respublika.lt

„Chebra“, darom „balių“, darom greičiau...nuotraukos (16)

2018 gruodžio mėn. 28 d. 12:28:11
Gediminas JAKAVONIS

Šiuos studentiškų laikų dainuškos žodžius prisiminiau po paskutinio šių metų Seimo plenarinio posėdžio, kada po pietų buvo priimtos „Geležinkelių“ transporto kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymo pataisos.

 

Bet kas, nors kiek išmanantis Seimo darbą, žino, kad popietiniuose posėdžiuose paprastai svarstomi įstatymų pakeitimai ar mažiau svarbūs redakcinio pobūdžio pakeitimai, dėl kurių ypatingų diskusijų nekyla. Turint omenyje, kad dauguma mūsų parlamentarų mintyse jau buvo prie šventinių stalų ir telaukė, kad kuo greičiau sugiedojus himną lėktų namo, mažai kas gilinosi į svarstomų klausimų esmę. Kaip vėliau pasakojo vienas pažįstamas Seimo narys, tik po kelių dienų jis suprato, už ką balsavo ir kokią klaidą padarė. O nubalsavo mūsų išrinktieji už tai, kad daugelį metų pagal visus rodiklius buvusiai pirmaujančiai Europoje įmonei „Lietuvos geležinkeliai“ būtų padaryta pradžia privatizuoti pelningiausiai jos veiklai - krovinių pervežimui.

Bet apie viską iš pradžių. Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataras Algimantas Norvilas yra pasakęs: „Jei konservatoriai iki grabo lentos nešios gėdos ženklą su žodžiu „Wiljamsas“, tai „Valstiečių-žaliųjų“ partija turės mažiausiai du tokius užrašus - „Urėdijų reforma“ ir „Lietuvos geležinkeliai“.

Lietuvoje pradėti ir sukurti verslą nuo nulio galinčių yra nedaug, bet mokančių privatizuoti valstybės turtą, su neabejotina nauda sau, - nemažai. Atsiskyrę nuo Sovietų Sąjungos, buvome labai turtinga valstybė, turėjusi savo atominę elektrinę, „Mažeikių naftą“, laivyną, išvystytą žemės ūkį, daugybę didžiulių pramonės įmonių. Per savo lietuvišką gobšumą, trumparegiškumą ar patirties neturėjimą sugebėjome visa tai išparceliuoti, prarasti. Prarasti ne tik šias įmones, bet ir ten dirbusių žmonių darbo vietas, kurie neturėdami kur dėtis, emigravo į užsienį.

Atrodo, kad Lietuva turėjo pasimokyti ir saugotis tokių reorganizacijų bei privatizacijų, kurias dabar imta vadinti liberalizacijomis. Deja! 2016 metais, apgavęs savo rinkiminės kampanijos programiniais pažadais, Seimą užėmė Ramūnas Karbauskis su savo komanda.

Atkreipsiu dėmesį į tuo metu Lietuvoje buvusias valstybines įmones, pagal savo rodiklius pirmavusias ne tik Europoje, bet ir pasaulyje. Tai miškotvarka užsiimanti Generalinė urėdija su savo padaliniais ir „Lietuvos geležinkeliai“, į kurių rinką nesikišo nė vienos kadencijos Seimas.

Tą padarė apsukrių verslininkų lobistu virtęs šios kadencijos Seimas. Pirmiausia, po „sunkiosios artilerijos“, t.y. po politikos elito valdančios žiniasklaidos nesiliaujamų atakų, „sukompromituoti“ visomis galimomis ir negalimomis nuodėmėmis, nuo „valstiečių-žaliųjų“ rankų krito Lietuvos miškų valdymo sistema, o po to pakeista „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė. Čia ėmė šeimininkauti „Klaipėdos naftos“ berniukai - Rokas Masiulis, Marius Pulkauninkas ir Mantas Bartuška. Taip, tos pačios „Klaipėdos naftos“, su kuria vienaip ar kitaip siejamos, mano manymu, milijoninės aferos ir su dujų saugykla ir su laivu „Independence“, atnešusios didelių nuostolių mūsų valstybei.

Bet grįžkim prie Seimo. Pagal Konstituciją, kurioje rašoma, kad Lietuva yra parlamentinė respublika, Seimo pirmininkas turėtų būti net ne antras, bet pirmas valstybės asmuo. Tik mūsų atveju Viktoras Pranckietis, vykdantis savo partijos vado, buvusio savo studento R.Karbauskio, pavedimus, vis labiau panašėja į užsienyje „spikeriu“ vadinamą posėdžių vedėją. Beje, jis yra tas, kuris su Seimo valdyba tvirtina darbotvarkę, kurioje paskutinio popietinio plenarinio posėdžio metu atsirado geležinkelius liečiantis įstatymas. Na, o Seimo „žalieji-valstiečiai“, kurie per du metus iš „žaliųjų“ politikų, subrendusiais taip ir netapo, atvėrė kelius bene paskutiniam, vertam privatizuotojų dėmesio, objektui.

Rokas Masiulis šių seimūnų, kurių daugelis pirmą ir paskutinį kartą pateko į Seimą, bei tų, kurie labiau patyrę gudriai šypsojosi priėmus įstatymą XIIIP - 2205, dėka gavo laisvę veikti įstatymo vardu.

Kai kas nors neaišku, pranašai sako: ieškokit moters. R.Masiulis, kuris mano akimis, niekada nepakluso jokiam premjerui, už nugaros turi jį ordinais apdovanojusią prezidentę. Kai išgirdau apie planus „Lietuvos geležinkelius“ išskirstyti į tris UAB’us, ką ir padarė Seimas, pelningiausiai jų daliai - krovinių gabenimo įmonei - sukurti terminas buvo duotas iki 2019 kovo 1 dienos. Ši data buvo pasirinkta todėl, kad po gero mėnesio turėsim kitą prezidentą (-ę).

Prie mano minėto posakio „ieškokit moters“, Lietuvoje visada reikia pridėti ir posakį „ieškokit pinigų“. Kas galėtų paneigti, kad Opus Dei religinei bendruomenei, kuri jungia „neetatinius“ pasauliečius daugiau kaip 90 šalių, priklausantis R.Masiulis, nesuras šiam UAB’ui pirklio.

Tik šis pardavimas niekada nebus naudingas visiems Lietuvos žmonėms.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (16)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
ansamblis

Ar esate savo vaikui samdę repetitorę?

balsuoti rezultatai

Ar jūsų pažįstami pateko į šauktinių sąrašus?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-11      -3 C

  -12     -8     C

 

 -15   -11  C

-6      0  C

  -6      -4     C

 

   -9     -6    C

3-7 m/s

2-3 m/s

 

2-3 m/s

 

reklama
Kalėdos 2018