respublika.lt

G.Jakavonis: Nauji metai, seni bėgiai

(0)
Publikuota: 2019 sausio 07 07:42:22, Gediminas JAKAVONIS
×
nuotr. 5 nuotr.
Stasio Žumbio nuotr.

Dažnai prisimenu poeto Justino Marcinkevičiaus man savotišku testamentu tapusius žodžius apie būtinybę būti savo gimtosios žemės šeimininkais. Ją globoti ir puoselėti. Mes jos nepaveldėjom iš savo tėvų, mes ją pasiskolinom iš savo vaikų, bet ar sugebėsim ją išsaugoti...

 

Deja, žiūrėdamas, kaip atgavę Nepriklausomybę tvarkom savo valstybės ūkį, tuo abejoju vis labiau. Po „genialių“ valdančiųjų „valstiečių-žaliųjų“ sprendimų mūsų miškuose šeimininkauja skandinavų medienos perdirbėjai. Už „Klaipėdos naftos“ išnuomotą-pirktą (?) suskystintųjų gamtinių dujų terminalą skolas mokėsiu ne tik aš, bet ir mano vaikai bei anūkai.

Manau, kad išgirdęs šias istorijas, kuriose pirmais smuikais grojo tuometiniai „Klaipėdos naftos“ vyrai Rokas Masiulis, Mantas Bartuška, Marius Pulkauninkas ir kurią laimino valstybės vadovai, iš mirusiųjų prisikėlęs rašytojas Vytautas Petkevičius drąsiai galėtų rašyti romaną „Durnių laivas 2“.

Pagrindiniai „Independence“ herojai niekur nedingo. Jie toliau sėkmingai dirba tarp mūsų. Lietuvos miškams dabar vadovauja M.Pulkauninkas, Susisiekimo ministerijai - R.Masiulis, „Lietuvos geležinkeliams“ - M.Bartuška, o Lietuvos prezidente išlieka ta pati, kadenciją baigianti Dalia Grybauskaitė. Na, o apie šių žmonių ir R.Karbauskio vadovaujamos Seimo valdančiosios daugumos dvejų metų veiklą, mano manymu, jei būtų gyvas gerb. V. Petkevičius, galėtų parašyti ir antrąją „Durniškių“ dalį.

Bet apsiribokime tuo, kas vyksta „Lietuvos geležinkeliuose“. Matomas ir nematomas Lietuvos valdžios elitas, kai reikia ką nors privatizuoti, liberalizuoti ar šiaip išparceliuoti, visada po ranka turi „Klaipėdos naftos“ berniukus, kurie, neturėdami specialaus techninio išsilavinimo, kaip vadybininkai-finansininkai tinka visur. Tik trumpai priminsiu, kad Europos Komisija iki šiol „Lietuvos geležinkelius“ laikė pavyzdiniais Europoje. Bet, atėjus naujiems vadams ir pakeitus „Lietuvos geležinkelių“ struktūrą, tikriausiai buvo siekiama ne rasti efektyvų organizacijos valdymą, o atsikratyti dalies darbuotojų ir specialistų. Blogiausia tai, kad naujoji vadovybė, atrodo, visiškai nesuvokia, kaip turi būti valdoma transporto įmonė. Visų pirma, joje turi funkcionuoti įmonės saugos valdymo sistema, pagal kurią įsitikinama, kad visi vadovaujantys darbuotojai supranta numatytus tikslus ir atsakomybes. Na, o kai to nėra, prasideda štai tokie dalykai.

2018 09 18. Apie 19 val. visuose geležinkeliuose dingo 65 MR ryšys. Tai reiškia, kad visi traukinių eismą organizuojantys darbuotojai liko be ryšio, kuris privalomas keistis tam tikrais pranešimais apie traukinių judėjimo eismą. Buvo paralyžiuotas traukinių eismas. Sutrikimo priežastis: „Lietuvos geležinkeliai“ nutarė sutaupyti ir specialiai nepirko ryšio palaikymo paslaugos.

2018 11 27. „Lietuvos geležinkeliuose“ nustojo veikti eismo valdymo sistema. Traukinių eismo visoje šalyje nebuvo galima valdyti centralizuotai, nebuvo įmanoma įjungti reikiamų signalų. Visi traukiniai stovėjo, kol į visas stotis neatvyko personalas, galintis valdyti situaciją iš kiekvienos stoties. Buvo kalbama, kad klaidą padarė Prevencijos departamentas, įsilaužęs į eismo valdymo informacines sistemas.

Ar jums nesusidaro vaizdas, kad iki rimtos katastrofos geležinkeliuose trūksta kelių minučių? O kiek dar būta „nerimtų“, jei taip galima vadinti, gedimų?

2018 11 03.
Tarpstotyje Telšiai-Lieplaukė važiuodamas užsidegė lokomotyvas. Jis buvo neseniai remontuotas. Remonto kokybė paskutiniais metais suprastėjo, todėl dažnai lokomotyvus po kelių reisų jau tenka remontuoti.

2018 11 05. Kenos stotyje kilo gaisras kitame lokomotyve, kuris taip pat buvo neseniai remontuotas. Susidaro įspūdis, kad atleidus specialistus, lokomotyvai remontuojami mėgėjiškai, nes neplaninių jų remontų skaičius viršija planinius.

Dar pridėkime infrastruktūros remonto darbus, kurie atliekami žiemos metu esant minusinei temperatūrai ir sningant. Pasekmės tokios:

2018 11 28.
Kretingos stotyje buvo nutrauktas traukinių eismas, nes bėgių sandūroje pastebėti nutrūkę varžtai.

2018 12 02.
Kalnėnų stotyje po traukinio išvykimo aptiktas trūkęs bėgis.

2018 12 02. Jonavos stotyje nuo 19 val. iki 22.35 val. dėl gedimo negalima buvo perjungti iešmo, todėl keleiviai buvo išvežti autobusu.

2018 12 13. Vievis-Žasliai kelyje aptiktas trūkęs bėgis.

Nuo pavasario beveik kiekvieną dieną visais ilgalaikiais maršrutais važiuojantys keleiviniai traukiniai vėluodavo iki 20 min. Dar niekada „Lietuvos geležinkeliai“ nebuvo gavę tiek nusiskundimų dėl tarptautinių keleivinių traukinių vėlavimų iš kitų šalių geležinkelių. Vėlavimų priežastis - gendantys keleiviniai traukiniai, nes nesilaikoma remonto technologijų.

P.S. Tiesa, „Lietuvos geležinkeliai“ kalėdinių premijų nemokėjo, tačiau įdomu, kad taupiai gyvenanti įmonė dvejiems metams „pramoginėms paslaugoms“ numatė 1,28 mln. eurų...

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar A.Anušauskui atsisakius ministro kėdės reikėtų svarstyti L.Kasčiūno kandidatūrą?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Ar galvojate emigruoti iš Lietuvos?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

-2 +2 C

-1 +4 C

-2 +4 C

+3 +8 C

+5 +10 C

+5 +9 C

0-3 m/s

0-3 m/s

0-5 m/s