respublika.lt

2017 lapkričio 17, penktadienis

koncertas3

Rolandas Paksas. Išmetė iš Rusijos, dabar stumia iš Europos Sąjungosnuotraukos (21)

2017 spalio mėn. 20 d. 16:25:23
Rolandas Paksas, Europos Parlamento narys, buvęs Lietuvos prezidentas

Pasirodo, vienas iš keturių pamatinių Europos Sąjungos principų, deklaruojantis laisvą prekių ir paslaugų judėjimą, tėra tik daili fasadinė iškaba. Realiame gyvenime viskas atrodo gerokai prasčiau.

 

Prekės ir paslaugos dažnai laisvai juda tik viena kryptimi, o pigi darbo jėga - kita. Briuselis ne tik nesugeba pasiūlyti efektyvių priemonių, kaip stiprinti bendrą valstybių ekonominės integracijos politiką, tačiau šiandien veikiausiai judama priešinga dezintegracijos kryptimi. Stringančios derybos dėl „Brexito“ tėra tik visa apimančios stagnacijos ženklas, aiškiai matoma santykių krizės aisbergo viršūnė.

Šiandien Bendrijoje turbūt jau mažai kas tikisi, kad Briuselio komisarai taps realiai pajėgūs nuosekliai įgyvendinti Europos Sąjungos sutartyse ir ilgalaikėse strategijose įtvirtintas ekonominės bei socialinės politikos nuostatas, tačiau baimė tai atvirai pripažinti tiesiog paralyžiuoja ir stabdo bet kokią tolesnę valstybių pozityvių santykių raidą.

Dabartinė situacija Europos Sąjungos kelių transporto politikos srityje, švelniai tariant, yra apgailėtina. XXI amžiaus Europos keliuose dedasi neįtikėtini dalykai - klesti nelegalus pervežimų verslas, vietinėse rinkose zuja „klajojantys vairuotojai“, veikia fiktyvios įmonės („pašto dėžutės“), auga nusikalstamumas ir žmonių išnaudojimas.

Transporto baltojoje knygoje iškeltas tikslas iki 2020 metų sukurti bendrą Europos transporto erdvę, pašalinant kliūtis, panaikinant apribojimus kabotažui ir sudarant palankias sąlygas įvairių rūšių transporto plėtrai, vis labiau tolsta. Jau kuris laikas šioje srityje gilėja „senųjų“ ir „naujųjų“ Europos šalių priešprieša ir formalumais pridengta kova be taisyklių.

Daugėja ženklų, kad šiandien Briuselio biurokratija desperatiškai bando paisyti tik didžiųjų valstybių ekonomikų lobistinių interesų, o visi likusieji kaip išmanydami turi ieškoti išlikimo galimybių.

Šiandien bendrijos aparato kabinetuose kurpiami nauji direktyvų paketai, verda nuožmi užkulisinė veikla siekiant apriboti konkurenciją ir užtikrinti patogias gyvenimo sąlygas didžiųjų ekonomikų - visų pirma Vokietijos, Prancūzijos ir kai kurių kitų privilegijuotų Bendrijos šalių - transporto verslo valdytojų interesams.

Europos komisarų parengtas naujas iniciatyvų rinkinys „Judi Europa“, arba kitaip vadinamas „Mobilumo paketas“, kuriame daugiausiai dėmesio yra skirta tik socialiniams aspektams, yra nukreiptas iš esmės pažaboti konkurenciją ir užtikrinti protekcionistines sąlygas Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Austrijos kelių transporto vežėjams.

Reikėtų akcentuoti, kad dėl savo mobilumo ir konkurencingumo Rytų Europos valstybių krovinių pervežėjai jau yra sugebėję „atkąsti“ apie 20 procentų Vakarų Europos rinkos pyrago.

Šiandien Lietuvos kelių transporto pervežimų verslas taip pat didžiąja dalimi dirba Europos valstybių rinkose, į kurias sugebėjo persiorientuoti Europos Sąjungai pritaikius ekonomines sankcijas Rusijai po įvykių Ukrainoje ir Krymo aneksijos.

Lietuvos transportininkai, teikdami kokybiškas krovinių pervežimo paslaugas, sėkmingai konkuruoja Vakarų Europos keliuose su kitų šalių vežėjais, sukurdami apie 12 procentų Lietuvos nacionalinio BVP ir tiesiogiai užtikrindami pakankamai gerai apmokamą darbą daugiau kaip šešiasdešimčiai tūkstančių darbuotojų.

Tačiau šiandien, atrodo, yra bandoma rafinuotos diskriminacijos būdais apsunkinti Lietuvos vežėjų darbą Europos Sąjungos keliuose arba iš viso juos iš ten išstumti.

Šiandien moderniomis priemonėmis „kovojama“ su mūsų vežėjais didinant jiems administracinę naštą, kuriant perteklinius socialinius reikalavimus ir sunkiai įgyvendinamus apribojimus.

Lietuvos kelių transporto sektoriaus didesnę dalį sudaro mažos ir vidutinės įmonės, orientuotos į pervežimo paslaugų eksportą, todėl nacionaliniai apribojimai ir administracinių reikalavimų „aukšta kartelė“ dirbti kitų šalių rinkose gali priversti šiuos verslo subjektus ženkliai sumažinti arba apskritai nutraukti savo veiklą.

Mažai nacionalinei ekonomikai bet koks sukrėtimas turėtų labai neigiamų padarinių: sumažėjusias įmokas į valstybės biudžetą, darbo vietų praradimus, naujas emigracijos paskatas.

Prieš tokią transporto politiką kartu su Lietuvos vežėjų asociacija pasisako Lenkijos, Čekijos, Slovėnijos, Slovakijos, Latvijos, Rumunijos, Bulgarijos ir Vengrijos atstovai, tačiau „didžiųjų“ spaudimas Europos Komisijai kreipia reikalus netinkama linkme.

Kita vertus, pačios šalys vienašališkai priima nacionalinius teisės aktus, kuriais yra apribojamas konkurentų patekimas į šių šalių pervežimų rinką. Tokie įstatymai jau yra priimti Prancūzijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Italijoje, Ispanijoje ir kitose „senosiose“ Europos valstybėse.

Akivaizdu, kad šiandien tik vienoje, šiuo atveju transporto, srityje negalima taikyti aukštų socialinių kriterijų, kurie būtų nustatyti pagal skirtingus šalių ekonomikos ir socialinio išsivystymo lygius.

Reikalavimas tarptautinio transporto vairuotojams taikyti priimančios šalies darbo užmokesčio ar atostogų administracinius reikalavimus mažiau išsivysčiusioms šalims, taip pat ir Lietuvai, sukurtų neproporcingai didelę finansinę naštą ir taptų nepakeliamas.

Lenkijos atlikti tyrimai rodo, kad įgyvendinus visus Briuselio siūlomus naujų taisyklių reikalavimus iki 2020 metų Rytų ir Centrinėje Europoje būtų prarasta daugiau kaip milijonas darbo vietų.

Lietuvos ekonomikai tai neabejotinai sukurtų papildomų problemų, sukeltų nepataisomų padarinių virtinę visam Lietuvos kelių transporto sektoriui. Tokiu atveju įmonės siektų arba perkelti verslą į kitas šalis, taip pat ir ne Europos Sąjungos šalis, o vairuotojai ir jų šeimos būtų priverstos palikti savo šalį - emigruoti.

Turime suvokti, kad nacionalinio verslo asocijuotų struktūrų interesai Europos Sąjungos institucijose turi būti ginami ir deramai atstovaujami aukščiausio lygio Lietuvos politikų, o ne būti palikti „vienui vieni“ kovoje prieš didžiulę Briuselio biurokratinę mašiną.

Esu įsitikinęs, kad šiame kontekste politiniu lygmeniu tikrai turėtume stiprių sąjungininkų. Reikia tik nebijoti žengti pirmąjį žingsnį: iškelti šią problemą Europos Sąjungos Vadovų taryboje.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (21)

  • Kazys 2017 spalio mėn. 27 d. 12:30:24

    Bet juk esame viena iš vakarų kolonijų, aprūpinanti metropoliją pigia
    darbo jėga.

  • VYTAS 2017 spalio mėn. 26 d. 15:11:08

    idomu

  • Melskitės palaimintiesiems, 2017 spalio mėn. 23 d. 13:49:52

    juk turite net du,ir viskas bus gerai.

  • se 2017 spalio mėn. 22 d. 20:56:13

    sedite ir bezdate,dirbkite,o ne verkslenkite,kas jums trukdo reikalauti
    lygiu teisiu?Nuolaidu nera ko tiketis,bet lygias teises privalu.

  • Košmaras 2017 spalio mėn. 22 d. 16:51:40

    Peržvelgus komentarus, suima siaubas, koks mūsų žmonių mentalitetas, o
    apie supratimą aplinkoje nekalbu. Negi likusios tautos branduolys yra
    užterštas tokiomis šiukšlėmis. Daug tokio mąstymo individų apleido
    Lietuvą, deja, dalis šiukšlių dar vis teršią Lietuvos padangę ir
    eterį...

  • che 2017 spalio mėn. 22 d. 16:14:59

    Tegu paxelis pagieda, kodel LT vairuotojas aria daugiau, o gauna mažiau.
    Su tokiu dempingu ir kovoja vakaru europa. Kremlin ruporas paxius

  • asilų tvartas 2017 spalio mėn. 22 d. 14:58:13

    O jums nelinksta ausys nuo to, ką sužinot? Taigi niekas tikrų kėslų ir
    nepaaiškina. Briuselius jus murkdo, o visi manot, kad ten viskas tik iš
    gerų ketinimų. Ir meldžiatės, kas Merkelei, kas Junkeriui. Ir
    Bažnyčia jiems antrina.

  • Va štai 2017 spalio mėn. 22 d. 12:43:21

    tau "Nabagai" tai jau tikrai trūksta bambaliniui arba sėdi kaliuzėje
    užrakintas tarsi šunėkas...

  • Nabagui 2017 spalio mėn. 21 d. 23:02:50

    babkių dar mažai. Ubagai galėtų susimesti.

  • Mestas 2017 spalio mėn. 21 d. 19:20:40

    Jis net ir nesistengia ka pakeist... ptiko straipsnis

  • zm 2017 spalio mėn. 21 d. 19:16:04

    Ofiziozuose niekur nerasi tokių pasamprotavimų. Viską užgožia
    kemšamos į protą klišės - žodžių rinkiniai.
    Netikintys bus persekiojami ?

  • Vairuotojas 2017 spalio mėn. 21 d. 19:09:25

    Viskas ten daroma teisingai Priprato lietuviai savininkai prie to kad
    vairuotojas kaip suo miegotu kabinoje ir dar saugotu ir atsakytu uz krovini
    Kodel vakaru europieciai vairuotojai nemiega kabinose? Nieko ten blogo ju
    reikalavimuose nera

  • >Jonai 2017 spalio mėn. 21 d. 15:52:51

    O tu konservatorinis pastumdėlis ir nemąstanti asmenybė.
    R.Paksas dalyvauja toje briuselinėje virtuvėje, todėl puikiai mato ką
    vyriausieji užsako, o šefo vyrėjai verda. Deja tokiems kaip
    lietuviškiems parlamentarams leidžiama tik stebėti ir prie puodų
    šiukštu, neprileidžiami, nes sugadins tas košes - malošes...
    R.Paksas kartais ir ten pamaišo ne tuo samčiu, todėl ir ten
    nemėgiamas kaip ir mūsų konervatorių ir jų pakalikų.
    Sutinku, patys labai troško, ypač jaunimas Vakarų laisvės ir ją
    gavo, bet visai nesusimąstė, o kas toliau??

  • Jonas 2017 spalio mėn. 21 d. 11:56:51

    Paksas kalba kaip Kremliaus ruporas. Kažin, ar už dyką?

  • Jo 2017 spalio mėn. 21 d. 11:15:30

    Visai nuginklavo mus ES per mūsų kvailumą.Jų paliepimu,kad priimti į
    ES, uždarėm saugią savo Atominę elektrinę.Kaip konkurentę.Kai kitiems
    tokių aukų nereikėjo.Mažeikių nafta,bankai,viską atidavėm
    priešui.Dabar dar ir žemes galės supirkti už tuščius ,beverčius
    spausdinamus pinigus.Mūsų politikų kvailumui nėra ribų.Praradom
    trečdalį savo piliečių.Vieni praradimai.Įstatymai ES jau ir tie
    viršesni.Esame tik priešakinė priešo linija.Tik tą sėkmingai
    įgyvendina.Nes yra priešo interesas:sunaikinti Rusiją.

    Tiesa,ne viską dar surašiau.Pradės atiminėti vaikus,vienalytes
    santuokas įteisins,genderizmą užveis.Ir t.t..
    Ačiū partijoms ir vyriausybėms už ateitį šviesią...

  • >Verksnys 2017 spalio mėn. 21 d. 10:59:24

    Esi tikrasis ir verksnys ir budulis, jei nesupranti kas ten vyksta.
    Juk ten viskas sprendžiama aukščiausiu lygmeniu, kodėl ten visą laiką
    važinėja mūsų prezidentė, o įstatymus rengia parlamentarai, kaip ir
    mūsų seimūnai. Tik jų balsas ten dar menkesnis nei pas mus. Ten toje
    masėje mūsų parlamentarai yra maža vaikiška saujelė, bet ir tie ne
    vieningi. Tad ką gali padaryti vienas lauke karys. Tu, buduli, tik
    šmeižt ir tesugebi. Kaip mūsų žemelė tokius padarus pakenčia???..

  • Verksnys 2017 spalio mėn. 21 d. 10:06:36

    Turėdamas didelius postus nieko net naujo nepasako,o tik verkti tesugeba.
    Ponai,pradėkite dirbti Lietuvai.Jaigu negalite ar nesugebate,tai
    traukitės,užleiskite vieta galintiems tai dirbti.

  • teoriškai arklys, praktiškai nesikelia 2017 spalio mėn. 21 d. 09:11:34

    Skamba gražiai - "vienodai apmokami, kaip ir Vakarų šalių vežėjai".
    O iš tikrųjų Lietuvos vežėjų žlugdymas. Iš kur gi ta įmonė paims
    tiek pinigų, kai visai šalies ekonomika apgailėtina. Va taip gražia
    forma ir atsikratys tų nelemtų Rytų europiečių. Kaip ir visa Vakarų
    politikos buratinų politika - gražūs žodžiai, o iš tikrųjų Europos
    tautų naikinimas. XXI a. stalinizmas.

  • Piksius 2017 spalio mėn. 21 d. 04:51:29

    Na viskas priklausomai kaip suvoki tą priešą. Emocijų ar mąstymo
    ligmenyj. Jai pats papuoliai, tai ir sveikinu.

  • Dziaukites 2017 spalio mėn. 20 d. 20:46:14

    Juos visiškai tenkina, kad čia liks 1,5 mln. patarnaujančių jiems
    žmonių. Juk net pagal oficialius domenis Lietuvoje iš
    3,6 mln. liko 2,8. Toks tas „Europietiškas pasirinkimas“.

  • Jo 2017 spalio mėn. 20 d. 18:33:02

    Priešas klastingas,priešas gudrus.Papuolėm per kvailumą jam į
    nagus.Ir dabr aimanuojam.Bet tai tik ,deja,pradžia pabaigos.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • EISMO ĮVYKIAI: praėjusią parą, lapkričio 16-ąją, Lietuvos keliuose, pirminiais duomenimis, įvyko 22 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės, žuvo 3 žmonės: automobilio vairuotoja, pėsčiasis ir dviratininkas, sužeistas 21 eismo dalyvis.
  • PARODA: penktadienio vakarą Nacionaliniame Kauno dramos teatre atidaroma Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto tapybos katedros parengta paroda „Žiūrėti Matyti Regėti“.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
guitar trio

Kaip vertinate, kad Seime tiek daug apkaltų politikams?

balsuoti rezultatai

Ar prenumeruojate laikraščius ar žurnalus?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   +1  +6 C

   +1  +6 C

 

   0  +3 C

   +5  +8 C

  +3  +7 C

 

   +2  +5 C

    7-18 m/s

    3-8 m/s

 

      5-10 m/s

 

USD - 1.1771 PLN - 4.2340
RUB - 70.4460 CHF - 1.1686
GBP - 0.8918 NOK - 9.6553
reklama
Labas vasara