respublika.lt

Kuo pasigirti? Pinigų taškymu

(0)
Publikuota: 2019 rugpjūčio 01 14:13:00, Dalia BYČIENĖ
×
nuotr. 9 nuotr.
Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Vyriausybė trečiadienį patvirtino unikalų Lietuvos komunikacijos rinkoje susitarimą - Vyriausybė ir keturios Lietuvos komunikacijos srities asociacijos sutarė bendradarbiauti formuojant Lietuvos įvaizdį pasaulyje. Kiek už tai įmonėms bus atseikėta lėšų, pernelyg atvirauti nenorima.

 

Pagal šį susitarimą visos 4 komunikacijos srities asociacijos deleguos po vieną narį į šios strategijos konkurso komisiją, siekiant atrinkti geriausią pateiktą konkursinį pasiūlymą, ir paskirs po vieną narį į Lietuvos įvaizdžio strateginę tarybą, kuri suburta kaip patariamasis organas Vyriausybės kanceliarijoje.

Komunikacijos rinkos profesionalai, neabejotinai, šį projektą vertina palankiai ir teigia, kad tokia Lietuvos pristatymo užsienyje 2020-2030 metų strategija leis tikslingai užtikrinti komunikavimą tikslinėse užsienio rinkose ir prisidės prie kryptingo Lietuvos įvaizdžio formavimo ir žinomumo didinimo. Paskaičiuoti, kokia susitarimo sąskaita bus išrašyta, per dieną Vyriausybės kanceliarija negalėjo. Pernai ji „Vakaro žinioms“ sakė, kad lėšos įvaizdžio kūrimui bus skiriamos iš Europos Sąjungos fondų.

Talentingi lietuviai - mūsų lobis

Kurdama Lietuvos įvaizdį pasaulyje Lietuva kol kas nedaug nuveikė. Tik pinigais gerai pasitaškė. Švedai, formuodami ir pristatydami save pasauliui, niekada nesiekė išskirti savęs kaip vienintelės teisingos ir geros šalies iš visų, jų tikslas - bendradarbiavimas ir teigiamo pavyzdžio rodymas. Kokį pavyzdį gali pasauliui paskleisti Lietuva? Daugelyje pasaulio vietų lietuvius vis dar pavadina sovietais. Ar reikia čia nagais ragais badytis, kad esame posovietinė valstybė ir kad turime daug problemų? Tikrai ne. Ir čia galima rasti pranašumų, parodant, kaip pasikeitė gyvenimas Lietuvai atgavus Nepriklausomybę. Ir jokiu būdu nereikia lygintis prie tų kultūrų, kurios yra visai kito lygmens, kokio galbūt mes niekada nebūsime.

Galbūt neteisingai pasirenkame stereotipus ir neriamės iš kailio, bandydami įvairiausiais absurdais išsiskirti. Ar išsiskirtų Lietuva, jei bent kartą taptų „Eurovizijos“ nugalėtoja. Nes mūsų kaimynės Latvija ir Estija jau yra tai padariusios. Kad tame konkurse nelaimime, anaiptol nereiškia, kad Lietuva neturi gerų dainininkų. Be to, tam konkursui visai ne gerų balsų ir reikia.

Lietuvą garsina mūsų sportininkai. Bet iš tiesų, tai jų pačių nuopelnas. Jie patys tą išsikovoja didžiulėmis pastangomis, talentu. Ar mūsų talentai per menkas prioritetas, išskiriantis Lietuvą? Sportininkai, mokslininkai, menininkai - štai ir mūsų nepakartojamas išskirtinumas.

Garsėja atsakingumu

Kiek reikia milijonų šalies žinomumo sklaidai? Sakoma, kuo daugiau, tuo geriau. Per tuos metus Lietuvos įvaizdžio koncepcijoms, simboliams, šalies prekės ženklams įvairios valdžios institucijos jau yra išleidusios milijonus eurų. Tačiau rezultatas nuvilia ir užsakovą - valdžią, - ir verslą, ir paprastus piliečius.

O štai lietuvių, kaip darbščios tautos, žinomumas didinamas visai be papildomų lėšų. Netgi atvirkščiai - mažinant gyventojų pajamas. Mat, pavyzdžiui, moterys, važinėjančios į Europą senukų slaugyti, didžiuojasi, kad vokiečiai labiau pageidauja darbininkių lietuvių, o ne rumunių, lenkių ar ukrainiečių. Nors lietuvės ir nesančios tos, kurios veržiasi dirbti pigiausiai. Ar pasauliui reikėtų žinoti, kad lietuviai darbštūs ir atsakingi? Kodėl ne? Ne todėl, kad iš Lietuvos dar daugiau darbininkų išviliotų, o tam, kad pasaulio verslą paskatintume pas mus investuoti.

„Drasios Lietuvos“ drąsa - taškyti pinigus

Iki šiol įvairių institucijų bandymai kurti šalies įvaizdį nebuvo sėkmingi, nes buvo bandoma iškelti tuos privalumus, kuriais iš tikrųjų negalėtume pasigirti.Įvaizdžiui kurti buvo steigiamos įvairios institucijos ar pavedama tai daryti jau esančioms.

Kuriant šalies įvaizdį, tuo rūpintis nuolat buvo pavedama valdininkams, o keičiantis valdžiai, veikla ir suplanuoti projektai nutrūkdavo. 2008 metais Lietuvos įvaizdžio formavimo komisija patvirtino Lietuvos pristatymo pasaulyje strateginio marketingo koncepciją „Lietuva - drąsi šalis“, tačiau po metų, projektas nutrauktas. Maždaug tuo pat metu Valstybės kontrolė baigė metus trukusį Lietuvos įvaizdžio formavimo auditą ir konstatavo, kad institucijos, neturėdamos bendros vizijos, nesant nustatytų šalies įvaizdžio formavimo krypčių ir prioritetų, 2005-2008 m. atskiroms šalies įvaizdžio formavimo priemonėms vykdyti, panaudojo apie 63 mln. litų (beveik 19 mln. eurų).

Vėliau buvo pritarta naujo Lietuvos kultūros ir gamtos paveldą reprezentuojančio prekės ženklo koncepcijai, logotipui ir šūkiams. Pagrindiniu šalies turizmo rinkodaros akcentu pasirinktas šūkis „Lithuania. Real is beautiful“, o vizualinio Lietuvos turizmo sprendimo prekės ženklo ašimi tapo pašto ženklas.

Pasak jo kūrėjų, kuriant koncepciją suformuluota žinia pasauliui, kad Lietuva yra vieta, kur vertinami tikri dalykai: tikras lietuviškas maistas, nesugadinta gamta, nuoširdus bendravimas. Tik... reklamuojant Lietuvą buvo naudotos visai ne Lietuvoje darytos nuotraukos.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s