„Volkswagen“ elektromobiliai: įmonė skuba, tiekėjai abejojanuotraukos (2)

2019 liepos mėn. 08 d. 12:15:52 Perskaitė 914

„Volkswagen“ kurs elektromobilių baterijas gaminančių įmonių tinklą ir finansuos jų gamybą, kad įtikintų tiekėjus paremti ryžtingą vokiečių autopramonės milžino tikslą sparčiai pradėti masinę elektromobilių gamybą, teigia „Volkswagen“ valdybos narys Stefanas Sommeris.

 

„Volkswagen“ jau pažadėjo įsigyti elektromobilių baterijų už 50 mlrd. eurų ir atskleidė, kad įmonės strateginiai partneriai yra Švedijos „Northvolt“, Pietų Korėjos SKI, „LG Chem“ ir „Samsung SDI“ bei Kinijos CATL. Vis dėlto, ne visi tiekėjai nusiteikę tokiam sparčiam autopramonės perėjimui prie elektra varomų automobilių.

„Ne kiekvienas tiekėjas yra tikras dėl elektromobilių masto ateityje. Reikia daugiau laiko, kad įtikintume juos investuoti į automobilių pramonę“, – interviu „Reuters“ sakė S. Sommeris.

„Volkswagen“ anksčiau jau skelbė, kad įmonei iki 2025-ųjų naujų baterijų gamybai Europoje prireiks 150 gigavatvalandžių (GWh) elektros energijos. Tiek pat elektros prireiks ir Azijoje, o iki 2030 m. šis dydis padvigubės.

„Šie gamintojai turi apsispręsti – gaminti naują išmanųjį telefoną ar statyti naują baterijų gamykla. Taigi, net ir baterijų gamintojai klausia: ar tikrai gamybos apimtys augs taip greitai?“ – kalbėjo S. Sommeris.

„Volkswagen Group“ šiuo metu pertvarko 16 gamyklų, kuriose bus gaminami elektromobiliai. Planuojama, kad iki 2023-iųjų „Volkswagen Group“ pradės „Skoda“, „Audi“, „Volkswagen“ ir „Seat“ elektromobilių masinę gamybą. Iš viso viena didžiausių pasaulyje autopramonės grupių planuoja pristatyti net 33 naujų automobilių modelių.

Tiesa, vairuotojai kol kas vangiai persėda į elektromobilius dėl gana riboto vienos įkrovos nuvažiavimo atstumo, ilgo baterijų krovimo laiko ir nepakankamo įkrovimo stotelių kiekio. S. Sommerio teigimu, tai kelia nerimą elektromobilių baterijų gamintojams, tačiau situacijos esą negalima lyginti su tradicinių automobilių dalių tiekimu.

„Kalbant apie tradicinių automobilių dalis, tiekėjai turi galimybę jas parduoti kitiems gamintojams, jei „Volkswagen“ jų perka mažiau. Tuo tarpu su elektromobiliais yra kitaip – jei tai netinka „Volkswagen“, tai netiks ir kitiems“, – tvirtino „Volkswagen“ valdybos narys.





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net