akivaizdu, kad tas TSPMI yra parazitinė priekaba prie VU.

  • tikras lietuvis 2018 gegužės mėn. 10 d. 18:06:43

    Straipsniui pritariu.
    Bet keista, kad pats Sinica facebook’e bijo kitų nuomonių.
    Pvz., blokavo už tai, kad vykstant diskusijoms apie mokytojų algas, buvo
    priminta, jog ne kiekvienas mokytojas moka mokyti, o ir gerbiamos turi
    būti visos profesijos, o ne atskiros pasirinktinai kuo tai apdovanojamos.
    Nes, matote, kritikuojamasis, pasirodo, buvo jo buvęs mokytojas.

  • Pastebėjimas 2018 gegužės mėn. 10 d. 13:19:50

    Baimė žmogų paverčia vergu ir augina sparnus vergvaldžiams. To ir
    siekiama.

  • Taigi 2018 gegužės mėn. 10 d. 12:04:04

    " Ne atsitiktinai pernai G.Sorosas į Atviros Lietuvos fondą investavo
    700 tūkst.eurų „atvirumui skatinti“.Papirkimui.

  • Ptitariu alumnui 2018 gegužės mėn. 10 d. 09:31:41

    VU - seniai patapo Gariunais sostines sirdyje. Pasodintasis i rektoriaus
    posta Mgnolijos peroksidownos klasiokas sunaikins galutinai 450 metu
    Universiteto idirbi. O dar salia griunantis Gedimino kalnas... Zenklu
    daugiau, nei reikia, kad sitoje teritorijoje velniai su velnienem
    isitvitrtino patogiai ir ilgam, matomai. :(

  • ankščiau 2018 gegužės mėn. 10 d. 08:37:58

    šitaip nebuvo.........

  • Dočys 2018 gegužės mėn. 09 d. 20:40:55

    Jeigu gerb. Radžvilas kandidatuotų į prezidentus, eičiau balsuoti!
    Jeigu ne ,,rinkimuose" nedalyvausiu.

  • VYTAUTAS LANDSBERGIS 2018 gegužės mėn. 09 d. 19:48:07

    As tikras profesorius....LTSR "galvojau" vienaip....dabar - kitaip...ir
    jokiu problemu

  • ROMUALDAS ZUBINAS - TĘSĖJAS 2018 gegužės mėn. 09 d. 19:29:39

    Seniausios Žemėje LIETUVIŲ KALBOS dėka ATRADAU pasaulio mokslininkams
    dar nežinomus TREČIĄJĮ IR KETVIRTĄJĮ ŽEMĖS AŠIES FIZINIUS
    JUDĖJIMUS kurie paaiškina -KAS ŽEMĖJA BUVO? KAS VYKSTA? KAS VYKS?!
    Mūsų vadinamieji mokslininkai ir akademinė visuomenė NENORI APIE ŠIUOS
    ATRADIMUS NET KALBĖTI!? Šia tema, su vyksmo technologinėmis schemomis ir
    grafikais, parašytos ir (už savo lėšas) išleistos penkios knygos!
    Tačiau.... akademikams jų nereikia!? O tautai? Paskutiniųjų knygų net
    nepriėmė bibliotekos! Kodėl?! Kur mes ritamės? O gal jau NUSIRITOMĖ?!

  • informacija 2018 gegužės mėn. 09 d. 19:00:07

    Lietuvos ryte-Vyriausybe pritartu jo teises buti renkamam Prezidentu
    atstatymui.

  • Taigi 2018 gegužės mėn. 09 d. 18:56:16

    "Sąžiningumas ir padorumas bus išjuokiami, taps niekam nereikalingi ir
    virs praeities atgyvenomis. Įžūlumas ir akiplėšiškumas, melas ir
    apgaulė, girtuoklystė ir narkomanija, gyvuliška baimė vienas kito ir
    begėdiškumas, išdavystė, nacionalizmas ir priešiškumas kitoms tautoms
    – visų pirma priešiškumas ir neapykanta rusų tautai — visa tai mes
    kultivuosime vikriai ir nepastebimai, kol visa tai suvešės ir
    įsitvirtins. Ir tik nedaugelis, visai nedaugelis įtars ar net supras, kas
    vyksta. Bet tuos žmones mes įstumsime į beviltišką padėtį, paversime
    juos pajuokos objektais, rasime būdų juos apjuodinti ir paskelbti
    visuomenės atmatomis."
    Tai eilutės iš A.Daleso doktrinos.

  • SENELIS 2018 gegužės mėn. 09 d. 14:11:45

    Kodėl niekas nieko negali pasakyti apie aršia "garsia senmergia" ?

  • StasiuiG 2018 gegužės mėn. 09 d. 13:54:58

    Vengrai, lenkai... kitas mentalitetas. Jie turi mažiau kolaborantų. Nu
    Lietuvoj kaip užkeikta, kaip politikas, taip kolaborantas.
    Teko matyti dok.f. apie Estiją. Jauni, vakarietiški politikai(teigiama
    prasme)ir savo šalies mylėtojai. Žiūrėjau, ar pamatysiu ką panašaus
    į mūsų cinikus. Nemačiau. Jokio propagandinio, nepamatuoto patoso ES
    adresu. Viskas sukasi apie savo šalies interesus. Ir investitorius
    pritraukia, ir su savitumo neparduoda.

  • Tikrai 2018 gegužės mėn. 09 d. 13:53:07

    Pritariu Radžvilo kandidatūrai į prezidentus. Žmonès, tauta turi
    iškelti savo kandidatą, turintį valstybinį požiūrį ir atsakomybę
    už valstybę, o ne kokios nors gaujos banditą-vagį-smogiką-teroristą
    keliantį sumaištį, provokuojantį karą. Bet tik gaila žmogaus, kad tas
    dumblas jo neprarytų.

  • Juozas 2018 gegužės mėn. 09 d. 13:37:21

    Su visa pagarba autoriui ir kitiems žinomiems asmenims norėčiau pasakyti
    štai ką: keliama dilema -kas -EUROPINĖS ar LIETUVIŠKOS- TAUTINĖS
    vertybės privalo būti pirmosiomis .Manyčiau ,tai iliuzinis problemos
    pateikimas, be jokio pagrindo idealizuojant tuos taip vadinamus Europos
    Sąjungos propaguotojus ir " gynėjus"- būtent jie ABSOLIUČIAI JOKIŲ
    VERTYBIŲ NETURI ,išskyrus vieną ,kurią gina iki paskutinio savo
    šlapimo lašo-PINIGUS ! Viskas paprasta- taip vadinami "europiečiai" nori
    ir tikisi kiek galima ilgiau pasilikti prie ES pinigų lovio -TAŠKAS! Į
    Europą ar Lietuvą jiems vienodai nusispjauti-iš lietuvybės gynimo eurų
    nebus ,o iš "europietiškumo" dar byrės- štai ir visa problema-jei
    rytoj nutiktų taip,kad pinigų galima būtų gauti tik iš kiaulių
    mėšlo, visi "europiečiai" užmirštų apie Europą ir Lietuvą-gintų
    tik kiaules ,kuriomis jie ir yra-tad nereikia jų kaltinti už klaidingas
    "idėjas"- jie jų aplamai neturi...

  • StasysG 2018 gegužės mėn. 09 d. 13:31:10

    Vengrijos, Lenkijos kelias Euro Sąjungoje. Iš kur jos semiasi jėgų? nei
    spauda, nei filosofas Sinica to neparodo. Kodėl?

  • ... 2018 gegužės mėn. 09 d. 13:23:39

    Visi penkiukšliai, broileriai ir kiti marksistai pultų skųstis
    Briuseliui, kad Lietuvoje nacizmas. Bet arba išdrįstam laikytis savo
    kurso, arba pilnom kelnėm neriam į krūmus.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • GAISRINGUMAS: šiuo metu dėl kritulių stokos miškuose labai sausa, o dėl šiltėjančių ir vėjuotų orų miškų gaisringumo rodiklis kasdien didėja vis sparčiau; Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, savaitgalį vyraus antros ir trečios, o vietomis, daugiausia pietiniuose rajonuose, ketvirtos, kai kur penktos klasės miškų gaisringumas.
  • NBA: Šiaurės Amerikos Nacionalinės krepšinio asociacijos Rytų konferencijos finalo šeštosiose rungtynėse penktadienį „Cleveland Cavaliers“ komanda namuose 109:99 įveikė „Boston Celtics“ ekipą ir išlygino serijos iki keturių pergalių rezultatą 3-3.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
DARBAS ADMIN

Ką manote apie miestuose kertamus medžius?

balsuoti rezultatai

Kur šiais metais atostogausite?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +10   +11 C

   +12  +14 C

 

   +12  +13 C

  +24   +25 C

   +25  +26 C

 

   +25   +27 C

     6-12 m/s

    4-9 m/s

 

     4-8 m/s

 

USD - 1.1675 PLN - 4.3090
RUB - 72.4935 CHF - 1.1593
GBP - 0.8754 NOK - 9.4888
reklama
Vėlykė 2018